Главные вкладки

    Методическая разработка по английскому языку (6 класс) по теме:
    Урок – конференция по английскому языку в 6 классе на тему «Защита Окружающей среды», “The Earth is in Danger”, по учебнику О.В. Афанасьевой, И.В. Михеевой и Н.В. Языковой) 6 класс.

    Кильдеева Клара Хакимовна
    • Цель урока - знакомство учащихся с ситуацией, связанной с пандами в мире; учащиеся знакомятся с действиями граждан по охране природы; формирование ответственного отношения к природе, к проблемам окружающей среды; формирование желания помочь природе; развитие обеспокоенности экологической ситуацией вокруг;

    Скачать:

    ВложениеРазмер
    Microsoft Office document icon urok_v_6_kl.doc47.5 КБ
    Office presentation icon nuclear_trash.ppt1.7 МБ

    Предварительный просмотр:

    Урок – конференция по английскому языку в 6 классе на тему «Защита Окружающей среды»,

    “The Earth is in Danger”

    Тема урока: “The Earth is in Danger”

    1. социокультурный аспект: знакомство учащихся с ситуацией, связанной с пандами в мире; учащиеся знакомятся с действиями граждан по охране природы;
    2. развивающий аспект: развитие способности к обобщению, анализу,  логичности; развитие памяти, воображения, эмоциональности; развитие самостоятельности;
    3. воспитательный аспект: формирование ответственного отношения к природе, к проблемам окружающей среды; формирование желания помочь природе; развитие обеспокоенности экологической ситуацией вокруг;
    4. учебный аспект: систематизация знаний учащихся по теме; развитие речевых умений; 

    1. Оборудование: плакаты с экологической тематикой, компьютер, индивидуальные карточки,

    ХОД УРОКА

    1. Начало урока.

    Идет показ видеоролика на тему «Животные». Приложение

    Вступительное слово учителя. Dear friends, today we have our conclusion lesson on the topic “Ecology”. We shall discuss many important problems connected with our topic. You know how dangerous the ecological situation of our Earth is. Today we shall go to the conference where youll exchange your opinions about this global problem, how to protect our Earth.

    1. . And now let’s go to the conference. But first of all, I want to introduce you our guest from who has come to our conference. They will take part in our discussion because this global problem is actual in our country.

            III. Конференция “Ecology”.

    1. Teacher. Let me open our conference and the first of our discussion will be “Ecological situation in the world». Ecology is the science of how living things are related to their environment. Many people all over the world are concerned about the ecology today. The word “ecology” came from the Greek which means “home”. This idea of “home” includes the whole planet of ours. We must protect our planet from littering, air pollution, water pollution, destruction of natural resources.

    Teacher.

    Let us see a short fragment of the film about ecological problem of our Earth. Приложение1

    Teacher.  What can you say about the environmental problems in your country? Приложение 2 Презентация «Air Pollution.

    Приложение 3 «Water Pollution»

    Guest. We have the same problems. Our factories put their waste materials into water and atmosphere and pollute the environment. There are many kinds of transport in our big cities, that’s why we must pay attention to the protection of our nature and the health of the people.

    Teacher. Yes, you are right. I want to say some words about radiation. Now it has become one of the main problems. It is not good for health of people. Many people died from radiation in Chernobyl. It was a tragedy.

    Приложение 4 «Nuclear Trash». 1. Защита 2. Let’s see a fragment of the film about Chernobyl.  Видеоролик

     Teacher. Thank you, dear participants. The next  item of our discussion is “Waste materials”. What can you say about this problem? Презентация 5 (Kotova)

    Teacher. I think is necessary to help wild animals. Many of them are in danger now. For example, pandas and white bears. All woods are home to animals and birds. It is important to take care of them. Let’s discuss this problem.

     Презентация 6

    Student 2. 

    читает стихотворение “Wild Kingdom” (by Jeanne B. Hargett)

    All woods are home to animals,
    So we behaved like quests.
    We only looked and never touched,
    The birds’ and rabbits’ nests.


    Приложение . видеоролик 

    Teacher: Agree or disagree with these statements. Do it orally.

    1. We want our planet to be clean.
      2. it’s nice to see dirty seas.
      3. People must care about the Earth.
      4. Kids must leave cans in the park.
      5. it’s nice to care about rivers and forests.
      6. it’s healthy to drink dirty water.

    1. VIII. Меры, которые должны быть приняты по охране окружающей среды.
    1. Keep our land, air, water clean.
      2. Let’s make the world a better place.
      3. Put litter away.
      4. Protect the environment from industrial pollution.
      5. All woods are home to animals.
      6. Help nature. Protect it.
      7. The protection of nature means the protection of Motherland.
      8. The Earth is our home. Don’t pollute it.

    Игра “Поле чудес”.

    Teacher. Look at the blackboard and guess the words according to our topic “Ecology”.

    1. We should protect and take care of it. 

    N A T U R E

    1. Let’s make it a better place. 

    W O R L D

    Заключение. Подведение итогов.

    Teacher. Our short discussion is over. But I’m sure that you’re real friends of our planet. The air we breathe, the soil on which we stand and walk, the water we drink are all part of the environment. It’s very important that you should be aware of the most serious environmental problems.


    Предварительный просмотр:

    Чтобы пользоваться предварительным просмотром презентаций создайте себе аккаунт (учетную запись) Google и войдите в него: https://accounts.google.com

    Подписи к слайдам:

    Слайд 1

    Nuclear trash Nuclear trash probably pollutes environment more than other sources

    Слайд 2

    Atomic bombs N uclear bombs -Very dangerous bombs for people health. They blow up and allocate a nuclear waste and destroy all on the way.

    Слайд 3

    Atomic submarines Many for them b low up also crew of submarines perishes from radiation sickness.

    Слайд 4

    CHERNOBYL The Chernobylsky atomic power station (ЧАЭС) is located in Ukraine near to the city of Pripyat, in 18 kilometres from the city of Chernobyl, in 16 kilometres from border with Belarus and in 110 kilometres from Kiev. The Chernobyl atomic power station of V.I.Lenin became the third station with reactors of type РБМК-1000 after the Leningrad and Kursk atomic power station, started up in 1972 and 1978 Notorious in connection with the failure which has occurred on April, 26th, 1986. In time of failure for stations functioned four reactors RBMK-1000 (the reactor of the big capacity of channel type) with electric capacity 1000 МВт (thermal capacity 3200 МВт) everyone. At a building stage there was a third turn with two similar reactors. In total on ЧАЭС about 12 reactors were planned to enter

    Слайд 5

    Chernobyl D estruction on April, 26th, 1986 the fourth power unit of the Chernobyl atomic power station located in territory of Ukraine (at that time — the Ukrainian Soviet Socialist Republic). Destruction had explosive character, the reactor has been completely destroyed, and in environment the considerable quantity of radioactive substances has been thrown out. The radioactive cloud from failure has passed over the European part of the USSR, the Eastern Europe, Scandinavia, Great Britain and east part of the USA. Approximately 60 % of radioactive deposits have dropped out in territory of Belarus. Nearby 200 000 persons have been evacuated from zones, run the danger of the pollution.

    Слайд 6

    Atomic station now.

    Слайд 9

    THE END


    По теме: методические разработки, презентации и конспекты

    Урок английского языка в 6 классе на тему «The ecology of the animal life in my native region»

    Тип урока: комплексное применение знаний и умений. Цель урока: Создать условия для формирования знаний, умений и применения их в практических целях по теме «Animals» (Животные) Задачи урока: 1. Фор...

    План-конспект открытого урока по английскому языку в 5 классе по теме "Проблемы окружающей среды" (УМК 5, авторы И.Н. Верещагина, О.В. Афанасьева)

    На уроке использован метод проектной технологии, направленный на развитие коммуникативной компетенции учащихся....

    Конспект урока по английскому языку в 6 классе На тему: «Любимые домашние животные в нашей жизни»

    Тема урока: “ Любимые домашние животные в нашей жизни”Цель урока: обобщить и систематизировать изученный материал о домашних любимцах, формировать уважение к культуре и народу страны изучаемого языка....

    Конспект урока по английскому языку в 4 классе на тему «Можно я задам вам вопрос?» по УМК “Enjoy English” для 4 классов (авторы М.З.Биболетова, Н.В.Добрынина)

    Данный конспект предназначен для учащихся 4 классов. На данном уроке присутствуют 3 вида речевой деятельности. Также имеется воспитательный момент: уважение к к языку, народу англоязычных стран....

    Итоговая контрольная работа по английскому языку в 7 классе, УМК Новый курс английского языка для российских школ, 3 год обучения, О.В. Афанасьева, И.В. Михеева

    Элементы содержания проверяемых заданий:Аудирование на установление соответствий между монологическими высказываниями и утверждениями;Чтение на соответствие между частями текста и их заголовками;Употр...

    Конспект урока английского языка в 10 классе на тему "Защита окружающей среды"

    ТЕХНОЛОГИЧЕСКАЯ КАРТА КОНСТРУИРОВАНИЯ УРОКА согласно требованиям ФГОС...