Урок-соревнование «Santa Clause vs. Father Frost»
методическая разработка по английскому языку (5 класс) по теме

Головинская Татьяна Петровна

 

Урок введения лексического материала по теме «Рождество и Новый Год». Урок проводится в форме командной игры с применением современных игровых технологий. Одним из ведущих принципов является принцип коммуникативности.

Скачать:


Предварительный просмотр:

Разработка урока по английскому языку в 5 классе

урок-соревнование «Santa Clause vs. Father Frost»

Автор:

учитель английского языка МБОУ «СОШ № 29 им. Д.Б.Мурачева г. Белгорода»

Головинская Татьяна Петровна

Урок введения лексического материала по теме «Рождество и Новый Год». Урок проводится в форме командной игры с применением современных игровых технологий. Одним из ведущих принципов является принцип коммуникативности.

Описание хода учебного занятия:

Цели урока:

  1. Обучающие:

1.введение лексики по теме «Рождество и Новый Год»

2.обучение работе в группах

3.расширение кругозора учащихся о стране изучаемого языка

  1. Развивающие:

1.развитие интереса к изучению иностранного языка

2.развитие лингвистической догадки

3.развитие творческого мышления

  1. Воспитательные:

1.воспитание уважение к культуре страны изучаемого языка

2.формирование положительного отношения к изучению языка

3.воспитание толерантности

        Задачи урока:

  1. Познакомить с культурой и традициями страны изучаемого языка
  2. Прививать интерес к изучению английского языка

      Подготовительная работа: детям нужно раздать стихи и слова песен, отработать с ними правильное произношение. Класс украшается новогодними плакатами, картинками и декорациями. К уроку приготовить раздаточный материал ко всем заданиям (письма, карточки со словами и т.д.)

Ход урока

Этап

Учитель

Ученики

Время

1

Организа

ционный

Good morning, children! Sit down, please!

How are you today?

What is the weather like today? Let’s look! It is snowing. The weather is wonderful. It looks like a magic winter day.

And today we have unusual magic lesson. I’ve just received a video-message and I want you to watch it and tell me what we are going to talk about today.

(Video “We wish you a Merry Christmas”)

What have you seen?

The children sang a song!

A merry Christmas song!

So, will you be so kind to tell me what we are going to talk about?

Absolutely right you are! Today we will talk about the most wonderful and magic holidays – Christmas and New Year.

You are so lucky! Today you are a group of little Santas.

And you are a group of little Father Frosts.

We have 2 Christmas Trees. If Santas win, they’ll get a present under their tree. If Father Frosts win, they’ll get a present. (Приложение 1)

Good morning, teacher!

We are fine!

It’s cold. It’s snowing…

We are going to talk about Christmas.

3

Актуализация знаний

Let’s begin, dear kids! Do you know the difference between Santa and Father Frost?

Let’s find out all the differences. Your attention, please!

Read and translate!

Now fill in the gaps!

Children read and translate the sentences, fill the gaps in.

5

Введение новой лексики

Will you look at the board, please? We are going to learn some new Christmas words. At first you should listen to the word and then repeat it twice.

Your task will be to match the words with the pictures. Do it as quickly as possible! (Приложение 2)

Children listen to the words and then repeat them twice.

Children match the words with the pictures.

7

ФМ для глаз

Follow the Christmas balls and the snowflakes with your eyes, please.

1

Первичное закрепление

материала

Look at the board, please! We have questions and answers. Let’s read and translate them.

Now I need one little Santa and one Father Frost. Your task will be to make a dialog. And all the rest must think of the question. Little Santas will make a question to Father Frost and Little Father Frosts to Santa. (Приложение 3)

Children read and translate the sentences, make up the dialog.

5

What do you think – are presents different or the same? What presents do Santa and Father Frost give to kids?

Presents are the same.

They give sweets, teddy bears, toys, dolls…

4

Do you like presents? What presents would you like to have for Christmas?

Yes, we like presents. I would like to have..

ФМ

Round-dance (Jingle bells)

1,5

Применение знаний

I offer you to write a letter. Little Santas will write a letter to the Great Santa and his reindeer will give your letters to Santa. And little Father Frosts will write letters to the Great Father Frost. And a snowman will give them to Father frost. (Приложение 4)

Children write letters

4

What do you think what the most famous and important night of the year is? Let’s check! Cross out the letters in the squares that appear 4 times. (Приложение 5)

Let’s count the symbols of Christmas. Do it as quickly as possible! (Приложение 6)

We have a picture of Christmas House in Britain. Let’s see what we can find there. Your task will be to count all the Christmas symbols as quickly as possible.

Children count the symbols of Christmas

5

I’ve just got another video-message from Santa. Let’s watch it!

Dear kids, what is the most popular New Year’s song in Russia? I offer little Father Frosts to sing our song «В лесу родилась елочка», but in English.

And now I offer Santas to sing the song Jingle bells but in Russian way. (Jingle bells балалайка) (Приложение 7)

Children watch the video, sing the songs.

7,5

Итоги урока

Thank you for your active work! I liked our lesson very much! You get only excellent marks today!

1

Информация о домашнем задании

Your homework will be this crossword. You should find 11 Christmas words.

(Приложение 8)

Children write down their home task

Рефлексия

Did you like our lesson? If you liked it, please, stick a Christmas ball to your Christmas Tree if you didn’t like it don’t stick! (Приложение 9)

Children stick the balls to their trees

1

Thank you for the lesson! Merry Christmas and Happy New Year!

Good bye

ПРИЛОЖЕНИЯ

Приложение 1

Приложение 2

Match the words with the pictures

Christmas Tree

Snowman

Reindeer

Bell 

Present

Stocking

Candle

Приложение 3

DIALOG

Whom do you travel with?

-I travel with my reindeer.

-I travel with my Snow Maiden.

How do you get into the house?

  1. I get into the house through the chimney.
  2. I get into the house through the window.

How do you give presents to kids?

  1. I put presents into the stockings.
  2. I put presents under the Christmas tree.

        

Приложение 4

   

        

Приложение 5

Приложение 6

Приложение 7

Jingle Bells

Dashing through the snow

In a one-horse open sleigh,

Over the fields we go,

Laughing all the way;

Bells on bob-tail ring,

Making spirits bright,

What fun it is to ride and sing

A sleighing song tonight, O

[Chorus 2x:]

Jingle bells, jingle bells,

Jingle all the way!

O what fun it is to ride

In a one-horse open sleigh

The forest raised a Christmas tree,
It was silent and serene
In winter and in summer
It was beautiful and green.

Приложение 8

        

Приложение 9


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Нестандартные уроки: 8 кл урок-соревнование по теме "Тепловые явления"

НЕСТАНДАРТНЫЕ  УРОКИ  В ФОРМЕ : урок-соревнование; урок интересных сообщений;урок повторения в виде устного журнала,урок повторения, как ролевая игра \'\'Суд над физи-ческим явленияем\'\' ...

Writing letters to Santa Claus. Пишем письма Санта Клаусу.

Урок презентация по английскому языку к конкурсу "Учитель года" для 3 класса...

Интегрированный урок по теме "Весна" в 5 классе,урок- соревнование по теме "Наречие" в 7 классе

Интегрированный урок включает в себя синтез литературы,музыки,живописи,пробуждает в учениках умение видеть и ценить прекрасное!Урок- соревнование является заключительным при изучении темы "Наречие",в ...

Урок соревнование по английскому языку по теме "Музыка", урок -праздник на тему "Halloween", открытый урок по теме "Экология"

Урок-соревнование по английскому яыку по теме "Музыка" расчитан на учеников 8-9 классов.Открытый урок английского языка по теме "Экология". "Are you a friend of planet?"Урок-праздник на тему "Hallowee...

Урок – соревнование по русскому языку на тему: «Обобщающий урок по разделу «Фонетика»

Урок – соревнование проводится после изучения раздела «Фонетика» и носит характер обобщающего урока. Нетрадиционная форма урока способствует активизации мыслительной деятельности учащихся, вызывает ин...

A letter to Santa Claus

Справка-подтвердениесертификаты учсатниковведомость результатов...