3 класс, Учимся описывать человека
презентация к уроку по английскому языку

Сарбашева Юлианна Олеговна

Презентация составлена к уроку 54 по учебнику "EnjoyEnglish" Биболетова М.З.

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл urok54_3kl.pptx1.24 МБ

Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

Урок 54 Учимся описывать человека

Слайд 2

Let’s read, please Head, neck, shoulder, arm, hand, knee, toe, foot face, eye, ear, nose, tooth, hair, mouth . Name, please

Слайд 3

Answer my questions: What do you eat with? What do you think with? What do you walk with? What do you see with? What do you write with?

Слайд 4

Agree or disagree I've got one nose – Yes, I’ve got one nose. I’ve got three ears – No, I haven’t. I haven’t got three ears. I’ve got two ears. I’ve got five arms. I’ve got two eyes. I’ve got four feet. I’ve got one head. I’ve got three legs.

Слайд 5

Послушай и скажи, о ком мама Роуз рассказывает Well , he is small but strong. He is not fat. His eyes are kind and brown. He has big ears. He has a small nose. His hands and feet are small. He is happy and funny. He writes poems and fairy tales. Tiny

Слайд 6

Have / has got = have / has – имею, имеешь, имеет, имеем, имеете, имеют. 1 л . I have got 2 л . You have got 3 л . He has got She has got It has got 1 л . We have got 2 л . You have got 3 л . They have got Describe a picture (во всех лицах)

Слайд 7

Learn the grammar rule Чтобы образовать отрицательную фразу, достаточно поставить частицу not между have / has и got . It has no t got a big nose Чтобы образовать вопрос , надо подлежащее и глагол have/has поменять местами . Has the dog got a long nose? Have the cows got big tails ?

Слайд 8

Посмотри на портреты учеников и опиши их, используя слова short/long nose green/brown/blue eyes Big/small ears merry/funny face dark/yellow hair short/long arms He has got =He’s got

Слайд 9

Check yourself and read He has got a short nose. He has got blue eyes. He has got big ears. He has got a marry face. He has got dark hair. He has got long arms. He has got a long nose. He has got brown eyes. He has got small ears. He has got a funny face. He has got dark hair. He has got short arms . He has got a short nose. He has got brown eyes. He has got small ears. He has got a merry face. He has got dark hair. He has got short arms .

Слайд 10

Read this story I have got a lot of toys. But I like Betsy and my Teddy bear. Betsy is my doll. Betsy has green eyes, pink mouth and a small nose. My doll’s hair is long and yellow. Betsy has a green shirt, blue jeans and a green hat on ( на Бетси надета …). I have got a blue doll’s house for Betsy. I have got a nice teddy bear. My teddy bear has black eyes and a red mouth. I like to play with my toys .

Слайд 11

Answer the questions What toys has the girl got? Who is Betsy? What colour has Betsy? Is her mouth pink? Is her nose long? What can you say about Betsy’s hair? What has Betsy on? Has Teddy bear black eyes and a red mouth? Does the girl like to play with her toys?

Слайд 12

Let’s rest!

Слайд 13

Помоги инопланетянину рассказать о новых друзьях. Используй образец. Tiny has brown eyes. Tiny has big ears Jim has strong arms and legs. Jill has kind eyes. Martin has white teeth. Billy has small hands and feet. Tiny’s eyes are brown. Tiny’s ears are big. Jim’s arms and legs are strong. Jill’s eyes are kind. Martin’s teeth are white. Billy’s feet and hands are small.

Слайд 14

Complete the sentences Example: A hand has five fingers. 1) A foot has five______ . 2)We have one head, one ________, one ______ and one _______. 3)We have two eyes, two _____, two ______, two_______, two ___________. 4)A man has a thirty-two _______. toes mouth nose neck ears legs arms shoulders teeth

Слайд 15

Listen, repeat and read [e] – h e lp, l e g, h ea d, b e d, forg e t, t e ll [ aɪ ] – n i ce, n i ne, m y , e y e, t i me [ i :] – cl ea n, pl ea se, r ea d, t ee th, f ee t, kn ee [ɔ] – cl o ck, w a nt, g o t, b o x, w a sh

Слайд 16

Let’s repeat our poem! Ten little fingers, Ten little toes , Two little ears And one little nose . Two little eyes, They shine so bright. One little mouth To say “Good bye !”

Слайд 17

Let’s learn new words it’s time – время to go to bed - идти ложиться спать put – класть, ставить It’s time to go to school. It’s time to draw.

Слайд 18

Read the text. Answer these questions: a) When (what time) do Rose and Andrew go to bed? b) What does mum want to tell ( рассказать ) Rose and Andrew?

Слайд 19

Let’s repeat Who What What colour Where Why When Which How How many How much Кто Что, какой Какого цвета Где, куда Почему, зачем Когда Какой, который из Как Сколько (для исчисляемых) Сколько (для неисчисляемых)

Слайд 20

Read and answer Who is your friend? What is your favourite sport? Where do you live? Why do you go to school? When do you ride a bike? Which books do you like? How old are you? How many sisters have you got? How much money do you have?

Слайд 21

Придумай свой вопрос о Тайни . What is Tiny’s favourite season? ______ does he live? _____ is his birthday? ______ does he like? ______ does he go to bed? ______ fairy tales has he got? Where When What When Which

Слайд 22

Homework Ex.5, p.100, student’s book Ex.3, p.64, workbook Правило – have/has, p. 99

Слайд 23

Thank you for your work! The lesson is over. Good bye. See you tomorrow.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Учимся рисовать человека.

Каждый начинающий художник пробовал рисовать людей, а точнее фигуры людей. Это довольно сложно, если не знать пропорции, и конечно, долго не тренироваться. Презентация поможет решить следу...

План-конспект открытого урока по англ. яз во 2-м классе "Учимся описывать героя" с использованием системно-деятельностного подхода

Урок составлен в соответствии с требованием ФГОС и построен в русле системно-деятельносного подхода с использованием интерактивной доски...

Презентация к открытому уроку во 2-м классе "Учимся описывать героя"

Презентация должна использоваться по ходу урока в сопровождении раздаточного материала (См. Приложение к открытому уроку)...

Конспект урока "Учимся описывать предметы"

Методичекая разработка урока представляет подробное описание описание каждого эжтапа урока. адаптированного к возможностям учащихся специального коррекционного класса...

Конспект урока "Учимся описывать предметы"

Методичекая разработка урока представляет подробное описание описание каждого эжтапа урока. адаптированного к возможностям учащихся специального коррекционного класса...

Урок в 7 классе Учитель: Беляева Т.А. Тема 1: The World Teenagers\' Competition Тема урока- Учимся описывать людей Разработка урока

Цели урока: совершенствование навыков монологической речи по теме «Описание человека»; закрепление материала по теме «Словообразование: суффиксы прилагательных»;тренировка навыков орфографии....

Пишем статью, описывая человека(Writing a descriptive article)

Урок разработан для учащихся 7 класса.  УМК Ю. Е., Ваулиной, ДЖ. Дули, О. Е. Подоляко, В. Эванс. Урок открытия нового знания в рамках системно – деятельностного подхода. Урок обучения письм...