Конспект урока по теме "Путешествие" к УМК К.И. Кауфман
план-конспект урока по английскому языку (7 класс) по теме

Жук Инна Алексеевна

Урок-закрепление лексико-грамматического материала по теме путешесвие, транспорт, степени сравнения прилагательных.

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл moy_urok.docx22.96 КБ
Файл moy_urok.pptx2.06 МБ

Предварительный просмотр:

 Тема:

              Урок-путешествие (УМК  Кауфман К.И.)

    Цель урока: формирование коммуникативной компетенции учащихся, расширение страноведческого кругозора.

    Задачи урока:

Практические:

  1.  Закрепить лексический материал по теме «Путешествие».
  2.  Активизировать познавательную деятельность уч-ся.

Образовательные:

  1. Продолжить развитие навыков монологической речи.
  2. Учить приёмам работы  ресурсами Интернета.
  3. Учить образованию степеней сравнения прилагательных.

Развивающие:

  1. Способствовать развитию интеллектуальной, эмоциональной, мотивационной сферы личности учащихся.
  2. Развивать познавательную активность учащихся.

Воспитательные:

 

  1. Формирование навыков и умений интеллектуального труда(поиск информационных источников, навыков самостоятельной и групповой форм работы).
  2. Воспитание индивидуальности и активности в беседе.

Оборудование:

мультимедийная презентация урока. аудиозапись песни

презентация учителя, презентации учащихся, интерактивная доска

   План  урока:

  1. Организационный момент(введение уч-ся в языковую атмосферу)

-беседа с дежурным

-знакомство уч-ся с задачами урока

-речевая зарядка на основе изученных и новых ЛЕ

-фонетическая зарадка (стихотворение по теме)

  1. Основная часть урока:

-самостоятельное обдумывание причин, способов , средств путешествий, совместное обсуждение

                         -выполнение серии языковых упражнений для закрепления ЛЕ

                        - степени сравнения прилагательных

                         - выполнение серии языковых упражнений для закрепления

                           грамматических структур

                             Физминутка

                       - проверка домашнего задания( презентации уч-ся

                         «Путешествие по Лондону\Москве\Медведовской»)

  1. Заключительный этап урока:

-подведение итогов

-оценивание учащимися совместных работ

-домашнее задание.

   

    Ход урока:

1.Организационный момент(введение уч-ся в языковую атмосферу)

-беседа с дежурным

      Good morning , my dear children. I’m so glad to see you again. You may take your seats, please.

Who is on duty today? What’s the date? Who is away?

-знакомство уч-ся с задачами урока

        Let me tell you a few words about the aims of our lesson.

   Today we are going to talk about tourism and tourist problems. It will be the    subject of today’s discussion.

We should revise the material on the topic and discuss all the advantages and disadvantages of different kinds of travelling.

                          -речевая зарядка на основе изученных и новых ЛЕ

The poem makes really great impression. It is very beautiful and full of emotions. I think you agree with me.

Fist of all I want to make sure you don’t forget the words on the topic “Travelling”

 (слайд2)

-фонетическая зарадка (стихотворение по теме)

What is travelling for?

What is travelling for me?
It is the shining sun. the sea;
The golden sand which look like beads;
The blue-eyed sky and tender breeze.
What do I see when close my eyes?
A milk-white ship with two red strips;
The limpid clouds at the dawn
And sun. that rises all alone…
And when the twilight falls from height.
The night appears from heaven’s gate.
I see the moon in magic light.
And stars. that sparkle at the night.
That’s what I’m looking for in dreams.
And they are my inspiring beams!
I want to see it. to behold
And travel all over the world!

 (слайд 3)

2. Основная часть урока:

-самостоятельное обдумывание причин, способов , средств путешествий, совместное обсуждение

  1. The reason for…
  2. The cause of …

  1. The advantages of (disadvantages of)…
  2. The ways to (the methods of)…

 (слайд4- )

                         -выполнение серии языковых упражнений для закрепления ЛЕ

                  Travelling Chainword

 Are you an experienced traveler?

 1. A long journey by sea.

2. This language is understood in nearly every corner of the world.

3. A place where tourists usually stay when travelling.

4. How_______does it take to get from Moscow to New York?

5. This book gives you information about a country you are going to visit.

6. The English for "экзотический".

7. You need it if you want to take a picture.

8. Let’s meet_______the railway station.

9. A person who travels.

10. When in Rome, do as the_____do.

11. Tourists spend most of their time seeing the______.

12. A large boat that is used for travelling by sea.

13. You need this document if you travel abroad.

14. What you need to get onto a train or a plane.

15. The English for “туризм”.

16.  Madame Tussaud’s is a________in London.

17.  It helps you not to get lost.

18. You must be careful of this person in some cities: a p-ck-----t.

19. This language is spoken in Turkey.

20. American slang for “hello”.

21. The opposite of “boring”.

22. You’ll see the Parthenon if you go to this country.

23. A large Australian bird which has a long neck and long legs but cannot fly.

24. The English for “метро”.

25.  If you go to the USA, you’ll have to change roubles for_________.

26. You carry clothes and other things in it when travelling.

27.  If you go to this country, you’ll be able to see the pyramids.

28. They’ll go________London for their holidays this year.

29. What’s at the Bolshoi Theatre tonight?

30. Is there a café______here?

31.  British drivers drive on the left side of the road. Russian drivers drive on the______side of the road.

32. The English for “чаевые”.

33. The fastest way to get from Moscow to London is by ______.

34.  Have you______been to Australia

35. The English for “дорога”.

36. This language is spoken in Holland.

37. To travel by getting rides in other people’s cars, usually by standing at the side of the road and signalling to drivers: h-ch—e.

38._______or West, home is best.

39. The English for “такси”.

40. This language is spoken in Italy.

41. You’ve n---r been to New Zealand, have you?

42. The Mississippi is a_______.

                          - повторение образования степеней сравнения прилагательных;  выполнение серии языковых упражнений для закрепленияграмматических структур

Read the text below. Use the word given in capitals at the end of each line to form a word that firs the space in the same line.

Fasten your seat belts

There is no doubt that air travel is more (1)_________than any other

EXPENSE ECONOMY

 ENJOY

SAFE

DANGER

ANXIETY WONDER COMFORT

NERVE

EASE

form of modern transport, but although it would be more (2)______

to travel by train I often fly because I find it more (3)____________.

Strangely enough, they say it is the (4)____________ form of travel.

Apparently, it is more (5)________ to drive or cross the road so

I don’t feel as (6)______________ as I used to when I travel by air.

I usually ask for a window seat because you get a (7)_______ view.

although it can be quite (8)__________  because there is less space.

Others feel less (9)__________ next to the aisle because they find it

(10) ___________  to forget how high up they are.

                       Физминутка

                       - проверка домашнего задания

   ( презентации уч-ся  «Путешествие по Лондону\Москве»)

  1. Заключительный этап урока:

I’m afraid it’s time to stop. I want you to write down your home work. You should write a “for and against” essay on the topic we have discussed. about tourism . That’s all for now.

-подведение итогов

-оценивание учащимися совместных работ

-домашнее задание.


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

Travelling

Слайд 2

What is traveling for me? It is the shining sun, the sea; The golden sand which look like beads; The blue-eyed sky and tender breeze. What do I see when close my eyes? A milk-white ship with two red strips; The limpid clouds at the dawn And sun, that rises all alone… And when the twilight falls from height, The night appears from heaven’s gate. I see the moon in magic light, And stars, that sparkle at the night. That’s what I’m looking for in dreams, And they are my inspiring beams! I want to see it, to behold And travel all over the world! What is traveling for? By Olga Rishina

Слайд 3

How can we travel?

Слайд 4

by plane by train by car by ship

Слайд 5

Положительная степень Сравнительная степень Превосходная степень tall ( высокий) tall er (выше) the tall est (самый высокий) short (короткий) short er (короче) the short est (самый короткий) big (большой) bigg er (больше) the bigg est (самый большой) happy (счастливый) happi er (счастливее) the happi est (самый счастливый) nice (приятный) nic er (приятнее) the nic est (самый приятный) long (длинный) long er (длиннее) the long est (самый длинный)

Слайд 6

There is no doubt that air travel is more (1)_________than any other EXPENSE form of modern transport, but although it would be more (2)______ ECONOMY to travel by train I often fly because I find it more (3)____________ ENJOY Strangely enough, they say it is the (4)____________ form of travel. SAFE Apparently, it is more (5)________ to drive or cross the road so DANGER I don't feel as (6)______________ as I used to when I travel by air. ANXIETY I usually ask for a window seat because you get a (7)_______ view, WONDER although it can be quite (8)__________ because there is less space. COMFORT Others feel less (9 ) ___________ next to the aisle because they find it NERVE (10) ___________ to forget how high up they are. EASE Read the text below. Use the word given in capitals at the end of each line to form a word that fits the space in the same line. Fasten your seat belts

Слайд 7

1 2 3 4 5 6 12 11 10 9 8 7 13 14 15 16 17 18 22 21 20 19 23 24 25 26 27 37 36 35 34 33 32 31 30 29 28 38 39 40 41 42 Are you an experienced traveller?

Слайд 8

Are you an experienced traveller? V O Y A G E N G L I S H O T E L O N G U I D E X O T I I H S T H G I S N A M O R T L L E V A R T A R E M A C P A S S P O R T I C K E T O U R I S M U S E U M A P I C K C E E R G N I T S E R E T N I H S I K R U T E K C O P E M U N D E R G R O U N D O L L A R S U I T C A S E G I P I H C T U D A O R E V E N A L P I T H G I R A E N O T T C H H I K E A S T A X I T A L I A N E V E R I V E R

Слайд 9

Let’s rest Up, down, up, down Which is the way to London Town? Where? Where? Up in the air Close your eyes And you are there

Слайд 10

Презентация «Лондон» __________________________ Выполнена учащимися 8 а класса

Слайд 11

Столица Британии – Лондон.

Слайд 12

London is the capital city of England and of the United Kingdom situated on the Thames river, the largest city in Britain and one of the largest cities in the world. LONDON

Слайд 13

-There are Houses of Parliament built on the banks of the Thames at Westminster. -Common people reside in the East End. This is a vast area running eastward from the City.

Слайд 17

Достопримечательности Великобритании - Трафальгарская площадь

Слайд 18

Moscow Презентация выполнена учащимися 8 а класса

Слайд 19

The capital of Russia is Moscow. Moscow is an old city. It is more than 850 years old.

Слайд 20

The city is situated on seven hills. On one of them is the Kremlin with its beautiful red walls and famous towers. The Kremlin is the heart of Moscow. Spasskaya Tower

Слайд 21

There are a lot of beautiful churches, cathedrals, bell towers and temple s in Moscow. Arkhangelskiy Cathedral

Слайд 22

Bell tower of Ivan the Great

Слайд 23

Pokrovskiy cathedral

Слайд 24

Kutuzovskiy prospect

Слайд 25

Now Moscow is the biggest and most wonderful city in Russia. There are many modern buildings, streets and bridges. Andreevskiy Bridge

Слайд 26

Where can you see these places? 1 4 2 3 the Summer Garden Peterhof the Armoury Chamber the Kremlin

Слайд 27

Where can you see these places? the Kunstkammer the Red Square the Mariinsky Theatre the Tretyakov Gallery the Tsar Cannon 9 10 11 12 13


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Конспект урока по английскому языку в 5 классе к УМК К.И.Кауфман, М.Ю.Кауфман «Happy English.ru» Тема урока: "Interests.Hobbies."

Конспект урока по английскому языку в 5   классе к УМК К.И.Кауфман, М.Ю.Кауфман «Happy English.ru»...

План-конспект урока по английскому языку 4 класс. Урок №4 Тема: День Рождения. Учебник Happy English.ru К.И. Кауфман, М.Ю. Кауфман.

Урока комплексного применения знаний и умений.Цели и задачи урока: 1.Познакомить с новой лексикой по теме „ День рождения “ и закрепить ее в языковых и речевых упражнениях.2. Развивать про...

План-конспект урока по английскому языку 5 класс. Урок №13 Тема: §1-2 Глагол иметь в настоящем времени. Учебник Happy English.ru, К.И. Кауфман, М.Ю. Кауфман

Тема: §1-2 Глагол "иметь" в настоящем времениЦели и задачи урока:·         Повторить употребление глагола have got в утвердительных и отри...

План-конспект урока по английскому языку 11 класс. Уроки № 8, 9 Тема: Cambridge & Oxford. Учебник Happy English.ru К.И. Кауфман, М.Ю. Кауфман.

Тема: Cambridge & OxfordЦели и задачи урока:·         Познакомить учащихся с лексикой по теме „Университеты Англии" и обеспечить ее отрабо...

План-конспект урока по английскому языку 4 класс. Урок № 3. Тема: Дни недели Учебник Happy English.ru К.И. Кауфман, М.Ю. Кауфман.

Урок комплексного применения знаний и умений.Цели и задачи урока: 1. Познакомить с новой лексикой по теме „Еда“ и закрепить ее в языковых и речевых упражнениях.2. Развивать произносительны...

План-конспект урока по английскому языку 4 класс. Урок №16 .Тема: §4 Образование вопросительных предложений. Учебник Happy English.ru К.И. Кауфман, М.Ю. Кауфман.

Тема: §4 Образование вопросительных предложенийЦели и задачи урока:·         Повторить употребление глагола have got в во­просительных предложен...