План урока по теме "Спорт"
план-конспект урока (7 класс) на тему

Мингалеева Гулия Габдразаковна

План конспект урока по теме "Спорт"

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл sport.docx23.65 КБ

Предварительный просмотр:

                                      Тема "Спорт в нашей жизни" (Sport in our life)

КЛАСС: 7

УЧЕБНИК:  «Enjoy English 7» Учебник для 7  кл. общеобраз. Учрежд. / М.З.Биболетова,     О.А.Денисенко, Трубанева Н.Н    Обнинск:     Титул, 2009г
Цель: 
• Обобщение и систематизация ЗУН по теме «Спорт»
Задачи:

Обучающие: 
• Совершенствовать речевые умения говорения по теме «Спорт» до уровня подготовленного монологического высказывания 
• повторить, углубить и систематизировать знания учащихся , усвоить лексический материал по заданной теме. Формировать умения и навыки. 
• активизировать навыки устной речи

Развивающая: 
• активизировать познавательную деятельность обучаемых. 
• развивать у учащихся умения анализировать материал, четко излагать свою мысль, правильно строить фразы. 
• развивать умения и навыки коммуникативного общения с использованием ЛЕ по теме “Sport”. 

Воспитательная: 
• Воспитывать у учащихся интерес к спорту, стремление к здоровому образу жизни, понимание важности занятий спортом для укрепления здоровья, прививать интерес к изучению иностранного языка; 
• Воспитывать коллективизм, умение работать с партнером и в группе, умение слушать других, уважать их точку зрения, помогать друг другу. 

Тип урока: Урок совершенствования речевых навыков                                                       

Оборудование урока: карточки с заданиями, интерактивная доска, доска 

                                                                     

                                                                    ХОД УРОКА 
1. Организационный момент. (приветствие, цели и задачи урока) 
Вступительное слово учителя. 
- Good morning, dear students! I’m very glad to see you. Who is on duty today? (Опрос дежурного 1 мин.)                   Today, students, we will speak about one of the most important things in our life. It’s sport.   But before  I would like you to look at the screen. (Дети смотрят на экран, видят 1 слабого мужчину) Well, what can you tell about this man ?

PUPIL: I see a man, he is weak.

TEACHER: Yes, you’re right. And how do you think, what is the reason of his weakness?

PUPIL: I think, he is weak because he doesn’t like sport and he doesn’t do any sports.

TEACHER: You are absolutely right. And as  you see sport plays a great role in our life, because if a person does it he can be ready for any difficulty in his  life. Am I right?

PUPIL: Yes, you are right.  That’s why today we will speak about the role of sport in people’s lives. Today we shall revise the material of our previous lessons.

2. РЕЧЕВАЯ РАЗМИНКА

 Pupils, tell me please, is sport important in your life?

PUPILS:  Yes, it is very important in our life.

TEACHER: Why is  important in your life?

PUPIL 1: Sport is important in my life because sport helps me to be strong, energetic.

PUPIL: Sport is important in my life because sport is useful for my health.

PUPIL 3: Sport is important in my life because it helps to keep fit.

3.АКТИВИЗАЦИЯ ЛЕКСИКИ

TEACHER: Yes, you are absolutely right. And now tell me, please, what kinds of sports  do you know?

TEACHER: You are right! And now I would like  to check your knowledge. Look at the screen, please, and say the names of the kinds of sports.

4. ЧТЕНИЕ

TEACHER: Well done! And know look at the screen once again and  read information about different kinds of sports and guess: Look at the screen please.

(Презентация дети читают тексты и отгадывают вид спорта ВСЕГО 6 видов спорта)

5. РАБОТА В ГРУППАХ

TEACHER: It seems to me that you know all the kinds of sports.  And now who can tell me, where can we do all these kinds of sports? But before you should remember what sports do play? What sports do you do? And what sports do you go?

DO -  athletics, gymnastics, judo, aerobics, karate

GO – skating, swimming

Play – tennis, football, handball, basketball, ice hockey

6. РАЗВИТИЕ ДИАЛОГИЧЕСКОЙ РЕЧИ (ОБУЧАЮЩАЯ СТРУКТУРА «МИКС ФРИЗ ГРУП», РЕЛЛИ РОБИН)

TEACHER: Now check your answers.  Well done, tell me please, where do you play? Where do you go? Where do you do these kinds of sports? You will ask each other. (Диалог расспрос)

Аннары берничэ бала тактага чыгып аркасы белэн баса класска. Хэм классташлары эйткэнне эйтергэ тиеш.

ФИЗКУЛЬТМИНУТКА

TEACHER: Well, let’s continue our lesson. Students, today we got a letter from our English-speaking friend. Let’s read what he wrote in his letter.

(ПРЕЗЕНТАЦИЯ  ЧТЕНИЕ ПИСЬМА)

TEACHER: Well, students, what can you tell Martin? What advise can you give him?

PUPIL 1: I can say that Martin is real friend, because he worries about his best friend. He is right because a person should do sport and keep fit.

TEACHER: Why did Martin’s friend stop to do sports?

PUPIL2:I think he stopped doing sports because he watches TV and plays computer games?

TEACHER: Is it right?

PUPIL3 : No, it’s not right, because a person must keep fit.

TEACHER: Students, is sport important in our life?

PUPIL: Yes, it is very important in our life, because it helps people to be healthy and be more organized and better disciplined.

TEACHER: Well done. Students, do you do sports to be healthy? What do you do?

PUPIL 1: Every day I do morning exercises.

PUPIL 2: I run  every day.

PUPIL 3: I play football, volleyball.

7. РАБОТА В ГРУППАХ

TEACHER: And now, students, our task is to w rite advantages and disadvantages of sport. Then we will send our answer to our English-speaking friend.

 (Учитель раздает карточки, где ученики заполняют таблицу достоинства и недостатки)

Advantages

Disadvantages

BUILDS character

Take a lot of energy and time

Teaches to win or lose

Gives injuries

Makes people strong, energetic, self disciplined

People can break legs and arms

It helps to keep fit

We have no time to walk with friends

ФИНК – РАЙТ – РАУНД – ТЕЙБЛ

(Дети пишут, обсуждают достоинства и недостатки спорта)

TEACHER: As you see, advantages of sport are more than its disadvantages. It means that we must do sports and try to be healthy.  Well, students, ancient Greeks said “A sound mind in a sound body”. Do you agree with this proverb?

PUPILS: Yes, we do.

TEACHER: But how can you understand the meaning of this proverb? Look at the screen please.

Pupil: If a person  does sport, it means that his soul and mind are also in the right state.

8. ПОДВЕДЕНИЕ ИТОГОВ:

TEACHER: You are right. Well, students, our lesson is coming to its end. Let’s say what is the role of sport in our life? What is advantages and disadvantages of it?

(Ученики отвечают на вопросы учителя)

9. ДОМАШНЕЕ ЗАДАНИЕ

TEACHER: Your home task will be to do a project on the theme “Sport”

(Выставление оценок)

The lesson is over. Good bye


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Разнообразие растений. Урок биологии в 6 классе. (план урока)

Урок биологии в 6 классе по изучению многообразия растений....

План урока "Свойство углов треугольника" (1 урок). 5класс

На уроке в 5 классе для освоения новой темы используется проблемная ситуация через выполнение практических заданий.(УМК под редакцией И.И.Зубаревой  и  А.Г. Мордковича)...

ПЛАН УРОКА (Экономическая социализация 10 класс) Тема урока: Умение вести переговоры

Курс преподавание "Экономической социализации" в основной школе -интегрированный курс, информационно насыщенный мультипредметными связями,включающими и жизненный опыт старших школьников и ранее приобр...

Сценарный план урока Тема «Уроки нравственности в рассказе В. Г. Распутина «Уроки французского».

     На уроках литературы мне интересно работать с детьми над изучением произведений художественной литературы, героями которых являются их сверстники, оказавшиеся в условиях нра...

План урока русского языка в 8 классе с казахским языком обучения. Тема урока:"Сложные прилагательные"

Урок построен на основе групповых форм организации учебной деятельности, с применением критериального оценивания...

план урока по теме "Умножение" 5 класс, урок №2

План содержит технологическую карту по ФГОС, конспект урока и презентацию....

План конспект урока. Требования к плану урока.

План конспект урока математики. Требования к плану урока.Система планирования урока включает:-годовое и полугодовое планирование;-тематическое планирование;-поурочное планирование.Необходимо уделять б...