English-speaking countries
методическая разработка по английскому языку (8 класс) на тему

 

Тема: “English-speaking countriesEnglish-speaking countries : Great Britain, Australia, America.” (“Страны, говорящие на английском языке: США, Австралия, Великобритания)

Цели: обобщение изученного материала о странах изучаемого языка, его углубление; приобщение к культуре иноязычных стран; развивать логическое мышление, уметь сопоставлять, анализировать, выделять главное, синтезировать материал; практиковать учащихся в диалогической, монологической речи, в аудировании.

Средства обучения: магнитофон, раздаточный материал, учебник Биболетовой М.З. “EnjoyEnglish” для 6 класса, карты США, Австралия, Великобритания, тематические картинки с видами Лондона, ключевые слова по теме, флаги изучаемых стран.

План урока:

1. Организационный момент;

2. Контроль домашнего задания;

3. Повторение пройденного материала;

4. Подготовка к введению нового учебного материала;

5. Введение нового учебного материала;

6. Контроль понимания нового учебного материала;

7. Тренировка нового учебного материала;

8. Контроль усвоения нового учебного материала;

9. Закрепление нового учебного материала;

10. Объявление домашнего задания;

11. Подведение итогов урока и оценка работы учащихся.

Ход урока.

План (этапы) урока

Деятельность учителя

Деятельность учеников

Организационный момент

We’ve gathered here to talk about English-speaking countries. We would like to summerise our knowledge about them. Here are the representatives from America, Great Britain and Australia. Let’s start.

Good morning.

Изучение нового

материала

(введение нового учебного материала, контроль его понимания, тренировка и контроль усвоения материала).

1. Listern to the tape-recorder and repeat these proper names, please: Europe, Asia, Australia, Germany, Vietnam, China, Antactic, the Vatican, France, Spain, Iceland, Egypt, Italy.

Now, listen to me attentivly. I’ll name the country and your task to answer the question “What is the capital of this country?” Great Britain- London, France-Paris, Germany-Berlin, Canada-Ottawa, Vietnam-Hanoi, The USA-Washington D. C., Australia-Canberra, Italy-Rome, Spain-Madrid, China-Peking, India-Delhi, Russia-Moscow, Egypt-Cairo.

2. Right you are. You know the names of many countries and the capitals of these countries.

Now, what can we tell about these countries and continents. Representatives from English-speaking countries speak, please.

- As far as I remember, Ann, English is your favourite subject!

- I know they do. By the way they say that English has become an international language in the 20-th century.

3. So, your task was to prepare and ask only one question about the country they live in. If will speak about these countries we should repeat some words and word-combinations (заготовкисословамилежатнастолекаждогоученика).

- What does it mean –Washington D.C.? Some sentences about your capital , please!

- Australiais an “upside-down country”. Why is it so?

Andit is interesting to know that Australia has an extraordinary collection of birds and animals. Many of them live only there. There are more than 40 different kinds of kangaroos in Australia.

Ученики слушают запись на магнитофоне, затем повторяют новые слова за учителем.

The capitals of these countries are: London, Paris, Berlin, Ottawa, Hanoi and Rome.

2. - True. I think English is the most popular language nowadays. People speak English all over the world. In Russia and France, in Germany and Italy, in Spain and Egypt people learn language as a foreign language.

- Oh! Yes, it certainly has. People will understand you practically everywhere if you speak English. In most of the countries people speak English and their native language of course.

3. - Washington D.C. was founded in 1790 and was named after the first US president, George Washington.It is situated on the north bank of the Potamac River. D.C. means District of Columbia. When George Washington picked the place for the capital, he called this place of land after Christopher Columbus.

- Winter comes inJuly and summer begins in December. During the Christmas holidays people often swim and surf in the ocean.

Australiais one of the hottest places.

Закрепление материала

British people like to play games. We like to play too. Let’s play a game “Magic box”. One by one take a strip from the hat and answer the question, which is written there.

I will be the first. Iwanttotellaboutthetraditionsofthesecountries(ученики по очереди достают их шляпы маленькие листы с вопросом и отвечают на них).

Задание на дом

Thank you very much for the lesson. Our lesson is over. Your task for the next lesson is to write down a short composition about English-speaking countries. Your marks today are. Now the lesson is over.

Thank you. Good bye.

По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Travelling to English-speaking countries. Урок в 7 классе по программе М.З. Биболетовой

Урок является уроком закрепления лексико-грамматического материала и одновременно служит для тренировки грамматического материала по теме: Пассивный залог, урок сопровождается учебной презентацией по ...

English-speaking Countries

Презентация...

Урок по теме English-speaking countries

Урок для 8 класса по УМК Афанасьевой О.В., Верещагиной И.Н....

«Education System in the English - Speaking Countries and Russia»

ОТКРЫТЫЙ УРОК английского языка в 9 класс по теме "Education System in the English - Speaking Countries and Russia" "Образование в странах изучаемого языка и России". ...

THE GAME «Do You Know English-Speaking Countries?»

Являюсь руководителем районного МО учителей Суздальского района несколько лет. 5 лет назад предложила ежегодно проводить языковые мероприятия между школами района с целью  создания условий для фо...

конспект урока-викторины по английскому языку в 9-11 классах в рамках недели английского языка “How do you know English and English-speaking countries”

викторина предназначена как для совершенствования лексических, грамматических умений учащихся, так и для расширения их кругозора...

Внеклассное мероприятие "How do you know English and English-speaking countries" (9-11 класс)

Внеклассное мероприятие по английскому языку How do you know English and English-speaking countries (для обучающихся 9-11 классов)...