Порядковые имена числительные
план-конспект урока (6 класс)

Порядковые имена числительные

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл poryadkovye_imena_chislitelnye_6_klass.docx32.94 КБ

Предварительный просмотр:

Муниципальное общеобразовательное бюджетное учреждение средняя общеобразовательная школа с.Суккулово муниципального района Ермекеевский район Республики Башкортостан

Урок по теме

«Порядковые имена числительные»

Разработал учитель

родного языка и литературы

Иванова С.А.

Класс: 6

        Предмет: Чăваш чĕлхи.

            Урок теми: Йĕрке хисеп ячĕсем.

Урок тěсě: Çĕнĕ темăна вĕренмелли урок.

Урок тěллевě:

Вĕрентÿ тĕллевĕ: Йěрке хисеп ячěсен пулăвěпе паллаштарасси; ытти хисеп ячĕсенчен уйăрма вĕрентесси.

Аталантару тěллевě: Йěрке хисеп ячěсене тěрěс çырма хăнăхтарасси; шухăшлама вĕрентесси; тавçăрулăха аталантарасси.

Воспитани тěллевě: ĕçченлĕхе, харпăр хăй тĕллĕн ĕçлеме, тирпейлĕхе вěрентесси.

Технологи: кашни вĕренекенпе уйрăм ĕçлени.

Урока йĕркелемелли форма: харпăр хăй тĕллĕн ĕçлени.

Кăтарту хатĕрĕсем: компьютер, проектор, вĕрентекен карточкăсем.

        Вĕренÿ кĕнеки:

        Димитриев В.И. Чăваш чĕлхи: 6-мĕш класс валли. – Шупашкар: Чăваш кĕнеке изд-ви, 2008. – 206 с.

Урок проекчĕ

Урок тапхăрĕ

Вăхăт

Учитель ĕçĕ

Вĕренекенсен ĕçĕ

1.

Урока йĕркелесе яни. Тĕллевсемпе паллаштарни

2 мин.

Вĕренекенсене темăна тупса палăртма пулăшать, урок тĕллевĕсемпе паллаштарать.

Урок темине палăртаççĕ, урок тĕллевĕсемпе паллашаççĕ.

2.

Тĕрлĕ шайлă заданисемпе тата карточкăсемпе ĕçлени.

25 мин.

Тĕрлĕ шайлă карточкăсемпе ĕçлени. Ĕçсене ăнлантарать, карточкăсене салатса парать. Ачасене консультации парать, харпăр ачана пулăшать, заданисене тĕрĕслет.

Хăйсен умне тĕл лартаççĕ: епле паллă илесшĕн, çавăн патне туртăнаççĕ. Карточка çинчи хушнă ĕçе тăваççĕ, кĕнекерен хушма ĕçсем тăваççĕ. Хăйсен çитĕнĕвĕсене «ăнăçлăх картти» çине паллă тăваççĕ.

3.

Урока пĕтĕмлетни.

2 мин.

Пĕтĕмлетÿ тăвать, таблицăна тишкерÿ тăвать.

Хăйсен çитĕнĕвĕсене тĕпчеççĕ, таблицăри тухăçсемпе хăйсен тухăçĕсемпе танлаштараççĕ

4.

Килти ĕç.

1 мин.

Килти ĕç парать.

Вĕренекенсем киле тĕрлĕ заданиллĕ карточкăсем илеççĕ

Класс: 6 класс.

Предмет: Чувашский язык.

Тема: «Порядковые имена числительные».

Тип урока: урок изучения нового материала.

Цели урока:

Образовательные: 

Формирование знаний о грамматическом значении имени числительного как части речи; совершенствование умения отличать числительные от других частей речи, связанных с понятием числа; формирование умения различать порядковые числительные по вопросам, значению, синтаксической роли в предложении.

        Развивающие:

        Развивать внимание, логическое мышление; умения переносить знания в новые ситуации.

        Воспитательные:

        Воспитывать трудолюбие, аккуратность, самостоятельность.

        Педагогическая технология: элементы ТИО (технология индивидуализированного обучения).

        Форма организации урока: самостоятельная работа обучающихся.

        Оборудование: компьютер, мультимедийный проектор, обучающие карточки.

        Учебное пособие:

Димитриев В.И. Чувашский язык: для 6-го класса. – Чебоксары: Чуваш. кн. изд-во, 2008. – 206 с.

Проект урока

Этап урока

время

Деятельность учителя

Деятельность учащихся

1.

Оргмомент.
Целеполагание.

2 мин.

Помогает учащимся определить тему урока, знакомит с целями и задачами урока.

Определяют тему урока, знакомятся с целями и задачами урока.

2.

Самостоятельная работа с разноуровневыми заданиями и карточками.

25мин.

Самостоятельная работа по разноуровневым карточкам.
Объясняет ход работы, раздает карточки. Консультирует учащихся, оказывает индивидуальную помощь, проверяет задания.

Ставят перед собой цель: достичь той оценки, какую желают получить.
Выполняют задания по карточкам, дополнительные задания из учебника. Отмечают свои достижения на «карте успеха».

3.

Итоги урока. Рефлексия.

2 мин.

Подводит итоги, анализирует таблицу.

Оценивают свои собственные достижения, сравнивают результат таблицы с предполагаемым результатом.

4.

Домашнее задание.

1 мин.

Дает задание.

Учащиеся берут на дом карточки с разноуровневыми заданиями.

Ход урока

  1. Оргмомент. Целеполагание.

Вступительное слово учителя.  

Учитель.

- Ребята, мы продолжаем изучение имен числительных с целью формирования знаний об их значении, умения отличать их от других частей речи, связанных с понятием числа. Тема урока «Порядковые имена числительные», давайте сформулируем основные цели урока.

- Мы должны узнать, что обозначают, на какие вопросы отвечают порядковые числительные, как они изменяются.

- Должны научиться различать порядковые числительные.

  1. Самостоятельная работа по разноуровневым карточкам.

- А сейчас работаем по карточкам (приложение 1).

Поставьте себе в тетради на полях оценку, какую бы вы хотели получить сегодня на уроке. На доске таблица, свои результаты вы будете отмечать в ней, ставя против своей фамилии плюсики.

  1. Итоги урока. Рефлексия.

- Подведем итоги, выведем оценки по результатам таблицы. Сравните ваши результаты с предполагаемой оценкой.

4. Домашнее задание.

- Доработать разноуровневые задания.

Урок йĕрки

  1. Урока йĕркелесе яни. Тĕллевсемпе паллаштарни.

Учитель сăмахĕ.

        - Ачасем, эпир хисеп ячĕсем çинчен малалла вĕренетпĕр. Пулăвĕпе паллашатпăр. Вĕсене ытти пуплев пайĕсенчен уйăрма вĕренетпĕр. Паянхи урок теми «Йĕрке хисеп ячĕсем, тĕп тĕллевсене каласа тухар.

        - Эпир йĕрке хисеп ячĕсен пĕлтерĕшне, вĕсен ыйтăвĕсене, вĕсен вĕçленĕвне вĕренмелле.

        - Йĕрке хисеп ячĕсене уйăрма вĕренмелле.

2. Харпăр хăй тĕллĕн тĕрлĕ шайлă заданисемпе тата карточкăсемпе ĕçлени.

        - Халь карточкăсемпе ĕçлетпĕр (хушса пани).

        Паянхи урокра мĕнле оценка илес тетĕр тетрадь çинчи поля çине оценка лартăр. Доска çинче таблица, заданисене туса пынă май эсир çавăнта хăвăрăн результатăра «плюс» лартса хуратăр.

3. Урока пĕтĕмлетни.

- Урока пĕтĕмлетер, таблицăри тезультатсене кура оценкăсем лартар. Хăвăр оценкăрсемпе таблицăри оценкăсемпе танлаштарăр.

4. Килти ĕç пани.

Тĕрлĕ шайлă заданисене туса пĕтермелле.

Приложение

Уровень А.

  1. Из данных цифр составьте порядковые имена числительные. Подчеркните аффиксы.

1, 3, 7, 10, 20, 70, 90, 100, 901.

  1. Просклоняйте порядковые имена числительные.

Восьмой, восьмые.

Уровень В.

  1. Ответить на вопросы письменно.

Какое число расположено за 9? за 90? за 99? за 999? за 999 999? за 999 999 999? Если считать по порядку, какое число пишется перед числом 10, перед 91? перед100?

  1. Месяцы указаны цифрами, их нужно написать на чувашском языке.

Например: 1-ый месяц – январь – первый месяц года.

2-ой месяц, 4-ый месяц, 7-ой месяц, 10-ый месяц, 12-ый месяц.

Уровень С.

1.Используя данные вопросы, напишите автобиографию.  Укажите, в какую группу входят имена числительные.

  1. Я (фамилия, имя, отчество).
  2. Когда (год, месяц, день), где (деревня, район, город, республика) родился?
  3. В каком доме (рабочий, крестьянин, учитель, врач) родился?
  4. Фамилия, имя, отчество родителей. Они где и когда родились (деревня, район, город, республика)?
  5. Кем работают родители?
  6. Другие члены семьи. Они когда и где родились? Где, когда, в какой школе учились (учится, выучился, где работает)?
  7. Когда написана автобиография?
  8. Подпись.

2.Работа с текстом.

1. Определить стиль текста.

2. Определить группу имен числительных.

А шайĕ.

  1. Панă цифрăсенчен йĕрке хисеп ячĕсем тăвăр. Вĕсен аффиксĕсене аялтан туртăр.

1, 3, 7, 10, 20, 70, 90, 100, 901.

А шайĕ.

  1. Йĕрке хисеп ячĕсене пĕрреллĕ тата намайлă хисеп формисенче вĕçлĕр.

Саккăрмĕш, саккăрмĕшсем.

                           

В шайĕ.

  1. Ыйтусене хуравлăр. Тетраде çырса хурăр.

Йĕркипе шутланă чухне 9 хыççăн мĕнле число пулать? 90 хыççăн? 99 хыççăн? 999 хыççăн? 999 999 хыççăн? 999 999 999 хыççăн? Йĕркипе шутланă чухне 10 умĕн мĕнле число пулать? 91 умĕн? 100 умĕн?

В шайĕ.

  1. Цифрăпа кăтартнă уйăх ячĕсене чăвашла çырăр.

Тĕслĕх: 1-мĕш уйăх – кăрлач – çулталăкăн пĕрремĕш уйăхĕ.

2-мĕш уйăх, 4-мĕш уйăх, 7-мĕш уйăх, 10-мĕш уйăх, 12-мĕш уйăх.

С шайĕ.

1.Çак ыйтусене усă курса автобиографи çырăр. Хисеп ячĕсен хăш ушкăнĕсемпе усă курнине палăртăр.

  1. Эпĕ (çыраканăн хушамачĕ, ячĕ, ашшĕ ячĕ).
  2. Хăçан (çулĕ, уйăхĕ, кунĕ) тата ăçта (ял, район, хула, республика) çуралнă?
  3. Мĕнле кил-йышра (рабочи, хресчен, учитель, врач кил-йышĕнче) çуралнă?
  4. Аçупа аннÿн хушамачĕ, ячĕ, ашшĕ ячĕ. Вĕсем хăçан тата ăçта çуралнă (ял, район, хула, республика)?
  5. Аçу-аннÿ кам пулса ĕçлет?
  6. Кил-йышра кам-кам пур? Вĕсем хăçан тата ăçта çуралнă? Ăçта, хăçан, мĕнле шкулта вĕреннĕ (вĕренет, вĕренсе тухнă, мĕн ĕçре ĕçлет)?
  7. Автобиографие хăçан çырнă?

Алă пуснă.

 

С шайĕ.

2.Текстпа ĕçлени.

1. Текстăн хăш тĕсĕ калав (повествование), сăнлав (описание) е ăслав (рассуждение) пулнине палăртăр.

2. Хисеп ячĕсен ушкăнĕсене тупăр.

3. Текстри хисеп ячĕсем предложенире мĕнле член пулаççĕ?


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Урок русского языка в 6 классе "Сложные имена числительные"

Урок по изучению сложных числительных...

Конспект урока по русскому языку на тему: "Имена числительные в устной и письменной речи"

Данный конспект урока по русскому языку содержит богатый материал по именам числительным. Конспект разработан в соответствии с системно-деятельностным подходом, нацелен на вовлечение учащихся в разноо...

Имена числительные

Разработка урока в 6 классе. Имена числительные + презентация...

Урок по русскому языку_6 класс_раздел "Имена числительные"_Публичное выступление на тему: "Берегите природу"

Вид занятия: урок развития речи.Участники: 6 класс.Тема: Публичное выступление на тему «Берегите природу?!» Цель мероприятия: учить отыскивать и отбирать материал для убедительного выступления, о...

Тестирование по русскому языку по теме," Имена числительные". 6 класс.

Итоговый тест по русскому языку для учащихся шестого класса по теме"Имена числительные"....

Урок " Без грамматики нет и математики..."( Простые и составные имена числительные)

  На уроке открытия новых знаний в 6-м классе на тему " Простые и составные имена числительные" ребята знакомятся с интересной историей происхождения некоторых имен числительных ...