Дополнительные задания Spotlight 6. Модули 1-3
методическая разработка по английскому языку (6 класс)

Разработка дополнительных заданий к модулям 1-3. Spotlight 6 класс.

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл module_1_test.docx16.26 КБ
Файл module_2_test.docx96.55 КБ
Файл module_3_test.docx401.13 КБ

Предварительный просмотр:

NAME __________________________CLASS ______ DATE____________________

1. Translate into English

1. Это сын моего дяди. Ему 10 лет.

__________________________________________________________________________
2. Кто ты по национальности? – Я француз.

__________________________________________________________________________
3. Моим сестрам 20 лет. Они близнецы.

__________________________________________________________________________
4. Они высокие, светловолосые с голубыми глазами.

__________________________________________________________________________
5. Глаза Марии голубые.

__________________________________________________________________________

2. Use the words to make up the sentences

1. grandmother / I/ live/ with / my/.

__________________________________________________________________________
2. twins / and / Ann/ are / Fiona/.

__________________________________________________________________________
3. got / Steve/ skateboard/ a / new/ has/.

__________________________________________________________________________
4. we / Italy/ from/ are/.

__________________________________________________________________________
5. do/ how/ spell/ you/ that/?

__________________________________________________________________________

6. would/ I/ to/ like/ the/ join/ club/.

__________________________________________________________________________

7. home address/ your/ what’s/?

__________________________________________________________________________

3. Fill in the gaps with am, is, are, have, has

1. What ________ your sisters’ names?
2. She ________ got a lamp on the desk.
3. I ________ Sam’s new friend.
4. Her box ____________ full of toys.

5. _______ they got favourite pets?

5. Rewrite the sentences in the plural. (Во множественном числе this меняется на these, that меняется на those + все необходимые изменения по правилу множественного числа)


1. This is a mouse.

_________________________________________________________________________
2. That boy is my cousin.

__________________________________________________________________________
3. This woman has got a car.

__________________________________________________________________________

4. Complete the sentences with my, your, his or her.

Hello, _____ name is John.

That is David. What’s _____ address?

Hello, Mike! Is Sandra _____ sister?

Peter, this is _____ brother Sam. – Hello, Sam.

“What’s _____ name?” – “Kate”.

He is cool! ______ name is James Bond.

I have a cousin. ______ name is Patrick.

Kim is from Japan. ______ flat is in Tokyo.

6. Complete the pairs.

1. father - m______

2. brother - s______

3. husband - w____

4. uncle - a______

7. Fill in the missing words.

Spain -………………

……….……..- Polish

Britain -……………..

Brazil -…………..…..

…………………..- New Zealander

Germany -………………

……….……..- Italian

Greece -……………..

Australia -…………..…..

…………………..- Scottish



Предварительный просмотр:

NAME ____________________________CLASS _____ DATE______________________

1. Write the ordinal numbers (порядковые числительные)

  • One – __________________
  • Two – _________________
  • Three – __________________
  • Five – _________________
  • Nine – _________________
  • Twelve – ________________
  • Twenty – ________________

2. Fill in on/in/at.

  • ____ 10 October
  • ____half past four
  • ____1987
  • ____night
  • ____the morning
  • ____summer
  • ____Wednesday

3.Look at the picture and complete the sentences (above – над)

  1. There is an armchair __________ the sofa.
  2. There is a _______________between the sofa and the  armchair.
  3. There is a picture ____________the sofa.
  4. There is a table _____________the armchair.
  5. There is a computer ___________the table.
  6. There isn’t any carpet on the ____________.
  7. There are cushions__________ the armchair and the sofa.

6. Translate the words.

Зима - ________________________

Весна - _______________________

Лето - _________________________

Осень - _______________________

Вторник - _______________________

Среда - _________________________

Суббота - _______________________

Воскресенье -____________________

Декабрь - _______________________

Январь - ________________________

Март - _________________________

Июнь - _________________________

Август - ________________________

Ноябрь - ________________________

Столовая - ______________________

Кухня - _________________________

Кабинет - _______________________

Камин - ________________________

Ковер - ________________________

Шкаф для посуды - _______________

Холодильник - ___________________

Книжный шкаф - _________________

Гардероб - ______________________

В аптеке - _______________________

На почте - _______________________

В библиотеке - ___________________

В зоомагазине - __________________

В булочной - ____________________

5. Fill in some/ any/a/an

1. There are______ desks in the classroom.

2. Are there ______ chairs in the living room?

3. There is  ______ table in the kitchen.

4. Is there _______ armchair in the study?

5. There aren’t ______ books on the desk.

6. Can I have _______  tea, please?



Предварительный просмотр:

NAME __________________________CLASS ____DATE___________________

  1. Fill in the gaps with CAN or CAN’T0275934865.jpg

000109.jpg

  1.    You _________ stop here.

0275934865.jpg

  1.   Pedestrian ________ walk here.

  1. You _________ drive at 40 mph.

000109.jpg

  1. You ________ turn right.

000109.jpg

  1. You _____ go there.

  1. Complete the sentences with the words below

        nickname       seat belt         pavement      lights       racing     ride

plane        bike      car       boat       lights        left     road

  1. Bob and Mary can __________ a bike.
  2. Stop at the traffic __________ .
  3. “What`s your ___________ ?”-“Shumi!”
  4. Michael Schumacher is a ___________ car driver.
  5. Always wear a _____________  when you travel by car.
  6. Walk on the ____________, not the road.
  7. That man is a pilot. He can fly a ___________.
  8. My little sister can't ride a ______________.
  9. His brother is very young. He can't drive a ________________.
  10. Can your father sail a _______________.
  11. Always stop at the traffic  ___________  when they're red.
  12. Turn ___________ into Green street.
  13. Don't run onto the ______________.

  1. Fill in: on, by
  1. I go to school ______ foot.
  2. She prefers travelling _____ plane.
  3. Be careful ____ the roads.

  1.  Choose the correct response.
  1. Excuse me, how can I get to the sports centre?  _____
  2. Thank you very much. _____
  3. Are you ready, Brian? _____
  4. I can`t find the way to the post office.______
  5. Is there anything I can do for you? ____

  1. Oh, that`s easy. The post office is round the corner.
  2. You`re welcome.
  3. Oh, you`re very kind. I`ve got a problem you can help me with.
  4. Yes! Let`s go now!
  5. Go down Apple Street and turn right into Park Avenue

  1. Guess the words.
  1. _ _ _ _ _ _ _ sign
  2. lean out of the _ _ _ _ _ _
  3. double-decker _ _ _
  4. _ _ _ _ _ _ _ zone
  5. look both _ _ _ _

  1. Translate the words.

  • Водитель - ___________________________
  • Пешеход - ___________________________
  • Шлем - ______________________________
  • Идти прямо  - _________________________
  • Будь осторожен - _______________________
  • Повернуть направо - _____________________
  • Метро - _______________________________
  • Такси в Лондоне - _______________________

G. Correct the sentences to make them true.

  • Don’t wear a seat belt when you are in the car!
  • ______________________________________
  • Run onto the road to cross it quickly!
  • ______________________________________
  • Talk to the driver, when on the bus!
  • ______________________________________
  • Don’t walk on the pavement! Walk on the road!
  • ______________________________________
  • Don’t look both ways before crossing!
  • ______________________________________


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Дополнительное упражнение к учебнику Spotlight 6 модуль 4b

Упражнение на способы образования прилагательных и тренировка их употребления...

Дополнительное упражнение к учебнику Spotlight 6 модуль 5а

Дополнительный материал к модулю 5а Spotlight 6 на глаголы to make, to do. Повторение времени  the Present Simple и наречий частотности....

Дополнительное упражнение к учебнику Spotlight 6 модуль 7d

Данные упражнения позволяют развить умения ознакомительного и поискового чтения, повторить лексику по теме "Супергерои", повысить познавательный интерес и мотивацию к изучаемой теме, повторить употреб...

Формирования навыков чтения в формате заданий ОГЭ по модулю 7а Spotlight 6

Презентация для работы на уроке и раздаточный материал....

Тренировочные задания 5 класс Модуль 8 (Учебник Spotlight)

Тренировочные задания 5 класс Модуль 8 (Учебник Spotlight)...

Тренировочные задания 5 класс Модуль 9 (Учебник Spotlight)

Тренировочные задания 5 класс Модуль 9  (Учебник Spotlight)...

Лексика и дополнительное задание к модулю 3 а. Spotlight 9.

Материал содержит полезную лексику для запоминания учащимися 9 класса, изучающих английский язык по УМК "Spotlight 9".Лексика модуля 3а и вопросы к тексту....