Памятка для учащихся 9х классов по описанию картинки.
учебно-методический материал (9 класс)

Герасименко Юлия Владимировна

Памятка для учащихся 9х классов по описанию картинки.

Скачать:


Предварительный просмотр:

Памятка для учащихся 9х классов по описанию картинки.

  1. Introduction.
  • I`d like to tell you/ to show you/ describe you…
  1. The place.
  • The picture shows…
  • In the picture I can see…
  • It`s…
  • It looks like…
  • There is/are…
  • The action is taken place…
  1. The action.
  • I can see …
  • He/she is dancing/ running/ working…
  1. The appearance.
  • He/she looks like…
  • He/she is wearing…
  • He/she has blond/ fair/dark hair, blue/ green/ grey eyes…
  • He/she is sad/happy/tired…
  1. Your attitude/ conclusion.
  • I like…
  • I don`t like, because…
  • It`s nice/ bright/ dull/ strange…
  • That`s all, I wanted to say.

Памятка для учащихся 10-11х классов по описанию картинки.

  1. Introduction.
  • I`d like to tell you/ to show you/ describe you…
  • I`ve chosen picture number …
  • Look at this …
  1. Where and when the picture was taken.
  • The picture was taken …
  • We were…
  • I  took this photo/picture because…
  • Moreover, it was one of the …
  1. Who/what is in the picture/photo?
  • To start with the picture shows…
  • You can see…
  • In the background/ foreground…
  • I`d say…
  • On the right/left there is/are
  • In the right/left hand corner…
  • In the bottom part there is…
  • The people in the picture are…
  • The weather/atmosphere is…
  1. What is happening?
  • The person/people is/are…
  • Perhaps, …
  • Another idea is…
  • I got impression that…
  1. Why you took the photo/picture.
  • At the first glance…
  • It looks…
  1. Why you decided to show it.
  • I decided to show …
  • I`d like to share…
  • I`d like to know more…
  • That`s all I wanted to say.

Памятка для учащихся 10-11х классов по сравнению  картинок.

  1. Introduction.
  • This is a photo of … and this is a photo of…
  • I`m going to compare…
  1. A brief description (action/location).
  • Let me start…
  • In picture one I can see… while in picture two…
  • Picture one shows… but picture two…
  1. Similarities (what they have in common).
  • These pictures have some similarities.
  • The main similarity is…
  • Secondly, …
  • Both pictures…
  1. Differences (in what they are different).
  • At the same time…
  • However…
  • The first difference…
  • In contrast…
  1. Your opinion.
  • I prefer…
  • Finally…
  • I think…
  • In my opinion…
  • To my mind…
  • I`d rather…
  1. Conclusion.
  • I`d like to point out …
  • Both pictures…
  • That`s all I wanted to say.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Памятка для учащихся 5 класса и их родителей "Как выполнять домашнюю работу"

Памятка поможет ученикам правильно организовать выполнение домашней работы, а родителям - проконтролировать этот процесс....

Памятка для учащихся второго класса по английскому языку

Данная памятка поможет родителям, контролировать процесс обучения английскому языку, учащихся второго класса....

Памятка для учащихся начальных классов(учимся читать)

Памятка для учащихся начальных классов(учимся читать)...

Памятка для учащихся 3 классов "My favourite season (month of the year)"

Памятка для учащихся 3 класса к УМК Биболетовой М.З. "What is your favourite season (month)?"...

Памятка для учащихся 9 класса при подготовке к экзаменам

Задача педагогов и родителей - помочь ребенку избавиться от страха перед экзаменом, суметь сосредоточиться и вспомнить все то, что он так старательно учил и запоминал....

Памятки для учащихся 7 класса

Памятка представляет собой план выполнения лабораторной работы, решения задачи. Выдается каждому ученику в начале изучения физики....