Использование аутентичных английских песен
план-конспект урока (английский язык, 6 класс) на тему
Методическая разработка фрагмента урока аудирования, уровень 5-6 класс.
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
ispolzovanie_autentichnyh_angliyskih_pesen.docx | 945.13 КБ |
Предварительный просмотр:
Использование аутентичных английских песен
Методическая разработка фрагмента урока аудирования, уровень 5-6 класс.
Песня/ Song: «What a Wonderful World» (Луи Армстронг)
Цель/Aim: развитие навыков аудирования с извлечением детальной информации / the learners will be able to choose the appropriate words in the text, to understand the context of the song.
Техники/Techniques: сопоставление, упорядочивание, выбор / matching, ordering, choosing.
Оборудование/Equipment: листы с заданиями 1, 2, 3 для каждого учащегося, аудиозапись песни, музыкальный центр или компьютер для воспроизведения песни, листы бумаги, цветные карандаши, проектор или интерактивная доска для проецирования картинок и текста песни (на этапе контроля).
Этапы аудирования
Дотекстовый этап/Pre-listening:
- Выберите слово, которое может быть использовано с выделенными существительными / Choose the words which can be used with the following nouns:
white funny
blue blue
green trees brown roses
clever red
orange crying
dark green
yellow night old babies
green blue
Текстовый этап (слушание)/Listening:
- Расставьте картинки в порядке, соответствующему тексту песни / Order the pictures as Louis Armstrong sings about them:
a) ________ b) _________ c) _________
d) ________ e) _________ f) _________
g) ________
2) Выберите подходящее по смыслу слово / Choose the appropriate word:
^ I see trees/this of green, red roses too
I see them bloom for me and you
And I think to myself/yourself what a wonderful world.
I see skies/eyes of blue and clouds of white
The bright blessed day/may, the dark sacred night
And I think to myself what a wonderful world.
The colours of the rainbow/eyebrow so pretty in the sky
Are also on the faces/races of people going by
I see friends/ends shaking hands saying how do you do
They're really saying I love you.
I hear babies/ladies crying, I watch them grow
They'll learn/turn much more than I'll never know
And I think to myself what a wonderful world
Yes I think to myself what a wonderful world.
Послетекстовый этап/Post-listening:
- Исполнение песни с учащимися / Let’s sing the song together.
- Создание картинки к песне / Draw the picture about the song.
Песня/Song: «Lucky» (Бритни Спирз)
Цель/Aim: развитие навыков аудирования с извлечением детальной информации и пониманием настроения песни / the learners will be able to feel the mood of the song and to recognize and point out the appropriate words in the song.
Техники/Techniques: matching, gap-filling / сопоставление, заполнение пропусков
Оборудование/Equipment: листы с заданиями 1, 2, 3 для каждого учащегося, аудиозапись песни, музыкальный центр или компьютер для воспроизведения песни, листы бумаги, цветные карандаши, проектор или интерактивная доска для проецирования картинок и текста песни (на этапе контроля).
Этапы аудирования
Дотекстовый этап/Pre-listening:
- Do you know who Britney Spears is?
- Which songs of her do you know?
Текстовый этап (слушание)/Listening:
- Прослушайте песню и скажите,какие картинки лучше всего подходят к ней/ Listen to the song and say which pictures fit to this song better:
1 2 3
- Прослушайте песню еще раз и впишите пропущенные слова из таблицы/ Listen to this song again and fill in the gaps using the words:
|
This is the story about a _____ named Lucky.
Early ________
She wakes up
Knock, knock, knock on the _____
It's time for makeup
Perfect _____
It's you they're all waiting for
Isn't she lovely
This ________ girl
And they say..
She's so Lucky
She's a _____
But she cry cry cries in her lonely heart
Thinking, if there's nothing missing in my ____
Then why do these tears come at night?
Lost in an image, in a ______
But there's no one there to wake her up
And the ______ is spinning and she keeps on winning
But tell me, what happens when it ______
Isn't she lovely?
This Hollywood _____
She's so lucky
But why does she cry?
If there is nothing missing in her _____
Why do tears come at night?
Послетекстовый этап/Post-listening:
- Давайте разделимся на 3 группы. Первая группа выписывает слова в Present Simple Tense, вторая группа - в Present Continuous Tense , третья - в Past Simple Tense / Let me divide you into three groups. The first group is to find all the verbs in Present Simple Tense, the second group – in Present Continuous Tense, the third – in Past Simple Tense.
- Исполнение песни с учащимися / Let’s sing the song together!