Главные вкладки

    Методическая разработка (7 класс) по теме:
    урок "What happens in your native town?"

    Демченко Анна Александровна

    урок к теме "Окружающая среда"

    Скачать:

    ВложениеРазмер
    Microsoft Office document icon ekologiya.doc29 КБ

    Предварительный просмотр:

    Разработка урока

    Проблема урока «What happens in your home town?»

    УМК В.П.Кузовлева «English-7», февраль

    Урок из цикла «How do you treat the Earth?»

    Урок 3

    Разработала Демченко Анна Александровна, МОУ лицей №82, Каменоломни

    Цель: развитие иноязычной коммуникативной компетенции

    Задачи:

    Познавательная: знакомить с деятельностью экологических организаций

    Воспитательная: способствовать формированию уважительного отношения к природе, формированию способности осознавать экологические проблемы

    Развивающая: развивать способность делать выводы, развивать оперативную память

    Учебная: формировать лексические навыки говорения, формировать  грамматические навыки употребления в речи страдательного залога в настоящем времени, развивать навыки монологического высказывания, развивать навыки аудирования с целью извлечения конкретной информации

    Оборудование урока: УМК « English-7», видеосюжет к   3  этапу урока, компьютер, проектор, экран.

    Ход урока

    1. Орг.момент. Приветствие. Тема. Цели

    T: Good afternoon, sit down. Today we continue speaking about the ecological problems of the planet. Our planet is our home. Land, air and water are important for people, animals and plants. But nowadays people don’t care for the Earth. That is why a lot of ecological problems appear. People break the rules and as a result nature is suffering. So, as you see, the topic is very serious. We’ll discuss what people do wrong and what we must do to solve ecological problems.

    1. Активизация лексики, страдательного залога.

    T: Make up a word combination

    Pollute                             trees

    Damage                           litter

    Cut down                         birds

    Throw away                     wildlife

    Destroy                            nature

    Disturb                             air

    T: Now let’s make up sentences using Passive Voice    to be+ V3 and say what happens in the world. (упр 4 стр 78)

    P1: Trees are cut down.

    P2: Birds are disturbed.

                P3: Air is polluted.

                P4: Nature is damaged.

               T: Well done. Now let’s watch a video and discuss what other problems exist.

    1. Просмотр видео и обсуждение.

             T: So, what other problems are mentioned in this video?

             P1: there are many plants, they pollute the air.

             P2: Litter is put into water. Water is not clean.

             P3: Forests are burnt. People leave fire in the forest. They damage nature.

             P4: Animals are killed. They become rare.

             P5:….

    1. Активизация страдательного залога. (упр 5 стр 79, трансформация двух простых предложений в сложное)

    T: So, it is clear that people influence the environment. What are the results?

    1. Монологическая речь.

         Аnd now let’s pay attention to the problems of our hometown. Do we have ecological problems? What must we do?

         P1: Yes, I think there are many problems. We have a big plant. It pollutes the air. And there are many cars here. The air is polluted. But if you go to the countryside, you’ll see that the air is clean there.

         P2: I agree. And I want to add that countryside is polluted to. People go on a picnic and don’t take litter away. Also, they leave fire and broken bottles. It hurts animals.

         P3: forests are cut down. But people don’t plant new trees. It is dangerous.

     T: Well, you are right. We must take care of our planet. What must we do?

       P1: we must plant trees ( must not throw away litter, feed animals, must not put litter into water)

    1. Подведение итогов. Д.з.

    In conclusion, I’d like to say, be a friend to the planet. Take care of it. Your hometask is to writу down some sentences about ecological problems of our town (упр 6 стр 79)  


    По теме: методические разработки, презентации и конспекты

    Разработка урока в 5 классе по теме « What is there in your flat?».

    Урок в 5 классе по теме " Квартира". УМК Кауфман К. И....

    Animals in my native region

    Тип урока:комплексное применение знаний и умений.Цель урока: Создать условия для формирования знаний, умений и применения их в практических целях по теме «Animals» (Животные)Задачи урока:Формиров...

    Урок английского языка в 6 классе на тему «The ecology of the animal life in my native region»

    Тип урока: комплексное применение знаний и умений. Цель урока: Создать условия для формирования знаний, умений и применения их в практических целях по теме «Animals» (Животные) Задачи урока: 1. Фор...

    What is there in your house?

    Данный урок систематизирует и обобщает знания по теме "Мой дом"...

    Talk Show "YOUR FUTURE IS IN YOUR HANDS"

    ток-шоу посвящено проблемам загрязнения водной среды...

    Конспект урока "What is there in your room?" Биболетова М.З., Enjoy English, 4.

    КОНСПЕКТ УРОКА ПО АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ НА ТЕМУ «What is there in your room?» ДЛЯ УЧАЩИХСЯ 4-ЫХ КЛАССОВ ПО УМК БИБОЛЕТОВОЙ М.З. « ENJOY ENGLISH»....