Методическая разработка сценария постановки "Том Сойер"
методическая разработка по английскому языку (5 класс)

метод.р.

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon stsenariy_dlya_5_klassa.doc25 КБ

Предварительный просмотр:

5 класс

Сценка из «Приключений Тома Сойера»  Tom Sawyer whitewashes the fence

Characters:

Tom Sawyer

Aunt Polly

Ben

Billy

Scene

Aunt Polly: Tom, wake up. Go and paint the fence

Tom: Aunt Polly, I can’t. I’ll do it  ……………tomorrow.

Aunt Polly: Wake up. Wake up. Paint the  fence, I said.(goes away)

Tom wakes up, wears, and takes a bucket and a brush and begins painting the fence. He sings somethins and sings a song. Ben appears. He has an apple in his hand.

Ben: Hi, Tom. What are you doing?

Tom: Hi. I’m painting the fence.

Ben: Do you like it?

Tom: Of course, I do.

Tom goes on painting. He doesn’t look at Ben.

Ben: Tom, let me paint a little.

Tom: No, I can’t. It’s very difficult.

Ben:  Tom, please. I’ll give you my apple.

Tom: All right.( Takes the apple, sits down and eats the apple);

Then Billy comes.

Billy: Tom, let me paint a little.

Tom: No, I can’t. It’s very difficult.

Billy: Tom, please. I’ll give you my door-handle.

Tom: All right. Ben, give him the brush.

Aunt Polly: Tom, It’s all done. You are a very good boy, Tom. Now. Go and play.

Tom: Hurrah. Let’s run to the river.

The boys: Hurrah!

(Run away)

Scene 2

Tom doesn’t want to go to school

Characters:

Tom

Sid(his cousin)

Aunt Polly

Tom and Sid are in their beds. It’s morning and time to get up. Tom doesn’t want to go to school.He wants to stay at home.

Tom: I don’t want to go to school. Oh, What a wonderful idea. Sid! Sid!

Sid (opens his eyes): What has happened , tom?

Tom(starts crying): Oh, Sid. I’m dying. My hand is red and hot. I’m dying.

Sid: Oh, Tom, you are not dying. Aunt olly, aunt olly.

Aunt Polly(comes): What has happened Tom?

Tom(starts crying): Oh. I’m dying. My hand is red and hot. I’m dying. I even forgot about my tooth.

Aunt Polly: Your tooth? Open your mouth. It’s loose.(Aunt Polly pulled it out)

Tom: Oh, I just didn’t want to go to school.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Методическая разработка сценария литературно-музыкальной композиции, посвященной Победе в Великой Отечественной войне «А память, как колодец, глубока…»

Цели и задачи, решаемые в ходе реализации методической разработки сценария и проведении литературно-музыкальной композиции: - привитие учащимся любви к истории своей страны;- воспитание чув...

Методическая разработка сценария для выступления агитбригады на тему "Донорство"

Сценарий  для выступления агитбригады. Адаптирован для учащихся 5-6 классов....

Методическая разработка СЦЕНАРИЙ проведения клуба "Горница" Праздник для кружковцев СЮТур «Мальчишки и девчонки»

В этой методической разработке дается сценарий проведения традиционного праздника для кружковцев СЮТур "Горница" "Мальчишки и девчонки"...

Методическая разработка сценарий конкурса "Символика РФ"

Сценарий конкурса знатоков символики РФ....

Методическая разработка сценария игры "БЭК-КВН". (Игровой проект)

Авторская методическая разработка игры "БЭК-КВН".  (Игровой проект).«Природа так обо всем позаботилась, что повсюду ты находишь чему учиться»  Леонардо да Винчи. ...

Методическая разработка. Сценарий выпускного праздника

Сценарий праздника в образовательной области "Музыка"Подготовительная группаИспользование современных образовательных технологий. Игровые технологии, коммуникативная технология, технология р...