Использование аутентичных английских песен
план-конспект урока (английский язык, 6 класс) на тему

Власкина Людмила Витальевна

Методическая разработка фрагмента урока аудирования, уровень 5-6 класс.

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл ispolzovanie_autentichnyh_angliyskih_pesen.docx945.13 КБ

Предварительный просмотр:

Использование аутентичных английских песен

Методическая разработка фрагмента урока аудирования, уровень 5-6 класс.

Песня/ Song: «What a Wonderful World» (Луи Армстронг) 

Цель/Aim: развитие навыков аудирования с извлечением детальной информации / the learners will be able to choose the appropriate words in the text, to understand the context of the song.

Техники/Techniques: сопоставление, упорядочивание, выбор / matching, ordering, choosing.

Оборудование/Equipment: листы с заданиями 1, 2, 3 для каждого учащегося, аудиозапись песни, музыкальный центр или компьютер для воспроизведения песни, листы бумаги, цветные карандаши, проектор или интерактивная доска для проецирования картинок и текста песни (на этапе контроля).

Этапы аудирования
Дотекстовый этап/Pre-listening:

  1. Выберите слово, которое может быть использовано с выделенными существительными / Choose the words which can be used with the following nouns:


white funny

blue blue

green trees brown roses

clever red




orange crying

dark green

yellow night old babies

green blue 

Текстовый этап (слушание)/Listening:

  1. Расставьте картинки в порядке, соответствующему тексту песни / Order the pictures as Louis Armstrong sings about them:

       

    a) ________ b) _________ c) _________

       

    d) ________ e) _________ f) _________



    g) ________
    2) Выберите подходящее по смыслу слово / Choose the appropriate word:

    ^ I see trees/this of green, red roses too
    I see them bloom for me and you
    And I think to
     myself/yourself what a wonderful world.

    I see
     skies/eyes of blue and clouds of white
    The bright blessed
     day/may, the dark sacred night
    And I think to myself what a wonderful world.

    The colours of the
     rainbow/eyebrow so pretty in the sky
    Are also on the
     faces/races of people going by
    I see
     friends/ends shaking hands saying how do you do
    They're really saying I love you.

    I hear
     babies/ladies crying, I watch them grow
    They'll
     learn/turn much more than I'll never know
    And I think to myself what a wonderful world
    Yes I think to myself what a wonderful world.

Послетекстовый этап/Post-listening:

  1. Исполнение песни с учащимися / Let’s sing the song together.
  2. Создание картинки к песне / Draw the picture about the song.

Песня/Song: «Lucky» (Бритни Спирз) 

Цель/Aim: развитие навыков аудирования с извлечением детальной информации и пониманием настроения песни / the learners will be able to feel the mood of the song and to recognize and point out the appropriate words in the song.

Техники/Techniques: matching, gap-filling / сопоставление, заполнение пропусков

Оборудование/Equipment: листы с заданиями 1, 2, 3 для каждого учащегося, аудиозапись песни, музыкальный центр или компьютер для воспроизведения песни, листы бумаги, цветные карандаши, проектор или интерактивная доска для проецирования картинок и текста песни (на этапе контроля).

Этапы аудирования
 Дотекстовый этап/Pre-listening:

  1. Do you know who Britney Spears is?
  2. Which songs of her do you know?


 Текстовый этап (слушание)/Listening:

  1. Прослушайте песню и скажите,какие картинки лучше всего подходят к ней/ Listen to the song and say which pictures fit to this song better:


1  2  3 

  1. Прослушайте песню еще раз и впишите пропущенные слова из таблицы/ Listen to this song again and fill in the gaps using the words:


Hollywood, morning, girl (2 times), stops, dream, smile, star, world, life (2 times)


This is the story about a _____ named Lucky. 

Early ________ 
She wakes up
 
Knock, knock, knock on the _____


It's time for makeup 
Perfect _____
It's you they're all waiting for
 

Isn't she lovely 
This ________ girl
 

And they say.. 
She's so Lucky
 
She's a _____
 
But she cry cry cries in her lonely heart
 
Thinking, if there's nothing missing in my ____
 
Then why do these tears come at night?
 

Lost in an image, in a ______ 
But there's no one there to wake her up
 
And the ______ is spinning and she keeps on winning
 
But tell me, what happens when it ______
 

Isn't she lovely? 
This Hollywood _____
 

She's so lucky 
But why does she cry?
 
If there is nothing missing in her _____
 
Why do tears come at night?
 

Послетекстовый этап/Post-listening:

  1. Давайте разделимся на 3 группы. Первая группа выписывает слова в Present Simple Tense, вторая группа - в Present Continuous Tense , третья - в Past Simple Tense / Let me divide you into three groups. The first group is to find all the verbs in Present Simple Tense, the second group – in Present Continuous Tense, the third – in Past Simple Tense.
  2. Исполнение песни с учащимися / Let’s sing the song together!