Урок "Food and health"
план-конспект урока по английскому языку (6 класс)

Урок для обобщения и систематизирования знаний учащихся по теме "Food and health".

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл urok.docx19.3 КБ

Предварительный просмотр:

Тема: "Food and health" ("Еда и здоровье")

Цель урока: обобщить и систематизировать знания учащихся по теме "Food and health".

Задачи урока:

Образовательные: развитие навыков говорения, аудирования, чтения, письма по теме "Food and health".

Развивающие: развитие мотивации к изучению иностранного языка, навыка языковой догадки, интеллекта, памяти, совершенствование внимания.

Воспитательные: cоздание условий для формирования ясных представлений школьника о здоровом питание; воспитание умений работать в парах, группах, самостоятельно.

Ход урока

  1. Организационный момент.

I. Подготовка к восприятию иностранной речи

T. Good morning, everybody! I am glad to see you happy and healthy in our class. Do you know that healthy and long life depends on healthy food? How to eat well and be happy, good-looking and thin? We’ll try to answer all these questions today. I hope you are fine and will be active and energetic at our lesson. Let’s play a game “Echoes”.

Game “Echoes”

T. Are you ready?

Ps. Ready!

T. Are you feeling fine?

Ps. Fine!

T. Is the weather good?

Ps. Good!

T. Is everything OK?

Ps. OK!

And now I want we train our tongues. So let’s have a TONGUE TWISTER.

She sells sea shells at the seashore.

The shells she sells are surely sea shells.

So if she sells shells on the seashore,

I'm sure she sells seashore shells.

II. Сообщение цели урока.

T:

- Today we shall have a lesson according to our topic “Food and health” and we shall speak about tasty, healthy and useless food.

- Let’s continue warming up our vocabulary. Listen to me and try to complete some sentences using necessary words according to our topic. (Учитель демонстрирует правильный ответы, используя презентацию)

Вкуснотища – Very good! Пищу называют – food.

Это вовсе не каприз, сыр мы называем – cheese.

Мясо жарится, шкварчит, мясо по-английски – meat.

Арбуз предпочитаю сливам, арбуз иначе – water-melon.

Узнали все впервые, что груша – это pear.

Масло нужно всем ребятам. Масло по-английски – butter.

Без соли борщ не лезет в рот. Соль по-английски – просто salt.

Ведро воды не принесете? Вода, водичка будет – water.

Слива тут и слива – там. Слива по-английски – plum.

Виноград мы съели весь. Виноград – иначе grape.

1. Развитие навыков устной речи по теме «Food and health».

T:

- Now, look at the blackboard. There are a lot of pictures. These words are well – known for you.

- Dear boys and girls! Which is your favorite food (vegetable, fruit)? Ask each other. What’s your favorite food? What don’t you like?

As you see «Tastes differ».

Т: - Then write the words on your list in two columns: healthy and unhealthy food (Учитель раздает заранее подготовленные шаблоны таблицы)

Keep you healthy

Give you energy

Help you grow and make you strong

Empty food

Words: bread, butter, meat, sugar, sweets, fruit, chips, vegetables.

Т: - Now, read about the food we eat and check your guesses.

- Do you eat all of the “seven important things”?

- Look at the screen and correct your answers if they are wrong. Answers: fruit and vegetables – keep you healthy, bread and sugar – give you energy, butter and meat - help you to grow and make you strong, sweets and chips – empty foods.

#1060;изкультминутка.A game “Clap / stamp”

Clap your hands if you hear healthy food, stamp your feet, when unhealthy: Apples, sandwiches, bananas, meat, milk, cheese, cola, water, potatoes, lemons, oranges, cabbage, sweets, chocolate, cake, potato fry, fish, porridge, cookies, carrots.

Show-cut,slice,fry,mix,add,chop,peel,boil,mash.

3. Совершенствование навыков чтения.

Let’s read the text on page 94. After the text there are three tasks. But first of all we are going to learn new words. Copy them into your vocabularies with translation.

Diet, grains, mealtime, snack, vegetarian, dairy, important, keep (stay) healthy

*Reading

*Answering the questions

4. Совершенствование навыков письма.

IX. Рефлексия.

T: - Now, do you know what food is healthy and unhealthy for you?

- Let’s try to value your impressions after our lesson.

(Учащиеся выбирают смайлики в зависимости от того, понравился урок или нет и прикрепляют их на доску)

X. Подведение итогов урока.

- Dear children! You work hard today: You spoke English, wrote, read and did different tasks and you have good results!

- The lesson is over. Goodbye!

Bread

Butter

Meat

Sugar

Sweets

Fruit

Chips

Vegetables


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Внеклассное мероприятие для 6 класса по теме "Health is better than wealth"

Цель: пропаганда здорового образа жизни...

Открытый урок английского языка в 3 классе "Food and Health"

Открытый урок в 3 классе на тему "Food and Health".юю  сс с призентацией и приложением....

Презентация по теме "Health"

Эта презентация может пригодиться учителям английского языка для обобщения изученного, а также для дополнительных занятий по теме "Здоровье"....

разработка урока по теме "Health"

Данный урок разработан для 9-11 класса. В нем подобраны разнообразные задания. Основными задачами данного урока являются:        - активизации лексики по данной теме; ...

"Good health is above wealth"

разработка урока и презентация к уроку...

Урок в 10 классе по теме "Health is above wealth"

Урок в 10 классе по теме "Health is above wealth"...