окружной предметный мониторинг 8 класс
тест по английскому языку (8 класс) по теме
окружной-предметный мониторинг по английскому языку 8 класс 2012-2013 учебный год
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
8_klass_tekst_2_danger.docx | 19.8 КБ |
Предварительный просмотр:
Окружной предметный мониторинг Английский язык
8 класс
Danger
Задание 1. Прочитайте текст Danger и установите соответствие между заголовками a-f и частями текста A1-A5. Один заголовок лишний. Занесите ответы в Бланк ответов.
- Our choice.
- A surprising fact
- Dangerous kinds of sport
- Risky youth.
- Publicity.
- Danger everywhere
A1.________________________
If the government wanted to build a nuclear power station at the end of your street, what would you think? You would probably protest about it. But in fact, living (A6) next to a nuclear power station is less dangerous than driving a car and much safer than riding a motorbike or smoking.
A2. ________________________
Everything (A7) carries a risk - even walking down the street or staying at home. Dying in an accident at home is not surprising.
A3. ________________________
One reason is (A8) publicity. When an aeroplane crashes, a lot of people are killed at the same time. A plane crash is big news. A car crash is not. But travelling by road is the most dangerous. In 1985 over 2000 people died in air (A9) disasters. But, in Britain alone 5000 people die in road accidents every year. And Britain’s roads are the safest in the world. The risk of dying in a plane crash is 25,000 to 1. Car drivers, however, run a risk of 11,000 to 1 and motorcyclists a (A10) horrific 500 to 1. In spite of this, fear of flying is more (A11) common than fear of travelling by car.
A4. ______________________
A second reason is choice. If we choose to do something dangerous, we (A12) accept the risk. But we don’t like it when someone chooses it for us. We accept risks because we get some (A13) benefit from the activity. We accept the risks of driving a car or playing sports, because they make our lives interesting. People don’t often choose safe things. For example, people choose to smoke when smoking twenty cigarettes a day carries a 200 to 1 risk of death from heart (A14) disease and lung cancer.
A5. _______________________
A third reason is age. Over 70% of all motorcycle accidents (A15)involve young men between 16 and 25. Every summer millions of young people risk skin cancer from sunbathing because they want to look beautiful and healthy.
Задание 3. Прочитайте текст еще раз и определите, какие из утверждений А16-А20 соответствуют содержанию текста - True, какие не соответствуют – False, и о чем в тексте не сказано – Not Stated. Занесите свои ответы в Бланк ответов, используя сокращения T, F, NS.
A16. You won’t like the idea of living near a nuclear power station.
A17. People are afraid of walking down the street.
A18. Mass media affects people’s opinion greatly.
A19. Smoking makes our life more interesting.
A20. Young people lead a risky life.
Задание 4. В заданиях А21-А25 определите, какой из вариантов более всего отражает содержание текста. Занесите свои ответы в Бланк ответов.
A21. Living next to a nuclear power station
- could make your life dangerous;
- prevents you from smoking;
- is a good possibility to ride a bike.
A22. Travelling by road
- is safer than flying by plane;
- cause fear;
- runs a higher risk.
A23. Motorcycling is considered to be
- the most exciting;
- the least frightening;
- unsafe.
A24. When people accept the risk
Окружной предметный мониторинг 2012-2013 учебный год. Английский язык – 8.
ОУ ____________________ ЮАО Дата _________________
Фамилия, имя _________________________________________________________
А1 | А2 | А3 | А4 | А5 |
А16 | А17 | А18 | А19 | А20 | А21 | А22 | А23 | А24 | А25 |
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Окружной предметный мониторинг 6 класс
Окружной предметный мониторинг по английскому языку 2012-13 учебный год для 6 класса...
окружной предметный мониторинг
окружной-предметный мониторинг по английскому языку 9 класс 2012-2013 учебный год...
Презентация к уроку по теме "Окружность" в 6 классе
Первый урок по теме Длина окружности в 6 классе. Проводится практическая работа, в ходе которой ребята вычисляют значение числа пи. Происходит знакомство с числом Пи....
Предметный мониторинг 6 класс швейное дело (промежуточный)
Предметный мониторинг 6 класс (промежуточный)Цель: Оценить знания видов обтачек. Практические умения: выполнять обработку нижней части фартука двойной косой обтачкой в М 1:2, соблюдать при этом правил...
Предметный мониторинг 6 класс швейное дело (текущий)
Предметный мониторинг 6 класс швейное дело (текущий)Цель: Оценить знания по определению вида нитей в ткани. Практические умения: выполнять шов в подгибку с закрытым срезом шириной 15 мм, соблюдать при...
Предметный мониторинг 9 класс швейное дело (текущий)
Предметный мониторинг 9 класс швейное дело (текущий)Цель: оценить знания видов обтачек. Практические умения: выполнять обработку среза детали закругленной формы двойной косой обтачкой, соб...
Предметный мониторинг 9 класс швейное дело (итоговый)
Предметный мониторинг 9 класс швейное дело (итоговый)Цель: оценить знания видов обтачек. Практические умения: выполнять обработку среза детали закругленной формы двойной косой обтачкой, со...