текст "Уильям Шекспир"
материал по английскому языку (8 класс)

Марина Владимировна У.

при работе с данным текстом учащиеся могут тренировать грамматические навыки по теме "Past tenses". 

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл tekst_uilyam_shekspir.docx12.52 КБ

Предварительный просмотр:

William Shakespeare: A Life in the Past

William Shakespeare, arguably the greatest writer in the English language, (born) in Stratford-upon-Avon in 1564. His father, John Shakespeare, (be) a glover and a local businessman. Young William probably (attend) the local grammar school, where he (study) Latin and the classics.

Not much (know) about Shakespeare's early life, but we do know that he (marry) Anne Hathaway in 1582. She (be) older than him, and they (have) three children: Susanna, and twins Hamnet and Judith.

Sometime in the late 1580s, Shakespeare (move) to London. There, he (begin) his career as an actor and playwright. He quickly (become) a member of the Lord Chamberlain's Men, a successful acting company. His plays (become) incredibly popular, and he ___ (write) some of the most famous works in the English language, including Hamlet, Romeo and Juliet, and Macbeth.

Shakespeare (not only write) plays; he also (act) in them. He (perform) before Queen Elizabeth I and King James I. He (become) a wealthy man and ___ (invest) in property in Stratford-upon-Avon.

Shakespeare (retire) to Stratford around 1613. He (die) on April 23, 1616, and (bury) in the Holy Trinity Church. Even though centuries (pass) since his death, his plays (continue) to be performed and studied all over the world. His words (shape) the English language and his stories (influence) countless artists and writers. He truly (leave) an enduring legacy.



 (was born)

 (was)

 (attended)

 (studied)

 (is known)

 (married)

 (was)

 (had)

 (moved)

 (began)

 (became)

 (became)

 (wrote)

 (did not only write)

 (acted)

 (performed)

 (became)

 (invested)

 (retired)

 (died)

 (was buried)

 (have passed)

 (continue)

 (have shaped)

 (have influenced)

 (left)


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Открытый урок: "Жизнь и творчество Шекспира"

Тема урока: У.Шекспир. Жизнь и творчество. Цель урока: активизировать потенциал знаний, умений и навыков говорения и аудирования по теме у учащихся 7-го класса. Задачи:- расширить лингвостра...

Презентация: "Уильям Шекспир"

Презентация на английском языке  о жизни и творчестве У. Шекспира....

Конспект мультимедийного урока по теме: "Shakespeare\'s Land" с использованием презентации "Уильям Шекспир"

Конспект урока для 7 класса с использованием презентации "Уильям Шекспир"....

программа элективного курса для профильного обучения "У Шекспир и А.Н.Островский-великие драматурги"

Элективный курс «У.Шекспир и А.Н.Островский – великие драматурги» предназначен для учащихся 10 – х классов, изучающих литературу на профильном уровне.Продолжительность данного элективного курса ...

История театра Шекспира «Глобус». Творчество и биография В. Шекспира.

7 класс Английский язык, Мировая художественная культураКонспект открытого урокаАвторы разработки: В. В. Кирилловская, И. В. Ковальская...

У. Шекспир. Слово о писателе. Сонеты Шекспира.

Бинарный урок литературы и английского языка в 8 классе. Краткий обзор жизни и творчества Шескпира, заочная экскурсия по местам, связанным с именем писателя. Знакомство с сонетом как жанром лирики, с ...

«Самое лучшее – прямо и просто сказанное слово» У. Шекспир (Культурное наследие У. Шекспира)

«Самое лучшее – прямо и просто сказанное слово»  У. Шекспир (Культурное наследие У. Шекспира)...