Урок по материалу песни Битлз “When I’m Sixty Four”
план-конспект урока по английскому языку (10 класс) по теме

Сандалова Тамара Андреевна

Я часто использую песни на уроках английского языка.После знакомства с песней “Битлз” “When I’m Sixty Four” ребята решили сделать проект ко Дню рождения Джона Леннона, целью которого было исследовать и сравнить степень популярности группы “Битлз” в различных возрастных группах для выявления их поклонников и создания Фан-клуба в нашем городе. При работе над проектом возникла необходимость более глубокого изучения жизни и творчества “Битлз”, был снят видеоклип, обсуждалась возможность приезда Пола Маккартни в Урюпинск, был сделан выпуск школьной газеты , посвящённый “Битлз” на английском языке.

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon prilozhenie1.doc59 КБ
Файл doc3.docx278.41 КБ

Предварительный просмотр:

When I’m Sixty-Four

1 What is associated with the name of the song?        Fill in the Word-Web

2 Match the words and definitions.                   

  1. a fuse                                 a) exactly
  2. a weed                                b) to repair (something broken
  3. to mend                              out or torn)
  4. to waste away                    c) a wild plant growing where it is
  5. to go for a ride                   not wanted (eg, in the garden.)
  6. to scrimp                            e)= to skimp, supply, use the
  7. to fill in (the form)             minimum of what is needed.  
  8. to drop a line                      They are so poor that they have
  9. precisly [pri’saisli]             to skimp.

                                                          f ) to go for a walk

                                                          g) to add what is necessary to

                                                          make complete.

                                h) (of an electric circuit or part of

                            it.)

                                i) to lose strength by degrees.

Answers: 1      2      3      4___   

    5      6      7      8     9____        

 

 3 Complete the song.

When I get older losing my hair,

Many years from now,

Will you still be sending me a                 Valentine

Birthday greetings, bottle of wine.

If I’d be out till quarter to three                                         Would you lock the door?

     Will you still need me, will you still

     feed  me,

     When I’m sixty-four?

     You’ll be older too,

     And if you say the word,

          I could stay with you.

  1. I could be handy ____a____
  2. When your lights have gone.
  3. You can knit a sweater by the fireplace
  4. Sunday morning ______________
  5. Doing the garden, digging the____
  6. Who could ask for more?
  7. Will you still need me, will you still feed me.
  8. When I’m Sixty-Four?
  9. Every summer we can rent a cottage in the Isle of Wight,
  10. If it’s not too dear.
  11. We shall _____ and save
  12. Grandchildren on your knee-
  13. Vera, Chuck and Dave.
  14. Send me a postcard, __________,
  15. Stating point of view,
  16. Indicate _________ what you mean to say,
  17. Yours sincerely, ____________,
  18. Give me your answer, ________,
  19. Mine for evermore.
  20. Will you still need me, will you still feed me,
  21. When I’m sixty-four?

TEACHER’S NOTES    

When I’m Sixty-Four. 

BEFORE LISTENING

Activity 1

 Possible variants

Activity 2

 In pairs, look at Activity 1 and match the words and definitions. Check the answers with the whole  class. Ask students what the song is about and what other words they expect to hear.

WHILE LISTENING

Activity 1

Students listen and tick the words or expressions as they hear them. Students think again about their predictions. Listen to their ideas.

Activity 2

Students individually read the text in Activity 2. In pairs they fill in the gaps using the words from Activity 1. Explain that they may need to change the form of the verb to gerund, future, etc. Students then listen and check their answers.

                                                                                                                                                                                                                                                

After Listening

 Students choose four or five other words from the song they don’t understand and work together to try to find out the meaning. They can ask each other and the teacher and use dictionaries. They should draw simple pictures to illustrate the definition of new words. In pairs, they test each other’s memory by pointing to illustration to see if their partner can remember the word.

 Ask the students to read through the song

        1.How many people is the song about?

        2.What is the relationship between the people in the song?

        3. What does the singer promise to do?

        4.What do you think his girl will write      him about?

        5.What do you think will happen next?

 Ask the students to write a letter to the singer from his girl, using their imagination.

 Suggest your students to compete in a poetical translation of the song. Then vote on the best one. Students can plan and make a video for the song.

Key

Line1 mending a fuse   Line17 drop me a line

Line4 go for a ride        Line19 precisely

Line5 weeds                  Line20 wasting away    

Line14 scrimp               Line21 fill in a form

Key

1h    2c     3b      4i     5f     6e     7g     8d     9a  

When I’m  Sixty-Four

I’ll be handy. I’ll be able to do a lot of things.

I’ll take care of my wife and grandchildren.

I’ll have grandchildren.

I’ll be losing my hair.

I’ll still love  my  wife.  

SONG LYRICS

When I’m Sixty-Four.                                                        

John Lennon – Paul McCartney.                                                

When I get older losing my hair,        

Many years from now,        

Will you still  be sending me a Valentine                

Birthday greetings bottle of wine

If I’d be out till quarter to three                                 

Would you lock the door?                

Will you still need me, will you still feed me,        

When I’m sixty-four?                                                                

You’ll be older too,                                

And if you say the word,                                        

I could stay with you.        

                        

I could be handy, mending a fuse

When your lights have gone.                

You can knit a sweater by the fireside,        

Sunday morning go for a ride,                                        

Doing the garden, digging the weeds;        

Who could ask for more?        

Will you still need me, will you still feed me,                

When I’m sixty-four?                                                        

Every summer we can rent a cottage in the Isle of Wight,                

if it’s not too dear.        

We shall scrimp and save                                        

Grandchildren on your knee –

Vera, Chuck and Dave.                                                        

Send me a postcard, drop me a line,                        

Stating point of view,                

Indicate precisely what you me

Yours sincerely, wasting away.                

Give me your answer, fill in a form,                

Mine for evermore.                                        

Will you still need me, will you still feed me,        

When I’m sixty-four?                        

When I’m  Sixty-Four

.

I’ll be losing my hair

Приложение №1



Предварительный просмотр:


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Урок по материалу песни Битлз “When I’m Sixty Four”

Я часто использую песни на уроках английского языка.После знакомства с песней “Битлз” “When I’m Sixty Four” ребята решили сделать проект ко Дню рождения Джона Леннона, целью которого было исследовать ...

Урок по материалу песни Битлз “When I’m Sixty Four”

Я часто использую песни на уроках английского языка.После знакомства с песней “Битлз” “When I’m Sixty Four” ребята решили сделать проект ко Дню рождения Джона Леннона, целью которого было исследовать ...

Конспект урока по музыке "Тайна БИТЛЗ всегда с нами"

Познакомить учеников с одним из лучших образцов Запада вокально-инструментального творчества....

Опыт анализа лирической песни (на материале песни “Уж ты, ночка, ты, ноченька темная.”, 8 класс)

Опыт анализа лирической песни (на материале песни “Уж ты, ночка, ты, ноченька темная.”, 8 класс)...

Неправильные глаголы в Past Simple и Present Perfect (на материале песни George Michael – "Jesus To A Child")

Песня Дж. Майкла "Jesus To A Child" содержит достаточное количество неправильных глаголов, употребленных во второй и третьей формах.Задача студента - во время прослушивания песни из двух предложенных ...

Отработка 3 лица ед.ч. в Present Simple (на материале песни Elton John - Believe)

Worksheet содержит в себе текст песни, в котором студенту предлагается выбрать один из двух вариантов. Выбор правильного варианта основан на знании правила образования сказуемого в 3 лице ед.в. в Pre...

Работа с Present Simple (на материале песни Titiyo - Come Along)

Песня Titiyo "Come Along" содержит достаточное количество глаголов, употребленных в Present Simple.Задача студента - во время прослушивания песни услышать и вставить одно из слов, предложенн...