Контрольно-измерительные материалы по английскому языку для 5-9 класса
тест по английскому языку (5, 6, 7, 8, 9 класс)

КОНТРОЛЬНО-ИЗМЕРИТЕЛЬНЫЕ МАТЕРИАЛЫ ПО АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ для 5-9 классов

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл kontrolno.docx114.13 КБ

Предварительный просмотр:

Контрольно-измерительные материалы по предмету «АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК» входная контрольная работа

    5 класс

Назначение КИМ – оценить уровень общеобразовательной подготовки по английскому

языку обучающихся 5 класса. КИМ предназначены для входного контроля планируемых ре- зультатов навыков чтения по теме «Школа», контроль лексических навыков по темам «Жи- вотные», «Семья», «Школа», контроль грамматических навыков по темам «Present / Past / Future Simple», «Степени сравнения прилагательных».

  1. Форма работы – тест с выбором варианта ответа № 1, 2, 3, 4, вставление слов.
  2. Структура работы:

Работа включает в себя контролируемые элементы содержания тем школьного курса английского языка 4 класса: «Школа», «Животные», «Семья», «Школа»,

«Present / Past / Future Simple», «Степени сравнения прилагательных». В работе представле- ны 4 задания.

Приоритетом при конструировании КИМ является необходимость проверки предусмотренных стандартом видов деятельности (с учетом ограничений в условиях письменной проверки знаний и умений учащихся): усвоение курса английского языка, овладение методологическими знаниями, применение знаний при выполнении заданий.

Темы курса, включённые в работу

Вся работа

Чтение текста, вставление пропущенных слов

8

Степени сравнения прилагательных

7

Формы глагола

10

Лексика. Выбор лишнего слова

5

Итого:

30

  1. Критерии оценивания:

За каждый правильный ответ дается 1 балл. Если школьник допускает ошибку, не влияющую на смысл, начисляется 0,5 балла. Если ответ не дан или он неверный, дается 0 баллов.

Критерии оценивания выполнения задания

Баллы

Приведён правильный ответ

1

В ответе содержатся такие ошибки как: неправильное написание буквы или

неправильная расстановка букв

0,5

Нет ответа или ответ полностью неверен

0

Отметка

% от максимального количества баллов

«2»

0 – 40 %

«3»

40 – 60%

«4»

60 – 80 %

«5»

80 % и более

  1. Требования к оборудованию –

Наличие печатного листа с работой.

Для проведения работы не требуется дополнительное оборудование или материалы.

  1. Время выполнения – 40 минут.

Входная контрольная работа в 5 классе по английскому языку

Фамилия, имя         

Задание 1. Вставь в текст пропущенные слова ( favourite, friend, school , second, Maths, have, poems ,lessons):

I have a …. . His name is Jason. He is only six. But he goes to …. Every day he has three … . The first lesson is … . Jason and his classmates count pens and pencils. At the … lesson they learn ….by heart . Art is Jason's … lesson. He can draw very well. At 12 o'clock they … lunch. Из 8 баллов          

Задание 2. Употреби сравнительную степень прилагательных.

  1. This doll is (nice) than that doll.
  2. The car is (fast) than the bike.
  3. My book is (good) than your book.
  4. The country is (clean) than the city.
  5. Peter is (fat) than Mike.
  6. Mary is (dirty) than Ann.
  7. The lion is (strong) than the fox. Из 7 баллов         

Задание 3. Выбери правильную форму глагола.

  1. Tom usually … coffee.
  1.    drinks b) drank c) will drink
  1. Mary … to music tomorrow.
  1. listen b) listens c) will listen
  1. Alex … to school every day.
  1. go b) goes c) went
  1. He …in Oxford last year.
  1. live b) lived c)will live
  1. I … to see Mr. Dale next time.
  1. will come b) comes c) am coming
  1. They … animals tomorrow.
  1. draw b) draws c) will draw
  1. We … the window in our room every morning.
  1. open b) opens c) are opening
  1. You … new English words at the next lesson.
  1. learn b) learns c) will learn
  1. Your brother …in the river every day.
  1. swim b) swims c) swum
  1. My parents often … at home.
  1. work b) works c) worked Из 10 баллов         

Задание 4. Какое из слов в каждой строчке лишнее? Выпиши его.

  1. boots, shoes, trainers, trousers
  2. ocean, river, lake, desert, sea
  3. granny, postman, grandpa, dad, brother
  4. sheep, horse, cow, camel, whale
  5. Maths, PE, Thursday, Reading, Russian Из 5 баллов         

Контрольно-измерительные материалы для проведения

итоговой аттестации

по предмету «АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК» 5 класс

Назначение КИМ - проведение мониторинга учебных достижений обучающихся, установление уровня освоения обучающимися Федерального компонента государственного образовательного стандарта основного общего (или среднего общего) образования.

  1. Форма работы:

- задания открытого типа на запись самостоятельно сформулированного правильного ответа;

– задания на выбор и запись одного правильного ответа из предложенного перечня ответов.

  1. Структура работы:

Настоящее время Present Simple; Лексика «Страны и национальности»; Множественно число существительных; Местоимения;

Настоящее продолженное время Present Continious; Чтение текста с написанием ответов на вопросы; Письмо.

  1. Критерии оценивания:

За каждый правильный вариант ответа дается один балл. За чтение и письмо дается 10 баллов.

Максимальное количество баллов – 62.

Перевод баллов в отметку: 0-20 баллов – отметка «2», 20 – 35 баллов – отметка «3», 35

– 50 баллов – отметка «4», 50 – 62 балла – отметка «5».

  1. Требования к оборудованию:

Наличие листа с заданиями;

Наличие тетради для контрольных работ. Время выполнения – 40 минут.

Контрольная работа по английскому языку для  5 класса

Цель работы – контроль навыков чтения по теме «Семья», контроль лексических навыков по темам

«Одежда», «Животные, их места обитания», «Семья», «Школа», контроль грамматических навыков по темам «Present / Past / Future Simple», «Степени сравнения прилагательных»

Содержание работы

Часть I. Чтение

Прочитай рассказ и выполни задание.

Yesterday afternoon John’s mother was at work. John was at home with his father. They watched TV together. Then his father said: “Let’s cook dinner for Mum and we can all have dinner!” And they went to the kitchen. The father wanted to have some soup but John didn’t like it. They decided to have fish. The father took the fish and they started cooking it together.

Then John went to his bedroom to do his homework. His father went to his room to read a book. They didn’t go to the kitchen again.

After an hour, John’s mother came home. She was tired. But when she opened the door, she ran to the kitchen and cried: “Oh, no!” The kitchen was very dirty. They couldn’t eat the fish because it was black! John’s mother wasn’t happy. John and his father were sad, too.

But then, John and his father cleaned the kitchen and cooked a pizza for dinner.

Выбери правильный ответ в соответствии с прочитанным текстом.

  1. Yesterday John was at home …

  1. with his mother

  1. with his father

  1. with his mother and father

  1. Yesterday John’s father said:

  1. “Let’s cook dinner for Mum together”.

  1. “Let’s do your homework together”.

  1. “Let’s watch TV together».

  1. At first they decided to…

  1. cook fish for dinner.

  1. cook soup for lunch.

  1. cook a pizza for dinner.

  1. They started cooking fish and …

  1. John went to his bedroom to read a book.

  1. John went to his bedroom to watch TV.

  1. John went to his bedroom to do his homework.

  1. John’s mother was unhappy because…

  1. John didn’t do his homework.

  1. the kitchen was dirty.

  1. John and his father cooked a pizza for dinner.

Часть II. Лексико-грамматический тест.

  1. Какое из слов в каждой строчке лишнее? Выпиши его.

  1. boots, shoes, trainers, trousers

  1. ocean, river, lake, desert, sea

  1. granny, postman, grandpa, dad, brother

  1. sheep, horse, cow, camel, whale

  1. Maths, PE, Thursday, Reading, Russian
  1. Выберите правильное слово.

  1. Last year they … study English.

  1. began        b) begins        c) will begin

  1. In winter my grandmother doesn’t … her flowers every day.

  1. watered b) water c) waters

  1. He … London next summer.

  1. visits b) visited   c) will visit

  1. … the children play snowballs in the park yesterday?

  1. Do    b) Will        c) Did

  1. In summer the days are … than in winter.
  1. long b) longer   c) the longest

Правильные ответы.

I. 1- b) 2 – a) 3 – b)        4 – c)        5– b)

  1. 1. a) trousers

  1. desert

  1. postman

  1. whale

  1. Thursday

III. 1) – a) 2) – b) 3) – c) 4) – c) 5) – b)

Шкала оценивания

Количество баллов

Оценка

14 – 15

5

11 – 13

4

8 – 10

3

> 8

2

Контрольно-измерительные материалы по предмету «АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК» входная контрольная работа

6 класс

Назначение КИМ – оценить уровень общеобразовательной подготовки по английскому

языку обучающихся 6 класса. КИМ предназначены для входного контроля планируемых ре- зультатов темам: употребление конструкции There is/There are, степени сравнения прилага- тельных, употребление антонимов в английском языке, неправильные глаголы, лексика по темам «Часы, время», «Одежда», знание устойчивых словосочетаний в английском языке.

  1. Форма работы – тест с выбором варианта ответа № 1, 2, 3, 4, самостоятельная запись полного варианта ответа.
  2. Структура работы: работа включает в себя содержание школьного курса 5-ого класса: конструкция There is/There are, степени сравнения прилагательных, антонимы в английском языке, неправильные глаголы, устойчивые сочетания в английском языке, лексика «Часы, время», «Одежда». В работе представлены 8 заданий. Представлен один вариант работы.

Приоритетом при конструировании КИМ является необходимость проверки предусмотренных стандартом видов деятельности (с учетом ограничений в условиях письменной проверки знаний и умений учащихся): усвоение курса английского языка, овладение методологическими знаниями, применение знаний при выполнении заданий.

Темы курса, включенные в работы

Вся работа

Предметы домашней утвари

8

Конструкция There is/There are

8

Cтепени сравнения прилагательных

8

Употребление антонимов в английском

8

Неправильные глаголы

8

Часы, время

8

Одежда

8

Устойчивые сочетания в английском языке

8

Итого

64

  1. Критерии оценивания: за правильный ответ дается 1 балл. За ответ, в котором ошиб- ка не влияет на смысл дается 0,5 баллов. За отсутствие ответа/ неверный ответ 0 бал- лов.

Критерии оценивания выполнения задания

Баллы

Приведён правильный ответ

1

В ответе содержатся такие ошибки как: неправильное написание буквы или

неправильная расстановка букв

0,5

Нет ответа или ответ полностью неверен

0

Отметка

% от максимального количества баллов

«2»

0 – 40 %

«3»

40 – 60%

«4»

60 – 80 %

«5»

80 % и более

  1. Требования к оборудованию –

  • Наличие печатного листа с работой.
  • Для проведения работы не требуется дополнительное оборудование или материалы.
  1. Время выполнения – 40 минут.

Входная контрольная работа по английскому языку

  1. Какое слово лишнее?
  1. flat, living room, clock, kitchen, hall
  2. sofa, armchair, table, bed, wall
  3. enjoy, want, share, nice, live
  1. Вставь пропущенные слова is или are .

  1. There        a big red carpet on my floor.
  2. There        three windows in our living room.
  3. There        a lot of books on the shelves.
  4. There        a nice armchair in Tiny’s house.
  5. There        no chairs in my bedroom.
  1. Раскрой скобки. Поставь прилагательные в сравнительной или превосходной степе- ни.

  1. The desert is (big) than the field.         
  2. The road is (long) than the street.         
  3. The farm is (clean) in the city.         
  4. I like mountains (much) than fields.         
  5. The book is (interesting) than the film.         
  1. Напиши парами слова с противоположным значением.

Good, country, white, hot, big, short, cold, happy, bad, sunny, town, tall, black, small, rainy, sad

  1. Напиши глаголы во второй форме.

go                 meet                 be                 ski                 skate                 do         

  1. Напиши время предложениями.

9.00         

8.30         

5.15         

7.45.         

6.20         

  1. расставь буквы в нужном порядке и запиши получившиеся слова.

  1. t, e, s, h ,o ,c, l         
  2. a, t, c, o         
  3. i, r, h, t, s         
  4. h, o ,s ,e, s         
  5. t, m, i ,t, e, n, s         
  1. Переведи на английский язык.

  1. чашка чая         
  2. коробка конфет         
  3. стакан молока         
  4. бутылка сока         
  5. кусочек торта         

ИТОГОВАЯ КОНТРОЛЬНАЯ РАБОТА 6 класс

Критерии оценивания:

Каждый правильный ответ в заданиях оценивается в 1 балл.

Максимальное количество баллов - 30.

30-27 баллов – оценка «отлично»

26-22 баллов – оценка «хорошо»

21-16баллов – оценка «удовлетворительно»

15 баллов и менее – оценка «неудовлетворительно  

1 вариант

 A.I. Put the verbs in brackets into the correct tense.

1 .She ( to watch) TV every day.

2. I ( to watch ) TV since  2 o’ clock.

3. My father ( to watch) TV last weekend.

 4. The children ( to watch) TV by the time the guests arrived.

5. Larry ( to watch) TV  when Wendy came into the room.

II.Change the sentences using Passive Voice.

1. They dust the flat every day.

2. They will stage this performance at the end of next season.

3. Alexander Bell invented the telephone in 1876.

4.  They will discuss the book at the next conference.

5.  He will write a very interesting article.

III.Use the Conditionals.

1. If it (rain) … this afternoon, I (take)… my umbrella. 
2. If you did not drive carefully, you (have) … an accident. 
3. If you (study) … for a higher qualification, you (get) … a better job next year. 
4. If you sent the letter by first class mail, it (get) … there the following day. 
5. If the weather is fine, we (go) for a picnic.

(15 баллов)

B.  Choose the right option.

  1. лапша
  2. продвижение по службе
  3. переработка
  4. наука о Земле
  5. выдать секреты
  6. попасть в передрягу
  7. покупатель
  8. доверять
  9. таять
  10. быть сытым

  ( 10 баллов)

C. Read the text and and сontinue the sentences.

                                «Оbento - a tasty tradition»

An obento usually consists of four parts rice, three parts meat or fish (fried or grilled), two parts vegetables (pickled1, boiled or steamed) and one part fruit. It should be nourishing and healthy, but it must be appealing too. You often see food shaped like flowers, animals and sometimes even cartoon characters! Mothers take great pride in creating 'school-bentos' for their children.

Nursery schools have established regulations for an obento. Food should be easy to eat with chopsticks or the fingers, portions should be small and it should be pleasing to the eye. It should also include food that the child would not normally eat so that they won't become a fussy eater.

The Japanese have always looked upon the mother as one of the main influences of a child's success. Taking time to prepare their children's food shows their love for them.

And what happens if a Japanese mum runs out of ideas? There are almost 400 magazines available to get inspired.

Continue the sentences, please:

 1. An ‘obento’ is…

 2. Its origin goes back to…

3. You can buy an obento…

4. To make an obento you need…

5. It is important that obentos look…

 ( 5 баллов)

Ответы:

Часть А.

  1. watches
  2. have been watching
  3. watched
  4. had watched
  5. was watching

II.

The flat is dusting by them every day.

This performance will be staged by them at the end of next season.

The telephone was invented by Alexander Bell in 1876.

The book will be discussed by them at the next conference.

A very interesting article will be written by him.

III.

Rains,will take

Would have

Study, will get

Will get

Will go

Часть B.

Noodle

Promotion

Overtime

Earth science

Spill the beans

Be in the soup

Shopper

Trust

Melt

Be full

Часть С.

1... a boxed meal. (еда в коробке)

2... the 5th century. (5 век)

3... in theatres, airports or train stations. (в театрах, аэропортах или на вокзалах)

4... rice, meat or fish, vegetables and fruit. (рис, мясо или рыба, овощи и фрукты)

5... appealing. (привлекательный)

Входная контрольная работа по английскому языку для обучающихся 7 класса

  1. Guess what holiday is described in each text.

Christmas, Hallowe'en, Mother's Day, St.Valentine's Day, New Year's Day, Easter

  1. On this day people visit their mothers and give them flowers and small presents. Husbands and children help with the meals and washing up.
  2. On this day people usually visit their friends. They try to be the first person to wish good luck to their friends in the new year. There is a lot of dancing and eating. At midnight everybody joins hands and sings a special song.
  3. On this day people send cards to their friends, parents and relatives. People put trees in their rooms and decorate them with toys and coloured lights. On this day children get up early in the morning. They want to see a stocking full of small presents on their beds. A traditional dinner on this holiday is roast turkey, roast potatoes and pudding.
  4. People send special cards to people they love. They shouldn't write their names on the cards. The person who gets the card must guess who sent it.
  5. At this holiday schools close for two weeks. People give each other chocolate eggs. Sometimes parents hide eggs in the house or in the garden and children look for them.
  6. On this day they say ghosts and witches come out. Children make lanterns out of pumpkins. Some people have parties and dress as witches and ghosts. It is celebrated on the 31st of October. Children walk from house to house and ask "Trick or treat?"

  1. Put in the words: feeding time, full of fun, so, fight, shared, last Sunday, watch, jumped out, looked.

Have you ever been to the zoo at 1)        ? I was there 2)                . It was 3)        interesting to 4)        the animals. As usual the monkeys were 5)        . Big birds were stretching their wings

and flying down to their food. Two dolphins 6)                of the water to catch their fish. Baby lions had a 7)        for their meat. The elephant 8)        hungry and I 9)        my orange with him.

  1. Choose the correct form of the verb.

  1. The town … founded in 1368.

  1. is        b)was        c)were

  1. They … already … Christmas presents for all their relatives. Now they are decorating the house.

  1. will … buy b) are going … to buy        c) have … bought

  1. What … your sister … at the moment?

  1. is … doing b) has … done c) does … do

  1. Look! She … our pudding.

  1. is liking        b) likes c) like

  1. Next month I … in France.

  1. am        b) will be        c) have been

Правильные ответы

  1. 1 - Mother's Day 2 - New Year's Day 3 – Christmas 4 - St.Valentine's Day 5 – Easter 6 - Hallowe'en
  2. 1) - feeding time 2) - last Sunday 3) – so 4) – watch 5) - full of fun 6) - jumped out

7) – fight        8) – looked        9)- shared

  1. 1 – b        2 – с 3 – a        4 – b        5 – b

Шкала оценивания

Количество баллов

Оценка

19 – 20

5

15 - 18

4

10 – 14

3

< 10

2

8 класс

Входная контрольная работа

Read the text. For each sentence 1-7 given below the text choose from options A, B or C the one

which completes the sentence in the most suitable way.

THE COOLEST HOTEL IN THE WORLD

Can you imagine a hotel that is entirely made of ice? Well, it exists in Sweden, but only in winter. In spring, the hotel melts away and disappears into the river.

The Ice Hotel is situated on the shores of the Torne River in the old village of Jukkasjarvi, Sweden.

Every winter, work starts on building a new Ice Hotel, involving 40,000 tons of ice and snow.

10,000 tons of ice is taken from the Torne River, and 30,000 tons of snow is provided by Mother Nature.

The first Ice Hotel was constructed in 1990. It started as a single room – now it has 64 rooms, as well as an Ice Chapel, an art gallery, a cinema, a theatre and an Absolut Ice Bar. Last winter, more than 14,000 guests spent the night at the Ice Hotel.

Outside, the temperature is -30°C, but inside the hotel, the temperature is always around        - 5°C. All the furniture is made of ice, including the beds, but nobody gets cold. The beds are covered with reindeer skins and guests are given warm clothes and special arctic sleeping bags.

In the Absolut Ice Bar, the drinks are served in glasses made of ice, so there is no need for ice cubes!

Every year the interior of the hotel is designed by different artists from all over the world. It is described by visitors as ‘absolutely stunning’, ‘one of the most beautiful places I’ve ever seen’ and ‘unique’.

  1. The Ice Hotel is situated in          

  1. the USA
  2. Sweden
  3. Russia
  1. How many tons of ice do people use to build the hotel?

A. 10,000

B. 30,000

C. 40,000

  1. How many rooms are there in the Hotel?

A. 14,000

B. 1990

C. 64

The temperature inside the hotel is ________.

  1. 0°C
  2. -5°C

C. -30°C

  1. What can the guests use to warm themselves at night?

  1. radiators
  2. their skin
  3. sleeping bags
  1. In the hotel there is no          

  1. art gallery
  2. library
  3. cinema
  1. The hotel is situated in a        .

  1. village
  2. town
  3. city

Read the text. Use the word in capitals at the end of each line in the form that fits in the space in the same line.

I’ll tell you about my mother. She (1)           slim and young, but my father is (2)                  


BE        1)          

YOUNG        2)          

than my mother. My mother (3)       long        HAVE        3)         fair hair. She (4)       music and dancing        LIKE        4)          

very much. My (5)       hobby is cooking.        MOTHER      5)           I love my mother. I (6) _    very happy with        BE        6)         with her. She is the (7) _    mother in the world.        GOOD        7)          

KEY

Reading

1

B

2

A

3

C

4

B

5

C

6

B

7

A

Use of English

1

is

2

younger

3

has

4

likes

5

mother’s

6

am

7

best

8 класс

Входная контрольная работа Пояснительная записка

Контрольные задания строятся на материале, изученного в 8 классе согласно календарно- тематического планирования.

Цель – проверка сформированность речевых навыков и умений.

Объекты контроля по видам речевой деятельности в учебном аспекте:

чтение — умение понять детальное содержание прочитанного и умение извлечь конкретную информацию из текста;

грамматика и лексика - Умение употреблять грамматические структуры (преобразовать глагол в видо-временную форму). Словообразование.

письмо – умение написать личное письмо.

Ход проведения контрольных заданий

Контрольные задания выполняются в течение 1 урока в следующей последовательности:

  1. чтение текста (проверка понимания) (10минут)
  2. грамматика (10 мин)
  3. письмо (20 минут)

Шкала перевода баллов в отметку

28 - 32 (85-100%) = отлично

21 – 27 (65 - 84 %) = хорошо

12 - 20 (36-69 %) = удовлетворительно 11 и менее = неудовлетворительно.

Входная контрольная работа

Choose the correct item.

1. Hurry up! Our train …in half an hour

a) Left   b) leaves   c) will leave

2. Can you be a little quiet, please? The baby……

a) sleeps   b) is sleeping   c) will sleep

3. Susan doesn't think books about pirate ships are very …….She prefers romantic novels.

a) interested   b) interest    c) interesting

4. That is the girl …. father works in the arm forces with my dad.

a) who    b) that    c) whose

5. Let's go on a ..........this year. I'd love to see

wild animals in their natural habitat

a)Safari       b)jungle      c)ride

6. If Jim ……. to Spain on business trip next month he will stay three extra days to visit the sights.

a) Is going to travel    b) will travel     c) travels

7. Martha tells wonderful jokes. She is the ……..girl in our class

a) funny    b) funnier  c) funniest

8. Mary lives in Hollywood, but she...... a famous

celebrity.

a) has never meet b) never has met

c) has never met

9. We....chess all morning. Can we do something else now?

a) has played    b)  have been playing    c) will play

10. When you freeze water, it ....... into ice.

a) is turning    b) turns   c) is going to turn

11. Christopher goes to the university….. foot every day as he enjoys the exercise.

a)by    b)on      c) with

12. There is ......of chocolate in the fridge.

Maybe I'll make a chocolate cake today.

a) some    b) a lot    c) a little

13. Let's take some sandwiches and a ......of

biscuits with us to the beach. We might get hungry after our swim.

a) packet    b)  carton     c)can

14. This is the beach ............. my brother works as a lifeguard.

a) where b) which  c) who

15. Larry is a very good athlete. He runs.......... than

anyone else on the school team.

a) more quickly   b) most quickly   c) as quickly

16. If you study hard at school this year, you….. high marks.

a)going to get    b) will get  c)  are getting

17. The famous actress got angry during the interview, when the ………started asking her

personal questions.

a) journalist    b) engineer   c)mayor

18. Thomas doesn't like romantic comedies. Thrillers are his cup of …………

a) milk b) tea   c) broth

19. Tom and his family feel very ………..in the countryside, as the nearest house to them is 40 kilometres away.

a) homesick  b)isolated  c)crowded

20. We haven't got……. sugar. Would you like honey in your tea?

a) some   b)many    c) any

Key to tests

Variant 1

1.b

2.c

3. c

4. c

5. a

6.c

7.c

8.c

9.b

10.b

11. b

12.b

13. a

14. a

15. a

16. b

17. a

18.b

19.b

20. c

Критерии оценивания

18-20 баллов- «5»

14-17 баллов- «4»

10-13  баллов- «3»   Менее 10- «2»

                                         ИТОГОВЫЙ  СРЕЗ  9 класс

Структура работы: срез состоит из 6 заданий, которые проверяют уровень владения лексико-грамматическими навыками по темам первых восьми разделов: знание лексики изученных разделов, фразовых глаголов, способов словообразования, 2-х  тем по грамматике (степени сравнения прилагательных и будущее время):

1. Complete the phrasal verbs with the preposition.

2. Complete the sentences with the words derived from the words in bald.

3.  Match to form exchanges.

4. Fill in the words.

5. Complete the sentences with the correct comparative/superlative form of the adjectives.

6. Put the verbs in brackets into the correct future tense: Future Simple, Future Continuous, Future Perfect.

Время и условия проведения: на выполнение работы, включая организационный момент, учащимся отводится 40 минут. Каждый ученик получает задания (в зависимости от варианта) и чистый лист для записи ответов.

После выполнения работы учитель проверяет ответы учащихся. За каждое выполненное задание учащийся получает один балл.  За неверный ответ выставляется ноль баллов.

Максимальное количество баллов за выполнение всех заданий- 26 баллов= (5+4+5+5+3+4)

24-26 балла – оценка «5»

19-23 баллов - оценка «4»

12-18 баллов – оценка «3»

Менее 11 баллов – оценка «2»

№1     Complete the phrasal verbs with the preposition:

1. Paul should write children’s books, he’s always making…stories for his kids.

2. I can’t wait for Spielberg’s new film to come….

3. They talk…computers all the time.        

4. The film is about a boy who runs…from home.

5. I’ve checked…everything on the list so we can finish shopping   now.

 №2 Complete the sentences with the words derived from the words in bald:

1. There is no…, you can do your chores later if you want. URGENT

2. My neighbor is so full of…. He thinks he is never wrong. ARROGANT

3. I can’t tell the….between the twins. DIFFER

4. I miss the ….. of the countryside. QUIET

 №3 Match to form exchanges:

1. You shouldn’t have done that.             A. Yes. The cursor sticks in the same place.

2. What’s the matter?                               B. Me too!

3. Does the screen keep    freezing?        C.  I know. I won’t do it again.

4. I really loved that film.                        D. Yes. Turn left here.

5. Is there a bank near here?                    E. I’m just a bit tired.

 №4 Fill in: special, phone line, illusion, take, petrol:

1. We can fill the car with fuel at the… station.  2. Jack loves films with great…effects. 3. … the rubbish out, please.  4. People who see one picture inside another are experiencing an optical…. 5. I don’t have a …. In my house so I can’t use the Internet.

 № 5 Complete the sentences with the correct comparative/superlative form of the adjectives.

1. That was…(bad) film I have ever seen. 2. He is ….(intelligent) of all. 3. Tracey is….(hardworking) than Janet.

 № 6. Put the verbs in brackets into the correct future tense: Future Simple, Future Continuous, Future Perfect.

1. The film…..(start) by the time you arrive.

2. If you’re going out, I… (come) with you.

3. This time next week I …(travel) across France.

4. Luke…(call) you back in an hour.

Ключи.    

 №1

1. up

2. out

3. on

4. away

5.off

№2

1. urgency

2. arrogance

3. difference

4. quietness

№3

1.c

2. e

3. a

4. b

5. d

                    №4

  1. petrol
  2.  special
  3. take
  4. illusion

phone line

№ 5

1.the worst

2.the most intelligent

3.more hardworking

№ 6

1. Future Perfect –will have started

2. Future Simple –I’ll come

3. Future Continuous- I’ll be crossing

4. Future Simple –will call


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Контрольные измерительные материалы по английскому языку для 7 класса к УМК В.П.Кузовлев и др. «English»

Контрольные измерительные материалы по английскому языкудля 7 класса  к УМК В.П.Кузовлев и др. «English»...

Контрольно – измерительные материалы по английскому языку 7 класс

Цель работы: Проверить знания учащихся 7 класс по темам«TheWorldTeenagers’  Competition” и»Describingpeople, describingyourself”.Работа  состоит из 2 вариантов. Использование  КИМов для...

Контрольно-измерительные материалы для проверки качества знаний по английскому языку для учащихся 7 класса, обучающихся по УМК "Enjoy English" 7 класс, автор М. З. Биболетова. 1 четверть, Unit "The World Teenagers\' Competition".

Пояснительная записка к контрольно-измерительным материалам для проверки качества знаний по английскому языку для учащихся 7 класса, обучающихся по УМК “Enjoy English”, издательство «Титул» - 20...

Контрольно-измерительные материалы по английскому языку для 7 класса по УМК «Английский в фокусе» (Spotlight 7)

Контрольно-измерительные материалы по английскому языку для 5 класса по УМК «Английский в фокусе» (Spotlight 5)...

Контрольно-измерительные материалы по английскому языку для 6 класса по УМК «Английский в фокусе» (Spotlight 6)

Контрольно-измерительные материалы по английскому языку для 6 класса по УМК «Английский в фокусе» (Spotlight 6)...

Страничка к сборнику "Символы Победы(обучающие материалы на английском языке для 7–9 классов)"

Авторский материал в региональном методическом приложении к журналу "Просвещение. иностранные языки" https://cloud.prosv.ru/s/Ttc2jijFyqW56s6...

Страничка к сборнику "Символы Победы (обучающие материалы на английском языке для 7-9 классов)"

Авторский материал в региональном методическом приложении к журналу "Просвещение. Иностранные языки"...