«Праздник алфавита» для 2-3 класса
методическая разработка на тему

Орлина Ольга Константиновна

Данное мероприятие было проведено в 2011-2012 учебном году в рамках недели английского языка. Более подробную информацию  можно прочитать в статье «Внеурочная работа по английскому языку в начальной школе».

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл Праздник алфавита26.21 КБ

Предварительный просмотр:

Муниципальное бюджетное общеобразовательное учреждение

 «Средняя общеобразовательная школа №8»

Республика Мордовия г.Рузаевка

«Праздник алфавита» для 2-3 класса  

                                   Подготовила: учитель английского языка

                                                 Орлина Ольга Константиновна

     Данное мероприятие было проведено в 2011-2012 учебном году в рамках недели английского языка. Более подробную информацию  можно прочитать в статье «Внеурочная работа по английскому языку в начальной школе». Указанная работа доступна для свободного ознакомления по адресу её постоянного размещения на страницах СМИ«НУМИ» http://numi.ru/docs/38784

Задачи мероприятия

Практические:

  • Закрепить пройденный лексический  материал продолжить формировать навыки аудирования.

Образовательные:

  • продолжить развитие навыков монологической речи;
  • научить приемам работы с текстом стихотворения.

Развивающие:

  • способствовать развитию интеллектуальной, эмоциональной, мотивационной сферы личности учащегося;
  • развивать познавательную активность учащихся.

Воспитательные:

  • формирование навыков и умений интеллектуального труда (навыков самостоятельной и групповой форм работы).

An ABC Party

1Bед Good afternoon, dear boys and girls, parents and teachers!

2 Bед. Good afternoon! We are very glad to see you! Now, boys and girls, let`s do some exercises

1 ученик. Stand up.

Hands on your hips,

Hands on your knees,

Put them behind you

If you please.

Touch your shoulders,

Touch your nose,

Touch your ears,

Touch your toes.

2 ученик

Clap, clap, clap your hands,

Clap your hands together.

Stamp, stamp, stamp your feet,

Stamp your feet together.

Touch, touch, touch your ears,

Touch your ears together.

Touch, touch your cheeks,

Touch your cheeks together

                                                    Shake, shake, shake your hands

                                                    Shake your hands together.

                                                    Smile, smile, smile your friends

                                                     Smile your friends together.

2  ученика вместе:

Together, together,

Together every day

Together, together,

We work and play.

 (Поём все вместе)

The more we are together

The more we are together,

Together, together,

The happier we are.

For my friend is your friend

And your friend is my friend

The more we are together?

The happier we are.

The more we sing together,

Together, together,

The more we sing together,

The merrier we are.

For his friends  are  her  friends

And her friends are his friends

The more we sing together

The merrier we are

The more we dance together

Together, together,

The more we dance together,

The happier we are

For our friends are their friends

And their friends are our friends

The more we dance together

The happier we are

1 Bед. That’s fine! Now I want to see if all the letters of the alphabet are here.

2 Bед. You are welcome, letters!

26 ребят(каждый из которых изображает одну букву  английского алфавита, выходят на сцену.

У каждого ученика на груди прикреплена буква алфавита, а в руках – предмет, игрушка, картинка, о которой он будет рассказывать.)

Каждый из учеников говорит о своей букве, показывая предмет, игрушку или картинку, о которых он упоминает.

  1. Letter A

A is for Apples and Apple – trees.

You can see apples on apple – trees.

  1. Letter B

B is for Books and for Bookcase.

I have many books in my bookcase.

  1.  Letter C.

C is for Cat. My cat is gray,

And with me it likes to play.

  1. Letter D

D is for Dog and for Doggy.

I have a dog, not a doggy.

  1.  Letter E

E is for Eight and for Eleven.

How much is eight and eleven?

(показывает пример  8+11=?, дети хором отвечают )

  1.   Letter F

F is for Flowers red and blue,

White and yellow and rosy, too.

  1.   Letter G

G is for Girl, and also for Garden.

I see a girl going to the garden.

  1.  Letter H

H is for Hand. I have two hands.

This is the way I clap my hands.

  1.  Letter I

I is for I. I am a boy and I am ten.

I like to play with my brother Ben

  1.  Letter J

J is for Jam. This is apple jam.

Jimmi likes it, and so does Sam.

  1.  Letter K

K is for Kite. Kate has a kite.

It is little, and it is white.

  1.  Letter L

L is for Letter. This letter  is for me.

It is from my sister, as you can see.

  1.  Letter M

M is for May and for May Day,

For March and for Mother`s Day

  1.  Letter N

N is for Nine, Ninety and Ninety – nine

Children, how much is ninety and nine

(дети хором  ninety –nine)

  1.  Letter O

O is for one. One and two is three.

Three little cats are in a tree.

  1.  Letter P

P is for Pencils. With them I can draw

A red pen, a green tree ore a blue door.

 Letter Q

  1. Q is my questions How are you?

How old are you? and How do you do?

  1.  Letter R

R is for red. Many things are red.

What can be red? Do you know Fred?

  1.  Letter S

S is for street. This  is my street

There a lot of trees in my street.

  1.  Letter T

T is for Tick and for Tock.

Tick – tock, says the clock

  1.  Letter U

U is for Under but not for At

I am under the tree, says Pat

  1.  Letter V

V is in Five and also in Seven,

It is in Twelve and in Eleven

  1.  Letter W

W is for Winter when it is cold.

But I like winter and I like cold.

  1.  Letter X

X is six. Let`s count up to six!

One, two, three, four, five, six!

  1.  Letter Y

Y is for Yard where children play.

They play in the yard evey day,

  1.  Letter Z

Z is for the Zoo. Lets  go to the Zoo.

I like to go to the Zoo. And you?

(Хором Yes, I do )

2 Вед. Now, let`s sing the song The ABC (поют все присутствующие)

       A B C D E F G

      H I J K L M N O P

      Q R S T U V W

      Q R S T U V W

       X Y Z

       X Y Z

Now we know the alphabet.

1 Вед  Thank you , letters.

2 Вед. Let`s show how to introduce in English

(мальчик и девочка 2 класс поют песенку)

What is your name?

What is your name?

Now tell me, please,

What is your name?

      My name is Barby,

      My name is Barby,

      My name is Barby,

      That's my name.

How old are you?

How old are you?

Now tell me, please,

How old are you?

      I'll soon be eight,

      I'll soon be eight,

      I'll soon be eight,

      That's my age.

Where do you live?

Where do you live?

Now tell me, please,

Where do you live?

      I live in London,

      I live in London,

      I live in London,

      That's where I live.

1 Вед  Many guests came to our party

2 Вед  You are welcome, guests.

(второклассники рассказывают стихи)

I`m a little teapot

I`m a little teapot,

Short and stout.

Here is my handle, here is my spout.

When the tea is ready,

Give me a shout.

Then tip me up and

Pour me out.

Little Mouse

Little Mouse, Little Mouse

Where is your house?

Little Cat, Little Cat

I am a poor mouse

I have no house.

Little Mouse, Little Mouse.

Come into my house.

Little Cat, Little Cat.

I cannot do that,

You want to eat me.

часы

(инсценировка сказки «Теремок»)

1 Вед  Now pupils of the 3 d forms sing the song «This the way» 

This is the way I wash my face,
Wash my face, wash my face.
This is the way I wash my face,
So early in the morning.


This is the way I brush my teeth,
Brush my teeth, brush my teeth

This is the way I brush my teeth,
So early in the morning.



This is the way I comb my hair,
Comb my hair, comb my hair.

 

This is the way I comb my hair,
So early in the morning.



This is the way I put on my clothes,
Put on my clothes, put on my clothes,
This is the way I put on my clothes,
So early in the morning.



This is the way I go to school,
Go to school, go to school.
This is the way I go to school,
So early in the morning.

Конкурсы------------

1 и 2 ведущие вместе.

Together, together,

Together every day

Together, together,

We work and play.

В заключение поём все вместе песню «The more we are together»

Стихи, песни, сказки, разученные с детьми были взяты нами из книги для учителя к учебнику М. З. Биболетовой “Enjoy English1”


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Разработка урока «ПРАЗДНИК АЛФАВИТА». Немецкий язык. 2 класс.

Название работы: _разработка___урока______________                          ...

Праздник алфавита во 2-ых классах.

Конкурсы, викторины, песни на немецком языке....

Праздник алфавита во 2-ом классе.

Одним из эффективных приемов стимулирования интереса учащихся является проведение уроков- праздников. На таких уроках  у учащихся  воспитывается живой интерес к языку, развивается мышление, ...

Инсценировка праздника Алфавита для 1-3 классов

Сценарий проведения детского мероприятия, посвященного окончанию изучения алфавита...

Внеурочная работа по английскому языку в начальной школе. (внеклассное мероприятие «Праздник алфавита» для 2-3 класса представлено на английском языке и продублировано на русском)

В процессе работы стараюсь как можно больше  дополнительно уделять внимание детям, которые  изучают английский язык в начальной школе. Внеурочная работа пробуждает  интерес детей к углу...

Сценарий Праздника алфавита для 2-х классов на Неделе английского языка

На Неделе английского языка каждый год в школе мы проводим праздник английского алфавита для 2-х классов, т.к классов у нас много, обычно делим их на половину и в празднике участвует в среднем 4-5 кла...

Праздник алфавита. Немецкий язык 2 класс.

Праздник алфавита. Немецкий язык 2 класс....