Презентация и конспект к уроку "We travel"
презентация к уроку по английскому языку (6 класс) по теме

Презентация и конспект к уроку "We travel"

Скачать:

ВложениеРазмер
Package icon novaya_szhataya_zip-papka.zip2.95 МБ

Предварительный просмотр:

Конспект урока с использованием информационно – коммуникационных технологий (ИКТ).

Предмет: английский язык (совершенствовать речевые навыки)

Продолжительность: 1 урок (45 минут)

Класс: 6 А класс

Технологии:

- личностно – ориентированное обучение

- работа в группе

- информационно – коммуникативные

“Travelling to London ”

Обобщающий урок по учебнику Верещагина  И.Н., Притыкина Т.А. Учебник для 5 класса школ с углубленным изучением английского языка, лицеев, гимназий, колледжей.

Цели:

-  совершенствовать речевые (диалогическая, монологическая форма) и грамматические  навыки Present Perfect;

- активизировать лексические навыки;

- обучить аудированию с целью понимания общего содержания.

Оборудование:

- магнитофон;

- компьютер;

- доска;

- проектор;

- экран;

-  упражнения с заданиями, выполненные на компьютере с помощью программы для презентации  “Power Point”;

- Oxford  Word Magic

      1 .Вводная часть урока – слайды № 1

2. Для сообщения о теме и характере работы  на данном уроке используется слайд- № 2-5

3. Для настройки учащихся на беседу  по теме проводится фонетическая тренировка- слайд №  6 - 7

4. Для  активизации  лексических навыков целесообразно использовать наглядные пособия - слайд № 8-24

5. Развитие речевых навыков – слайд №  28

6.Совершенствование речевых навыков (диалогическая форма) –  Oxford word  Magic.

7. Развитие навыков монологической речи – слайд № 8-16

8. Аудирование с целью понимания общего  содержания (текст для аудироания взят из  Factfiles) – слайды №25

9. Для закрепления и дальнейшего использования лексических единиц по теме “Travelling to London”  учащиеся выполняют кроссворды, вставляют пропущенные слова.

(Oxford word magic)

Конспект урока  “ Travelling to London ”  учителя английского языка по учебнику Верещагина  И.Н., Притыкина Т.А. Учебник для 5 класса школ с углубленным изучением английского языка, лицеев, гимназий, колледжей.

Ход урока.

T:  Good morning, everybody. I am glad to see you. How are you?

P:  Good morning. How are you? I am fine thank you.

T:  Today some guests are present at our lesson. I think we must greet them on behalf of our pupils. Would you like to do it, please?

P:  I am happy to greet you on behalf of our pupils. I hope you will be pleased with our answers. We like English and try to study as well as we can.

T;  Thank’s take your seats please.

Introduction of the lesson.

1. T: Well, let’s start our work.  Look at the slide now. Look at these pictures, listen to the sounds and think about the title of our lesson. Do you have any idea what the title of our lesson is? Look at the slide I have prepared a puzzle for you. If you put all these letters in correct order you will’be able to name the title of our lesson.So the title of our lesson is “Travelling  to London”.

We’ll speak about travelling and places that people  can  visit in London.

2. So we are going:

  • to speak English a lot;
  • to listen to the CD;
  • to sing a song;
  • to do a crossword;
  • to do a puzzle;
  • to watch video;
  • to read a quiz.

  1. T: Now let’s start our travelling. In order to speak about travelling we must revise the words.

arrival

departure

to check in

customs

customs officer

to book

booking-office

fare

by train

by bus

by taxi

by plain

by ship

on foot

  1. T: Now tell me please how can we get to:

  1. Moscow
  2. London
  3. Cheboksary
  4. Archangelsk
  5. Australia

  1. T: Please answer my questions.

  1. How do you think what is the fastest way of travelling?
  2. What is the most comfortable way of travelling?
  3. What is your favourite way of travelling?

    T – Now, Irina come to me please. And all of you will ask her questions about travelling.

 

 5.  Now look at this slides of sightseeing of   London at repeat the names after me.

6. Look at the pictures and name the sights of London.

(The children are speaking about the sights of London)

7. T: _ Thank you! Now please listen to the text and read it after the  speaker  for yourselves.

(Silent reading  and listening to the text.)

Have you understood the text?

Pupils – yes, we have.

T- So, let’s do some exercises. Please tell us if these sentences are true or false.  

(True\false sentences. We  do it together)

T- Very good. Thank you! You have understood the text well.

(Oral answering the teacher’s questions).

8. T- Thank you very much! I hope you have found out a lot! And now please finish  the sentences:

  1. The capital of Great  Britain is  …
  2. The home of the Queen in London is… …
  3. Big Ben is one of the most famous …in the world.
  4. London is situated on the river …
  5. There are a lot of ravens near …
  6. Trafalgar square is …
  7. The heart of London is…
  8. Every day many …  visit London.

(Completing the sentences. I give them 2  minutes.)

9. T – Now please stand up ! Look at me! We’ll do some fun!

(Зарядка.)

T – All right. Very good! I hope you’ve had a rest!

10. T – And now we’ll watch  some  video about the sights  of this wonderful city. Please try to memorize them.

Now work in pairs. Please ask each other what the children have seen and where they have been.  Don’t forget about  Grammar! This is Present perfect. We use the verb have\has and the third form of the verb.  And in the special question we say “what” or “where” and then “have”. Don’t forget about it.

(On the slide. What have they seen?

Where have they been? The children are working in pairs).

         11.     T- And now please answer my questions using your knowledge and text.

1. What famous sights of London can you name?

2. What can you say about the Big Ben?

3. What can you say about the National Gallery?

4. What have you found out about the Buckingham Palace?

        (Oral answering the teacher’s questions).

  12. T- And now it’s time for you to work.  We will listen to your projects about the famous sights of London.  

13. T- Thank you very much. And now translate the following sentences from Russian into English.

    T. You’ve worked very good today.

 14. Now fill this table please.

 

  How do you feel?

I like the crossword

I like the video

I like the pause

I like the text

I like the quiz

I like the questions

I like the whole lesson

I like the lesson

I don’t like the lesson

15. So, the lesson is over. You may be free. Good buy.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Презентация и конспект урока для 5 класса "Употребление глагола "to be".

Презентация и конспект к уроку"Употребление глагола "to be", личных и притяжательных местоимений" по УМК О.В.Афанасьевой для 5 класса...

Презентация и конспект урока 6_2.3.2 «Как образуются понятия» (Босова Л.Л)

Урок предназначен для учеников 6-го класса, обучающихся по учебнику Л. Л. Босовой.Цель работы: познакомить с основными логическими приёмами формирования понятия.Объяснение нового материала и его закре...

конспект внеклассного мероприятия "Travelling to London"

Данное мероприятие будет интересно учителям английского языка, котрые хотели бы расширить знания учеников о стране изучаемого языка....

Конспект урока "Shakespearian Travel. Stratford upon Avon" в 6 классе с использованием развивающей технологии

Topic: Shakespearian Travel. Stratford upon Avon.The plan of the lesson: Introduction.1. The geographical situation of Stratford upon Avon.2. Attractions of Stratford upon Avon.3. What do we kno...

Презентация к уроку по теме "Travelling"

Данная презентация может быть использована при изучении темы "Travelling" в 10 классе...

План-конспект урока "Is travelling worth effort and money?". Enjoy English 9

План-конспект урока "Is travelling worth effort and money?". Enjoy English 9...