ВНУТРИШКОЛЬНЫЙ КОНТРОЛЬ ПО АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ (2 - 11 классы)
методическая разработка по теме

Рогонова Анастасия Владимировна
                                                                                   От составителей                     
 
        С 2008 - 2009 учебного года все школы г. Москвы переходят на новую форму итоговой аттестации – ЕГЭ. Единый Государственный Экзамен по иностранному    языку  - это экзамен по выбору. Многие школы нашего округа успешно участвовали в эксперименте по ЕГЭ по иностранному языку и его апробации. Настало время, когда все мы задумываемся, как создать необходимые условия для того, чтобы каждый ученик мог успешно сдать ЕГЭ по иностранному языку и одновременно быть зачисленным в выбранный ВУЗ.
        Данные учебно – методические пособия  - это серия сборников «Внутришкольный контроль», которые посвящены контролю уровня и качества обученности иностранному языку учащихся общеобразовательных учреждений и предлагают проведение контроля навыков аудирования, чтения, письма в формате тестовых заданий не только для выпускников школы, но и для учащихся 2 – 11 классов.

     Контроль уровня и качества обученности – один из важнейших элементов образовательного процесса.

      Пособия предназначены для завучей и учителей иностранного языка общеобразовательных учреждений , которые могут использовать тесты в разной функции: контролирующей, диагностической, корригирующей, управленческой, обучающей, мотивационно – стимулирующей, оценочной, обобщающей, воспитательной или развивающей, и проводить любой из известных видов контроля: текущий, промежуточный, тематический, предварительный, рубежный (периодический), итоговый, входной,  внутришкольный , самоконтроль.  

        Авторами – составителями заданий являются учителя – практики, работающие в школах разного типа в Восточном округе г. Москвы.

        Ниже представлены учебно – мотодические материалы одного из вариантов системы ВШК по контролю навыков чтения, аудирования и письма для школ II модели, составленные учителем  английского языка высшей категории  ГБОУ СОШ № 1924

 г. Москвы  Рогоновой Анастасией Владимировной.

 

 

 

 

  

Скачать:


Предварительный просмотр:

                     Департамент Образования г. Москвы   

                Восточное окружное управление образования

                                     Окружной методический центр

 

  ВНУТРИШКОЛЬНЫЙ  КОНТРОЛЬ  ПО  ИНОСТРАННЫМ  ЯЗЫКАМ

                                          АНГЛИЙСКИЙ  ЯЗЫК

                               АВТОР – СОСТАВИТЕЛЬ:  Рогонова Анастасия Владимировна,

                                учитель английского языка высшей категории ГБОУ  СОШ № 1924

                                г.Москвы

                                                 МОСКВА, 2011

   

                                                   От составителей                      
        С 2008 - 2009 учебного года все школы г. Москвы переходят на новую форму итоговой аттестации – ЕГЭ. Единый Государственный Экзамен по иностранному    языку  - это экзамен по выбору. Многие школы нашего округа успешно участвовали в эксперименте по ЕГЭ по иностранному языку и его апробации. Настало время, когда все мы задумываемся, как создать необходимые условия для того, чтобы каждый ученик мог успешно сдать ЕГЭ по иностранному языку и одновременно быть зачисленным в выбранный ВУЗ.
        Данные учебно – методические пособия  - это серия сборников «Внутришкольный контроль», которые посвящены контролю уровня и качества обученности иностранному языку учащихся общеобразовательных учреждений и предлагают проведение контроля навыков аудирования, чтения, письма в формате тестовых заданий не только для выпускников школы, но и для учащихся 2 – 11 классов.

     Контроль уровня и качества обученности – один из важнейших элементов образовательного процесса.

      Пособия предназначены для завучей и учителей иностранного языка общеобразовательных учреждений , которые могут использовать тесты в разной функции: контролирующей, диагностической, корригирующей, управленческой, обучающей, мотивационно – стимулирующей, оценочной, обобщающей, воспитательной или развивающей, и проводить любой из известных видов контроля: текущий, промежуточный, тематический, предварительный, рубежный (периодический), итоговый, входной,  внутришкольный , самоконтроль.  

        Авторами – составителями заданий являются учителя – практики, работающие в школах разного типа в Восточном округе г. Москвы.

        Ниже представлены учебно – мотодические материалы одного из вариантов системы ВШК по контролю навыков чтения, аудирования и письма для школ II модели, составленные учителем  английского языка высшей категории  ГБОУ СОШ № 1924

 г. Москвы  Рогоновой Анастасией Владимировной.

     

           Тип речевой деятельности:    ЧТЕНИЕ

                                                       

           

2 Класс

Задание: Прочтите текст. Выберите подходящий ответ: a), b), c).

                                             FRIENDS

    My name is Mary. I am from Russia. I am six. I am fine. I have a friend. She is from Russia, too. Her name is Olga. She is five. She is fine, too. But Peter is not fine. He is ten. He goes to school (ходит в школу). He has many lessons (у него много уроков).

  1. a) Her name is Mary.

b) Her name is Peter.

         c) Her name is Bob.

 

  1. a) Mary is from Great Britain.

b) Mary is from Africa.

         c) Mary is from Russia.

   

     3. a) Mary is 5.  

         b) Mary is 10.

          c)  Olga is 5.

  1. a) Mary is fine.

b) Mary is not fine.

         c) Olga is not fine, too.

  1. a) Peter is not fine.

b) Peter and Olga are not fine.

         c) Peter is fine, too.

KEY: 

1.

2.

3.

4.

5.

a.

c.

c.

a.

a.

3 Класс

Задание: Прочтите текст. Закончите предложения.

                MY FRIEND MASHA AND HER FAMILY.

     My name is Olga. I have got friends from Africa, Great Britain and  America. But I love my friend from Russia. Her name is Masha. She has got a family. She has a mother, a father, a sister and two brothers.

      Her mother is a doctor. Her name is Lisa. She is 32. She is from Russia. She loves her family.

      Her father is an engineer. His name is Oleg. He is not from Russia, he is from Great Britain .

      Masha and I are pupils. We are 8. We are from Russia. We are friends. We like to play with her cat and her dog. We don’t play with her brothers, her brothers play computer games. They are Misha and Sasha , they are 10. They want to be engineers. Masha loves her mother and she wants to be a doctor. I want to be a doctor, too. My father, my mother, my grandmother and my aunt are doctors.

     How I love my friend Masha!

1. Olga and Masha are … .       

  1. friends.
  2. sisters.
  3. friends from Great Britain.

2.…. is from Great Britain.

  1. Lisa
  2. Oleg
  3. Masha

3.Olga and Masha want to be … .

  1. doctors
  2. pupils
  3. engineers

4…. has got an aunt. Her aunt is a doctor.

  1. Lisa
  2. Masha
  3. Olga

5. Her brothers like to play ….

  1. with a cat and a dog
  2. computer games
  3. with her dolls.

KEY:

1. – a

2. – b

3. – a

4. – c    

5. – b

4 Класс

Задание: Прочтите текст. Закончите предложения.

                                                 LITTLE MARY.

    Little Mary is two, but she is not little. She is big. She is not a girl, she is a baby elephant. She is from Africa, but now she is in Great Britain. She is in the Zoo, but she is not OK. She loves Africa and she wants to be with her family in Africa. She is very, very sad.

    Mary  likes boys and girls. She can see many boys and girls in the Zoo. They are not sad. They have got their mothers and fathers, they have got many friends. They run and jump and play. They see Mary is sad and give her bananas. But Mary does not want bananas …

    One day, she sees a pilot.

  1. Hello, pilot! Can you take me to Africa, please? I want to be with my family. I am very sad. I have no friends in the Zoo.
  2. But brown bears love you and yellow giraffes love you and green crocodiles love you, dear Mary! Don’t be sad! Great Britain is very nice!
  3. Oh, yes! But I am from Africa and I want to see my family! Please!
  4. OK.

          The pilot takes Mary to Africa. Is Mary sad now? No, she’s not. She is in Africa. She is with her big elephant family. She likes to play with her brothers and sisters and her friends. She takes bananas and puts them into big boxes. Then the pilot takes them to Great Britain and gives them to all sad animals in the Zoo.  

 

1. Little Mary is not …. .

  1. a girl
  2. two
  3. from Africa  

2.Little Mary wants …. .

  1. to be in the Zoo
  2. to see her family
  3. to have bananas

3.Little Mary is in the Zoo. She is … .

  1. with her friends
  2. OK
  3. very sad

4.One day little Mary sees a … and he takes her … .

  1. cosmonaut, to Africa
  2. pilot, to the Zoo
  3. pilot, to the Africa

5.The … takes bananas to Great Britain.

  1. pilot
  2. little grey elephant
  3. big elephant family

KEY: 1. –a ; 2 – b ; 3 – c;  4 – c;  5 – a

 5 класс

                                                    Fast Food

      Fast Food restaurants and cafes are very popular all over the world. But they aren’t like ordinary restaurants.

      There aren’t waiters. You order your food at the counter and pay for it at the same time. You get your food in a bag or a box. There are no plates. There aren’t any knives, forks and spoons. You eat with your fingers.

      Drinks are all in paper or plastic cups. There are no saucers. You eat your meal.

Then you throw all the bags, boxes and cups away.

      It’s easy. It’s cheap and it’s fast.

Task: Find out which restaurant is that: fast food (FR) or ordinary (OR).

          (Какой ресторан обычный, а какой – быстрого питания?)

Variant  1.

  1. You eat with a knife and a fork.
  2. You get your food at the counter.
  3. A waiter brings you food.
  4. You drink from a paper cup.
  5. You pay for your meal at the end.

Variant   2.

  1. You get your hamburger in a bag or in a plastic box.
  2. You eat with your fingers.
  3. You drink from the ordinary cup.
  4. You throw away the bags and the boxes.
  5. You pay for your meal at the counter.

6 класс

      At Christmas, which is a home and family celebration in Britain, those who live away try to get back home. Christmas is the biggest holiday of the year.

      As Christmas comes nearer, everyone is buying Christmas presents for friends and relatives. At Christmas people try to give the children everything they want.

              The children count the weeks, then the days, to Christmas.

            On Christmas Eve families and friends gather for the festivities. Housewives are busy preparing food, and children are sent to bed. They are told that if they don’t go to sleep, Father Christmas will not bring them any presents. Then, when they are asleep, the parents come into their bedrooms and leave the presents near their beds, or under the Christmas – tree, or in a stocking hanging up somewhere in the room.

Task: Fill the table (Заполни таблицу).      

Номер задания

 1.

2.

3.

4.

5.

Цифра ответа

  1. This text is about…

1) Christmas presents         3) Christmas celebration

 2) Father Christmas            4)  the Christmas tree

  1. Finish this sentence using the text.

When Christmas comes the children are given presents….

  1. at the Christmas table.      3)   at schools.
  2. in the streets.                     4)   at home.

  1. Choose wrong sentence.
  1. Christmas is a family holiday.
  2. Presents are usually given on Christmas.
  3. On Christmas children usually don’t go to sleep.
  4. The children find their presents near their beds, under the Christmas tree or in a stocking.

  1. Choose headline.
  1. British Children          3) Christmas parties
  2. British Christmas        4) British Homes

5.    Find wrong word.

  1. Christmas          3) Easter celebration
  2. Presents             4) Christmas Father

7 класс

         Two friends went on a trip to London. In London they went into a restaurant for dinner. On a table stood a jar of mustard. Not having seen mustard before, one of them took a big spoonful into his mouth. Tears immediately filled his eyes. His friend asked him what he was crying about. “ I am crying at the thought of the death of my unfortunate father, who was hanged twenty years ago”, the man answered.

        They continued eating, and soon the other traveler also took a big doze of mustard. As soon as he had done so, tears ran down his cheeks also. “What are you crying about?” asked his friend. “Oh, I’m crying because you were not hanged many years ago with your poor father”, was the answer.

  1. The text is about… .
  1. the friends who wanted to buy the house
  2. the friends who met at the theatre
  3. the travelers who didn’t know what mustard was
  4. the friends who went to the restaurant on business

 

    2.   … went into a restaurant for dinner.

               1) Students      3) Dockers

               2) Travelers     4) Doctors

     

    3.     Why did one of the friends cry?

  1. He cried because his father had been hanged.
  2.  He was unfortunate.
  3. He ate a big spoonful of mustard.
  4. He was sorry for his friend.

   

     4.      The friends were…

  1. true       3) devoted
  2. false      4)  real

5.      Choose right headline.

  1. A Trip to London.
  2. A Mistake.
  3. Two Real Friends.
  4. Two Travelers.  

8 Класс

        Two Americans were travelling in Spain. One morning they entered a little restaurant for lunch. They didn’t know Spanish, however, and the waiter did not know English. So they tried to make him understand that they wanted some milk and sandwiches.

        At first they pronounced the word “milk” many times. Then they spelled it. But the waiter still could not understand.

       At last one of them took a piece of paper and began to draw a cow. He was just finishing his drawing, when the waiter looked at it and ran out of the restaurant.

       “You see”, said the treveller who had drawn the cow, “what pencil can do for a man who has difficulties in a foreign country”.

        After some time the waiter was back, but he brought no milk. He put down on the table in front of the two men two tickets for a bull – fight.

 1. The text describes … .

  1. the difficulties of two Americans in Spain.
  2. the difficulties of two Americans, who didn’t know the Spanish language.
  3. the traditions of people in Spain.
  4. the habits and customs of Americans in foreign countries.
  1. Choose right headline.
  1. Two Americans in Spain.
  2. A Lunch in a Spanish Restaurant.
  3. He Understood!
  4. A Talk in a Restaurant.
  1. The Americans had difficulties with … .
  1. Lunch             3) tickets
  2. paper        4) the  language  
  1. Choose wrong sentence.
  1. The American wrote the word “milk”.
  2. The American spelled the word ‘milk”.
  3. The American drew a cow on a piece of paper.
  4. The waiter did not bring milk.
  1. The waiter was … .
  1. Kind       3)  silly
  2. Rude       4)  quick – witted

9 Класс  

Задание: Прочитай вопросы 1 – 5 , найди ответы в текстах A – E.

Task: Read questions 1 – 5 and find the answers to them in texts A – E.  

                                   

                                               Questions:

  1. What did the man begin watching?
  2. What did the merchant give the sailor?
  3. What do Welshman like to do?
  4. How many people are allowed to stand in the bus?
  5. What people are called cockney?

                                                Texts:

  1. The East End is especially famous as the centre of clothing industry in London. For centuries people from abroad have come to find work there. Traditionally someone born in the East End is known as a cockney although this name is now given to anyone who speaks like a Londoner. Typically they change certain vowel sounds and like some foreign learners of English they have a few problems with “th” and “f” instead.

  1. I looked up. The fireworks had started. It was a very fine display. Sometimes the rockets went up singly, sometimes in group. There were some which burst a deafening crack and scattered out a rain of tiny golden stars, and others which opened with a soft sound and set out almost motionless in the air a configuration of big coloured lights. My neck was getting stiff.

  1. One day Robert Burns was walking near the docks. Suddenly he heard a cry for help. He ran towards the water. Just then a sailor jumped into the water. He saved the man who was calling for help. The man who was saved was a rich merchant. When he came to himself, he thanked the brave sailor and gave him a shilling. By this time a lot of people were standing round them. They called the sailor a hero when the rich man gave him only a shilling.  But Burns stopped them and said, “Let him alone. The gentleman is the best judge of what his life is worth.”

  1. There are two main kinds of buses in London: the red double – decker and the single – decker. The single – decker buses travel between the main stations and stop at fewer stops than the double – deckers. The double – deckers have seats for 65 people. Only five people are allowed to stand when the seats are full. So the conductor may stop you getting on the bus if there are five passengers already standing.  

  1. The Welsh are known in Great Britain for their singing. They like singing together. Choral singing is a national art. Every village has more than one choir. Welshman sing everywhere  - in competitions, on holidays, in a bus. People like to sing loudly. There are singing competitions in a festival of Welsh culture.

1.

2.

3.

4.

5.

 

       

                                                                                                               

10 Класс

      Задание: Прочти отрывки из газет, соедини каждый из заголовков A – F  c нужным по смыслу текстом 1 – 5. Один текст подходит к каждому заголовку.  

Один заголовок лишний.

A   Language Problems

B   Animals

C   Royal Family

D   Teen’s Problem

E   Music Review

F    Travel

  1. If you want to improve your language skills, and can’t jet off to spend your time abroad, there are number of things you can do to help without leaving home. Here are some easy steps to help you improve.
  2. Athlete, however, are a rarity, they make music that I’ve never heard before and it sounds fantastic. There is a great selection of electronic trickery, squelchy noise and kooky beats. Despite exploring these electric sounds and styles each tune is held together seamlessly.
  3. Many animals are adapted to the weather, and where they are found is tied closely to the climate and its impact on the availability of suitable food. Over time, animals will also adapt to changes in the local climate.
  4. As an official royal residence, Britannia was all the more special since the Queen and the Duke of Edinburgh took a personal involvement in the design and furnishing of their new floating home. The Royal Yacht Britannia has helped to make the Queen the most traveled monarch the world has ever known.
  5. The boy is really desperate to move school because he is being bullied. He can’t break it to his parents as they don’t know what’s going on at school. We think he should tell the teacher and then have a meeting with everyone.

         1.

        2.

       3.

         4.

           5.

11 класс

Задание: Вы прочитаете отрывки из рассказов о Второй мировой войне. Для вопросов 1 –10 выберите имена, обозначенные буквами A – G. В рассказе одного и того же человека может содержаться ответ не только на один вопрос. В задании имеются лишние вопросы.

Who/ Whose

visited her husband in hospital?                                                                                      1.      

had one of the most difficult jobs?                                                                                   2.

grandmother said that there were people who helped prisoners?                                3.

remembers very well how people celebrated V – Day in 1945?                                    4.

thought of escaping from a German camp?                                                                    5.

mother made good friends in evacuation?                                                                      6.

feels thankfulness to those people who looked after the children in evacuation?       7.

grandmother went to Germany to look for her husband?                                            8.

grandmother and grandfather were in German camps?                                              9.

saw how people of different nationalities celebrated V- Day in Scotland?                 10.

A.Dobbie Dobson. “We were evacuated later on and were billeted with a wonderful family in Lancashire. When my mother eventually found my little brother she arranged for him to join us, but as we were already overcrowded he went to stay with a family in the next street. One day my mother and the lady who we were billeted with went around to see him and found him on hands and knees scrubbing floors. They were very upset and although there were ten children in our family , the lady insisted he came back with us. The lady and her husband had a heart of gold and she and mum stayed friends long after the war until mum died.”

B. Tommy  Mac. “Like every other city in Britain, Glasgow was bursting with excitement. The entire city was a little mad. Schools were closed for the day. At the bottom of the street the dance was the ‘eightsome reel’ – this was Scotland’s national dance, and everyone could join in. Music was everywhere and lights! To see the lights go on again was a miracle in itself”.

C. Svetlana Pankratova. “My grandma and her two little sons were captured in Russia during the war. They were sent to a labour camp in  Germany. Grandmother told us that many people pitied the Russians and shared some of their food with them, but that food was almost nothing, and she had to go begging with other captives to local people to feed her two children. Some of the locals were friendly and gave something , but others were stony faced and she knew in advance that they would give nothing. When the war was over my grandmother learnt that her husband, my grandfather, had also been captured, and had been working in a camp nearby.”  

D. Walter Morison. “… the Germans treated us well and observed the Geneva Convention, an international treaty on the treatment of PoWs. But of course we wanted to go home. And we often spoke about it. It was technically demanding, exiting, dangerous; a sport really. However, we learned with horror that 50 RAF officers who had escaped from Stalag Luft III had been shot. This was no longer cricket. There was also the worry that we might be caught in a chaotic no – man’s land between the Russians in the east and the Anglo - Americans  to the west.”

E. Mary MacGween. “… At that time I was visiting my husband, who had been injured when the lorry he was travelling in overturned, crushing his leg beneath the huge searchlight. He was in Surrey and it was there I saw the plight of his fellow patients. I saw young men with vacant stares, shell – shocked and suffering from the loss of memory.”

F. Joan Vass. “Having passed as a qualified balloon operator I was sent to help defend the City of Steel, Sheffield. There was a crew of 12 women included a sergeant and a corporal. Part of our duties was guard duty several times a week. But our job took priority. More often than not we would be hauled out of our warm beds to either fly the balloon or pull her into wind because of a wind change. I think, I was privileged to work as a Balloon Operator, one of the toughest jobs in the Royal Air Force.”  

G. Eric Brown. “I don’t know the details of the methods used to place children for evacuation, but I do recall my parents who had a car, driving my sister and me to a humble cottage on the outskirts of Edinburgh. Our “adopting” family had children of their own, and my recollection was that they were not well off. Then my parents returned to collect us and we were taken to another location. The place was called Craigs, and thus began a few years of the most memorable times for young children. I am grateful to the owners of the house for making it available to us children during those harrowing times.”

ОТВЕТЫ:

5 класс                                                                                        

KEY                                                                    

Variant 1:                  Variant 2:

1. OR                      1.  FR

  1. FR                     2.   FR
  2. OR                     3.  OR
  3. FR                     4.   FR
  4. OR                     5.  FR

6 класс

№ 1 - 3

№2 - 4

№3 - 3

№4 - 2

№5 - 3

7 класс

KEY

№1 – 3      №3 – 3      №5 – 3

№2 – 2       №4 - 2

8 класс

KEY

№1 – 2       №3 – 4      №5 – 4

№2 – 2       №4 - 1

9 класс                                                                            10 класс

  KEY:                                                                          

№1 – B         №3 - E      №5 - A                                     №1 -  A

№2 – C         №4 - D                                                       №2 - E

                                                                                         №3 - B

11 класс                                                                          №4 - C

№1 – E                                                                            №5 -  D

№2 – F

№3 –C

№4 –B

№5 –D

№6 –A

№7 –G

№8 – ---

№9 –C

№10 - ---

Литература:

2 – 4 классы:

Кузнецова Н.В.

Английский язык. Проверочные работы. 2  - 4 кл. : учебно – методическое пособие / Н.В. Кузнецова. – 2 –е изд., стереотип. –М .: Дрофа, 2006. – 125 с.

5 класс – 6 класс:

Контрольные и проверочные работы по английскому языку: метод. пособие/ Н.Г. Брюсова, Н.А. Лебедева, Г.Ю. Настенкова, Т. М. Сапгир. – 2 – е изд., перераб., - М.: Дрофа, 2000.

7 – 8 класс:

Английский язык : метод. пособие/ Бурлак А.И.; Бурлак Д.Г.; Гравцова Л.И., - М.: Астрель, АСТ, 2000.

9 –11 класс:

Чадаева М.А.

Английский язык. Интенсивный курс подготовки к Единому государственному экзамену. – 2 –е изд. – М.: Айрис – пресс, 2005. – 144 с. – (Домашний репетитор: Подготовка к ЕГЭ).    

     

           

           Тип речевой деятельности:    Аудирование

                                                       

2 класс

Задание: Послушайте загадки про животных. Отгадайте их. Заполните таблицу. Поставьте номер загадки  1 –5 под соответствующим словом – отгадкой.

Вариант № 1

Отгадка:

A dog

A rabbit

A frog

A fox

A bear

Загадка:

2 класс

Тексты для аудирования.

После первого прочтения каждой загадки выдерживается 10 секундная пауза, затем повторяется  загадка ещё раз.

Загадка № 1

It is an animal. It is grey. It can jump. It lives on a farm. It can’t swim. (Пауза 10 секунд. Повтор загадки).

Загадка № 2

I have a friend. It is black. It has a long nose. It can run, jump and swim but it can’t fly. Its name is Rex. It lives with me.

Загадка № 3

It is an animal too. It is red. It lives in the forest. It can run. It likes chickens.

Загадка № 4

It is brown. It is very big. It likes to eat berries and honey. It lives in the forest.

Загадка № 5

It is green. It can hop and swim. It lives in the river.

KEY (ответы):

Отгадка:

A dog

A rabbit

A frog

A fox

A bear

Загадка:

   2.

   1.

   5.

   3.

   4.

3 класс

Задание: Прослушайте тексты и заполните таблицу. В первой строке записаны названия членов семьи, во второй строке надо вписать под каждым названием номер текста. ( В каждом тексте описывается тот или иной член семьи).

                                                 “My Family”

My family

Grandmother

Mother

Father

Brother

Sister

     №

 

3 класс

Тексты для аудирования.

Через 10 секунд повтор текста.

Текст № 1.

She is young. She is a schoolgirl. She is nine. She is my mother’s and father’s daughter. (Пауза 10 секунд. Повтор текста ).

Текст № 2.

He is not old. He is forty. He is a worker. He is my brother’s and my sister’s father.

Текст № 3.

She is not old. She is thirty – nine. She is a teacher. She is my grandmother’s daughter.

Текст № 4.

She is not young. She is sixty – three. She is a pensioner. She is my mother’s mother.

Текст № 5.

He is young. He is not a school – boy. He is a student. He is eighteen. He is my mother’s and father’s son.

KEY (Ответы):

My family

Grandmother

Mother

Father

Brother

Sister

     №

        4

     3

    2

     5

    1

 

 

 

4 класс

Задание: Прослушайте тексты и заполните таблицу. В первой строке даны названия частей квартиры, во второй строке  поставьте номер соответствующего по содержанию текста.

                                                  “ Our Flat”

Rooms

Kitchen

Dining-room

Living-room

Bedroom

Children’s

room

     №

4 класс

Тексты для аудирования.

После первого прочтения повтор каждого текста через 10 секунд.

Текст № 1.

There is no TV set in this room. There are no bookshelves in it. We can see a wardrobe there. There are two beds in the room.

Текст № 2.

The room is large. There is a table in the middle of the room. We can see two armchairs and a sofa in it. We have a TV set in the room.

Текст № 3.

The room is not large. There is a table and five chairs in this room. We can see a sideboard in it. There are plates with soup on the table.

Текст № 4.

This room is small. There is no TV set and no sofa in it. There are no beds, no bookshelves in this room. There is a table in it. On the table we can see cups, plates and forks. There is water and gas in this room.

Текст № 5.

The room is not large. There is a bookcase in the room. In the bookcase you can see Russian and English books. On the right there is a desk. On the desk you can see textbooks, pens and pencils. There are many toys in it.

Key (Ответы):

Rooms

Kitchen

Dining-room

Living-room

Bedroom

Children’s

room

     №

      4

     3

       2

       1

       5

5 класс

Задание: Прослушайте тексты и заполните таблицу. В первой строке даны названия школьных предметов, во второй строке поставьте номер соответствующего текста.

                                                 “At School”

Lessons

English

Russian

Mathematics

Singing

Physical Training

      №

 

5 класс

Тексты для аудирования.

После первого прочтения повтор каждого текста через 10 секунд.

Текст № 1

We read. We write. We do exercises. We write dictations. We do not speak English.

Текст № 2

We write on the blackboard. We write in our exercise – books. The teacher may ask, “How much is five plus twenty? We answer, “It is twenty – five”.

Текст № 3

At this lesson we don’t count. We don’t write. We do not do exercises. We listen to music. We sing songs.

Текст № 4

We don’t write. We don’t read. We do physical exercises. We play with a ball. We like this lesson very much.

Текст № 5

At this lesson we do exercises. We ask questions. We answer the teacher’s questions. We read and write. Sometimes we sing songs. Sometimes we do physical exercises. We do not speak Russian at this lesson.

Key (ответы):

                                                    “At School”

Lessons

English

Russian

Mathematics

Singing

Physical Training

      №

     5

      1

        2

      3

      4

 

6 класс

 

Задание: Прослушайте тексты и заполните таблицу. В первой строке даны названия городов и сельской местности, во второй строке поставьте номер соответствующего текста.

                             “In City and In the Country”

Cities, a village

Moscow

London

St. Petersburg

A small town

A village

     

6 класс

Тексты для аудирования.

После первого прочтения повтор каждого текста через 10 секунд.

Текст № 1

It is very beautiful. It is big. There are a lot of historical monuments, museums, picture galleries, theatres. It is on the river Neva. It is in the north of our country.

Текст № 2

It is not big. There is some traffic, but not much. There is no metro. There are no trams, no trolley – buses. There are some museums, monuments, cinemas, but not many. There are only small factories. The block of flats are not very large.

Текст № 3

It is big. There are a lot of museums, historical monuments, theatres. There is a lot of traffic. Cars, lorries, buses are going down the left side of the road. When we cross a street, we must look first to the right and then to the left. This city is on the river Thames.

Текст № 4

It is very green. It is not big. There is not a lot of traffic there. There are no factories in it. It has no high blocks of flats. It is very nice to be there in summer.

Текст № 5

It is very large. It is beautiful. There are a lot of museums, historical monuments, theatres, cinemas. All Russian people love it. They all want to visit it.  

KEY (ответы):

Cities, a village

Moscow

London

St. Petersburg

A small town

A village

     

      5

      3

         1

      2

      4

7 класс

Задание: Прослушайте текст и заполните таблицу. Выберите верный вариант

ответа на задания к тексту.

  1. Buckingham Palace was built by … .
  1. King George III
  2. Queen Elizabeth II
  3. The Duke of Buckingham

  1. Buckingham Palace is the official home of … .
  1. King George III
  2. Queen Elisabeth II
  3. The Duke of Buckingham

     

  1. Sir Charles Barry designed and started to build the Houses of Parliament… .
  1. in 1840 – 1860
  2. in the 16th century
  3. in 1834

  1. The Westminster Palace was the home of … .
  1. Sir Charles Barry
  2. the Royal family
  3. the church

  1. The building of the Westminster Abbey was started by … .
  1. King William I
  2. King Henry III
  3. Queen Elizabeth II

       1.

          2.

           3.

           4.

           5.

 

           

7 класс

Текст для аудирования.

После первого прочтения повтор  текста через 20 секунд.

                                     Three Centres of Power

        There are three centers of power in London. Buckingham Palace is the center of royal power. The Houses of Parliament are the center of political power. Westminster Abbey is the center of church power.

        Buckingham Palace was built in 1703 by the Duke of Buckingham.  King George III bought the palace in 1761. It is now the official home of Queen Elizabeth II and the British Royal Family. There are nearly six hundred rooms in the palace.

      The two Houses of Parliament (the House of Lords and the House of Commons) are in the Westminster Palace. It was built between 1840 and 1860. It was designed by architect Sir Charles Barry. The original Palace of Westminster was the home for the Royal Family until the 16th century. Then it became the meeting place of the Parliament.

       Westminster Abbey was a Norman church. The present building was started in 1245 by King Henry III. Westminster Abbey is a very important church. Nearly all the English Kings and Queens since William I were crowned in Westminster Abbey. In 1953, Queen Elizabeth II was crowned in the Abbey.

Key (ответы):

       

 

       1.

          2.

           3.

           4.

           5.

       c.

          b.

           a.

           b.

           b.

         

 8 класс

Задание: Вы услышите высказывания пяти подростков о книгах, которые они читают. Соотнесите содержание высказывания каждого говорящего с утверждениями 1 –5, данными в списке A – E. Используйте каждую букву только один раз. Вы услышите текст дважды.

A   I am reading all the books about Harry Potter now.

B   I like the book more than the film.

C   I don’t have any favourite books.  

D   I have read the book four times.

E   I don’t understand Tolkien’s books.  

Speaker 1      

Speaker 2        

Speaker 3          

Speaker 4

Speaker 5

        

8 класс

Тексты для аудирования.

После первого прочтения повтор каждого текста через 10 секунд.

Speaker 1 

1984 is so cool! It’s completely different from other books. It’s a serious book, but rather depressing. My friends like Tolkien. I can’t get into all that magic and fantasy stuff.

Speaker 2

The Picture of Dorian Grey is fantastic. I’ve read it four times. In fact, I love everything Oscar Wilde ever wrote.

Speaker 3

I am pretty sure Lord of the Rings is the best one. I’ve read it at least 5 times. The movie is excellent too, but the book is better than the movie.

Speaker 4

I don’t have a favourite book or even a favourite author. I’ve just started reading the book about two very different Internet organizations. I think it’s a very entertaining, informative and well – researched book.

Speaker 5

Harry Potter, actually, I should really be doing revision for my exams but instead I’m reading all the books about Harry Potter.

Key (ответы):

Speaker 1 – E            

Speaker 2 – D            

Speaker 3 – B          

Speaker 4 – C

Speaker 5 – A  

9 класс

Задание: Вы услышите 5 высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего 1 – 5 и утверждениями, данными в списке A – E. Используйте букву, обозначающую утверждение, только один раз. Вы услышите тексты дважды. Занесите свои ответы в таблицу.

  1. She likes living the life of people of the country she is visiting.

  1. Travelling helped her to become a different person.

  1. She found out that the stereotypes she had about the country were wrong.

  1. She enjoys doing sights in her own country.

  1. She liked the relationships among people in the country she visited.

Говорящий

      1.

      2.

      3.

        4.

         5.

Утверждение

9 класс

Тексты для аудирования.

 После первого прочтения повтор каждого текста через 10 секунд.

Speaker 1

I was always bad at languages and communicating with people. Then I decided to go to France to study French. I took a 4 – week course and when I came back, I passed my French exam very well. But the most important thing is that I’ve changed very much. I have become more open to people and I have also changed my views on fashion and many other things.

Speaker 2

I’ m from Boston. A few years ago, my family and I took a two – week trip to Italy. I liked it that the Italians were very helpful and kind to each other. I also enjoyed the friendly atmosphere and respect in Italian families. I mean I really would like to bring back home the idea of a big family, where the old and the young live together.

Speaker 3  

When I travel I try not to stay in a hotel but with a host family. I travel to meet people and communicate with them to get to know their lifestyle better. I like shopping where local people shop and trying the foods they eat. I enjoy learning the culture and traditions of those I’m visiting and also I like living the way they do.

Speaker 4

I’m English, I was born in England and I understand the wish of English people to see other places. I agree the weather in England is awful, but the grey sky doesn’t stop those who want to see all the wonderful museums, palaces, tearooms and such. I spend every Christmas and summer holidays visiting different parts of Britain and I must say Britain is very beautiful.

Speaker 5

I wasn’t sure what to expect when I first arrived in Britain, except that I knew that  British people were very cold and the food was awful. Well, in fact, of course, the family I stayed with were very friendly and I never felt like a stranger in their house.  

Key (ответы):

Говорящий

      1.

      2.

      3.

        4.

         5.

Утверждение

      B

      E

      A

        D

        C

10 класс

Задание: Вы услышите высказывания людей в 5 различных ситуациях. Ответьте на вопросы по содержанию высказываний, выбрав один из предложенных вариантов ответа. Вы услышите каждое высказывание дважды. Во время прослушивания в заданиях 1 – 5 обведите номер ответа, который вам кажется наиболее верным и внесите верный ответ в таблицу.

  1. You’ll hear a girl talking about her shopping experience. Why did she send her trousers back to the company?
  1. They weren’t her size.
  2. She ordered another colour.
  3. They cost too much.

     

  1. You’ll hear a young man speaking about life in a big city. How does he feel about it?
  1. He is indifferent to it.
  2. He is critical of it.
  3. He prefers to live in a big city.

  1. You’ll hear an expert on freak weather conditions. What explanation he gives for mysterious happening?
  1. She thinks that crop circles are caused by flying sausers.
  2. She likes to find scientific explanation.
  3. She thinks they are all just tricks.

  1. You will hear a boy talking about dieting. What’s his idea of it?
  1. He finds it disappointed.
  2. He has no problem with his health.
  3. He finds it useless.

  1. A girl shares her impressions. How does she feel about it?
  1. excited.
  2. disappointed.
  3. tired.  

          1.

         2.

          3.

          4.

           5.

10 класс

Тексты для аудирования.

После первого прочтения повтор каждого текста через 10 секунд.

Text 1

I ordered a part of trousers from a mail company but when they arrived I didn’t like the colour because it was different from the colour in the picture in the catalogue. I posted the trousers back and asked for a different colour.

Text 2

Some of my friends say that people living in the country are rather narrow – minded in their views. A lot of great friends of mine live in the country. I wouldn’t call them narrow – minded at all. I’d love to live in the country though much of my work is in town. I’m very disillusioned with big cities now. They are not the big exciting places as once they were.

Text 3

There’s a very strange phenomenon known as ‘crop circles” where round shapes appear in fields of wheat or other growing crops. They are best seen from the air and some people think that they are caused by flying saucers or fairies or whatever. But I’m a scientist and I think they are probably caused by some sort of wind but so far no one has actually seen this happening.

Text 4

We are what we eat. It’s impossible to change. We live only once. So why not enjoy yourself?

Text 5

I’m unable to tell you everything. I was just overwhelmed. Really, you can’t consider yourself a worldly – wise person if you haven’t been to the Crimea. Don’t miss the chance.

             Key (ответы):

 

          1.

         2.

          3.

          4.

           5.

          B.

         B.

         B.

          C.

          A.

 

11 класс

Задание:  Вы услышите высказывания людей в 5 различных ситуациях. Ответьте на вопросы по содержанию высказываний, выбрав один из предложенных вариантов ответа. Вы услышите каждое высказывание дважды. Во время прослушивания в заданиях 1 –5 обведите номер ответа и внесите верный ответ в таблицу.

  1. What is your friend smoking?
  1. She wants to control her weight.
  2. She can’t give it up.
  3. She thinks it’s cool.  

  1. You’ll listen to a boy speaking about Jack London. What impressed  him greatly?
  1. He never saw the places he described in his books.
  2. He wrote historical novels.
  3. He lived a hard and adventurous life.

  1. You’ll listen to your mother speaking about your great – grandfather. What is special about him?
  1. He is proud of being so old.
  2. He has taken the driving test.
  3. He has never had an accident.      

  1. What’s the boy’s view on advertising?
  1. He likes commercials.
  2. They give him a lot of new information.
  3. He never watches it.  

  1. What does she feel about descriptions?
  1. She is bored.
  2. She feels annoyed.
  3. She loves it.    

          1.

         2.

          3.

          4.

           5.

11 класс

Тексты для аудирования.

После первого прочтения повтор каждого текста через 10 секунд.

Text 1

Your friend smokes. She smokes as a way to control her weight. She says nicotine suppresses her appetite and it also relieves stress. You think she is being influenced by supermodels who are thin and glamorous. But your friend is not right. She is very mistaken. Smoking is only poison for everybody.

Text 2

I’m interested in Jack London as a personality. His life story struck me no less a his work. What a man! He was strong and talented. He lived a life of adventure and hardships so he knew well what he was writing about.

Text 3

Your great – grandfather, who is now 104 years old still, drives the car. He is very proud of the fact that his name is going to be put in the Guinness book of Records. He has never had an accident.

Text 4

I’d like to complain about the amount of advertising on TV. When I sit down to watch a show suddenly the film stops. Really, watching a TV program is like watching a hundred commercials. But I never watch them when I think they put unnecessary pressure on me. I go to the kitchen and have a snack during the commercial interruptions.  

Text 5

Reading is like a great adventure for me. Starting a book is always a great thrill, and I want the writer to carry me off to new, unknown places, places I’ve never been to before. That’s why, I love the descriptive passages, because, if they are well done, they can make me feel that I’m in a particular landscape, make me feel hot or cold.

             KEY (ответы):

          1.

         2.

          3.

          4.

           5.

          A.          

          C.

         C.

          C.

          C.

 

                      Ключи к заданиям по аудированию.

2 класс

Отгадка:

A dog

A rabbit

A frog

A fox

A bear

Загадка:

   2.

   1.

   5.

   3.

   4.

3 класс

My family

Grandmother

Mother

Father

Brother

Sister

     №

        4

     3

    2

     5

    1

 

4 класс

Rooms

Kitchen

Dining-room

Living-room

Bedroom

Children’s

room

     №

      4

     3

       2

       1

       5

5 класс

Lessons

English

Russian

Mathematics

Singing

Physical Training

      №

     5

      1

        2

      3

      4

6 класс

Cities, a village

Moscow

London

St. Petersburg

A small town

A village

     

      5

      3

         1

      2

      4

7 класс

       1.

          2.

           3.

           4.

           5.

       c.

          b.

           a.

           b.

           b.

8 класс

      1.

        2.

         3.

         4.

          5.

     E.

       D.

       B.

        C.

         A.

9 класс

Говорящий

      1.

      2.

      3.

        4.

         5.

Утверждение

      B

      E

      A

        D

        C

10 класс

          1.

         2.

          3.

          4.

           5.

          B.

         B.

         B.

          C.

          A.

11 класс

          1.

         2.

          3.

          4.

           5.

          A.          

          C.

         C.

          C.

          C.

 

                Список используемой литературы.

2  – 6 класс

Контрольные и проверочные работы по английскому языку: метод. пособие/ Н.Г. Брюсова, Н.А. Лебедева, Г.Ю. Настенкова, Т. М. Сапгир. – 2 – е изд., перераб., - М.: Дрофа, 2003.

7 – 8 класс

Оценка качества подготовки выпускников основной школы по иностранному языку/ Сост. В.Н. Симкин. – М.: Дрофа, 2002. – 160 с.

9 – 11 класс  

ЕГЭ. Английский язык. Практикум по выполнению типовых тестовых заданий ЕГЭ:  учебно – методическое пособие / О.Д. Ивашова. – М.: «Экзамен», 2005 – 96 с. (Серия «ЕГЭ. Практикум»)

 

                         

 

                       Письменная речь.

                                         2 класс

Рекомендуемое время на выполнение этого задания – 15 минут.

Задание: Прочитай анкету Тома. Заполни свою анкету.

1. Name:__Tom________________________________

2. Surname:__Brown____________________________

3. Age:____7___________________________________

4. Date of birth (day/month/year):__02.04.2001_______

5. My pet:____dog______________________________

1. Name:_____________________________________

2. Surname:___________________________________

3. Age:_______________________________________

4. Date of birth (day/month/year):__________________

5. My pet:_____________________________________

                                        3 класс

Рекомендуемое время на выполнение этого задания – 20 минут.

Задание: Прочитай письмо Тома из Америки. Напиши Тому поздравительную открытку с днём рождения.

Dear pen friend,

     My name is Tom. I am 8. I am a boy. My birthday is on the 15th of December. I am from the USA. I live in Boston. My school is nice. My favourite sport is football. I live with my mum and my sisters.

     Please write back.

     Your pen friend,

     Tom Brown.


 

Dear ___________,

My name is____________________________.

I am _____________. I am _______________.

_____________________________________!

_____________________________________.

_____________________________________.

Best wishes.

Love,

_________________

                                        4 класс  

Рекомендуемое время на выполнение этого задания – 20 минут.

Задание: Дополни письмо, которое написала Лиза соей подруге, недостающими словами.  

         

wash, Jane, get up, teeth, family, swim, dog, play with a ball, school, tennis, write, please

                                                                                                 2 July

Dear … ,

    I am on the farm. I am here with my … . I have my … with me. It likes to … and to … … . …near the river.

    I like my summer holidays. I do not go to … . So I … … at 9 am and … my face and ears. I don’t forget about my … .

    I have got many friends here. After breakfast we play …  and ride scooters. In the evening my friends and I listen to fairy tales and … letters.

   I go to bed at 10 pm.

   Jane, I miss you and my school friends. Come and see me, … .

     Your Lisa  

                                 ОБРАЗЕЦ ПИСЬМА

                                         

                                          4 класс

                                                                                                 2 July

Dear Jane ,

    I am on the farm. I am here with my family. I have my dog with me. It likes to swim and to play with a ball near the river.

    I like my summer holidays. I do not go to school. So I get up at 9 am and wash my face and ears. I don’t forget about my teeth.

    I have got many friends here. After breakfast we play tennis and ride scooters. In the evening my friends and I listen to fairy tales and write letters.

   I go to bed at 10 pm.

   Jane, I miss you and my school friends. Come and see me, please.

     Your Lisa  

                                             5 класс

Рекомендуемое время на выполнение этого задания – 15 минут.

Задание: Напиши записку своему другу.

You want to invite your friend to a birthday party. Write him/her a note:

  1. Invite him/her to your birthday party;
  2. Say when and where it will take place;
  3. Ask if your friend can help you to prepare for it.

Write about 25 – 35 words.






                                                 6 класс

Рекомендуемое время на выполнение этого задания – 35 минут.

Задание: Выберите одну из следующих тем и напишите сочинение ( 140 – 180 слов). Помните о делении текста на смысловые абзацы.

Choose one of the following topics and write a composition.

  1. Your school: what you like or don’t like in it.
  2. A school of your dream.
  3. I’d like to be a teacher.

In your composition write about:

  1. type of school;
  2. teachers;
  3. uniform;
  4. compulsory and voluntary subjects;
  5. optional courses and clubs;
  6. meals at school;
  7. equipment.

Write 140 – 180 words.

Remember to use paragraphs and linking words.

                                            7 класс

Рекомендуемое время на выполнение этого задания – 35 минут.

Задание: Вы получили письмо от своего английского друга Джона (John), которому давно не писали, по электронной почте. Напишите ему письмо – ответ, указав:

  1. почему вы давно не пишите;
  2. что вы приедете в Англию для изучения языка;
  3. что вы спрашиваете его совета о том, какие вас могут ожидать трудности в Англии.

Напишите Джону ответ по электронной почте (в виде Email).

Обратите внимание на правильное оформление электронного письма, не забудьте использовать слова, принятые при электронной переписке (Email).

Объём текста 100 – 140 слов.

In your letter use some popular examples of email shorthand:

4ever – forever

AMBW – All My Best Wishes

B4 – before

BBN – Bye Bye Now

CYL – See You Later

FYI – For Your Information

IDK – I Don’t Know

IDTS – I Don’t Think So

IMO – In My Opinion

L8R – Later

LMK – Let Me Know

NP – No problem

PLS – Please

THX or TX or THKS  - Thanks

Remember to use these examples only 4 –5  times in your letter.

You can use different types of Smiles in your letter too.  (  ;-) )

                                                8 класс

Рекомендуемое время на выполнение этого задания – 35 минут.

Задание: Напиши свою биографию. Придерживайся пунктов плана данных ниже. Объём текста 100 – 140 слов. Помни о делении текста на смысловые абзацы.

In your biography write about:

  1. personal characteristics ( full name, date of birth, age, place of birth, home address, nationality)
  2. your family
  3. your education
  4. your hobbies/ interests
  5. your achievements in different areas ( sport, art, studying subjects, learning English and etc.)
  6. your friends
  7. your success and failures

Write 100 – 140 words.

Remember to use paragraphs and linking words.

                                                   9 класс

Рекомендуемое время на выполнение этого задания – 25 минут.

Задание: Напиши письмо своему другу, описывая свой визит в Лондон. Помни о правилах написания писем. Объём текста 100 – 140 слов.

      During your stay in Great Britain you went on a one – day trip to Crystal Palace Park, which is one of London attractions.

     Read the plan of your tour and the notes you made.

     Write a letter to your friend describing your visit to London, what you liked or disliked and why.

Crystal Palace Park

Victorian “Jurassic Park”

1. Museum                      photos, things from the Palace, books, videos, souvenirs

2. Picture Galleries         the history of the last 150 years of the Palace in pictures

3. Dinosaur Park            life – size dinosaurs, prehistoric landscape, geological    

                                       exhibits

4. The Play Area            swings, roundabouts, stadium

Write 100 – 140 words.

Be polite and remember the rules of letter writing.

                                              10 класс

Рекомендуемое время на выполнение этого задания – 35 минут.

Задание:  Выберите одну из следующих тем и напишите эссе (140 – 180 слов). Помните о делении текста на смысловые абзацы.

Choose one of the following topics and write an essay.

  1. “He that travels far knows much”. (J. Clarke)
  2. “Kindness is always fashionable”. (Amelia E. Barr)

Write 140 – 180 words.

Remember to use paragraphs.

                                                11 класс

Рекомендуемое время на выполнение этого задания – 35 минут.

Задание: Напишите сообщение – эссе по заданной теме и статистическим данным. Объём текста 140 – 180 слов. Помните о делении текста на смысловые абзацы.

Topic “Possibilities of Getting Information”.

Many schoolchildren answered the question about the most popular sources of getting new information and we got this statistics:

The Internet – 50 %

TV – 20%

Radio – 10%

Press – 20%

Do you agree with this statistics? What do you think about the most popular sources of getting new information? Write an essay and try to answer these questions.

Write 140 – 180 words.

Remember to use paragraphs.

                                       ПРИЛОЖЕНИЕ

 ОБРАЗЕЦ АНКЕТЫ.

1. Name:____Ivan_______________________________

2. Surname:_ Ivanov______________________________

3. Age:_____7__________________________________

4. Date of birth (day/month/year):__15.05.2000_________

5.My pet:__a cat_________________________________

ОБРАЗЕЦ ПОЗДРАВИТЕЛЬНОЙ ОТКРЫТКИ.

Dear ___Lisa________,

My name is__Kate__________________________.

I am _8____________. I am _a girl_____________.

I am from Moscow.  Happy Birthday to You!

Be merry and funny!

_____________________________________.

Best wishes.

Love,

_Kate_

ОБРАЗЕЦ ПИСЬМА С ПРОПУСКАМИ.

                                                                                                 2 July

Dear Jane ,

    I am on the farm. I am here with my family. I have my dog with me. It likes to swim and to play with a ball near the river.

    I like my summer holidays. I do not go to school. So I get up at 9 am and wash my face and ears. I don’t forget about my teeth.

    I have got many friends here. After breakfast we play tennis and ride scooters. In the evening my friends and I listen to fairy tales and write letters.

   I go to bed at 10 pm.

   Jane, I miss you and my school friends. Come and see me, please.

     Your Lisa  

ОБРАЗЕЦ ЗАПИСКИ.

Hi, Anna,

I really need my new book back! Why have you still got it? When

can you return it to me? Do you want to borrow it again next week?  

Tom.

ОБРАЗЕЦ  БИОГРАФИИ.

      I am Peter Bubnov. I was born in Moscow on 8/11/1998. My address is 27, Leninsky Avenue.

      I have a big family. There are six members in our family. We have got two pets – a cat and a dog. They are friends and like to play with each other.

     I like my school and I have got many friends in it. My favourite subjects are Maths and Science. I like to study foreign languages: English and French.

     I am interested in animals, sports and music. I love rock and I go to judo classes three times a week.

ОБРАЗЕЦ  Email.

From: Tom Brown

Date:  12/08/2007

To: pussycatalice.int.com

Subject: greeting from Tom

Hi, Alice!

I’m having a great time in Mauritus. It’s a fantastic island in the Indian Ocean. We’re staying in the Blue Lagoon and the hotel is wonderful. Today we visited the tropical beach and I went swimming! But I miss U very much ! We are friends 4ever! EOM, ILY

Your, Tom=)

ОБРАЗЕЦ ПИСЬМА.

         

                                                                                                 21 Park Street

                                                                                     London UK

                                                                                    April 12, 2007

     Dear Pen – friend,

     Hello! My name is Tim Baker. I live in London. I am 13. My address is 21 Park Street. My parents work in a bank. I have a sister. She is younger than me. I like to play the computer. My favourite computer game is Goblins. What is your hobby? We have French at school. I learn Russian, too. I know some Russian words.

     Please write to me.

     Best wishes,

                      Tim.  

ОБРАЗЕЦ СОЧИНЕНИЯ.

                             

                             He that travels far knows much”.

Some people prefer to travel abroad; others say that there is much to be seen in our own country.

          On the one hand, it’s good to travel abroad. You can learn about people of different countries, their culture and customs. You can improve your language. You can make new friends. Of course, it’s very interesting to visit different sights abroad.

         On the other hand, there are many interesting places in our own country. We must not learn new language for traveling at home. Traveling abroad is very expensive. We need much money.

         As for me, I want to travel in my country. I know that there are many interesting places in Russia. There are a lot of big rivers and forests. I prefer to travel in Russia.

        But several weeks ago I was in China. This abroad trip was wonderful. I recommended my friend to visit this country. There are many beautiful streets, interesting people in China.

        As the result, I can say that it is good to travel abroad. And of course, it is very interesting to travel in your own country.

ОБРАЗЕЦ ЭССЕ.

                             “Youth lives on hope; old age on memory”. 

       A lot of people, especially of older age, claim that life in their youth was much quieter and they were more sure of tomorrow than young people nowadays. But there are many things I do appreciate today. Among them is a great variety of opportunities we have in life.

       Firstly, the life has cardinally changed and at present young people, using Internet and traveling abroad, are more and more informed about the world and other cultures. Secondly, there is a wide choice of activities in which we can take part now, starting from leisure clubs up to political and volunteer programs. Another thing to mention is a different range of job vacancies offered to young people to earn their own money. This gives us more independence from our family but, on the other hand, it teaches us to be responsible for decisions we make.

       However, our society now faces some serious problems such as high crime rate, drug, game and smoking addictions, AIDS, poor environment, etc. They say the society was kinder, the tempo of life was slower.  They were not afraid of unemployment. These are the reasons for the parents’ concern about our future. And though I share their worries, I would rather risk than have uneventful, monotonous, predictable life.  

       To sum up, I believe, modern life gives more opportunities and challenges to the youth. There is more freedom, life is more exciting. That is why I hold an opinion that the way of life of today is more satisfying.

 

СООБЩЕНИЕ ПО СТАТИСТИКЕ.

                                           Overpopulation.

    The world’s population is an important issue. For hundreds of thousands of years, the human population grew at a low but steadily increasing rate. Then, in less than last 200 years, the world population went from several hundreds of millions to more than 6 billion people.

       Every second five people are born and two people die, so there is a gain of three people. At this rate, the world population is doubling every 40 years and would be: 12 billions in 40 years, 24 billions in 80 years and 48 billions in 120 years. But the Earth could provide food only for 20 billions people.

      I believe that overpopulation is destroying our environment, lowering the standard of living, and generally degrading the quality of life.

      To sum up the planet urgently needs population control. Birth control, abortion and quotas need to be supported, if the planet is to remain habitable in the long term.

                                      Список литературы

                                 

2 – 4 класс:

Контрольные и проверочные работы по английскому языку. 2 – 4 кл.: метод. пособие/ авт. – сост. Е.Г. Воронова, Н.Н. Чесова. – М : Дрофа, 2005.

     

5 класс:

Контрольные и проверочные работы по английскому языку: метод. пособие/ Н.Г. Брюсова, Н.А. Лебедева, Г.Ю. Настенкова, Т. М. Сапгир. – 2 – е изд., перераб., - М.: Дрофа, 2000.

6 – 7 класс:

Хотунцева Е.А.

Сборник тренировочных и проверочных заданий по английскому языку для 6-7 класса. Improve your language skills. – М. : «Интеллект – Центр», 2007–96 с.

 8 класс:

Английский язык : метод. пособие/ Бурлак А.И.; Бурлак Д.Г.; Гравцова Л.И., - М.: Астрель, АСТ, 2000.

9 –11 класс:

Чадаева М.А.

Английский язык. Интенсивный курс подготовки к Единому государственному экзамену. – 2 –е изд. – М.: Айрис – пресс, 2005. – 144 с. – (Домашний репетитор: Подготовка к ЕГЭ).    

       

         

         

   

2 класс

Критерии оценивания задания

Задание оценивается по двум критериям:

  1. Решение коммуникативной задачи в соответствии с предложенной ситуацией.
  2. Язык (лексика, грамматика и орфография)

Оценка

Критерии оценивания коммуникативной задачи

5

Коммуникативная задача решена полностью в соответствии с предложенной ситуацией. Количество слов: 5 – 7

4

Коммуникативная задача в целом решена в соответствии с предложенной ситуацией.

Ученик не понял и неправильно ответил на один из пунктов формуляра читателя.

Немногочисленные языковые погрешности не препятствуют пониманию. Количество слов: 5 – 7

3

Коммуникативная задача решена, но не в полном объеме.

Ученик не понял и неправильно ответил на два пункта из  формуляра читателя.

Немногочисленные языковые погрешности не препятствуют пониманию. Количество слов: ‹ 5

2

Коммуникативная задача не решена.

Ученик не понял и неправильно ответил на три пункта и более из формуляра читателя.

Многочисленные языковые погрешности препятствуют пониманию. Количество слов: ‹ 5

1

Ученик не приступал к заданию.

Оценка

Критерии оценивания языка (лексики, грамматики и орфографии)

5

Ученик показал знание большого запаса лексики и успешно использовал ее с учетом норм иностранного языка.

Практически нет грамматических и орфографических ошибок.

4

Ученик использовал достаточный объем лексики, допуская отдельные неточности в употреблении слов. В работе имеются незначительные грамматические или орфографические ошибки, которые не мешают пониманию текста.

3

Ученик использовал ограниченный запас слов, не всегда соблюдая нормы иностранного языка. В работе встречаются грамматические или орфографические ошибки, которые могут приводить  к непониманию текста.

2

Ученик не обладает необходимым запасом слов. Грамматические правила, правила орфографии и пунктуации не соблюдаются.

1

Ученик не приступал к заданию.

Оценивание

1. Решение коммуникативной задачи: 5

2. Язык: 5

Итого: (5+5) : 2  = 5 баллов

Итоговая оценка: 5 баллов

3 класс

Критерии оценивания задания

Задание оценивается по трем критериям:

  1. Решение коммуникативной задачи в соответствии с предложенной ситуацией.
  2. Организация текста
  3. Язык (лексика, грамматика и орфография)

1. Решение коммуникативной задачи.

В своей поздравительной открытке ученик должен:

1. обратиться к другу

2. рассказать о себе

3. поздравить его с Днем рождения

4. пожелать здоровья, счастья, успехов

5. подписать открытку

Употребить необходимый объем слов (25 - 30).

Оценка

Критерии оценивания коммуникативной задачи

5

Коммуникативная задача решена полностью в соответствии с предложенной ситуацией. В своей открытке ученик указал все 5 пунктов из заданных критериев. Количество слов: 25 - 30

4

Коммуникативная задача, в целом, решена в соответствии с предложенной ситуацией.

Ученик не указал один пункт из заданных критериев.

Немногочисленные языковые погрешности не препятствуют пониманию. Количество слов: 25 - 30

3

Коммуникативная задача решена, но не в полном объеме.

Ученик не указал два пункта из заданных критериев.

Отдельные языковые погрешности препятствуют пониманию.  Количество слов: ‹ 25

2

Коммуникативная задача не решена.

Ученик не понял ситуацию и не указал три пункта и более из  заданных критериев.

Многочисленные языковые погрешности препятствуют пониманию.  Количество слов: ‹ 20

1

Ученик не приступал к заданию.

2.Организация текста/ формат письма

Организация данного вида текста (формат поздравительной открытки) включает в себя:

  1. обращение к другу
  2. поздравительную часть
  3. клише вежливости в конце открытки ( Best wishes, Love, Truly yours, Miss you)
  4. указание своего имени в конце открытки
  5. информативную часть, разделенную на абзацы

Оценка

Критерии оценивания формата письма (организации текста)

5

Ученик правильно выбрал формат письма, в котором четко отражены все 5 пунктов из заданных критериев.

4

Ученик правильно выбрал формат письма, в котором, однако, не отражен 1 пункт из заданных критериев.

3

Ученик допустил ошибки в формате письма, не отразив 2 пункта из заданных критериев.

2

Формат письма не соответствует заданной ситуации.

Из 5 критериев не отражены 3 пункта и более.

1

Ученик не приступал к работе

3. Язык (лексика, грамматика и орфография)

Оценка

Критерии оценивания языка (лексики, грамматики и орфографии)

5

Ученик показал знание большого запаса лексики и успешно использовал ее с учетом норм иностранного языка.

Практически нет грамматических и орфографических ошибок.

4

Ученик использовал достаточный объем лексики, допуская отдельные неточности в употреблении слов. В работе имеются незначительные грамматические или орфографические ошибки, которые не мешают пониманию текста.

3

Ученик использовал ограниченный запас слов, не всегда соблюдая нормы иностранного языка. В работе встречаются грамматические или орфографические ошибки, которые могут приводить  к непониманию текста.

2

Ученик не обладает необходимым запасом слов. Грамматические правила, правила орфографии и пунктуации не соблюдаются.

1

Ученик не приступал к заданию.

Оценивание

1. Решение коммуникативной задачи: 5

2. Формат письма: 5

3. Язык: 5

Итого: (5+5+5): 3 = 5 баллов

Итоговая оценка: 5 баллов

4 класс

Критерии оценивания задания

Задание оценивается по трем критериям:

1.Решение коммуникативной задачи в соответствии с предложенной ситуацией.

2.Организация текста

3.Язык (лексика, грамматика и орфография)

1. Решение коммуникативной задачи.

В своем письме ученик должен:

1. дополнить письмо недостающими словами

2. обратиться к другу

3. рассказать о себе

4. соблюсти принятые в языке нормы вежливости

5. подписать письмо

Оценка

Критерии оценивания коммуникативной задачи

5

Коммуникативная задача решена полностью в соответствии с предложенной ситуацией. В своей открытке ученик указал все 5 пунктов из заданных критериев.  

4

Коммуникативная задача, в целом, решена в соответствии с предложенной ситуацией.

Ученик не указал один пункт из заданных критериев.

Немногочисленные языковые погрешности не препятствуют пониманию.

3

Коммуникативная задача решена, но не в полном объеме.

Ученик не указал два пункта из заданных критериев.

Отдельные языковые погрешности препятствуют пониманию.

2

Коммуникативная задача не решена.

Ученик не понял ситуацию и не указал три пункта и более из  заданных критериев.

Многочисленные языковые погрешности препятствуют пониманию.  

1

Ученик не приступал к заданию.

2.Организация текста/ формат письма

Организация данного вида текста (формат письма с пропусками) включает в себя:

1.    логичность высказывания

      2.    правильность использования средств логической связи

  1. деление текста на абзацы
  2. соблюдение формата высказывания (личное письмо)
  3. оформление текста в соответствии с нормами, принятыми в стране изучаемого языка.

Оценка

Критерии оценивания формата письма (организации текста)

5

Ученик правильно выбрал формат письма, в котором четко отражены все 5 пунктов из заданных критериев.

4

Ученик правильно выбрал формат письма, в котором, однако, не отражен 1 пункт из заданных критериев.

3

Ученик допустил ошибки в формате письма, не отразив 2 пункта из заданных критериев.

2

Формат письма не соответствует заданной ситуации.

Из 5 критериев не отражены 3 пункта и более.

1

Ученик не приступал к работе

3. Язык (лексика, грамматика и орфография)

Оценка

Критерии оценивания языка (лексики, грамматики и орфографии)

5

Ученик показал знание большого запаса лексики и успешно использовал ее с учетом норм иностранного языка.

Практически нет грамматических и орфографических ошибок.

4

Ученик использовал достаточный объем лексики, допуская отдельные неточности в употреблении слов. В работе имеются незначительные грамматические или орфографические ошибки, которые не мешают пониманию текста.

3

Ученик использовал ограниченный запас слов, не всегда соблюдая нормы иностранного языка. В работе встречаются грамматические или орфографические ошибки, которые могут приводить  к непониманию текста.

2

Ученик не обладает необходимым запасом слов. Грамматические правила, правила орфографии и пунктуации не соблюдаются.

1

Ученик не приступал к заданию.

Оценивание

1. Решение коммуникативной задачи: 5

2. Формат письма: 5

3. Язык: 5

Итого: (5+5+5): 3 = 5 баллов

Итоговая оценка: 5 баллов

5 класс

Критерии оценивания задания

Задание оценивается по трем критериям:

1.Решение коммуникативной задачи в соответствии с предложенной ситуацией.

2.Организация текста

3.Язык (лексика, грамматика и орфография)

1. Решение коммуникативной задачи.

В своей записке ученик должен:

1. обратиться к другу

2. пригласить его/её на вечеринку по случаю Дня рождения

3. сказать когда и где вечеринка будет происходить

4. попросить друга о помощи в подготовке вечеринки

5. подписать записку

Употребить необходимый объем слов (25 – 35 ).

Оценка

Критерии оценивания коммуникативной задачи

5

Коммуникативная задача решена полностью в соответствии с предложенной ситуацией. В своей записке ученик указал все 5 пунктов из заданных критериев. Количество слов: 25 - 35

4

Коммуникативная задача, в целом, решена в соответствии с предложенной ситуацией.

Ученик не указал один пункт из заданных критериев.

Немногочисленные языковые погрешности не препятствуют пониманию. Количество слов: 25 - 35

3

Коммуникативная задача решена, но не в полном объеме.

Ученик не указал два пункта из заданных критериев.

Отдельные языковые погрешности препятствуют пониманию.  Количество слов: ‹ 25

2

Коммуникативная задача не решена.

Ученик не понял ситуацию и не указал три пункта и более из  заданных критериев.

Многочисленные языковые погрешности препятствуют пониманию.  Количество слов: ‹ 25

1

Ученик не приступал к заданию.

2.Организация текста/ формат письма

Организация данного вида текста (формат записки) включает в себя:

1. обращение к другу

2. приветствие

3. информативную часть, разделенную на абзацы

4. клише вежливости в конце записки (See you soon)

5. указание своего имени в конце записки, подпись

Оценка

Критерии оценивания формата письма (организации текста)

5

Ученик правильно выбрал формат письма, в котором четко отражены все 4 пунка из заданных критериев.

4

Ученик правильно выбрал формат письма, в котором, однако, не отражен 1 пункт из заданных критериев.

3

Ученик допустил ошибки в формате письма, не отразив 2 пункта из заданных критериев.

2

Формат письма не соответствует заданной ситуации.

Из 4 критериев не отражены 3 пункта и более.

1

Ученик не приступал к работе

3. Язык (лексика, грамматика и орфография)

Оценка

Критерии оценивания языка (лексики, грамматики и орфографии)

5

Ученик показал знание большого запаса лексики и успешно использовал ее с учетом норм иностранного языка.

Практически нет грамматических и орфографических ошибок.

4

Ученик использовал достаточный объем лексики, допуская отдельные неточности в употреблении слов. В работе имеются незначительные грамматические или орфографические ошибки, которые не мешают пониманию текста.

3

Ученик использовал ограниченный запас слов, не всегда соблюдая нормы иностранного языка. В работе встречаются грамматические или орфографические ошибки, которые могут приводить  к непониманию текста.

2

Ученик не обладает необходимым запасом слов. Грамматические правила, правила орфографии и пунктуации не соблюдаются.

1

Ученик не приступал к заданию.

Оценивание

1. Решение коммуникативной задачи: 5

2. Формат письма: 5

3. Язык: 5

Итого: (5+5+5): 3 = 5 баллов

Итоговая оценка: 5 баллов

6 класс

Критерии оценивания задания

Задание оценивается по трем критериям:

  1. Решение коммуникативной задачи в соответствии с предложенной ситуацией.
  2. Организация текста
  3. Язык (лексика, грамматика и орфография)

1. Решение коммуникативной задачи.

В своем сочинении ученик должен:

1. выбрать тему о школе (одну из трёх предложенных), написать заглавие

2. рассказать о своей школе (что нравится, а что – нет)

3. написать о любимых школьных предметах, учителях

4. написать о школе своей мечты

5. написать хотел бы ученик сам быть учителем, объяснить свой выбор

Употребить необходимый объем слов (140 – 180 ).

Оценка

Критерии оценивания коммуникативной задачи

5

Коммуникативная задача решена полностью в соответствии с предложенной ситуацией. В своей работе ученик указал все 5 пунктов заданных критериев. Количество слов: 140 – 180  

4

Коммуникативная задача, в целом, решена в соответствии с предложенной ситуацией.

Ученик не указал один пункт из заданных критериев.

Немногочисленные языковые погрешности не препятствуют пониманию. Количество слов: 120 – 140  

3

Коммуникативная задача решена, но не в полном объеме.

Ученик не указал два пункта из заданных критериев.

Отдельные языковые погрешности препятствуют пониманию.  Количество слов: ‹ 120

2

Коммуникативная задача не решена.

Ученик не понял ситуацию и не указал три пункта и более из  заданных критериев.

Многочисленные языковые погрешности препятствуют пониманию.  Количество слов: ‹ 100

1

Ученик не приступал к заданию.

2. Организация текста/ формат письма

Организация данного вида текста (формат сочинения) включает:

  1. заглавие
  2. вступление
  3. информативную часть, разделенную на абзацы
  4. заключение / вывод
  5. правильность и логичность стилевого оформления речи

Оценка

Критерии оценивания формата письма (организации текста)

5

Ученик правильно выбрал формат письма, в котором четко отражены все 5 пунктов заданных критериев.

4

Ученик в, целом, правильно выбрал формат письма, в котором, однако, не отражен 1 пункт из заданных критериев.

3

Ученик допустил ошибки в формате письма, не отразив 2 пункта из заданных критериев.

2

Формат письма не соответствует заданной ситуации.

Из 5 критериев ученик не отразил 3 пункта и более.

1

Ученик не приступал к работе

3. Язык (лексика, грамматика и орфография)

Оценка

Критерии оценивания языка (лексики, грамматики и орфографии)

5

Ученик показал знание большого запаса лексики и успешно использовал ее с учетом норм иностранного языка.

Практически нет грамматических и орфографических ошибок.

4

Ученик использовал достаточный объем лексики, допуская отдельные неточности в употреблении слов. В работе имеются незначительные грамматические или орфографические ошибки, которые не мешают пониманию текста.

3

Ученик использовал ограниченный запас слов, не всегда соблюдая нормы иностранного языка. В работе встречаются грамматические или орфографические ошибки, которые могут приводить к непониманию текста.

2

Ученик не обладает необходимым запасом слов. Грамматические правила, правила орфографии и пунктуации не соблюдаются.

1

Ученик не приступал к заданию.

Оценивание

1. Решение коммуникативной задачи: 5

2. Формат письма: 5

3. Язык: 5

Итого: (5+5+5): 3 = 5 баллов

Итоговая оценка: 5 баллов

7 класс

Критерии оценивания задания

Задание оценивается по трем критериям:

  1. Решение коммуникативной задачи в соответствии с предложенной ситуацией.
  2. Организация текста
  3. Язык (лексика, грамматика и орфография)

1. Решение коммуникативной задачи.

В своем электронном письме ученик должен:

1. поздороваться

2. объяснить причину, по которой он долгое время не отвечал на письмо друга Джона

3. сообщить о своем приезде в Англию для изучения языка

4. предложить день для встречи

5. спросить совета о возможных трудностях в Англии

Употребить необходимый объем слов (100 – 140 ).

Оценка

Критерии оценивания коммуникативной задачи

5

Коммуникативная задача решена полностью в соответствии с предложенной ситуацией. В своем e-mail ученик указал все 5 пунктов из заданных критериев. Количество слов: 100 – 140

4

Коммуникативная задача, в целом, решена в соответствии с предложенной ситуацией.

Ученик не указал один пункт из заданных критериев.

Немногочисленные языковые погрешности не препятствуют пониманию. Количество слов: 100 – 130

3

Коммуникативная задача решена, но не в полном объеме.

Ученик не указал два пункта из заданных критериев.

Отдельные языковые погрешности препятствуют пониманию.  Количество слов: ‹ 100 – 120

2

Коммуникативная задача не решена.

Ученик не понял ситуацию и не указал три пункта и более из  заданных критериев.

Многочисленные языковые погрешности препятствуют пониманию.  Количество слов: ‹ 90

1

Ученик не приступал к заданию.

2. Организация текста/ формат письма

     Организация данного вида текста (формат e-mail) включает в себя:

  1. правильное оформление официальной части (адреса, даты, темы )
  2. приветствие/ обращение к другу
  3. информативную часть
  4. клише вежливости в конце; слова, принятые в электронной переписке (BBN, =))
  5. указание своего имени в конце

Оценка

Критерии оценивания формата письма (организации текста)

5

Ученик правильно выбрал формат письма, в котором четко отражены все 5 пунктов из заданных критериев.

4

Ученик правильно выбрал формат письма, в котором, однако, не отражен один из 5 пунктов заданных критериев.

3

Ученик допустил ошибки в формате письма, не отразив 2 пункта из заданных критериев.

2

Формат письма не соответствует заданной ситуации.

Из 5 критериев ученик не отразил 3 пункта и более.

1

Ученик не приступал к работе

3.  Язык (лексика, грамматика и орфография)

Оценка

Критерии оценивания языка (лексики, грамматики и орфографии)

5

Ученик показал знание большого запаса лексики и успешно использовал ее с учетом норм иностранного языка.

Практически нет грамматических и орфографических ошибок.

4

Ученик использовал достаточный объем лексики, допуская отдельные неточности в употреблении слов. В работе имеются незначительные грамматические или орфографические ошибки, которые не мешают пониманию текста.

3

Ученик использовал ограниченный запас слов, не всегда соблюдая нормы иностранного языка. В работе встречаются грамматические или орфографические ошибки, которые могут приводить к непониманию текста.

2

Ученик не обладает необходимым запасом слов. Грамматические правила, правила орфографии и пунктуации не соблюдаются.

1

Ученик не приступал к заданию.

Оценивание

1. Решение коммуникативной задачи: 5

2. Формат письма: 5

3. Язык: 5

Итого: (5+5+5): 3 = 5 баллов

Итоговая оценка: 5 баллов

8 класс

Критерии оценивания задания

Задание оценивается по трем критериям:

1.   Решение коммуникативной задачи в соответствии с предложенной ситуацией.

  1. Организация текста
  2. Язык (лексика, грамматика и орфография)

1. Решение коммуникативной задачи.

В своей биографии ученик должен:

1. указать свои персональные данные (И.Ф.О., дату и место рождения, возраст, адрес)

2. рассказать о своей семье

3. рассказать о себе, своих интересах и увлечениях

4. рассказать о школе, учёбе и друзьях

5. рассказать об успехах и поражениях

Употребить необходимый объем слов (100 – 140).

Оценка

Критерии оценивания коммуникативной задачи

5

Коммуникативная задача решена полностью в соответствии с предложенной ситуацией. В своей биографии ученик указал все 5 пунктов из заданных критериев. Количество слов: 100 – 140  

4

Коммуникативная задача, в целом, решена в соответствии с предложенной ситуацией.

Ученик не указал один пункт из заданных критериев.

Немногочисленные языковые погрешности не препятствуют пониманию. Количество слов: 100 – 120

3

Коммуникативная задача решена, но не в полном объеме.

Ученик не указал два пункта из заданных критериев.

Отдельные языковые погрешности препятствуют пониманию.  Количество слов: ‹ 100

2

Коммуникативная задача не решена.

Ученик не понял ситуацию и не указал три пункта и более из  заданных критериев.

Многочисленные языковые погрешности препятствуют пониманию.  Количество слов: ‹ 90

1

Ученик не приступал к заданию.

  1. Организация текста/ формат письма

Организация данного вида текста (формат сочинения – биографии ) включает в себя:

  1. заглавие
  2. вступление
  3. информативную часть, разделенную на абзацы
  4. заключение / вывод
  5. правильность и логичность стилевого оформления речи

Оценка

Критерии оценивания формата письма (организации текста)

5

Ученик правильно выбрал формат письма, в котором четко отражены все 5 пунктов из заданных критериев.

4

Ученик правильно выбрал формат письма, в котором, однако, не отражен 1 пункт из заданных критериев.

3

Ученик допустил ошибки в формате письма, не отразив 2 пункта из заданных критериев.

2

Формат письма не соответствует заданной ситуации.

Из 5 критериев не отражены 3 пункта и более.

1

Ученик не приступал к работе

3. Язык (лексика, грамматика и орфография)

Оценка

Критерии оценивания языка (лексики, грамматики и орфографии)

5

Ученик показал знание большого запаса лексики и успешно использовал ее с учетом норм иностранного языка.

Практически нет грамматических и орфографических ошибок.

4

Ученик использовал достаточный объем лексики, допуская отдельные неточности в употреблении слов. В работе имеются незначительные грамматические или орфографические ошибки, которые не мешают пониманию текста.

3

Ученик использовал ограниченный запас слов, не всегда соблюдая нормы иностранного языка. В работе встречаются грамматические или орфографические ошибки, которые могут приводить  к непониманию текста.

2

Ученик не обладает необходимым запасом слов. Грамматические правила, правила орфографии и пунктуации не соблюдаются.

1

Ученик не приступал к заданию.

Оценивание

1. Решение коммуникативной задачи: 5

2. Формат письма: 5

3. Язык: 5

Итого: (5+5+5): 3 = 5 баллов

Итоговая оценка: 5 баллов

9 класс

Критерии оценивания задания

Задание оценивается по трем критериям:

  1. Решение коммуникативной задачи в соответствии с предложенной ситуацией.
  2. Организация текста
  3. Язык (лексика, грамматика и орфография)

1. Решение коммуникативной задачи.

В своем личном письме ученик должен:

1. описать свою поездку в Лондон и экскурсию в Crystal Palace Park

2. объяснить, что понравилось на экскурсии, а что – нет (указать причину)

3. использовать план своей поездки

4. использовать заметки, которые он сделал во время экскурсии

5. выбрать правильное стилевое оформление речи с учётом цели высказывания

Употребить необходимый объем слов (100 – 140)

Оценка

Критерии оценивания коммуникативной задачи

5

Коммуникативная задача решена полностью в соответствии с предложенной ситуацией. В своем письме ученик указал все 5 пунктов заданных критериев. Количество слов: 100 – 140

4

Коммуникативная задача, в целом, решена в соответствии с предложенной ситуацией.

Ученик не указал один пункт из заданных критериев.

Немногочисленные языковые погрешности не препятствуют пониманию. Количество слов: 100 – 120

3

Коммуникативная задача решена, но не в полном объеме.

Ученик не указал два пункта из заданных критериев.

Отдельные языковые погрешности препятствуют пониманию.  Количество слов: ‹ 100

2

Коммуникативная задача не решена.

Ученик не понял ситуацию и не указал три пункта и более из  заданных критериев.

Многочисленные языковые погрешности препятствуют пониманию.  Количество слов: ‹ 90

1

Ученик не приступал к заданию.

2. Организация текста/ формат письма

Организация данного вида текста (формат личного письма) включает в себя:

  1. написание даты и города своего проживания
  2. обращение к другу
  3. информативную часть
  4. клише вежливости в конце письма
  5. указание своего имени в конце письма

Оценка

Критерии оценивания формата письма (организации текста)

5

Ученик правильно выбрал формат письма, в котором четко отражены все 5 пунктов заданных критериев.

4

Ученик в, целом, правильно выбрал формат письма, в котором, однако, не отражен один из 5 пунктов заданных критериев.

3

Ученик допустил ошибки в формате письма, не отразив 2 пункта из заданных критериев.

2

Формат письма не соответствует заданной ситуации.

Из 5 критериев ученик не отразил 3 пункта и более.

1

Ученик не приступал к работе

3.  Язык (лексика, грамматика и орфография)

Оценка

Критерии оценивания языка (лексики, грамматики и орфографии)

5

Ученик показал знание большого запаса лексики и успешно использовал ее с учетом норм иностранного языка.

Практически нет грамматических и орфографических ошибок.

4

Ученик использовал достаточный объем лексики, допуская отдельные неточности в употреблении слов. В работе имеются незначительные грамматические или орфографические ошибки, которые не мешают пониманию текста.

3

Ученик использовал ограниченный запас слов, не всегда соблюдая нормы иностранного языка. В работе встречаются грамматические или орфографические ошибки, которые могут приводить к непониманию текста.

2

Ученик не обладает необходимым запасом слов. Грамматические правила, правила орфографии и пунктуации не соблюдаются.

1

Ученик не приступал к заданию.

Оценивание

1. Решение коммуникативной задачи: 5

2. Формат письма: 5

3. Язык: 5

Итого: (5+5+5): 3 = 5 баллов

Итоговая оценка: 5 баллов

10 класс

Критерии оценивания задания

Задание оценивается по трем критериям:

  1. Решение коммуникативной задачи в соответствии с предложенной ситуацией.
  2. Организация текста
  3. Язык (лексика, грамматика и орфография)

1. Решение коммуникативной задачи.

В своем эссе ученик должен:

1.   написать заглавие/ цитату  (выбрать одну из двух предложенных тем)

2.   высказать собственное мнение по предложенной проблеме

3.   найти и сформулировать аргументы за и против

  1. быть убедительным, соблюдать логичность изложения и связность высказывания
  2.  выбрать правильное стилевое  оформление речи с учетом цели высказывания

Употребить необходимый объем слов (140 – 180).

Оценка

Критерии оценивания коммуникативной задачи

5

Коммуникативная задача решена полностью в соответствии с предложенной ситуацией. В своей работе ученик указал все 5 пунктов заданных критериев. Количество слов: 140 – 180  

4

Коммуникативная задача, в целом, решена в соответствии с предложенной ситуацией.

Ученик не указал один пункт из заданных критериев.

Немногочисленные языковые погрешности не препятствуют пониманию. Количество слов: 120 – 140  

3

Коммуникативная задача решена, но не в полном объеме.

Ученик не указал два пункта из заданных критериев.

Отдельные языковые погрешности препятствуют пониманию.  Количество слов: ‹ 120

2

Коммуникативная задача не решена.

Ученик не понял ситуацию и не указал три пункта и более из  заданных критериев.

Многочисленные языковые погрешности препятствуют пониманию.  Количество слов: ‹ 100

1

Ученик не приступал к заданию.

2. Организация текста/ формат письма

Организация данного вида текста (формат сочинения - эссе) включает:

1.   заглавие / цитату

  1. вступление
  2. информативную часть, разделенную на абзацы
  3. заключение / вывод
  4. правильность использования средств логической связи

Оценка

Критерии оценивания формата письма (организации текста)

5

Ученик правильно выбрал формат письма, в котором четко отражены все 5 пунктов заданных критериев.

4

Ученик в, целом, правильно выбрал формат письма, в котором, однако, не отражен 1 пункт из заданных критериев.

3

Ученик допустил ошибки в формате письма, не отразив 2 пункта из заданных критериев.

2

Формат письма не соответствует заданной ситуации.

Из 5 критериев ученик не отразил 3 пункта и более.

1

Ученик не приступал к работе

3. Язык (лексика, грамматика и орфография)

Оценка

Критерии оценивания языка (лексики, грамматики и орфографии)

5

Ученик показал знание большого запаса лексики и успешно использовал ее с учетом норм иностранного языка.

Практически нет грамматических и орфографических ошибок.

4

Ученик использовал достаточный объем лексики, допуская отдельные неточности в употреблении слов. В работе имеются незначительные грамматические или орфографические ошибки, которые не мешают пониманию текста.

3

Ученик использовал ограниченный запас слов, не всегда соблюдая нормы иностранного языка. В работе встречаются грамматические или орфографические ошибки, которые могут приводить к непониманию текста.

2

Ученик не обладает необходимым запасом слов. Грамматические правила, правила орфографии и пунктуации не соблюдаются.

1

Ученик не приступал к заданию.

Оценивание

1. Решение коммуникативной задачи: 5

2. Формат письма: 5

3. Язык: 5

Итого: (5+5+5): 3 = 5 баллов

Итоговая оценка: 5 баллов

11 класс

Критерии оценивания задания

Задание оценивается по трем критериям:

  1. Решение коммуникативной задачи в соответствии с предложенной ситуацией.
  2. Организация текста
  3. Язык (лексика, грамматика и орфография)

1. Решение коммуникативной задачи.

В своем сообщении ученик должен:

1.   написать заглавие

2.   высказать собственное мнение по предложенной проблеме, используя данные статистики

3.   найти и сформулировать аргументы за и против, ответить на данные вопросы

  1. быть убедительным, соблюдать логичность изложения и связность высказывания
  2.  выбрать правильное стилевое  оформление речи с учетом цели высказывания

Употребить необходимый объем слов (140 – 180).

Оценка

Критерии оценивания коммуникативной задачи

5

Коммуникативная задача решена полностью в соответствии с предложенной ситуацией. В своей работе ученик указал все 5 пунктов заданных критериев. Количество слов: 140 – 180  

4

Коммуникативная задача, в целом, решена в соответствии с предложенной ситуацией.

Ученик не указал один пункт из заданных критериев.

Немногочисленные языковые погрешности не препятствуют пониманию. Количество слов: 120 – 140  

3

Коммуникативная задача решена, но не в полном объеме.

Ученик не указал два пункта из заданных критериев.

Отдельные языковые погрешности препятствуют пониманию.  Количество слов: ‹ 120

2

Коммуникативная задача не решена.

Ученик не понял ситуацию и не указал три пункта и более из  заданных критериев.

Многочисленные языковые погрешности препятствуют пониманию.  Количество слов: ‹ 100

1

Ученик не приступал к заданию.

2. Организация текста/ формат письма

Организация данного вида текста (формат сочинения – сообщения) включает:

1.  заглавие / цитату

  1. вступление
  2. информативную часть, разделенную на абзацы
  3. заключение / вывод
  4. правильность использования средств логической связи

Оценка

Критерии оценивания формата письма (организации текста)

5

Ученик правильно выбрал формат письма, в котором четко отражены все 5 пунктов заданных критериев.

4

Ученик в, целом, правильно выбрал формат письма, в котором, однако, не отражен 1 пункт из заданных критериев.

3

Ученик допустил ошибки в формате письма, не отразив 2 пункта из заданных критериев.

2

Формат письма не соответствует заданной ситуации.

Из 5 критериев ученик не отразил 3 пункта и более.

1

Ученик не приступал к работе

3. Язык (лексика, грамматика и орфография)

Оценка

Критерии оценивания языка (лексики, грамматики и орфографии)

5

Ученик показал знание большого запаса лексики и успешно использовал ее с учетом норм иностранного языка.

Практически нет грамматических и орфографических ошибок.

4

Ученик использовал достаточный объем лексики, допуская отдельные неточности в употреблении слов. В работе имеются незначительные грамматические или орфографические ошибки, которые не мешают пониманию текста.

3

Ученик использовал ограниченный запас слов, не всегда соблюдая нормы иностранного языка. В работе встречаются грамматические или орфографические ошибки, которые могут приводить к непониманию текста.

2

Ученик не обладает необходимым запасом слов. Грамматические правила, правила орфографии и пунктуации не соблюдаются.

1

Ученик не приступал к заданию.

Оценивание

1. Решение коммуникативной задачи: 5

2. Формат письма: 5

3. Язык: 5

Итого: (5+5+5): 3 = 5 баллов

Итоговая оценка: 5 баллов

           


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Стартовый контроль по английскому языку 3 класс

В первой половине сентября состоится стартовый контроль для учащихся 3 классов. Тут Вы найдете примерные задания для подготовки к этому контрюлю....

Стартовый контроль по английскому языку 5 класс

на проверку сформированности лексических, грамматических навыков и навыков чтения....

Итоговый контроль знаний, Английский язык, 6 класс

Составленные задания ориентированы на проверку усвоенных учениками знаний....

Стартовый контроль по английскому языку 8 класс

Стартовый контроль по английскому языку 8 класс. "Spotlight"...

Входной контроль, тест, английский язык, 5 класс, ФГОС, учебник Вербицкой М.В. "Forward 5"

Входной контроль, английский язык, тест, 5 класс, ФГОС, учебник Вербицкой М.В. "Forward 5"...

Входной контроль по английскому языку (11 класс)

Материалы для входного контроля по английскому языку в 11 классе содержат задания базового уровня в формате ЕГЭ в 3 вариантах с ключами....