КОНТРОЛЬНО-ИЗМЕРИТЕЛЬНЫЕ МАТЕРИАЛЫ промежуточной аттестации по учебному предмету "Коми язык",7 класс
методическая разработка (7 класс)

Рочева Мария Прокопьевна

КОНТРОЛЬНО-ИЗМЕРИТЕЛЬНЫЕ МАТЕРИАЛЫ

промежуточной аттестации по учебному предмету

 

____________________________Коми язык 7 класс________________________________ 

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл kim7_klass_krmi_kyv.docx246.19 КБ

Предварительный просмотр:

Муниципальное бюджетное общеобразовательное учреждение

«Сизябская средняя общеобразовательная школа»печать и подпись

Согласовано

Заместитель директора по учебной работе__________Е.М. Семяшкина

Утверждаю

Директор____________Чупров Н.А.

Приказ от  ___________№ ____

 

 

 

КОНТРОЛЬНО-ИЗМЕРИТЕЛЬНЫЕ МАТЕРИАЛЫ

промежуточной аттестации по учебному предмету

____________________________Коми язык 7 класс________________________________ (наименование учебного предмета)

                                                  Основное  общее образование__

 (уровень образования)

Истоминой Н.И., Рочевой М.П.

___________________________________________________________________________ (кем составлены контрольно-измерительные материалы)

 

 

 

 

2018 г

Спецификация

КИМ  по коми языку 7 класс

1. Назначение КИМ

Работа предназначена для  проведения  процедуры итогового контроля индивидуальных достижений, обучающихся 7 класса в образовательном учреждении по предмету «Коми язык».

В содержании работы отражается компетентностный подход, намеченный во ФГОС ООО. Работа проверяет лингвистическую компетенцию обучающихся (знания о языке и речи; умение применять лингвистические знания в работе с языковым материалом, а также опознавательные, классификационные, аналитические, учебно-языковые умения и навыки). О степени сформированности языковой компетенции говорят умения и навыки обучающихся, связанные с соблюдением языковых норм (лексических, грамматических, стилистических, орфографических, пунктуационных). Коммуникативная компетенция проверяется в работе на уровне владения обучающимися продуктивными и рецептивными навыками речевой деятельности.

2. Используемые источники при составлении КИМ: Содержание и структура итоговой работы по предмету «Коми язык» разработаны на основе следующих документов:

  1. Федеральный государственный стандарт основного общего образования (приказ Министерства образования и науки РФ № 1897 от 17.12.2010 г.)
  2. Примерная программа по  коми языку В.М.Грабежовой «Коми кыв. 5 – 9 классъяслы уджтас» (как родной) Сыктывкар: ООО «Анбур»,  2015.
  3. Планируемые результаты освоения обучающимися основной образовательной программы основного общего образования. (Примерная основная образовательная программа образовательного учреждения).

3 Характеристика работы.

Работа состоит из 2-х частей. Каждая часть представляет собой составное задание с набором заданий.

4. Характеристика заданий.

Распределение заданий диагностической работы по основным содержательным разделам учебного предмета «Русский язык» представлено в таблице.

Содержательные разделы

Количество заданий

Максимальный балл

Лексика и фразеология

2 (15, 18)

2

Морфология

2 (4, 16)

2

Синтаксис

3 (2, 3, 20)

3

Орфография

5 (9, 10, 11, 12, 13)

5

Пунктуация

1 (19)

1

Речь. Текст

4 (1, 6, 7, 8)

4

Речь. Языковые нормы

2 (14, 15)

2

Выразительность речи

1 (17)

1

Итого

20

20

. Учащиеся 7 классов работают с языковым и речевым материалом, представленным в тексте.

Виды работы с языковым

материалом

Количество заданий

Максимальный балл

Работа с отобранным языковым материалом, представленным в виде отдельных слов, словосочетаний и предложений

-

-

Работа с языковыми явлениями,

предъявленными в тексте

20

20

Итого

20

20

5. Рекомендации  по проведению: На выполнение всей работы отводится 80 минут.  

Дополнительные материалы для проведения работы не требуются.

6. Кодификатор элементов содержания, используемый для составления КИМ

Распределение заданий КИМ по позициям кодификатора представлено в таблице.

Код проверяемых результатов

Количество заданий в варианте

Часть 1.

I.4

1

V.12

1

V.10

1

IV.2

1

V.5

1

Часть 1.

I.4

3

VII.1

4

VII.2

1

VII.7

1

VII.8

1

IV.3

1

III.1

1

V.5

1

VII.4

1

V.14

1

  1. Распределение заданий по уровню сложности

Большая часть заданий проверяет усвоение семиклассниками учебного материала на базовом уровне сложности. Задания 9, 10, 13 относятся к заданиям повышенной сложности.

Распределение заданий диагностической работы по уровню сложности показано в таблице.

Уровень сложности заданий

Количество заданий

Максимальный балл

Базовый

17 (1-8, 11-12, 14-20)

17

Повышенный

3 (9, 10. 13)

3

Итого

20

20

№ задания

Проверяемые элементы содержания

Коды проверяемых элементов по кодификатору

Коды проверяемых умений по кодификатору

Уровень сложности задания

Максимальный балл за выполнение задания

Примерное время выполнения задания

Текст как речевое произведение. Смысловая и композиционная целостность текста

I.4

1.1.1

Б

1

8

Предложение. Грамматическая (предикативная) основа предложения.

V.12

2.5.2

Б

1

3

Осложнённое простое предложение. Сложное предложение

V.10

2.5.2

Б

1

2

Морфологический анализ слова

IV.2

2.4.1

Б

1

2

Лексическое значение слова

V.5

2.3.1

Б

1

2

Текст как речевое произведение. Смысловая и композиционная целостность текста

I.4

1.1.1

Б

1

10

Информационная обработка текстов различных стилей и жанров

I.4

1.2.3

Б

1

3

Информационная обработка текстов различных стилей и жанров

I.4

1.2.3

Б

1

10

Правописание  «i»

VII.1

1.3.7.2

П

1

5

Правописание букв Ь и Ъ

VII.1

1.3.7.2

П

3

3

Правописание глаголов со словами «мунны, видзны, вартны, кывны, керны».

VII.1

1.3.7.2

Б

1

3

Правописание сложных глаголов

VII.1

1.3.7.2

Б

1

3

Правописание существительных с послелогами

VII.2

1.3.7.2

П

1

4

Нормативное изменение форм самостоятельных частей речи  (морфологические нормы)

VII.7

2.4.3

Б

3

3

Грамматические нормы (морфологические нормы)

VII.8

2.4.3

Б

1

3

Морфологический анализ слова

IV.3

2.4.1

Б

1

3

Выразительные средства лексики и фразеологии

III.1

2.3.3

Б

1

3

Синонимы. Антонимы. Омонимы

V.5

2.3.1

Б

1

5

Знаки препинания в сложном предложении

VII.4

1.3.7

Б

1

3

Осложнённое простое предложение

V.14

2.5.2

Б

1

2

6. Критерий оценивания:

В работу включено 14 заданий открытого типа, среди которых 1 задание, представляющее собой контрольное списывание и 13 заданий, требующих краткого ответа учащегося.

Распределение заданий разных типов по частям работы представлено в таблице.

Части

работы

Количество

заданий

Максимальный

балл

Тип заданий

Часть I

5

5

С кратким ответом

Часть II

15

19

С кратким или развернутым ответом

Итого

20

24

За правильное выполнение каждого задания диагностической работы учащийся получает 1 балл. За неправильный ответ или его отсутствие выставляется 0 баллов. Максимальное количество баллов, которое может получить учащийся за выполнение работы,  20.

Шкала перерасчёта первичного балла за выполнение диагностической работы в отметку по пятибалльной шкале представлена в таблице.

Отметка по пятибалльной системе оценивания

«2»

«3»

«4»

«5»

Первичный балл

9

10-12

13-16

17-20

Вочакывъяс да найӧс донъялан критерийяс (Вариант №1)

Стӧч вочакывъяс да найӧс донъялӧм

1 балл. Уджас торксьӧмъяс, ӧшыбкаяс абуӧсь.

Вочакыв:

Кывберд – кывсикас.

1 балл – гижӧма стӧч либӧ лӧсялана вочакыв.

0 балл – гижӧма абу стӧч вочакыв либӧ вочакывйыс абу.

Вочакыв:

Паськӧдӧм (распространённӧй)

1 балл – гижӧма стӧч вочакыв.

0 балл – гижӧма абу стӧч вочакыв, либӧ вочакывйыс абу.

Вочакыв:

нимвежтас

1 балл – гижӧма стӧч вочакыв.

0 балл – гижӧма абу стӧч вочакыв, либӧ вочакывйыс абу.

Вочакыв:

признак

1 балл – гижӧма стӧч вочакыв.

0 балл – гижӧма абу стӧч вочакыв, либӧ вочакывйыс абу.

Вочакыв:

Текстылӧн могыс – висьтавны, кыдзи коми йӧз бӧрйылӧмаӧсь оланінсӧ.

1 балл – гижӧма стӧч вочакыв.

0 балл – гижӧма абу стӧч вочакыв, либӧ вочакывйыс абу.

Вочакыв:

 7

1 балл – гижӧма стӧч вочакыв.

0 балл – гижӧма абу стӧч вочакыв, либӧ вочакывйыс абу.

Вочакыв:

2, 3, 4, 5

1 балл – гижӧма стӧч вочакыв.

0 балл – гижӧма абу стӧч, эм фактическӧй торкалӧм, либӧ вочакывйыс абу.

Вочакыв:

Оланін кывйын гижсьӧ «і», сы вӧсна мый параа чорыд согласнӧйяс бӧрын: [д, з. л, н, с, т] бӧрын – гижсьӧ «і».

1 балл – гижӧма стӧч вочакыв.

0 балл – гижӧма абу стӧч вочакыв, либӧ вочакывйыс абу.

Вочакыв:

 Стынъяс, сёнъяс, гуранъяс.

1 балл – гижӧма стӧч вочакыв.

0 балл – гижӧма абу стӧч вочакыв, либӧ вочакывйыс абу.

Вочакыв:

Жбыр лэбзис

1 балл – гижӧма стӧч вочакыв.

0 балл – гижӧма абу стӧч вочакыв, либӧ вочакывйыс абу.

Вочакыв:

 бӧрдны-серавны

1 балл – гижӧма стӧч вочакыв.

0 балл – гижӧма абу стӧч вочакыв, либӧ вочакывйыс абу.

Вочакыв:

 «Юяс пӧлӧн» гижсьӧ торйӧн, сы вӧсна мый кывбӧр эмакывъяскӧд гижсьӧ торйӧн.

1 балл – гижӧма стӧч вочакыв.

0 балл – гижӧма абу стӧч вочакыв, либӧ вочакывйыс абу.

Вочакыв:

 1, 2, 4. Кадыс лэбӧ,  мунім, сьылӧмаӧсь.

1 балл – гижӧма стӧч вочакыв.

0 балл – гижӧма абу стӧч вочакыв, либӧ вочакывйыс абу.

Вочакыв:

  1. найӧ

1 балл – гижӧма стӧч вочакыв.

0 балл – гижӧма абу стӧч вочакыв, либӧ вочакывйыс абу.

Вочакыв:

 дзебсьылісны

1 балл – гижӧма стӧч вочакыв.

0 балл – гижӧма абу стӧч вочакыв, либӧ вочакывйыс абу.

Вочакыв:

лӧнь

1 балл – гижӧма стӧч вочакыв.

0 балл – гижӧма абу стӧч вочакыв, либӧ вочакывйыс абу.

Вочакыв:

 войтыр

1 балл – гижӧма стӧч вочакыв.

0 балл – гижӧма абу стӧч вочакыв, либӧ вочакывйыс абу.

Вочакыв:

 (1)

1 балл – гижӧма стӧч вочакыв.

0 балл – гижӧма абу стӧч вочакыв, либӧ вочакывйыс абу.

Вочакыв:

8

1 балл – гижӧма стӧч вочакыв.

0 балл – гижӧма абу стӧч вочакыв, либӧ вочакывйыс абу.

Вочакывъяс да найӧс донъялан критерийяс (Вариант №2)

Стӧч вочакывъяс да найӧс донъялӧм

1 балл. Уджас торксьӧмъяс, ӧшыбкаяс абуӧсь.

Вочакыв:

Лыдакыв  – кывсикас.

1 балл – гижӧма стӧч либӧ лӧсялана вочакыв.

0 балл – гижӧма абу стӧч вочакыв либӧ вочакывйыс абу.

Вочакыв:

Паськӧдӧм (распространённӧй)

1 балл – гижӧма стӧч вочакыв.

0 балл – гижӧма абу стӧч вочакыв, либӧ вочакывйыс абу.

Вочакыв:

нимвежтас

1 балл – гижӧма стӧч вочакыв.

0 балл – гижӧма абу стӧч вочакыв, либӧ вочакывйыс абу.

Вочакыв:

тэчас

1 балл – гижӧма стӧч вочакыв.

0 балл – гижӧма абу стӧч вочакыв, либӧ вочакывйыс абу.

Вочакыв:

Текстылӧн могыс – висьтавны, кутшӧм вӧрпа вылӧ кыйсьылӧмаӧсь коми йӧз да кутшӧм гортса пемӧсъяс видзлӧмаӧсь.

1 балл – гижӧма стӧч вочакыв.

0 балл – гижӧма абу стӧч вочакыв, либӧ вочакывйыс абу.

Вочакыв:

 8

1 балл – гижӧма стӧч вочакыв.

0 балл – гижӧма абу стӧч вочакыв, либӧ вочакывйыс абу.

Вочакыв:

3, 4

1 балл – гижӧма стӧч вочакыв.

0 балл – гижӧма абу стӧч, эм фактическӧй торкалӧм, либӧ вочакывйыс абу.

Вочакыв:

Отсаліс кывйын гижсьӧ «і», сы вӧсна мый параа чорыд согласнӧйяс бӧрын: [д, з. л, н, с, т] бӧрын – гижсьӧ «і».

1 балл – гижӧма стӧч вочакыв.

0 балл – гижӧма абу стӧч вочакыв, либӧ вочакывйыс абу.

Вочакыв:

 Лэчьяс, посниджыкъяс, йывъясыс.

1 балл – гижӧма стӧч вочакыв.

0 балл – гижӧма абу стӧч вочакыв, либӧ вочакывйыс абу.

Вочакыв:

Ратш торъяліс

1 балл – гижӧма стӧч вочакыв.

0 балл – гижӧма абу стӧч вочакыв, либӧ вочакывйыс абу.

Вочакыв:

 пырны-петны

1 балл – гижӧма стӧч вочакыв.

0 балл – гижӧма абу стӧч вочакыв, либӧ вочакывйыс абу.

Вочакыв:

 «Вӧрпа бӧрся» гижсьӧ торйӧн, сы вӧсна мый кывбӧр эмакывъяскӧд гижсьӧ торйӧн.

1 балл – гижӧма стӧч вочакыв.

0 балл – гижӧма абу стӧч вочакыв, либӧ вочакывйыс абу.

Вочакыв:

 1, 2, 4. Сьылӧны, гижим, петӧмаӧсь.

1 балл – гижӧма стӧч вочакыв.

0 балл – гижӧма абу стӧч вочакыв, либӧ вочакывйыс абу.

Вочакыв:

сэсся

1 балл – гижӧма стӧч вочакыв.

  1. балл – гижӧма абу стӧч вочакыв, либӧ вочакывйыс абу.

Вочакыв:

 Дышӧдчы, кыйсьыліс, корсьліс (гижӧма кӧть ӧти кадакыв)

1 балл – гижӧма стӧч вочакыв.

  1. балл – гижӧма абу стӧч вочакыв, либӧ вочакывйыс абу.

Вочакыв:

мича

1 балл – гижӧма стӧч вочакыв.

  1. балл – гижӧма абу стӧч вочакыв, либӧ вочакывйыс абу.

Вочакыв:

 войтыр

1 балл – гижӧма стӧч вочакыв.

0 балл – гижӧма абу стӧч вочакыв, либӧ вочакывйыс абу.

Вочакыв:

 (3)

1 балл – гижӧма стӧч вочакыв.

  1. балл – гижӧма абу стӧч вочакыв, либӧ вочакывйыс абу.

Вочакыв:

6

1 балл – гижӧма стӧч вочакыв.

0 балл – гижӧма абу стӧч вочакыв, либӧ вочакывйыс абу.

8.Варианты КИМ

Вариант I

Удж вӧчӧм дорӧ индӧдъяс

Тайӧ инструкцияыс отсалас Тіянлы стӧча артавны кад да бура вӧчны  удж.

Диагностическӧй удж вӧчӧм вылӧ сетсьӧ 80 минут (2 урок). Заданиеяс вылӧ колӧ сетны дженьыд либӧ паськӧдӧм вочакыв. Ставыс 20 задание.

Сюся лыддьӧй быд задание и вочавидзӧй мӧвпыштӧм бӧрын.

Вӧчӧй уджсӧ сетӧм пӧрадок серти. Медым не воштыны кад, кольӧй сійӧ заданиесӧ, кодӧс эн кужӧй дзик пыр вӧчны, да вуджӧй водзӧ. Кадыс кӧ коляс, позяс косавны решиттӧм заданиеяс дорӧ.

Вочакывъяссӧ гижӧй тайӧ листъяс вылас.

Быд задание донъявсьӧ баллъясӧн. Вӧчӧй кыдз верманныд унджык задание, медым шедӧдны медуна балл.

Став бурсӧ Тіянлы!

(1). Кывберд – асшӧр кывсикас. (2). Сійӧ петкӧдлӧ предметлы лӧсялана признак (рӧм, ыджда, форма, кад, места, качество, кӧр да с.в.) да вочавидзӧ ….. юалӧм вылӧ.

(3). Сёрникузяын кывберд овлӧ тӧдчӧданпасӧн да юӧрпасӧн.

 

(«Коми кыв» велӧдчан небӧг серти, 7 класс)

Кутшӧм кыв колӧ гижны мӧд сёрникузяын чутъяс местаӧ?

Вочакыв:_____________________________________________________________________________

Гижӧй грамматика подувсӧ медводдза сёрникузяысь.

Вочакыв:_____________________________________________________________________________

Чутъяс местаӧ гижӧй кыв, коді стӧча характеризуйтӧ текстысь 3-ӧд сёрникузясӧ.

Сёрникузяыс прӧстӧй (грамматика подув лыд сертиыс), <…˃ (содтана юкӧдъяс сертиыс).

Вочакыв:_____________________________________________________________________________

Гижӧй, кутшӧм кывсикасӧн лоӧ 2 -ӧд сёрникузяысь «сійӧ» кыв.

Вочакыв:_____________________________________________________________________________

Гижӧй текстсьыс кыв, кодлӧн вежӧртасыс «рӧм, ыджда, форма, кад, места, качество, кӧр да с.в.»

Вочакыв:_____________________________________________________________________________

(1). Оланінсӧ перымса йӧз лӧсьӧдлісны медсясӧ юяс пӧлӧн. (2). Кытчӧ овмӧдчылісны унджыкӧн, кӧнсюрӧ лэптылісны вӧрӧгысь видзчысян стынъяс. (3). Сикт ӧтарладорсяньыс визувтліс лӧнь ю, мӧдарладорсяньыс вӧліны джуджыд гуранъяс, кырӧмъяс, сёнъяс, ветлыны сэті эз вӧв кокни. (4). Кӧні эз вӧв лёкиныс, сэтчӧ лэптылісны стын, гӧгӧрыс кодйылісны джуджыд канаваяс. (5). Татчӧ, стын саяс, войтырыс дзебсьылісны вӧрӧгысь, бокысь воӧм йӧзысь.

 (6). Оланінъясыс важ йӧзыслӧн вӧліны ӧнія вӧр керкаяс кодьӧсь. (7). Керка шӧрас вӧлі гор, сійӧс ломтывлісны, мед пусьыны да шонтыны оланінсӧ. (8). Керкаыскӧд орччӧн лэптылісны лэбувъяс, сайникъяс, кодйылісны овмӧсын колана гуяс. (9). Би перйылісны бива отсӧгӧн, сійӧ вӧлі кузьмӧс либӧ гӧгрӧс, кӧлач кодь. (10). Тывкӧрт (биакӧрт) кучкылісны биа изйӧн да перйылісны бикинь, ӧзтылісны бива тшак.

О.Бондаренко. «Коми му йылысь висьтъяс» небӧг серти

Кутшӧм могыс тайӧ текстыслӧн? Вочавидзӧй 1-2 сёрникузяӧн.

Вочакыв:_____________________________________________________________________________

Кутшӧм сёрникузяын гӧгӧрвоӧдсьӧ, мыйла коми йӧз вӧчлісны керка шӧрын гор? Гижӧй сёрникузяыслысь номерсӧ.

Вочакыв:_____________________________________________________________________________

Кутшӧм сёрникузяясын эм вочакыв татшӧм юалӧм вылӧ: «Кыдзи коми йӧз видзчысьлісны вӧрӧгысь?» Гижӧй сёрникузяясыслысь номерсӧ.

Вочакыв:_____________________________________________________________________________

Помалӧй сёрникузясӧ сідз, мед стӧча гӧгӧрвоӧдны, мыйла оланін кывйын гижсьӧ і.

Оланін кывйын гижсьӧ і, сы вӧсна мый…

Вочакыв:_____________________________________________________________________________

Корсьӧй сетӧм радъяссьыс кывъяс, кӧні кыкнаннас гижсьӧ торйӧдан Ъ либӧ Ь. содтӧй на дорӧ текстысь пример, кӧні сідзжӧ гижсьӧ торйӧдан Ъ либӧ Ь. Гижӧй тайӧ радсӧ (куим кыв).

вӧрӧгысь, йӧзысь, <…˃

кодьӧсь, кузьмӧс, <…˃

бикинь, анькытш, <…˃

стынъяс, сёнъяс, <…˃

Вочакыв:_____________________________________________________________________________

кутшӧм кывъяс гижсьӧны торйӧн? Гижӧй тайӧ кывъяссӧ.

шпынь(мунны)

сяр(видзны)

пась(вартны)

жбыр(лэбзис)

Вочакыв:_____________________________________________________________________________

Кутшӧм кывлы лӧсялӧ татшӧм правилӧ: «Паныд вежӧртаса кадакывъяс гижсьӧны визь пыр»?

бӧрдны-серавны

зёльмунны-жугавны

швуч-швачкерны

овны-вывны

Вочакыв:_____________________________________________________________________________

 Помалӧй сёрникузясӧ сідз, медым стӧча гӧгӧрвоӧдны, мыйла «юяс пӧлӧн» гижсьӧ торйӧн.

Юяс пӧлӧн  гижсьӧ торйӧн, сы вӧсна мый…

Вочакыв:_____________________________________________________________________________

Кутшӧм кыв формаяс гижӧмаӧсь торкалӧмӧн? Гижӧй номеръяссӧ. Гижӧй кывъяссӧ торкавтӧг.

  1. кадіс лэбе
  2. муным
  3. тэчисны
  4. овмӧдчӧмась

Видлӧг вылӧ вайӧдӧм кывъяс пиысь ӧти гижӧма торкалӧмӧн. Корсьӧй тайӧ кывсӧ да гижӧй стӧча.

  1. наяс
  2. сійӧ
  3. сэсся

5 –ӧд сёрникузяысь корсьӧй возвратнӧй залога  кадакыв да гижӧй сійӧс.

Вочакыв:_____________________________________________________________________________

Кутшӧм кывтэчасын торйӧдӧм кывйыс лоӧ мичкывйӧн?

  1. перымса йӧз
  2. важ йӧз
  3. биа из
  4. лӧнь ю

Вочакыв:_____________________________________________________________________________

4 -5 сёрникузяясысь корсьӧй да гижӧй синоним «йӧз» кывлы.  

Вочакыв:_____________________________________________________________________________

                                                                                                                                                                                                                     

Улынджык сетӧм сёрникузяын лыдпасъясӧн индалӧма пунктуация пасъяс. Гижӧй сійӧ номерсӧ (номеръяссӧ), коді (кодъяс) торйӧдӧ (торйӧдӧны) сложнӧй сёрникузялысь юкӧнъяссӧ. Гижӧй сійӧ лыдпассӧ (лыдпасъяссӧ).

Сикт ӧтарладорсяньыс визувтліс лӧнь ю,(1) мӧдарладорсяньыс вӧліны джуджыд гуранъяс,(2) кырӧмъяс,(3) сёнъяс.

Вочакыв:_____________________________________________________________________________

7-8 сёрникузяясысь корсьӧй ӧтсяма юкӧда сёрникузясӧ да гижӧй сылысь номерсӧ.

Вочакыв:_____________________________________________________________________________

Вариант II

Удж вӧчӧм дорӧ индӧдъяс

Тайӧ инструкцияыс отсалас Тіянлы стӧча артавны кад да бура вӧчны  удж.

Диагностическӧй удж вӧчӧм вылӧ сетсьӧ 80 минут (2 урок). Заданиеяс вылӧ колӧ сетны дженьыд либӧ паськӧдӧм вочакыв. Ставыс 20 задание.

Сюся лыддьӧй быд задание и вочавидзӧй мӧвпыштӧм бӧрын.

Вӧчӧй уджсӧ сетӧм пӧрадок серти. Медым не воштыны кад, кольӧй сійӧ заданиесӧ, кодӧс эн кужӧй дзик пыр вӧчны, да вуджӧй водзӧ. Кадыс кӧ коляс, позяс косавны решиттӧм заданиеяс дорӧ.

Вочакывъяссӧ гижӧй тайӧ листъяс вылас.

Быд задание донъявсьӧ баллъясӧн. Вӧчӧй кыдз верманныд унджык задание, медым шедӧдны медуна балл.

Став бурсӧ Тіянлы!

(1). Лыдакыв  – асшӧр кывсикас. (2). Сійӧ петкӧдлӧ лыдпас, предметъяслысь лыдсӧ, пӧрадоксӧ да вочавидзӧ ….., …... юалӧмъяс вылӧ.

(3). Лыдакыв тэчас сертиыс овлӧ прӧстӧй, сложнӧй, тэчаса: ӧти, сизимдас, дас квайт.

 

(«Коми кыв» велӧдчан небӧг серти, 7 класс)

Кутшӧм кывъяс колӧ гижны мӧд сёрникузяын чутъяс местаӧ?

Вочакыв:_____________________________________________________________________________

Гижӧй грамматика подувсӧ медводдза сёрникузяысь.

Вочакыв:_____________________________________________________________________________

Чутъяс местаӧ гижӧй кыв, коді стӧча характеризуйтӧ текстысь 3-ӧд сёрникузясӧ.

Сёрникузяыс прӧстӧй (грамматика подув лыд сертиыс), <…˃ (содтана юкӧдъяс сертиыс).

Вочакыв:_____________________________________________________________________________

Гижӧй, кутшӧм кывсикасӧн лоӧ 2 -ӧд сёрникузяысь «сійӧ» кыв.

Вочакыв:_____________________________________________________________________________

Гижӧй текстсьыс кыв, кодлӧн вежӧртасыс «прӧстӧй, сложнӧй, тэчаса».

Вочакыв:_____________________________________________________________________________

(1). Коми муын уна мича вӧр, ю. ты. (2). Важысянь коми войтыр эз дышӧдчы, кыйсьыліс, тадзи сійӧ корсьліс кынӧмпӧт. (3). Кыйсьылісны кӧрт йыла тювйӧдлан шыясӧн, быдсяма лэчьяснас, сиясӧн. (4). Шыясас кӧрт йывъясыс вӧлі уна сикас, мукӧднас кыйлывлісны гырысь пемӧсӧс, посниджыкъяснас – пӧткаяс. (5). Ёна кыйлісны низь, сьӧдбӧж, тулан, ур, руч.

 (6). Важ комияслӧн гӧгрӧс кӧртысь вӧчӧм календарын петкӧдлӧма ӧкмыс пемӧсӧс: ош, кӧр, сьӧдбӧж, йӧра, вурд, руч, ур, тулан, – да найӧс кыян кадсӧ.  (7). Вӧрпа бӧрся сюся видзӧдӧмыс, уна нога кыйсянногыс отсаліс коми вӧралысьяслы лӧсьӧдны татшӧм аслыссяма календарсӧ.

 (8). Чери кыйлісны вугыръясӧн, шыясӧн, азьласӧн.

 (9). Видзлісны сідзжӧ гортса пемӧсъяс: вӧвъяс, мӧсъяс, ыжъяс, порсьяс. (10). Ыж гӧнысь кылісны новлан кӧлуй. (10). Пемӧс куысь вурлісны вылыс паськӧм.

О.Бондаренко. «Коми му йылысь висьтъяс» небӧг серти

*Вӧрпа – зверь, вӧрса пемӧс.

Кутшӧм могыс тайӧ текстыслӧн? Вочавидзӧй 1-2 сёрникузяӧн.

Вочакыв:_____________________________________________________________________________

Кутшӧм сёрникузяын гӧгӧрвоӧдсьӧ, кыдзи коми йӧз кыйлісны чери? Гижӧй сёрникузяыслысь номерсӧ.

Вочакыв:_____________________________________________________________________________

Кутшӧм сёрникузяясын эм вочакыв татшӧм юалӧм вылӧ: «Мыйӧн кыйлісны коми йӧз вӧрса пемӧсъясӧс?» Гижӧй сёрникузяясыслысь номерсӧ.

Вочакыв:_____________________________________________________________________________

Помалӧй сёрникузясӧ сідз, мед стӧча гӧгӧрвоӧдны, мыйла отсаліс кывйын гижсьӧ і.

Отсаліс  кывйын гижсьӧ і, сы вӧсна мый…

Вочакыв:_____________________________________________________________________________

Корсьӧй сетӧм радъяссьыс кывъяс, кӧні кыкнаннас гижсьӧ торйӧдан Ъ либӧ Ь. содтӧй на дорӧ текстысь пример, кӧні сідзжӧ гижсьӧ торйӧдан Ъ либӧ Ь. Гижӧй тайӧ радсӧ (куим кыв).

лэчьяс, посниджыкъяс, <…˃

важысянь, кыйсьыліс, <…˃

корсьліс, низь, <…˃

кӧртысь, лӧсьӧдны, <…˃

Вочакыв:_____________________________________________________________________________

кутшӧм кывъяс гижсьӧны торйӧн? Гижӧй тайӧ кывъяссӧ.

жбырк(мунны)

тронь(керны)

жӧв(видзны)

ратш(торъяліс)

Вочакыв:_____________________________________________________________________________

Кутшӧм кывлы лӧсялӧ татшӧм правилӧ: «Паныд вежӧртаса кадакывъяс гижсьӧны визь пыр»?

шӧйтны-гуляйтны

шливгыны-зэрны

ыз-бузмунны

пырны-петны

Вочакыв:_____________________________________________________________________________

 Помалӧй сёрникузясӧ сідз, медым стӧча гӧгӧрвоӧдны, мыйла «вӧрпа бӧрся» гижсьӧ торйӧн.

Вӧрпа бӧрся  гижсьӧ торйӧн, сы вӧсна мый…

Вочакыв:_____________________________________________________________________________

Кутшӧм кыв формаяс гижӧмаӧсь торкалӧмӧн? Гижӧй номеръяссӧ.

  1. сьылэні
  2. гижым
  3. быдмӧ
  4. петӧмась

Видлӧг вылӧ вайӧдӧм кывъяс пиысь ӧти гижӧма торкалӧмӧн. Корсьӧй тайӧ кывсӧ да гижӧй стӧча.

  1. сійӧ
  2. ся
  3. найӧ

2 –ӧд сёрникузяысь корсьӧй кӧть ӧти возвратнӧй залога  кадакыв да гижӧй сійӧс.

Вочакыв:_____________________________________________________________________________

Кутшӧм кывтэчасын торйӧдӧм кывйыс лоӧ мичкывйӧн?

  1. коми войтыр
  2. кӧрт йывъяс
  3. гӧгрӧс кӧрт
  4. мича вӧр

Вочакыв:_____________________________________________________________________________

1 -2 сёрникузяясысь корсьӧй да гижӧй синоним «йӧз» кывлы.  

Вочакыв:_____________________________________________________________________________

                                                                                                                                                                                                                     

Улынджык сетӧм текстын лыдпасъясӧн индалӧма пунктуация пасъяс. Гижӧй сійӧ номерсӧ (номеръяссӧ), коді (кодъяс) торйӧдӧ (торйӧдӧны) сложнӧй сёрникузяяслысь юкӧнъяссӧ. Гижӧй сійӧ лыдпасъяссӧ.

Коми муын на вӧр,(1) ю,(2) ты. Важысянь коми войтыр кыйсьыліс,(3) тадзи сійӧ корсьліс кынӧмпӧт. Вӧрпа бӧрся сюся видзӧдӧмыс,(4) уна вося кыйсянногыс отсаліс коми вӧралысьлы лӧсьӧдны аслыссикас календар.

Вочакыв:_____________________________________________________________________________

9-10 сёрникузяясысь корсьӧй ӧтсяма юкӧда сёрникузясӧ да гижӧй сылысь номерсӧ.

Вочакыв:_____________________________________________________________________________

                                                                                                                                                                             


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Материалы промежуточной аттестации по информатике за курс 8 класса

Данный материал предназначен для проведения промежуточной аттестации по информатике за курс 8 общеобразовательного класса. Составлен на основе государственного стандарта среднего (полного) общего обра...

Материалы промежуточной аттестации по информатике за курс 9 класса

Данный материал предназначен для проведения промежуточной аттестации по информатике за курс 9 общеобразовательного класса. Составлен на основе государственного стандарта среднего (полного) общег...

промежуточная аттестация по учебному курсу в 9 классе

задания промежуточной аттестации по учебному курсу "Введение в экологию" предназначены для учащихся 9 класса...

КОНТРОЛЬНО-ИЗМЕРИТЕЛЬНЫЕ МАТЕРИАЛЫ промежуточной аттестации по учебному предмету "Коми язык",5 класс

КОНТРОЛЬНО-ИЗМЕРИТЕЛЬНЫЕ МАТЕРИАЛЫпромежуточной аттестации по учебному предмету "Коми язык", 5 класс...

Промежуточная аттестация по родному (русскому) языку. 10 класс

Материал (тест) для проведения промежуточной аттестации по родному (русскому) языку в 10 классе....