Ламасталлин йоцу урокаш.
методическая разработка (8 класс) на тему

Селимсултанова Петимат Боршиковна

Ламасталлин  йоцу  урокаш.

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon lamastallin_urokash.doc39.5 КБ

Предварительный просмотр:

                          Ламасталлин  йоцу  урокаш.

Урок – иза  маь1ница  чаккхе  йолуш, дийна, билгала  доза а  долуш    дешаран-кхиоран процессан  дакъа (кийсик)  ду.  Вайна  ма-хаъара, цуьнан  шен  1алашонаш, декхарш, чулацам, кепаш, некъаш,  хьехархочун  а, дешархочун  а  г1уллакхан  уьйр  а  хуьлу.

Таханлера  урокаш (современные  уроки) вайн  х1инцалерчу юкъараллин  хьашташ  кхочушдарна  т1ехьажийна  хила  езаш  ю.  

Хьехархочун, дешархочун  г1уллакх  кхочушдан дезаш  ду  1илманийн  керлачу  кхиамех  пайда  а  оьцуш. (с учетом  новейших  достижений  психологической  науки  и передовой педагогической  практики).

Урокан  1алашонаш  хила  еза: талла, хаа,1ама, д1алаца, кхиа, г1алаташ   лахдан…

Хьалха  х1иттош  долу  декхарш  довзаран, кхиоран, кхеторан  хила  деза.

Хьехархочо,   дешархочуьнга  жигара, кхоллараллица   болх  байта   дог  даийтарна   т1ехьажо  еза  ша  кхочушьеш  йолу  урокаш.  

Юьхьанцарчу  классашкахь  дерш  санна, бераш  ду  лакхарчу  классашкахь  дерш  а, царна  шаьш  даккхий  хетахь  а,  цундела  хьехархо  даима   а  тидаме  хила  веза, дешархошкахь  долу  хьал  девзаш  хила  веза,  т1е  а  ца  чийхаш, дешархо ша  бохучунна  т1еверзо, цуьнан  деша  дог  дог1у  аг1о  лаха  еза  хьехархочо.  Урок  д1аяхьа  аьтто  болу  хьал   хилийта а деза (благоприятный  психологический  микроклимат).

Шаьш  урокаш, вайна  ма-хаъара,  ламасталлин (традиционные), ламасталлин  йоцуш (нетрадиционные)  хуьлуш  ю.

Ламасталлин  урокийн  д1ах1оттам: «хаттар- кхетор-т1еч1аг1дар».

Типология  уроков:

Классические  типы  уроков:

- вводный;

- тренировочный;

- контрольный (проверочный);

- закрепление  знаний, умений, навыков;

- урок  самостоятельной работы;

- с использованием  ТСО и ЭВТ;

- урок  практической  работы;

- комбинированный  урок;

- повторительно- обобщающий;

- урок  повторения;

- овладения  знаниями, умениями, навыками.

Нетрадиционные  типы  уроков:

-ролевые  игры;

- исполнение  сказочного  сюжета;

- урок фантазирования;

- деловая  игра;

- круглый  стол  или  конференция;

- пресс-конференция;

- урок  открытых  мыслей;

- урок-соревнование;

- урок КВН;

- викторина;

- следствие  ведут  знатоки;

- аукцион  знаний;

- урок-диспут;

- урок-турнир;

- урок - эврика;

- волшебный - конверт;

- межпредметный  интегрированный  урок;

- урок – конкурс;

- урок  творчества;

- математический  хоккей;

- урок – спектакль;

- смотр  знаний;

- урок – игра;

- урок  - зачет;

- урок – путешествие;

- урок – взаимообучения;

- урок – восхождение;

- урок – диалог;

- мозговая атака;

- урок – брифинг;

- актуальное  интервью;

- имитационно – ролевое  моделирование;

- моделирование  мышления  учащихся;

- ролевая –деловая игра;

- урок – лекция:

                      1)проблемная  лекция;

                      2) лекция  визуальная;

                      3) лекция  вдвоем;

                      4) лекция - пресс-конференция;

                      5) лекция – консультация;

                      6) лекция – провокация;

                      7) лекция – диалог.

Ламасталлин  йоцчу  урокан  д1ах1оттам  шен  чулацаме  хьаьжжина  тайп-тайпана  хуьлу, масала: урок-спектакль  и  ялахь, цуьнан  кеп  дешархоша  шайн  артистически говзалла  схьа а гойтуш, шайн  синхаамаш  схьа  а бостуш, меттан  говзалла   а  йовзуьйтуш,  оьшу хаарш  хилар  т1е  а ч1аг1деш  и  д1аяхьа  аьтто  кхолла  таро  ю  хьехархочун. Урок – игра  и  ялахь, ловзаран  кепехь  и  д1аяхьа   таро  ю….

 Ламасталлин  йоцчу  урокашкахь  хьехархочун  шортта  таронаш  ю  дешархошца  беш  болу  болх  церан  къайлах  йолу  корматалла  гучуяккхарца  кхочушбан. Х1оразза  хуьлучу  ламасталлин  урокехь  т1аьхьа  ца  кхуьу  ша  я  иштта  и  ца  хилахь,  юьхь1аьржа  х1уттур  ву-кх  ша  бохуш 1ен  дешархо,  ловзаран  кепехь  д1ахьочу  урокехь,  шен   шеконаш  д1а  а тоттий, жигара  жоьпаш а луш, дакъа  лаца  волало  ловзарехь.

Я  шена  хетарг  дийца  волало  горгачу  стоьлехь, я  диспут  д1ахьочехь…

Х1ора  а  хьехархо  даима  а  лехамехь  хила  везаш  ву, шен   дешархойн  хаарийн  барам  лаккхабаккхаран  1алашонца. Тахана  оьшшучу  барамехь  урок  д1аяхьа  коьчал  яц  аьлла, бечу  балха  т1ехь  бехказлонаш  вай  лехьорх, вайн  къона  т1аьхье  кхуьуш  ю,  уьш  цахиларе  ца  хьоьжуш.

Жимчохь  д1а  ца  лаьцна  г1иллакх  а,  ца  кхоллабелла  кхетам  а  хене   ваьлча  коьртахь  ца  соцу.  Вайл  хьалхарчийн  кхин  а  к1еззиг  хилла  таронаш  а, оьшу  коьчал  а, амма  цара  шайга  дан лург  дина. Х1инца  вайн  раг1  ю.   Вовшех  дага  а довлуш,  шена  зеделларг, шегахь  йолу  корматалла а  гойтуш, х1ора  хьехархочо  кхоллараллица  кхочушбан  беза  шен  болх..

Яккхий  1алашонаш  ю  хьехархочун  даржан. Дешархочунна   1илма, г1иллакх  1аморах  волуш  вац  и,  да  а, нана  а  кхетор а  цунна  т1ехь  ду, юкъараллина (общество)  шегара  масал  гайтар а, диканиг  даржор  цуьнан  сийлахь  т1едиллар  ду…  

Функции  педагогического  труда

  1. Образовательная: вооружение  учащихся  системой  знаний, умений и навыков.
  2. Воспитательная: формирование  у  учащихся  научного  мировоззрения, нравственных  качеств  личности, взглядов  и  убеждений. В школе  нет  уроков  великодушия, благородства, уважения  и  внимания  к  достоинству  и  чести  людей. Еще  античные  мыслители  ставили  вопрос : « Почему  существуют  учителя математики, но  нет  учителей, которые преподавали  бы  добродетель?» И  сами  же  отвечали: «Потому  что  все  учителя   должны  являться   наставниками  морали»
  3. Развивающая:  при  обучении  следует  развить  у учащихся  познавательный  интерес, творческие  способности,  волю, эмоции, познавательные   способности – речь, мышление, память, внимание, воображение, восприятие.
  4. Общественно-педагогическая: воспитывать  не  только  ученика, но  и родителей, осуществляя  педагогическое  просвещение.
  5. Общественная: он – проводник  идей  общечеловеческих  ценностей, пропагандист, активный  член  нашего  общества.