Разработка урока и презентация по английскому языку в 5 классе по теме “Place where I live”
план-конспект урока по английскому языку (5 класс) по теме

Голубева Наталья Николаевна

Урок обобщения знаний по английскому языку в 5 классе по теме "Place where I live"  с использованием НРК.

Скачать:


Предварительный просмотр:

Урок английского языка в 5 классе по теме “Place where I live” (Место, где я живу)

Цель урока: закрепление пройденного материала, создание образовательной среды, способствующей максимальному усвоению пройденного материала.

Задачи:

Обучающие:

  1. Обучать навыкам аудирования: понимание на слух текста повествовательного характера;
  2. Совершенствовать навык диалогической устной речи;
  3. Продолжать строить монологическое высказывание с опорой на схему;
  4. Продолжать обучение чтению вслух;
  5. Повышать уровень учебной мотивации.

Развивающие:

  1. Развивать умения и навыки устной речи;
  2. Развивать диалогическую и монологическую речь.

Воспитательные:

  1. Воспитывать чувства уважения, гордости, любви к своему родному городу;
  2. Воспитывать культуру общения, желание продолжать учить английский язык.
  3. Формировать дружелюбное и уважительное отношение друг к другу.

Ход урока:

  1. Организационный момент:

      1.  Приветствие:

Good morning, children, I’m very glad to see you. Sit down, please. Prepare all necessary things for the lesson. I hope, you are ready for our English lesson.

  1. Answer my questions, please: What date is it today?

                                                             Who is absent today? Why? (T – P1,P2)

  1. 1. Установка к уроку:

Today we are going to speak about our home town called VORKUTA, about its places of interest. Also we’ll remember London with its sightseeings.

2.Фонетическая зарядка:

-But first look at the blackboard. There is a proverb: East or West – home is best. (Слайд № 2)

Let’s translate it (P-s).

Отработка пословицы в режиме:  T – Cl – P1P2P3, T – Cl

T: And what proverbs about home do you know? (There is no place like home).  What does it mean?

  1. Аудирование:

- Now you’ll listen to a short story of Linda. But first look at the blackboard, please. There are some difficult words (Слайд№3):

NATIVE  - ? = HOME

DIFFERENT  – отличаться

FRIENDLY  – дружелюбный

EVERYWHERE  – везде, повсюду

- You’ll listen to the text and you have to answer the questions (Слайд №4):

1. Where is Linda from?

2. Where does she live?

- Прослушивание текста (2 раза).

Where do you come from?

I come from a small town in Minnesota. But I live in Hollywood now. And it’s very different. In my hometown people are very friendly. They walk down the street and they speak to you. They say: “Hi!” there and “How are you? Here in Hollywood people don’t walk, they drive everywhere. I live in its big house on Santa Monica and sometimes I don’t see anyone all day.

T: Answer the questions – P1P2P3 (отвечают)

  1. T: Where are you from? (P-s: I am from Vorkuta).

   Where do you live? (P-s: I live in Vorkuta/ I live in Komi Republic).

   What is your hometown? (P-s: My hometown is Vorkuta).

   What is your native town? (P-s: My native town is Vorkuta).

  1.  Look at the blackboard, please. (Слайд№5) There are some pictures. Look at them. I think that something is wrong. Do you agree? Come here and say what it is and where it is.

(P1: This is the Central Square. It is a popular square in our town. You can walk there. It is very beautiful.

P2: The Victory Square – is a square where there are some monuments and many trees.

P3: This is Big Ben. It is the biggest clock in London.

P4: The Olimp – is a sport center where you can skate, play hockey and even dance.

P5: Westminster Abbey – is a residence of the Queen. It is in London.

P6: The Regional Museum – is a famous museum in Vorkuta. There you can learn about history, animals of Vorkuta.

P7: This is a famous double-decker bus of England.

P8:  Central Park – is a popular park. There you can walk and even boat.

P9: The Palace of Miners is very famous in Vorkuta. There are different concerts. It is beautiful.

P10: London Bridge is the largest bridge in London.

P11: The Palace of Youth – is a place for children. They go in for sports there, dance and even look after animals.)

 (Слайд №6) и (Слайд №7) Is everything OK now? (P-s: Yes, it is).

  1. Диалогическая речь.

Your home task was to make up dialogues. Look through your dialogues. Who want to be the first?

(P1 – P2, P3 – P4…)

Диалоги детей:

1). – Hello!

     - Good morning! Where are you from?

   - I am from Vorkuta. And where are you from?

   - I am from London.

   - Is Vorkuta big?

   - Now, it is not big. But it is beautiful. Would you like to visit Vorkuta?

   - Yes, I would. But what places are there?

   - You may visit Central Square, Central Park, the Olimp and many other places.

2). – Hello!

     - Good morning!

     - Can you tell me about Vorkuta?

     - Yes, I can.

     - What is the Regional Museum?

     - The Regional Museum is a famous museum in Vorkuta. There you can learn about history, animals of Vorkuta. Would you like to visit it?

     - Yes, I would.

     - Let’s go there.

3). – Hi!

     - Hello! Where are you from?

     - I am from Vorkuta. And where are you from?

     - I am from London.

     - What would you like to visit in Vorkuta?

     - I would like to visit a sport center. Have you got any?

     - Yes, we have. The most popular is the Olimp.

     - Let’s go there.

4). – Good morning!

     - Good morning! Where are you from?

     - I am from London. And you?

     - I am from Vorkuta.

     - What can I visit in Vorkuta?

     - You can visit Central Park. It is very beautiful.

     - Thank you. Good bye.

     - Good bye.

5). – Hello!

     - Hello! Where do you come from?

     - I come from Vorkuta. And you?

     - I come from London. Is Vorkuta big?

     - No, it is not.

     - Is Vorkuta beautiful?

     - Yes, it is. And I like it very much!

  1. Чтение и работа с текстом.

- Now we’ll read the text “My native town”. Let’s read and translate it. (P1P2P3…)

My native town

        I am from Vorkuta. My Hometown is far from Moscow. It is a new town. My town is small.

        There are many houses in our town, hospitals, schools, colleges and institutes. There are theatres and museums.

        Near our town there is tundra with bushes, flowers, mushrooms and berries. There are many reindeer there.

        There is a river called Vorkuta and a lot of lakes in tundra.

        My parents have a big flat here. Our address is 17, Lenin Street, 28, Vorkuta.

        I like my hometown.

        There is no place like home!

- Find in the text sentences:

T:  1. Мой город – маленький.

      2.Возле нашего города есть тундра.

  1.  Я из Воркуты.
  2. У моих родителей есть большая квартира.
  3. Я люблю мой город.

(P1P2P3…)

  1. Agree or disagree with me:
  1. My hometown is big.
  2. I like my hometown.
  3. There are many cats in tundra.
  4. My hometown is far from Moscow.
  5. There are no museums in our town.

(P1P2P3…)

  1. Look at the blackboard, please. (Слайд №8) There is a picture and you will make up a short story about Vorkuta.

Что мы можем сказать в каждом случае? Ученики составляют предложения по схемам:

I am from Vorkuta.

Vorkuta is new.

Vorkuta is far from Moscow.

  1. Who can try to make up a story? (P)

  1. 1. Home task – Подготовить пересказ “My native town”.

Двое – трое учащихся послабее получают индивидуальные задания по тексту.

                2. Подведение итогов урока.

Today we spoke about our native town. Now you know many things about it. Do you like our lesson? What do you like the best? (P-s: reading, dialogues, text…)

  1. Выставление оценок.

The lesson is over, you may go… Good – bye, children.


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

ПРЕЗЕНТАЦИЯ К УРОКУ ПО АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ В 5 КЛАССЕ ПО ТЕМЕ “MY NATIVE TOWN” ГОЛУБЕВОЙ НАТАЛЬИ НИКОЛАЕВНЫ, УЧИТЕЛЯ АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА МОУ «СОШ №12» Г. ВОРКУТЫ РЕСПУБЛИКИ КОМИ

Слайд 2

EAST OR WEST – HOME IS BEST

Слайд 3

NATIVE - ? = HOME DIFFERENT – ОТЛИЧАТЬСЯ FRIENDLY – ДРУЖЕЛЮБНЫЙ EVERYWHERE – ВЕЗДЕ, ПОВСЮДУ

Слайд 4

1.WHERE IS LINDA FROM? 2.WHERE DOES SHE LIVE?

Слайд 5

VORKUTA ? LONDON

Слайд 6

VORKUTA

Слайд 7

LONDON

Слайд 8

MY NATIVE TOWN … LIVE IN ….. MY TOWN IS (OLD, NEW)? … IS (FAR FROM, NOT FAR FROM)? MOSCOW … IS (SMALL, BIG)? THERE ARE ... THERE IS …. MY PARENT HAVE GOT …. MY ADDRESS IS … … LOVE … THERE IS NO PLACE LIKE HOME!!!


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Методическая разработка урока английского языка 10 класса по теме "Внешность и характер человека".

Данная разработка урока с использованием презентации, заданий по аудированию и чтению может быть использована на уроках английского языка старшей школы....

Методическая разработка (английский язык, 6 класс) на тему: « Health is our wealth » Хрулева Лала Владимировна учитель английского языка МБОУ СОШ №16 Белоглинского района Краснодарского края

Урок составлен на основе УМК под редакцией В.М.Кузовлева.Повторение грамматического материала по теме "Модальные глаголы."...

Разработка урока к Дню космонавтики (английский язык, 8 класс)

Дана презентация на английском языке о первых покорителях космоса....

Презентация по английскому языку, 5 класс , Спотлайт, Тема урока: I\'m from...

Презентация предназначена для учеников 5 класса, при изучении темы "Countries and nationalities"...

Разработка урока и презентация по географии в 8 классе по теме "Северный Кавказ.Особенности природы"

Открытый урок проведенный в рамках республиканского конкурса "Учитель года РТ-2018"...

Разработка урока и презентация по географии в 8 классе по теме "Северный Кавказ.Особенности природы"

Урок проведенный в рамках республиканского конкурса "Учитель года РТ-2018"...