Методическая разработка по внеклассному мероприятию (английский язык) “In the Animals’ World”
методическая разработка по английскому языку по теме

Костромитина Ирина Вячеславовна

 

         Данное мероприятие было проведено по окончании темы “Wild and Domestic Animals” по учебнику Верещагиной И.Н. для 3 кл. и подытоживало пройденный цикл уроков по данной теме.

Главная цель мероприятия  (в учебном плане): контроль сформированности навыков и умений по пройденной теме, а также формирование таких качеств личности как: взаимопомощь, взаимоподдержка, активность, целеустремленность, доброжелательность, сопереживание,  чувство товарищества, успеха за свою работу.

Примерно за три недели до мероприятия  был спланирован приблизительный ход турнира. Была просмотрена соответствующая литература, подобраны конкурсы и т.д. Ребята до турнира пишут сочинения о любимых животных или домашних питомцах, оформляя их рисунками, фотографиями, иллюстрациями. Стихи заучивались в процессе изучения темы – на уроках и дома. Некоторые из ребят предлагали свои варианты конкурсов-заданий.

Учащиеся самостоятельно подготовили оформление кабинета: принесли картинки  и книги о животных, игрушки-животные, фотографии с домашними питомцами.

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon В мире животных105 КБ

Предварительный просмотр:

МУНИЦИПАЛЬНОЕ БЮДЖЕТНОЕ ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНОЕ УЧРЕЖДЕНИЕ

СРЕДНЯЯ ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ ШКОЛА   № 89

Методическая разработка

по внеклассному мероприятию

(английский язык)

“In the Animals’ World”

Составитель: Костромитина  И.В.

учитель английского языка

2013 г.

-1-

СЦЕНАРИЙ ВНЕКЛАССНОГО МЕРОПРИЯТИЯ

(турнир знатоков о животных)

“In the animals’ world”

Участники:

- Ведущий – учитель

- Две команды (мальчики и девочки или по желанию самих ребят)

- Жюри – учащиеся 11-х классов (2-3 человека)

Данное мероприятие было проведено по окончании темы “Wild and Domestic Animals”  и подытоживало пройденный цикл уроков по данной теме.

Главная цель мероприятия  (в учебном плане): контроль сформированности навыков и умений по пройденной теме, а также формирование таких качеств личности как: взаимопомощь, взаимоподдержка, активность, целеустремленность, доброжелательность, сопереживание,  чувство товарищества, успеха за свою работу.

Примерно за три недели до мероприятия  был спланирован примерный ход турнира. Была просмотрена соответствующая литература, подобраны конкурсы и т.д. Ребята до турнира пишут сочинения о любимых животных или домашних питомцах, оформляя их рисунками, фотографиями, иллюстрациями. Стихи заучивались в процессе изучения темы – на уроках и дома. Некоторые из ребят предлагали свои варианты конкурсов-заданий.

Учащиеся самостоятельно подготовили оформление кабинета: принесли картинки  и книги о животных, игрушки-животные, фотографии с домашними питомцами.

Ход мероприятия

1 этап. Подготовительный.

Приветствие жюри, участников, учителей. «Разогревающие» вопросы для участников, разделение на команды, представление команд.

2 этап. Основной.

Выполнение заданий и их оценивание жюри

3 этап. Заключительный.

Подсчёт заработанных баллов, подведение итогов, пожелание на будущее, награждение.

-2-

Teacher: Hello, dear boys and girls, teachers and parents. I’m glad to see you. Today we are going to talk about animals. So our meeting today is called “In the animals’ world”. I know that some of you have pets at home. Am I right?

Pupils: Yes, we have. (You are right!)

Teacher: So, what pets are they?

Pupil 1: I have got a cat. Its name is….

Pupil 2: I’ve got a dog. Its name is….

Pupil 3: I’ve got a parrot. Its name is….

Pupil 4: And I’ve got a hamster…

Pupil 5, 6, 7… (по желанию)

Teacher: And do you love your pets? Do you take care of them? How do you do that?

Pupil 1, 2, 3: Of course, we love our pets. We feed and wash them, walk and play with them… etc.

Teacher: It is so good, that you have pets at home, and you take care of them (I see that you really love them and your pets have real friends). And now let’s start our competition. Make two (three) groups now. Are you ready? Now make up the name for your group.

Учащиеся делятся на две (три) команды и придумывают название.

 Teacher: Very well. Introduce your team, please.

The 1st team: Our team is “Funny little hens” (девочки)

The 2nd team: We are “Brave lions” (мальчики)

(Учащиеся представляют свои команды)

Teacher: Well, our first task. It’s very easy for you. Just name the animal (wild or domestic). One team after another. That team who tell the last name of  the animal  get a point.

Команды называют по очереди животных; одно очко получает та команда, которая  называет животное последней.

Teacher: I see that you know lots of animals. That’s good. And do you know the poems about them? Of course, you do! Let’s listen to each other! Again one team after another. And our judges listen to you very attentively.

Ребята от каждой команды по очереди рассказывают стихотворения о животных. Если рассказчик забыл строчку, другой участник этой же команды может ему помочь. За каждое стихотворение жюри присуждают 2 балла (можно использовать жетоны). Если были допущены ошибки или были паузы в стихах – 1 балл. (стишки смотреть в приложении).

-3-

Teacher: Good. L see you really know a lot of poems about animals .And now let’s see can you guess what animal is in the cassette. Listen. If you know the animal raise your hand. The pictures on the blackboard will help you. Участники каждой команды по очереди называют животное, звуки которого они слушают на кассете. За каждый правильный ответ – 1 балл (жетон). Оценивает жюри.

Teacher: Well done. And now listen to the description of animals and guess again: if the first team can’t give the answer the second team can do it. So, listen.

Команды внимательно слушают описание животных, отвечают по очереди. За каждый правильный ответ – 1 жетон (балл):

Teacher:

  1. I’m green. I’m long. I live in water. I can swim. I can’t jump. I live in Africa. (a crocodile).
  2. I’m white. I can jump and run. I can’t swim, climb. I don’t like foxes. (a hare).
  3. I’m red. I can jump and run. I live in the forest. I have got a beautiful fluffy tail. (a fox).
  4. I’m big. I’m grey. I live in Africa. I like grass and fruit. . I have got very big ears and a very long nose. (an elephant).
  5. I’m brown. I’m big. . I can jump, run and climb. . I like honey very much. (a bear).
  6. I’m yellow and brown. I can run but I can’t jump. I’m very tall. I like to eat grass and leaves. l live in Africa. (a giraffe).
  7. I live in the water: in the rivers, seas, oceans. I can’t say anything. . I can swim very well. (a fish).
  8.  I can fly. I am clever. I can sing and say different words. I can’t swim. (a parrot).
  9. I am a very funny animal. I can jump and climb very quickly. I can hang by my tail. I like bananas very much! (a monkey).

Teacher:  That’s enough. Thank you. You know animals very well. And now I want to listen to your stories about your favourite animals or pets. You have three minutes. Get ready and tell us about your favourite animal.

Учащиеся готовят устные ответы в течение трех минут о своем любимом животном или домашнем питомце. Затем один участник от каждой команды рассказывает о нем. Жюри оценивает (2 балла - за хороший ответ, 1 балл – если есть некоторые ошибки).

Teacher: How wonderful! You know so much about your pets and favourite animals. I am glad. And now your next tasks for you. Look at them. The first task is to complete the words correct letters. If everything is right, you will get two points for this task. And the second task is to solve

-4-

the crossword about animals, of course. If you do it correctly, you will get 2 points again. You have 5 minute. Let’s start!

Ребята выполняют два письменных задания на карточках. За точно выполненные задания они получают по 2 балла. Если есть некоторые ошибки – 1 балл. Если не справились – 0 баллов.

1 задание: заполнить пропуски в словах.

2 задание: разгадать кроссворд.

№ 1  

Insert the letters to make words:

D_ck, m_n_ey, mou_ _ , _ ear, ham_t_r, _ _sh, hors_ , p_ _ rrot.

№ 2

Solve the crossword:

Across:

     1) The baby of a dog.

     2) A wild animal, which lives in the water.

     3) Domestic animal. It likes to have milk and mice,

     4) A wild animal, which lives in Africa. It eats leaves.

     5) This animal has got short tail and long ears. It lives in the forest.

Down:

  1. A bird that can speak.
  2. The baby of a hen.
  3. A red animal that lives in the forest.
  4. A wild animal from Africa and India. It likes to have a shower.
  5. This wild animal which can live in the sea and on the ground. It likes grass, leaves, fruit and vegetables. Some children keep it as a pet at home.

5T

O

2

R

1

3C

A

T

4E

T

1P

U

P

P

Y

H

L

O

A

4G

I

R

A

F

F

E

I

R

C

P

S

R

K

5H

A

R

E          

2C

R

O

C

O

D

I

L

E

A

T

N

N

T

Teacher: So you have finished. Our respected judges will check your works. And we are doing the next task. You know lots of poems about animals; you can tell and write about them. But now I want to see how well you can draw them. One pupil from each team comes to the blackboard. Of course, it is a very simple task. But I have just one little note: you must draw the animal with closed eyes! So, the first picture must be a mouse, the second one is an elephant, (and the third one is a pig, a horse …etc.)

         На доске прикреплены два (три) листа формата А3 или А2. От каждой команды представители рисуют на бумаге свое животное ( на глазах - повязка). После этого вместе оцениваем «картины», жюри записывает баллы.

Teacher: So beautiful! Your pictures are perfect! Very good! And now, while our judges count your marks I suggest you to dance a little.

          Можно включить запись песни на английском языке о каком-либо животном и раздать детям распечатки с текстом песни, чтоб они могли танцевать и одновременно подпевать.

Teacher: How wonderful we can sing! Let’s applause to ourselves! Good. Take your places, please. And now the word is given to our fair judges.

      После музыкальной паузы слово предоставляется жюри. Жюри называет количество баллов, заработанное командами в письменном задании, и подводит итог (общее количество баллов).

Teacher: We thank our judges. Did you like our competition, Hens and Lions? Let’s draw a conclusion to our today’s meeting. You know lots about animals – your score (points) show it to us. But now I want to say once more: take care of your pets, take care of wild animals, take care and love all the nature. Don’t forget that all of you is a part of nature, a part of the animal’s world.

Литература

  1. Бойцова Е.И. Урок-соревнование «Зов джунглей» // Иностранные языки в школе. 2005. №1. с. 49-50.
  2. Виноградова О.И., Соловова Е.Н. Учебник «Cambridge English for schools in Russia». Level 1. – М.:Дрофа, 2003. с. 10. (упр. 2)
  3. Методическая почта. // Иностранные языки в школе. 2002. № 6. с. 47-48.
  4. Организация классных часов  на английском языке./ Автор-составитель А.В. Конышева. СПб, 2004. с. 17-21, 42-48.
  5. Папугина О.В. Сценарий праздника “Animals” // Иностранные языки в школе. 2003. №2. с. 74-77.
  6. Верхогляд В.А. Английские стихи для детей. 2007.

ПРИЛОЖЕНИЕ

I’ve got a dog

Her name is Pat.

She can do this,

She can do that

Look at my dog!

Tricks she can do

I love my dog

She loves me too.

* * *

I’ve got a dog,

His name is Jack.

His head is white,

His nose is black.

I take him out

Every day.

Such fun we have!

We run and play.

Such clever tricks

My dog can do.

I love my dog

He loves me too.

* * *

I like little pussy.

Her coat is so warm,

And if I don’t hurt her

She’ll do me no harm.

* * *

So I’ll not pull her tail,

Or drive her away,

But pussy and I

Very gently will play.

* * *

She will sit by my side,

And I’ll give her some food,

And pussy will love me

Because I am good.

* * *

I saw, I saw, I saw

A lion at the Zoo.

I saw, I saw, I saw

A baby tiger too.

I saw, I saw, I saw

A big grey kangaroo.

I saw, I saw, I saw

I saw them at the Zoo.

* * *  

Horses gallop, and ponies too,

Cows just stand and chew and chew.

Puppies run and kittens play,

Bunnies hop about all day.

* * *

When Bunny goes

Out to tea,

She washes well

As you can see,

She scrubs her paws,

Her long, long ears

And little nose.

* * *

I like dogs,

All dogs:

Big dogs and

Small dogs,

Glad dogs and

Sad dogs.

But I like best

On land or sea

The one, who wags

His tail at me.

* * *  

Quickly, quickly,

Hop, hop, hop,

Up he goes

To the tree top!

Quickly, quickly,

Round and round,

Down he jumps

To the ground.

* * *

The cow eats gass

And the gass is green.

But the milk of the cow is white.

If the gass were white,

Would the milk be green?-

I must ask my dad tonight.

* * *

I found a cow!

How?

I found a bear!

Where?

I found a hen!

When?

I found a bear,

I found a hen,

I found a cow,

Wow!

* * *

I wonder

 Have you ever heard my parrot?

He is a talking bird

He says “Hello” to any man

Who says “Hello” to him.

He eats and sleeps and talks again.

* * *  

I love my cat.

It’s warm and fat.

My cat is grey.

It likes to play.

* * *

Pussy cat, pussy cat,

Where have you been?

I’ve up to London

To look at the Queen.

Pussy cat, pussy cat,

What did you see there?

I frightened a little mouse

Under her chair.

* * *

I love all kinds of animals,

Dogs and cats and rabbits,

I love all kinds of animals,

I know their little habits.

* * *

If I had a lot of money

Do you know what I would do?

I’d buy a lot of animals

And have my own little Zoo.

But they wouldn’t be in cages,

They’d be free to run around.

* * *

THREE CHICKENS

One little chicken with yellow feet,

One little chicken with tail so neat,

One little chicken stands up tall –

Mummy Hen does love them all.

* * *

TWO LITTLE PUPPY DOGS.

Two little puppy dogs walk down the street.

Two little puppy dogs wag tails as they meet.

Two little puppy dogs bark when they run.

Two little puppy dogs surely have fun!

* * *

IT’S FUN.

It’s fun to be this, it’s fun to be that.

To leap like a lamp, to climb like a cat,

To swim like a fish, to hop like a frog,

To trot like a horse, to jump like a dog.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Методическая разработка билингвального внеклассного мероприятия

Ни для кого не является секретом тот факт, что у учащихся старших классов наблюдается некоторое снижение интереса к иностранному языку, ибо элемент новизны иcчез, появилось осознание того , что ...

«Откуда есть пошла земля русская…» методическая разработка интегрированного внеклассного мероприятия, посвященного 1150-летию образования российской государственности «Откуда есть пошла земля русская…» методическая разработка интегрированного внекласс

Данная  работа  посвящена  1150- летию образования российской государственности. В  работе  представлены: история образования российской государственности, история симво...

МЕТОДИЧЕСКАЯ РАЗРАБОТКА ИНТЕГРИРОВАННОГО ВНЕКЛАССНОГО МЕРОПРИЯТИЯ ПО ТЕМЕ: РЕЧЕВОЙ ЭТИКЕТ В РУССКОМ И АНГЛИЙСКОМ ЯЗЫКЕ.

Целью проведения данного мероприятия явилось желание помочь сегодняшней молодежи красиво и воспитанно вести себя в различных ситуациях. Речевой этикет поможет молодым людям  не только быть ...

ПРЕЗЕНТАЦИЯ К МЕТОДИЧЕСКОЙ РАЗРАБОТКЕ ИНТЕГРИРОВАННОГО ВНЕКЛАССНОГО МЕРОПРИЯТИЯ ПО ТЕМЕ: РЕЧЕВОЙ ЭТИКЕТ В РУССКОМ И АНГЛИЙСКОМ ЯЗЫКЕ

Целью проведения данного мероприятия явилось желание помочь сегодняшней молодежи красиво и воспитанно вести себя в различных ситуациях. Речевой этикет поможет молодым людям  не только быть ...

Методическая разработка к внеклассному мероприятию по английскому языку 5-6 классы по мотивам эпизода мультсериала «Фиксики» «The Team»

Методическая разработка к внеклассному мероприятию по английскому языку5-6 классы по мотивам эпизода мультсериала «Фиксики» «The Team»Автор: Свительская Т.П., учитель английского языка Цели и задачи: ...

Методическая разработка общешкольного внеклассного мероприятия, посвященного Международному дню родного языка (в рамках Литературной недели)

Методическая разработка общешкольного внеклассного мероприятия, посвященного  Международному дню родного языка (в рамках Литературной недели)...