Питер Пэн
план-конспект урока по английскому языку (5 класс)

урок с применением новых текстовых стратегий

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon peter_pan.doc33.5 КБ

Предварительный просмотр:

Peter Pan and Wеndy

Зигзаг

Цель урока: Развитие навыков самостоятельной речи с использованием различных приемов МК.

Ход урока

Стадия вызова: (на доске заголовок текста)

“Peter Pan and Wendy”

-Who is Peter Pan? (a flying boy)

-Do you know the story about Peter Pan?

-Do you think there is a strange island “Neverland”?

-Today we’re going to travel to the “Neverland” too. Be attentive and you’ll know who the terror was for pirates. Today we have three groups: “red”, “blue” and “green”. You can see sheets on your tables.

-Think and draw  your own “Neverland”. Illustrate your “Neverland”.(2-3 minutes)

(Выступление 1 ученика из группы)

-I see all the Neverlands are beautiful and special.

Смысловая стадия: (каждая группа получает тексты и конверты)

-Read the story about Peter Pan and Wendy. (3-4 minutes)

-How many boys were there in Wendy’s family?

-Who was Nana?

- Were the pirates kind?

- Did the children walk or fly back home?

1. Open the envelopes and take your cards. Each of you has one task. You must read your question and find it in the text. Underline your answers. (3-4 minutes)

2. Find your groups and join them. Here is the red/blue/green table.

3. Compare your answers with your friends. (2 minutes)

(дети обсуждают свои ответы и приходят к общему мнению)

-Come back to your places and share with your answers in your groups. (5 minutes)

 (Выступление 3 учеников)

  1. Describe Peter Pan!
  2. Describe Wendy!
  3. Describe Nana!
  • Work in your groups. You must fill in the crossword to find out the terror for pirates.
  1. 1,6,7 – the names of the boys who lived in the island Neverland
  2. 2 – a magic woman who helped the children to fly
  3. 3,4 – the names of Wendy’s brother’s
  4. 5 – the nurse at Mr. Darling’s house
  5. 8 – the family- name of Wendy, John and Michael
  6.  9 – the boy who didn’t want to grow

Reflection: Of course it isn’t a real story but each of you has his or her own Neverland.

Find a proverb for the sentences!

And one day Wendy remembered about her real mother. She was missing her mother very much, so were her brothers.

“East or West home is best”

H/t:  Write a composition about your own Neverland.

Thank you for your work.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Питер и его друзья.

Данная презентация будет неплохим помощником учителю на уроке. УМК - М.З.Биболетова. Для 3 класса....

The Tale of Peter Rabbit - Повесть кролика Питера.

Once upon a time there were four little rabbits, and their names were Flopsy, Mopsy, Cotton-tail and Peter.They lived with their mother in a sand-bank, underneath the root of a very big fir tree. “Now...

ПРЕЗЕНТАЦИЯ ПО МХК 11 КЛАСС "ПИТЕР ПАУЛЬ РУБЕНС"

Представлен материал, который содержит сведения о творчестве Питера Пауля Рубенса....

Питер Пэн. Сборник упражнений для работы над текстом мультфильма

Сборник упражнений для формирования аудитивных навыков...

Открытый урок по английскому языку во 2-м классе "В гостях у кролика Питера"

Открытый урок по английскому языку во 2-м классе "В гостях у кролика Питера" с элементами театрализованного представления. Может быть использован как открытое мероприятие для родителей....