Урок по теме «Amazing creatures» УМК “Spotlight5”. Модуль5.
план-конспект урока по английскому языку (5 класс)

Бирюкова Юлия Геннадьевна

Комбинированный урок английского языка.

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon plan_uroka.doc52.5 КБ

Предварительный просмотр:

Урок по теме «Amazing creatures» УМК “Spotlight5”. Модуль5.

Цели:

Обучающие:

- освоить новые лексические единицы по теме: «Животные» во всех видах речевой деятельности

- научиться описывать  животных

- использовать в связной речи глаголов в Present Simple

Развивающие:

- развивать навыки и умения в таких  видах деятельности как говорение, чтение, аудирование.

- развивать умение запоминать новые слова

- развитие социокультурной компетенции

Воспитательные: 

- воспитывать любовь к животным, экологическую культуру

- воспитывать бережное отношение к природе

Задачи:

Активизация ранее изученной лексики.

Повторение изученных и введение новых слов по теме “Животный мир”.

Развитие умения прогнозирования содержания текста (ознакомительное чтение).

Развитие умения поискового чтения.

Умение вести диалог-обмен мнениями в связи с прочитанным  (диалогическая речь).

Научиться работать в группах.

Повторение и обобщение употребления глаголов в Present Simple.

Оборудование урока: ноутбук, проектор, УМК, тексты; видеофайл с песней, мультимедийная  презентация в Power Point.

Тип урока: комбинированный.

  1. Организационный момент.

Warming-up activities

- Good morning, dear boys and girls! Glad to see you. So, let’s start our lesson.

- What is the date/day/season now?

- What is the weather like today?

  1. Фонетическая зарядка.

  • Now listen to a new poem and say me what will be our lesson about!

My rabbit hops,
My horse clops,
My mouse creeps, 
My puppy leaps.

  • What is the theme of our lesson?
  • Let’s translate some words from the poem: rabbit [         ] кролик

                                                                      Horse [        ] лошадь

                                                                            Mouse  [          ] мышь

                                                                            Puppy [            ] щенок

to hop [       ] прыгать

to clop [      ] стучать копытом

to creep [       ] красться

to leap [        ] подскакивать

- Now let’s translate the poem!

- Let’s read all together!

- Only girls/boys/individual reading/missing words.

  1. Основная часть урока.

- First of all look at the blackboard please. Here you see different animals. You know some of them. Listen to me first.

Elephant - слон

Lion – лев

Goat - коза

Bear - медведь

Sheep - овца

Cow - корова

Rhino - носорог

Leopard - леопард

Deer - олень

Rabbit - заяц

Goose - гусь

Hen - курица

Duck - утка

Monkey - обезьяна

T: Now look at the pictures and translate the animals.

T: Now, repeat after me.

T: Read in chorus.

T: Only girls, read. (Only boys.)

T: Who wants to read all the words?

T: What groups can we divided all these animals in?

P: Domestic and Wild animals.

T: Nice of you.

Domestic animals 

Sheep

Cow

Rabbit

Goose

Hen

Duck

Goat

Wild animals

Lion

Bear

Rhino

Leopard

Deer

Monkey

Elephant

T: do you agree?

Ps: Yes, we are agree.

T: Do you like animals? What is your favourite animal?

Puzzles (Загадки)

T: The first task for you is to guess my puzzles. For every right answer you will get a tag and at the end of the lesson we will find out the winner!

  • It has a bell on the neck. It gives milk. What is it? (a cow)
  • It has a very long nose. It is huge and grey. (an elephant)
  • It has long ears. It is very fast. (a rabbit)
  • It is furry and brown. It likes honey and jam. (a bear)
  • It lives on the trees. It likes bananas. (a monkey)
  • It has a beautiful mane. It likes meat. (a lion)

(После каждого ответа, на экране появляется животное)

- Let’s remember our phrases that we can use to say about our pets!

I like…

I love my….

I have got a…It’s name is…

It is ….

- The next task for you will be to find out some words from the missing letters and make up sentences using our phrases! Игра «Зашифрованные слова»

   

Sheep, Cow, Rabbit, Goose, Rhino, Leopard, Deer, Monkey, Elephant

 Relaxation (Физминутка)

Let’s sing the song “If you are happy”.

Reading (Чтение)

T: The next our task is to read the text about Pets in Great Britain and answer the question:

What animals did you find in this text?

P: Cats, dogs, birds, monkeys, snakes.

T: Read it once again and fill in the table.

                                         

Pets in Great Britain

Lots of families in Great Britain have got one or more pets. Dogs are the favourite pets and there are about six million of them in Britain. The second favourite pets are cats (about five million) and the third favourite pets are different beautiful birds. They are about two million.

Some families do not keep cats or dogs. They keep other animals as pets in their homes, for example monkeys, snakes.

The English take good care of their pets. They give them nice names: Rover, Racks, Cindy, Misty (for dogs); Albert, Snowy, Fluffy, Tom (for cats); Polly, Chatterbox (for parrots); Guy, Scamper, Shipley, (for monkeys). When they speak of their pets, they say, “He”, “She” (not “It”).

The English give to their pets nice food to eat. They buy food for their pets in pet shops: for dogs – Pedigree, for cats – Whiskas. Birds like to eat corn. The English are pet lovers!  

                                                 Pets in Britain

Dogs

Cats

Birds

How many pets are there in British families?

6 million

5 million

2 million

What are pets` names?

Rover, Racks, Cindy, Misty

Albert, Snowy, Fluffy, Tom

Polly, Chatterbox

What do pets like to eat?

Pedigree

Whiskas

Corn

T: Let’s check your answers.

 Describe the animal (Опиши животного)

- Now look at the screen. Here you see some animals of India. Your task is to describe them using our word combinations and adjectives. At the blackboard you see our word combinations. I’ll give you 2 minutes.

Adjectives: long – short, big – small, thin – thick

Card

It is a …. It has a … neck and … eyes. Its legs are … and tail is ….

T: Who wants to be the first?

 Summing-up

T: Did you like our lesson? What animals do you know now? I like the way you work today.

T: Я думаю, что после нашего урока вы будете больше любить, ценить и уважать животных. Они маленькие, беззащитные и нуждаются в нашей помощи. Берегите животных, ведь они наши маленькие пушистые друзья!

T: Well, stand up. The lesson is over, Good Bye. See you late


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Урок Spotlight 5 Amazing creatures

Файл содержит конспект урока по теме "Удивительные животные"...

Конспект урока английского языка по теме "Amazing Creatures". 5 класс

Конспек урока английского языка по теме "Amasing Creatures" в 5 классе разработан с учетом требований ФГОС к уроку иностранного языка.Учебник: Sportlight 5Тип урока: урок усвоения новых знан...

План-конспект открытого урока по УМК: V. Evans, J. Dooley, O. Podolyako, J. Vaulina. Учебник: ‘’Spotlight 5’’ на тему : "Amazing creatures " – "Удивительные создания"

План-конспект открытого урока по УМК: V. Evans, J. Dooley, O. Podolyako, J. Vaulina. Учебник: ‘’Spotlight 5’’ на тему :  "Amazing creatures " – "Удиви...

Конспект открытого занятия-викторины по теме "Amazing creatures"- "Удивительные существа"

Занятие по английскому языку, завершающее изучение темы "Животные" . Занятие построено в виде викторины и сопровождается презентацией....

Технологическая карта урока английского языка «Amazing creatures», 5 класс

Урок английского языка с применением технологии развития критического мышления...