Контрольная работа по Round Up для 5-6 классов
тест по английскому языку (6 класс) на тему

 

Темы: 

 

Артикли

Present Simple 

 Present Continuous

Past Continuous

Past Simple

Present Perfect

Модальные глаголы

Условные предложения

 

 

Автор: 

 

учитель ГБОУ СОШ 648

Водина Наталья Александровна

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon round_upkontrolnaya.doc46 КБ

Предварительный просмотр:

Round Up – 3. Test

  1. Прочти и допиши:

  1. Three _________ of milk for the price of one.
  2. All ___________ of bread half price!
  3. All ___________ of chocolate just $1.
  4. Buy five ____________ of rice. Get two free.
  5. Six _____________ of jam for the price of three.
  6. All _________ of cola half price.
  7. Buy three ______ of tuna! Get two free!

  1. Поставьте артикль the там, где это необходимо.

_____ Barcelona is ______ second largest city in ____ Spain and it is in ______  northeast of ____ country. About 3 million people live there and millions of ____ tourists visit ___ city of Barcelona every year. There are many places to visit including ___ famous building ___ Casa Batlo.  

  1. Поставьте артикль a/an или the, если это необходимо.

  1. Have you got . . . onion?
  2. I haven’t got . . . umbrella. I need to buy one.
  3. My mum is . . . artist.
  4. Ann’s brother is . . . doctor.
  5. . . . black dog is ours.
  6. Look at … Bob.
  7. Ben is in … New York.

  1. Поставьте глаголы, данные в скобках, в Present Simple  или  Present Continuous.

Dear Katy,

Here, I ________ (be) in Mykonos, Greece. The weather _____ (be) fantastic. We _________ (have) a wonderful time.  At the moment, I ____________ (lie) by the swimming pool with my brother, James. I ____________ (sunbathe) and James _____________ (drink) lemonade. We __________ (sunbathe) and ___________ (swim) every day. At night, we usually __________ (eat) at a restaurant and then we __________ (dance) at one of the fantastic discos on the island. I ____________ (love) it here and I ____________ (not want) to leave!

Love, Sally.

  1. Поставь глаголы, данные в скобках, в нужное время.

  1. Sue and I __________ (go) shopping yesterday.
  2. I ______________ (have) lunch while my mum ____________ (wash) the dishes.
  3. _________________ (you finish) your homework yet?
  4. They _________________ (never travel) abroad.
  5. Diane ___________ (buy) a new computer two months ago.
  6. I _______________ (tidy)  my room when the lights suddenly ____________ (go) off.
  7. Gary _______________ (already cook) dinner.
  8. _______________ (she walk) to school yesterday.

  1. Выбери правильный ответ.

  1. A firefighter has to / could wear a uniform.
  2. Can/ should I take photos in the museum?
  3. You don’t have to / shouldn’t go to the bakery. We have lots of bread.
  4. I’m not sure what I am going to do this afternoon. I may / must go for a walk.
  5. You must / may wear a seat belt when driving.
  6. Shall / must I get you a glass of water?
  7. You mustn’t / don/t have to be rude to your teachers.
  8. You can / should study harder if you want to pass your exams.

  1. Дополни предложения, написав о себе. Определи, к какому типу относятся эти предложения.

  1. If I were old enough, I ________________________________________________.
  2. If my friend comes to my house today, ___________________________________.
  3. If I was rich, ________________________________________________________.
  4. If someone invited me to London, _______________________________________.

  1. Напиши предложения, определи тип условных предложений.

  1. Water freeze / turn into ice

__________________________________________________________________________

  1. She have a toothache / go to dentist

__________________________________________________________________________

  1. You mix yellow and blue / you get green

__________________________________________________________________________

  1. John be here / help us

__________________________________________________________________________

  1. You add sugar to coffee / become sweet

__________________________________________________________________________


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Материалы для итоговой работы в рамках промежуточной аттестации Контрольная работа №4 по английскому языку в 4 классе

Материалы для итоговой работы в рамках промежуточной аттестацииКонтрольная работа №4 по английскому языку в 4 классеЦель: определение уровня сформированности умений и навыков по английскому языку.Соде...

СПЕЦИФИКАЦИЯ КОНТРОЛЬНЫХ ИЗМЕРИТЕЛЬНЫХ МАТЕРИАЛОВ ДЛЯ ПРОВЕДЕНИЯ ГОДОВОЙ КОНТРОЛЬНОЙ РАБОТЫ ПО РУССКОМУ ЯЗЫКУ ЗА КУРС 5 КЛАССА

1. Назначение работыКонтрольная работа предназначена для проведения процедуры промежуточнойаттестации обучающихся по учебному предмету «Русский язык» за курс 5 класса.2. Содержание к...

СПЕЦИФИКАЦИЯ КОНТРОЛЬНЫХ ИЗМЕРИТЕЛЬНЫХ МАТЕРИАЛОВ ДЛЯ ПРОВЕДЕНИЯ ГОДОВОЙ КОНТРОЛЬНОЙ РАБОТЫ ПО РУССКОМУ ЯЗЫКУ ЗА КУРС 6 КЛАССА

1. Назначение работыКонтрольная работа предназначена для проведения процедуры промежуточнойаттестации обучающихся по предмету «русский язык» за курс 6 класса.2. Документы, определяющ...

СПЕЦИФИКАЦИЯ КОНТРОЛЬНЫХ ИЗМЕРИТЕЛЬНЫХ МАТЕРИАЛОВ ДЛЯ ПРОВЕДЕНИЯ ГОДОВОЙ КОНТРОЛЬНОЙ РАБОТЫ ПО РУССКОМУ ЯЗЫКУ ЗА КУРС 7 КЛАССА

1. Назначение работыКонтрольная работа проводится в конце учебного года с целью определения уровня подготовкиобучающихся 7-х классов в рамках промежуточной аттестации.2. Содержание контрольной работыс...

СПЕЦИФИКАЦИЯ КОНТРОЛЬНЫХ ИЗМЕРИТЕЛЬНЫХ МАТЕРИАЛОВ ДЛЯ ПРОВЕДЕНИЯ ГОДОВОЙ КОНТРОЛЬНОЙ РАБОТЫ ПО РУССКОМУ ЯЗЫКУ ЗА КУРС 8 КЛАССА

1. Назначение работыКонтрольная работа проводится в конце учебного года с целью определения уровня подготовкиобучающихся 8-х классов в рамках промежуточной аттестации.2. Содержание контрольной р...

СПЕЦИФИКАЦИЯ КОНТРОЛЬНЫХ ИЗМЕРИТЕЛЬНЫХ МАТЕРИАЛОВ ДЛЯ ПРОВЕДЕНИЯ ГОДОВОЙ КОНТРОЛЬНОЙ РАБОТЫ ПО РУССКОМУ ЯЗЫКУ ЗА КУРС 10 КЛАССА

1. Назначение работыКонтрольная работа предназначена для проведения процедуры промежуточной аттестацииобучающихся по предмету «Русский язык» за курс 10 класса.2. Документы, определяю...