Главные вкладки

    Задания для учащихся 11 класса Аудирование ЕГЭ базовый уровень
    тест (английский язык, 11 класс) на тему

    Ширеторова Людмила Галсановна

    Тексты для аудирования http://shiretorovalg.podomatic.com/entry/2013-05-07T07_37_20-07_00

    Задание B1

    Вы услышите 6 высказываний. Установите соответствие между высказываниями говорящих каждого диалога 1-6 и утверждениями, данными в списке A-G. Используйте каждое утверждение, обозначенное соответствующей буквой, только один раз. В задании есть одно лишнее утверждение. Вы услышите запись дважды. Занесите свои ответы в таблицу. У вас есть 20 секунд, чтобы ознакомиться с заданием.

    A. The speaker is allergic to roses.

    B. The speaker is looking for a song.

    C. The speaker has been living in London all her life.

    D. The speaker can’t eat anything.

    E. The speaker likes her husband.

    F.  The speaker is waiting for the train to Disneyland Paris.

    G. The speaker has everything to go by train.

    Говорящий

    1

    2

    3

    4

    5

    6

    Утверждение

     

     

     

     

     

     

     

    Скачать:


    Предварительный просмотр:


    Тексты для аудирования

    Задание B1

    Вы услышите 6 высказываний. Установите соответствие между высказываниями говорящих каждого диалога 1-6 и утверждениями, данными в списке A-G. Используйте каждое утверждение, обозначенное соответствующей буквой, только один раз. В задании есть одно лишнее утверждение. Вы услышите запись дважды. Занесите свои ответы в таблицу. У вас есть 20 секунд, чтобы ознакомиться с заданием.

    A. The speaker is allergic to roses.

    B. The speaker is looking for a song.

    C. The speaker has been living in London all her life.

    D. The speaker can’t eat anything.

    E. The speaker likes her husband.

    F.  The speaker is waiting for the train to Disneyland Paris.

    G. The speaker has everything to go by train.

    Говорящий

    1

    2

    3

    4

    5

    6

    Утверждение

    Dialogue 1

     A: What can you have, aunt Jemima? 
    B: Well, I can’t eat bread. Or nuts. And Ican’t drink tea or coffee. And I can’t wearnylon. 
    I can’t…
    A: We’ve got some ice-cream in the fridge.Can you eat ice-cream? 
    B: Ice-cream? Mmm… yes, I can eat that.What flavor is it? 
    A: Chocolate. 
    B: Oh, no! I can’t. 
    A: Are you allergic to chocolate, too? 
    B: No, I’m not. But I don’t like it. 

    Dialogue 2   

    A: Have you got everything? 
    B: Yes. It’s all here. 
    A: Passports? 
    B: Yes. 
    A: Train tickets? 
    B: Of course. Don’t worry. 
    A: Have you got seat reservations? 
    B: Yes. Car four. Seats B-fifteen and B-sixteen. 
    A: What about the hotel vouchers? 
    B: They’re in my bag. 
    A: What about money? 
    B: You’ve got it. 
    A: Have I? 
    B: It’s in your bag. 
    A: Oh, yes. Here it is. Oh, we haven’t gotanything to read. 
    B: It’s OK. I’ve got some magazines. 
    A: What about food? We can get somesandwiches. 
    B: No, there’s a buffet on the train.

    Dialogue 3

       

    A: Are you waiting? 
    B: Yes, I’m looking for a song. 
    A: What’s the title? 
    B: I don’t know. But it’s on the radio. 
    A: I see. Who’s the artist? 
    B: I don’t know. It’s an old song. 
    A: Uh, do you know the words? 
    B: Um, yes… it’s uh… «I’m walking... »somewhere.... 
    A: Can you sing it? 
    B: What? In here? 
    A: Yes. 
    B: «I’m walking to New Orleans... ». 
    A: No, I don’t know it. 
    B: He’s American. 
    A: Ah. 
    B: He’s very good. 
    A: Mmm. Let me check the computer. 
    I… I’m… I’m walking… no… wa…walking… yes. Here it is. 
    «Walking to New Orleans» by FatsDomino. 

    B: Great! That’s it! Have you got it? 
    A: No, we haven’t. But we can order it. 
    B: OK. How much is it? 
    A: It’s a greatest hits CD. It’s fourteenninety-nine. 
    B: That’s fine.

    0Dialogue 4

     A: What time is it? 
    B: A quarter past nine. 
    A: What time does our train leave? 
    B: Nine twenty-seven. 
    C: The nine twenty-seven service toDisneyland Paris is now boarding atplatform two. 
    A: Ooh. Are there any toilets here? 
    B: Yes, there are. But you haven’t got time.The train’s boarding now. 
    A: We’ve got twelve minutes…
    B: It’s OK. There are toilets on the train. 
    A: Are you sure? 
    B: Yes, I’m sure. 
    C: Would all passengers for train numbernine-O-seven-four to Disneyland Paris 
    go immediately to platform two. 
    B: Come on. Let’s go. 
    Dialogue 5  

    A: Lunch is in the garden. 
    B: Outside? I can’t sit outside. 
    A: But it’s a lovely day. 
    B: Not for me. I’ve got hay fever. 
    A: Oh, OK. We can go into the dining room. This way... 
    B: There are flowers on the table. 
    A: Yes, they’re roses from our garden. 
    B: Please take them away. I’m very allergic to roses.

    Dialogue 6   

    А: Welcome to ‘My life and memories’. FirstI want to begin by wishing you a happybirthday. 
    Elsie: Thank you very much, dear. 
    А: How long have you been living in London, Elsie? 
    E: All my life. And I’ve loved every minute of it. 
    A: Have you ever been abroad? 
    E: Well, I used to go on day-trips to Calais.That was when my husband was still alive. 
    A: I believe you’ve been married more than once. 
    E: Yes, I’ve been married twice and engaged six times. 
    A: That’s interesting! 

    Я понял весь текст!


    По теме: методические разработки, презентации и конспекты

    Образовательная программа курса «Иностранный (немецкий ) язык» для 5-9 классов общеобразовательных учреждений (базовый уровень)

    Образовательная  программа курса  «Иностранный (немецкий ) язык» для 5-9  классов общеобразовательных учреждений (базовый уровень)...

    Контрольная работа № 1 по русскому языку по программе Гольцовой в 10-м классе. Планирование МИОО. Базовый уровень. 64 часа

    Контрольная работа  № 1  (в двух вариантах) по русскому языку проводится после  повторения разделов  "Лексика" и "Фразеология". Задания построены в формате ЕГЭ по русскому языку. И...

    Уроки № 19-20 в 10 классе по Власенкову (базовый уровень)

    Тема "Состав слова (морфемика) и словообразование" -2 часа...

    Задания для учащихся 11 класса Аудирование ЕГЭ повышенный уровень

    http://shiretorovalg.podomatic.com/entry/2013-05-08T08_01_58-07_00Задания для учащихся 11 класса Аудирование ЕГЭ повышенный  уровеньВы услышите текст. Определите, какие из приведенных утверждений...

    Задания для учащихся 11 класса Аудирование ЕГЭ высокий уровень

    http://shiretorovalg.podomatic.com/entry/2013-05-08T22_31_44-07_00 Задания для учащихся 11 класса Аудирование ЕГЭ высокий уровеньВы услышите текст. В заданиях А8 – А14 обведите цифру 1,2 или 3, с...

    10 класс. Карточки для учащихся. Подготовка к ЕГЭ. Базовый уровень

    Карточки предназначены для учащихся с недостаточной подготовкой по математике....

    Обязательное содержание ПП (5 – 9 КЛАССЫ) А В С Реализация стандарта по литературе ООО на основе УМК по программе по литературе для 5-11 классов общеобразовательной школы (базовый уровень) Автор-составитель: Г.С.Меркин, С.А.Зинин, В.А.Чалмаев, 2008 год

    Предложенный материал поможет учителю при составлении рабочей программы по литературе в 5-9 классах. Если Вы работаете по программе Г.С.Меркина, то мы с Вами подружимся....