Игра соревнование по английскому языку по теме: «Пусть звучит музыка»
методическая разработка по английскому языку (9 класс) по теме

Сальникова Татьяна Владимировна

 

Зaдачи:

Воспитательные: укрепление интереса к предмету, воспитание уважительного отношения к зарубежной культуре, более глубокое осознание своей родной культуры.

Развивающие: развитие творческой деятельности, догадки, воображения, способности работать в группах и самостоятельно,

Образовательные: систематизация, обобщение и закрепление пройденного материала

Оборудование: презентации с записью песни “Yesterday”, отрывки из произведений Шопена, Бетховена. Раздаточный материал для выполнения заданий.

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon igra_po_muzyke_1.doc41.5 КБ
Реклама
Онлайн-тренажёры музыкального слуха
Музыкальная академия

Теория музыки и у Упражнения на развитие музыкального слуха для учащихся музыкальных школ и колледжей

Современно, удобно, эффективно

Посмотреть >


Предварительный просмотр:

Ведущий :          Dear guests! Now you will see a competition between two teams  

                             of the 11 th. and 12 th.   platoons on the theme “ Music.”

                             We welcome you  and wish every success. Let me introduce you

                             our   competent  jury with  following  members. They are …..

(Команды идут на сцену. Капитаны представляют свои команды.)

Ведущий:            Our competition is devoted to music. People can’t live without

                              music. We can hear music everywhere in the streets, in the

                              shops , in the cars, on TV, over the radio. So music helps us to

                              live.

Разминка :            Questions to both teams:

                              What is music?

Ведущий :            Different composers from different countries have conquered

                              the hearts of people  all over the world.

Game 1 .              ”Let’s have an auction of the composers. Name the composers

                              and the countries.”

Henry  Purcell                                   Britain

Benjamin Britten                               Germany

Ludwig van Beethoven                     Russia

Sergei  Rachmaninoff                       Austria

Johann Sebastian Bach                      Poland

Wolfgang Amadeus Mozart               Italy

Frederic Chopin

Antonio  Vivaldi

Peter  Ilyich Tchaikovsky

Giuseppe Verdi

Ведущий:          Music have a different influence on people. Music leave us

                            indifferent or can provoke powerful and complex

                           feelings

Game2.            ‘’Write down as more adjectives as you  can that come to your

                          mind to describe music.’’

Ведущий:         The world of music is rich and varied. People choose music

                          according  to their tastes.

Game3.          ”Captains” competition. Who is the quick witted

                      1) Someone who writes music and plays musical instrument is…….

                      2) Someone  who makes up songs and music is…….

                      3) Someone  who sings is……

                      4) The national Scottish instrument is a……

            5) The author of the Russian national anthem is…..

 6) A musical style where the singer speaks o shouts the words is……

 7) A type of music where most songs are about loneliness, sadness or  

     lost love is….

 8) A type of music that was created in the USA is…..

 9) Who was the king of Rock and Roll from 30s to the70s?

10) Which city in England did the Beatles come from?

Ведущий:        Thanks a lot to the captains. The  English group ‘’The Beatles have  

                         changed pop music forever. People recognized something different  

                         in their music. Their songs seemed to be more tuneful. The singers

                         were  more attractive than many  other performers.

(Песня ‘’Yesterday’’в исполнении ребят).

Game 4.        ’’Put  these names  and surnames together to make the names of  the

                   four Beatles.

1) John                  a) Star

2) Ringo                 b) Harrison

3) George              c) McCartney

4) Paul                   d) Lennon

Ведущий:         Nowadays it is not difficult to listen to music. If you want , please

switch on your tape recorder or musical center and begin listening  to it. But many many years ago people listened to music too. They

invented musical instruments .

Game5.        ”How  well do you know the names of the musical instruments?”

Write them down.

Ведущий:         Many different people are involved in music industry. They  are the product managers, the engineers, the agents, the DJs and others.

Game 6.       Match the description of their responsibilities with the name of the

profession.

a)  decide which records we hear on the radio,          1)The product manager

     in disco places etc.                                                                                                      

b) control the equipment                                             2)The lawer

c)avoid singing bad contracts with recording             3) The engineer

 and publishing companies          

d)make all the important business and                       4)The agent

 financial decisions                            

e) choose clothes and stage image                             5)The promotional person                                                        

f) visit radio stations and programme                         6) The manager

producers and offer them new records          

g) to be in charge of the progress of a record             7)The stylist

 from the demo tape to the final product                                                                       h) organize interviews, advertising   campaign          8)The DJ


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Урок соревнование по английскому языку по теме "Музыка", урок -праздник на тему "Halloween", открытый урок по теме "Экология"

Урок-соревнование по английскому яыку по теме "Музыка" расчитан на учеников 8-9 классов.Открытый урок английского языка по теме "Экология". "Are you a friend of planet?"Урок-праздник на тему "Hallowee...

Конспект урока по английскому языку в 9-м классе УМК Кузовлева "Пусть звучит музыка "

Конспект урока по английскому языку в 9-м классе УМК Кузовлева "Пусть звучит  музыка " Основной метод: Технология развития критического мышления через чтение и письмо.Тип урока: обобщен...

Сценарий интерактивной игры КВН по английскому языку на тему: "Англоговорящие страны"

1.     Визитная карточка команды, не более 1минуты;2.     Задание на знание географического положения, столиц, достопримечательностей англоговорящих стран и чем...

Игра-соревнование по английскому языку "Who knows the secrets of the English verb to be well" для учащихся 6 класса.

Данное внеклассное мероприятие в форме игры-соревнования по английскому языку может быть использовано учителями английского языка для организации и проведения интересного  развивающего досуга уча...

Игра – соревнование на английском языке в 5 а классе «Brain ring”

Увлекательная игра-соревнование по страноведению....

Урок английского языка в 9-м классе "Пусть звучит музыка " ( с применением технологии критического мышления)

Урок английского языка в 9 классе "Пусть звучит музыка". Используется технология критического мышления:   мозговая атака, возвращение к ключевым терминам, кластерам, стратегия...