Административная контрольная работа
тест по английскому языку по теме

Арушанян Елена Тимофеевна

Предварительный просмотр:

Административная контрольная работа по теме: «Артикль»

II полугодие     1 курс

1 вариант

Упражнение 1. Вставьте артикли.

1. I have got … turtle. … turtle is grey and green.

2. We have got … brother. Let’s play with … brother.

3. He wants to be … teacher.

4. I want to eat. Give me … ice-cream.

5. My dog has got … puppy. Let’s play with …puppy.

Упражнение 2. Вставьте артикли, где необходимо.

1. … my friend can’t play … baseball.

2. In … England children like to play … football.

3. Have you got … brother?

4. I have … apple. … apple is red.

5. Would you like to eat … orange or banana?

Упражнение 3. Вставьте артикль a/an, the, ---.

1) There is _____ apple on the table.

3) There is _____ cafe on the corner of the street. _____ cafe is beautiful.

4) There is _____ frog in the river. _____ frog is green.

Упражнение 4. Выберите правильный артикль.

2) Yury Gagarin was ____ first cosmonaut.

a) a;     b) the;     c) без артикля.

3) I don’t like ____ sugar.

a) a;     b) the;     c) без артикля.

4) Pass me ____ biscuits, please.

a) a;     b) the;     c) без артикля.

5) ____ tea is cold.

a) a;     b) the;     c) без артикля.

6) There is ____ book on the table.

a) a;     b) the;     c) без артикля.



Предварительный просмотр:

Административная контрольная работа по теме:

 «Артикль»

II полугодие  

   1 курс 2 вариант

Упражнение 1. Вставьте a, an или нулевой артикль.

1. My mother is … poet and my father is … farmer.

2. She has got … parrot, … iguana and … raven.

3. I like … cats, but I don’t like … vipers.

4. Iris has got … aunt and … uncle.

5. They like to play football with … friends.

Упражнение 2. Поставьте слова a, an или the.

1. There are different ways of travelling around … city.

2. … plane is … fastest way of travelling. … plane has got wings.

3. You can see … unusual picture from my window.

4. Read this book. … book is about Richard’s family.

5. There is … large lake in the center of the city.

Упражнение 3. Вставьте артикль a/an, the, ---.

5) There are _____ tigers in the Zoo. _____ tigers are strong.

6) In front of the school there is _____ church. _____ church is very old.

7) There is _____ owl in the tree.

Упражнение 4. Выберите правильный артикль.

7) Where is my ____ hat?

a) a;     b) the;     c) без артикля.

8) This ____ book is mine.

a) a;     b) the;     c) без артикля.

9) There are five ____ chairs in the room.

a) a;     b) the;     c) без артикля.

10) Look at ____ blackboard.

a) a;     b) the;     c) без артикля.

11) ____ sun shines brightly.

a) a;     b) the;     c) без артикля.



Предварительный просмотр:

Урок №69

.

Активизация иноязычного материала на уроке английского языка

«Лондон и его достопримечательности»

“London Sightseeing tour”

Учебно-методическая задача урока:

  • активизация иноязычного материала.

Целевая установка:

  • ориентация на формирование развития навыков и умений иноязычной речевой деятельности – аудирования, диалогической речи;
  • ориентация на овладение учащимися аспектами языка – произношением, лексикой, грамматикой интонационной окрашенностью речи;

Комплексные цели урока:

  • формирование коммуникативной компетенции;
  • обучение общению на иностранном языке;
  • обучение познавательной деятельности с использованием иностранного языка.

Воспитательные цели урока:

  • воспитание цивилизованной личности;
  • культуры мышления;
  • общения и поведения.

Общеобразовательные цели урока:

  • познавательные (приобретение знаний о культуре страны изучаемого языка, истории; постижение менталитетов других народов);
  • лингвострановедческие;
  • развитие лингвистического мышления;
  • активизация иноязычного материала.

Развивающие задачи урока:

  • развитие лингвистических способностей (фонетика, интонация имитация, догадка, способность к выявлению языковых закономерностей и др.);
  • развитие психических функций, связанных с речевой деятельностью (мышление, память, восприятие, воображение и др.)
  • развитие навыков самостоятельной работы и мотивации к дальнейшему овладению иноязычной культурой.

Оснащение уроков:

  • ТСО: магнитофон, телевизор, видеомагнитофон.
  • наглядность: карта Лондона, фотографии достопримечательностей Лондона.
  • раздаточный материал: карточки с заданиями, карточки для викторины.

Ход занятия:

        I      Организационный момент (2 мин.)

                    T: Hello, dear friends. Nice to see you. How are you today?

        II    Основная часть (36 мин.)

  1. Объявление темы, плана урока:

Today at the lesson we’ll visit the famous and beautiful city, the capital of the UK – London. You’ll see some interesting and historical places of the London.

We’ll do some exercises, watch a film, play and sing the song “Yellow submarine”

2. Фонетическая зарядка:

        Say after me:

        Buckingham Palace, Big Ben, Piccadilly Circus, the Tower of London, statue, the Trafalgar square, Regent’s park, Hyde park, St. Paul’s cathedral, Westminster Abbey, the Houses of Parliament.

3. Просмотр видеосюжета о Лондоне с целью извлечения специальной информации.

        I would like you to watch a filmstrip about London. Try to remember all names of the sightseeings.

4. Викторина «Кто хочет стать миллионером?»

        “Who wants to be millionaire?”

Повторение пройденного учебного материала во время игры.

5. The British royal family tree.

        «Генеалогическое дерево королевской семьи»

Изображение родословного дерева английской королевской семьи с перечнем имен и лет жизни. Под деревом размещены портреты королевской семьи. Нужно дополнить родословное дерево номерами фотографий.

6. What does the Queen like and dislike?

        «Что любит и не любит королева?»

Каждый учащийся получает конверт, в котором написано, что любит и что не любит королева. На протяжении трех минут нужно разложить карточки со вкусами королевы и названиями того, что не нравится королеве.

7. Now it’s time to sing

        “Yellow submarine”

Фонограмма песни.

8. Тест о Лондоне.

        Now we’ll have a test about London. Match the pictures with their descriptions.

На доске к фотографиям с достопримечательностями Лондона необходимо прикрепить их короткие описания:

Фотографии:

  • Big Ben.
  • Westminster Abbey.
  • Buckingham Palace.
  • 10 Downing Street.
  • The Tower of London

Краткие описания:

  1. This large clock is one of the towers if the houses of Parliament. You can hear the sound of it every hour in London.
  2. It’s royal church. Here you can see the tombs of the British kings and queens and other famous people.
  3. It’s the London home of the Queen. When the flag is flying on the top she’s at home.
  4. It’s the small street where the British Prime Minister lives. He lives at the number 10.
  5. It was a prison, a palace, the king’s Zoo. But now it’s a museum.

III         Подведение  итогов (2 мин.)

        Thank you for the lesson. You show yourself that you can read, listen and speak English.

        Your marks …

        Your home task will be to write a short story “My visit to London”



Предварительный просмотр:

Назовите, что изображено на этих рисунках. Впишите первые буквы этих слов по очереди в пустые клеточки, и у вас получится... тот, кто учит вас английскому языку в школе.



Предварительный просмотр:

Проверочная работа по английскому языку

по теме «Present Simple»

1 курс

Вариант 1

Упражнение 1. Напишите следующие предложения в отрицательной форме:

1. I am a student. 2. I get up at 7 every morning. 3. I have got much free time. 4. My college is far from my house. 5. I go there on foot. 6. I learn English. 7. I have many English books. 8. My friend lives near the college. 9. We go to college together. 10. She likes to read books.

Упражнение 2. Сделайте следующие предложения вопросительными:

1. I've got two brothers. 2. He is an engineer. 3. He goes to school at 8. 4. We usually have 6 lessons every day. 5. My friend likes English. 6. We read English well. 7. There are many desks in this class-room. 8. She likes to learn English. 9. Tom goes to bed at 10. 10. I have got a good TV set.

Упражнение 3. Поставьте вопросы, на которые нижеследующие предложения могли бы быть ответами.

Образец: No, I don't like this subject. Do you like this subject?

1. No, my father does not get up at 6. 2. No, I have no brother. 3. Yes, there are newspapers on the table. 4. No, I am not thirsty now. 5. Yes, he plays hockey very well. 6. Yes, he is at work. 7. Yes, there is a cup of coffee on the table. 8. No, there is no sofa in the room. 9. Yes, they have got three bedrooms in the house. 10. No, my mother doesn't go out in the evening.

Упражнение 4. Поставьте глаголы в Present Indefinite.

1. I (not to live) in Moscow Street.

2. They (to go) to school every day?

3. The teacher (to teach) pupils at school.

4. Pete and Kate (to have) a dog.

5. Ann (to be) a teacher.

6. My brother (to work) in a shop?

Упражнение 5. Поставьте глаголы в Present Indefinite.

1. We usually (to retell) texts and (to do) tests at the lessons?

2. Olga (to be) friendly and trendy.

3. I (not to like) to read horror stories about monsters when it (to be) rainy.

4. The pupils (to classify) a lot of words every day?

5. Mary (to advise) me to go to the cinema.

Упражнение 6. Поставьте предложения в Present Indefinite Tense.

1. The teacher (to ask) us a lot of questions in class every day.

2. My sister (to get) up at eight o'clock?

3. She (not to speak) French well.

4. In the evening we (to watch) TV and (to talk).

5. I often (to go) for a walk after dinner.

6. My mother (to work) at a factory.

7. When your lessons (to begin) on Monday?

8. They (not to read) many books.



Предварительный просмотр:

Проверочная работа по английскому языку

по теме «Present Simple»

1 курс

Вариант 2

Упражнение 1. Поставьте глагол в 3-ем лице единственного числа. Начинайте каждое предложение со слов: My friend ...

Образец: I usually read books in the evening. My friend usually reads book m the evening.

Обратите внимание на правильное произнесение суффикса -s и -es.

1. I always get up at 7. 2. I wash my face and hands. 3. I don't like to take a shower in the morning. 4. I have breakfast in the kitchen. 5. For breakfast I have a sandwich and a cup of tea. 6. I don't like coffee. 7. I go to school at 8. 8. I have 6 lessons every day. 9. I don't go home by bus. 10. I like to walk.

Упражнение 2. Задайте своему другу вопросы. Начинайте вопросы со слов Do ... Does ...

Образец: I live in this street. And you? Do you live in this street too?

1. I speak English a little. And you? 2. I go to school by bus. And you? 3. I like hot weather. And your father? 4. I play tennis. And your sister? 5. You cook well. And your friend? 6. You watch T. V. every evening. And your parents? 7. You like black coffee. And your mother? 8. I often go to the cinema. And you? 9. I go to bed at 11. And Ann? 10. Your father has dinner at 2. And your mother?

Упражнение 3. Вставьте глагол в правильной форме.

1.  I … in Moscow. (live, lives)

2. … you like English? (do, does)

3. My friends … German well. (speak, speaks)

4. He … not work at the factory. (do, does)

5. …. Pete often go to the theatre (do, does)?

Упражнение 4. Поставьте глаголы в Present Indefinite.

1. The pupils (to like) to learn English.

2. Kate (to be) a good pupil.

3. They often (to read) a lot of books?

4. Olga (to speak) English at her lessons?

5. The boy (not to carry) books in bags.

6. We usually (to get up) at 7 o'clock.

Упражнение 5. Поставьте глаголы в Present Indefinite.

1. Helen (to spend) her spare time in Cambridge?

2. My German teacher (to teach) me to spell words well.

3. Olga and Tanya (not to think) this Disney film (to be) interesting.

4. Lyna’s party (to be) very merry.

5. All children often (to visit) their grandparents in summer?

Упражнение 6. Поставьте глаголы в Present Indefinite.

1. Michael (not to walk) with his dog in the garden every day.

2. The girl often (to go) to her granny with a basket of food: frog's legs, chocolate's scones and hot porridge in the pot.

3. Tom and Mary (to live) in a house in the wood?

4. When the weather (to be) good she (to walk) around the pond to collect frogs.

5. They often (to go) boating in summer?


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Административная контрольная работа 8 класс

Контрольная работа составлена в виде теста состоящего из трех частей. Для 8 класса...

Административная контрольная работа 5 класс

Административная контрольная работа составлена в виде теста состоящего из трех састей, 2 варианта. 5 класс...

Административная контрольная работа 7 класс

Административная контрольная работа составлена в виде теста состоящего из трех частей...

Административная контрольная работа 7 класс по биологии

Админстративная контрльная работа по биологии по курсу 7 класс, рассчитана на базовый уровень, рассчитана на 45 минут, основана на УМК В.В.Пасечника  с соавторами...

Административная контрольная работа по биологии за 1 полугодие 9 класс

Административная контрольная работа по биологии 9 класс...

Административная контрольная работа по природоведению 5 класс за 1 полугодие

Административная контрольная работа по природоведению 5 класс за 1 полугодие...