Олимпиадные задания английский язык 7-8 кл
олимпиадные задания по английскому языку

Белкина Ольга Александровна

Олимпиадные задания английский язык 7-8 кл

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл zadanie_7-8_klass.docx34.49 КБ
Microsoft Office document icon klyuchi.doc59 КБ

Предварительный просмотр:

Школьный этап Всероссийской олимпиады школьников по английскому языку,

Ханты — Мансийский автономный округ Югра, 2022-2023 учебный год.

Школьный этап Всероссийской олимпиады школьников по английскому языку

для 7-8 классов

LISTENING

Time: 10 minutes (10 points)

Вы услышите интервью Эммы. Установите соответствие утверждений 1-10 содержанию текста. Отметьте каждое утверждение TRUE, если оно соответствует содержанию текста, FALSE, если оно не соответствует. Вы услышите запись дважды.

Are the statements below true (T) or false (F)?

  1. Emma took her exams yesterday.

A. True       B. False

2.  Emma’s mother lives in Oxford.

A. True       B. False

3.  Her parents do not live together.

A. True       B. False

4.  Emma has got a brother and a sister.

A. True       B. False

5.  Her brother is twelve years younger than Emma.

A. True       B. False

6.  Emma’s brother likes to play football.

A. True       B. False

7.  He doesn’t go to school yet.

A. True       B. False

8.  Emma’s father lives not far from Edinburgh.

A. True       B. False

9.  They often spend holidays together with their father.

A. True       B. False

10.  Emma is fond of pop music.

A. True       B. False

Reading

Time: 15 minutes (10 points)

Task I.

Элис, Ник, Кейт и Сэм приехали из разных стран. Они увлекаются разными видами спорта, но несмотря на все свои различия, они стали очень дружны. Определите, кто из них приехал из какой страны и каким спортом занимается. Выберите сначала страну 1-4, а затем спорт 5-8. В бланк ответов запишите номера страны и спорта через запятую.

  1. Australia
  1. Britain
  1. Canada
  1. USA
  1. Baseball
  1. Tennis
  1. Football
  1. Gymnastics

Alice

Nick

Kate

Sam

Alice has never been to Canada.

Neither Kate nor Sam are from the USA.

Kate has always wished to visit Australia where her aunt lives.

Nick was born and has always lived in Britain.

He doesn’t like tennis at all, and he can’t do gymnastics.

Alice’s favourite sport is baseball, so she plays it very often.

As for Sam, he is not fond of football at all, but he’s keen on tennis.

Task II.

Прочитайте тексты и определите основную идею каждого текста. Поставь букву, которой обозначен текст, к соответствующей основной идее текста.

A. Over millions of years, hot clouds of gas called ‘nebulae’ grow until they explode and form huge, blazing balls of fire. This is how stars are born. Our own sun is a star. Eventually, like all stars, it will run out of fuel and die. Don ’t worry though — this won’t happen for another 5 billion years!

B. Stars are sources of light. This is the reason they shine so brightly in the sky. The moon, planets and comets also shine, but they don’t give out their own light. They just reflect it from the sun.

C. Stars are very, very far away. In fact, when their light reaches our eyes, we sometimes see them as they were thousands of years ago. Our sun is the nearest star to Earth, but it is still about 160 million km away! It is part of the Milky Way galaxy, a white band of stars that stretches across the night sky.

D. Constellations are groups of stars. If you draw lines between them (and use lots of imagination) they sometimes look like objects, animals or people. The ancient Greeks thought that Orion looked like a giant hunter with a sword attached to his belt.

E. As the earth moves around the sun, we see the constellations in different positions in the sky at different times of the year. In the same way, the whole sky seems to move towards the west as the earth rotates on its axis throughout the night.

 

The main idea of the text

The letter of the paragraph

 1.

Groups of stars.

 

 2

Hot clouds of gas.

 

 3

Moving to the west.

 

 4

Giving out light.

 

 5

The nearest star

 

Use of English

Time: 15 minutes (20 points)

Task 1.

Complete the sentences with the correct variant of the main verb.

1. Usually I _________football but now I_____ basketball.

A play, am playing       B am playing, play

2. He________ a book in the living room when Tom _________.

A read, was coming       B was reading, came

3. _________you___________the novel yet?

A Haven’t, read           B Haven’t, been reading

4. I________ a letter from Sally last Sunday.

A have got          B got

5. Some black men_____________ the guitar.

A were playing          B had played

6. We________ for about an hour when it started to rain.

A were walking          B had been walking

7. The Diamond Jubilee of Queen Elizabeth II ____________ in 2012.

A celebrated          B was celebrated

8. We______a school concert. _____you____________?

A will have, Are …coming            B are having, Will…come

9. By the time we come they________.

A will be going            B will have gone

10. I __________ of the supermarket when suddenly I _______ a loud voice. It turned out to be my classmate who I _________ for a long time.

A was going out, was hearing, haven’t seen          B was going out, heard, hadn’t seen

Task II.

Match the English and the Russian proverbs.

  1. Don’t cross the bridge until you come to it.
  2. It’s better to be safe than sorry.
  3. Curiosity killed the cat.
  4. The early bird catches the worm..
  5.  A penny saved is a penny earned.
  6. Like father, like son.
  7. All good things must come to an end.
  8. Easy come, easy go.
  9. A bird in the hand is worth two in the bush
  10. Old friends and old wine are best. 

А)  Яблоко от яблони недалеко падает.

В) Береженого Бог бережет.

С) Хорошего понемногу.

D) Пришло махом, ушло прахом.

Е) Кто рано встает, тому Бог подает.

F) Старый друг лучше новых двух.

G) Любопытной Варваре на базаре нос оторвали.

Н) Лучше синица в руках, чем журавль в небе.

I) Копейка рубль бережет.

J) Не говори «гоп», пока не перепрыгнешь.

Transfer your answers to the answer sheet!

Writing.

Time: 20 minutes

You have received a letter from your English-speaking pen friend Mary.

My mum always dislikes the way I’m dressed. Whatever I put on she makes such a strange face and looks at me as if I’m from a different planet. I wish my parents understood my style….

How does your mother like the way you dress? What kind of style do you prefer? Why? What misunderstandings do you have with your parents?

Write Mary a letter and answer her 3 questions.

Mind the rules of letter writing. Write 100 – 120 words.



Предварительный просмотр:

Школьный этап Всероссийской олимпиады школьников по английскому языку, Ханты — Мансийский автономный округ Югра, 2020-2021 учебный год

Part 1. Listening

Listening      

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

Reading

Task I

11

12

13

14

 

Task II

15

16

17

18

19

Use of English

Task I.

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

Task II

30

31

32

33

34

35

36

37

38

39

Writing.

Time: 20 minutes

Write an e-mail to your friend and tell him/her what you can do and what you actually do to protect nature.

 Mind the rules of letter writing. Write 100 – 120 words.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________



По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Олимпиадные задания. Английский язык. 8 класс.

Задания к школьному этапу  Всероссийской олимпиады по английскому языку для учащихся 8-х классов. 4 варианта с бланками ответов учащихся, ключами. Составитель: Рыжков Алексей Александрович,...

СБОРНИК ТРЕНИРОВОЧНЫХ И ПРОВЕРОЧНЫХ ЗАДАНИЙ АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК 7 КЛАСС (В ФОРМАТЕ ЕГЭ)

Данный материал содержит лексико-грамматические задания для 7 класса в формате ЕГЭ...

Банк тестовых заданий английского языка

Банк тестовых заданий  английского языка...

Лексический материал к учебному пособию К. А. Громова, С. А. Орлова, А. З. Манукова ТЕМАТИЧЕСКИЕ ТРЕНИРОВОЧНЫЕ ЗАДАНИЯ . АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК РАЗДЕЛЫ «ПИСЬМО» И «ГОВОРЕНИЕ ,Урок 1. ПОВСЕДНЕВНАЯ ЖИЗНЬ И БЫТ, РАСПРЕДЕЛЕНИЕ ДОМАШНИХ ОБЯЗАННОСТЕЙ

В данном разделе представлен лексический материал по теме "Повседневная жизнь и быт ,распределение домашних обязанностей.Ниже представлена ссылка на тренажер,где можно потренировать  данную ...

Лексический материал к учебному пособию К. А. Громова, С. А. Орлова, А. З. Манукова. «Тематические тренировочные задания . Английский язык. Разделы письмо и говорение . Урок 2: Жизнь в городе и сельской местности.

В данном разделе представлен лексический материал по теме "Жизнь в городе и в сельской местности». Ниже представлена ссылка на тренажер ,где можно потренировать  данную лексикуВ ...

Лексический материал к учебному пособию К. А. Громова, С. А. Орлова, А. З. Манукова. «Тематические тренировочные задания . Английский язык. Разделы письмо и говорение . Урок 5: «Образование и роль иностранного языка в современном мире».

В данном разделе представлен лексический материал по теме   «Образование и роль иностранного языка в современном мире». Ниже представлена ссылка на тренажер, где можно потрениров...

Рабочая программа по внеурочной деятельности по английскому языку: «Олимпиадные рифы английского языка»

по предмету: «Олимпиадные рифы английского языка»уровень образования: повышенный, основное общее образованиеклассы: 5-11количество часов: 34 часа...