конспект урока в 6 классе "Сохраним животный мир" к учебнику под ред. М.З. Биболетовой
план-конспект урока по английскому языку (6 класс) по теме

Шабалина Татьяна Александровна

 В  представленной  работе  вы  найдете  конспект  урока  к  6 разделу  учебника  М.З. Биболетовой   Enjoy  English 5-6.   Урок  разработан  с  возможностью  использовать  интернет  ресурсы  во  время  самостоятельной  работы  учащихся,  представлены  сайты,  которые  были  использованы  во  время  подготовки. 

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл konspekt_uroka.docx24.19 КБ
Файл prilozhenie_1.docx14.78 КБ
Файл prilozhenie_2.docx14.34 КБ
Файл k_uroku.pptx1.72 МБ
Файл raboty_detey.pptx351.93 КБ

Предварительный просмотр:

План-конспект урока английского языка

Тема:   Поможем   диким  животным.

Цель:  Создание   условий  для  развития  коммуникативных  умений  и  навыков.  

Задачи: 1. Образовательная:

  • пополнить   знания  учащихся  по  охране  животных  в  англо-язычных  странах
  • закрепить  умение  использовать  изученные  лексические  единицы  в  речевых  высказываниях;
  • совершенствовать  навыки  чтения  и  монологической  речи;

               2. Развивающая:  

  • развивать  умение языковой  догадки
  • развивать  внимание,  память,  мышление;
  • развивать  коммуникативные  способности;

               3. Воспитательная:

  • способствовать  формированию  толерантности  при  работе  в  паре;            
  • воспитывать  любовь к животным.

Формы  работы: фронтальная,  индивидуальная,  парная.

Средства  обучения:  аудиовизуальные (компьютер,  медиапроектор);

                                       информационные  (тексты  для  чтения, средства  интернет,  компоненты  УМК  М.З.Биболетова,  Н.В.Добрынина, Н.Н.  Трубанова.  Английский  язык  для  5-6  классов общеобразовательных  учреждений. – Обнинск: Титул, 2008.)

Этапы  урока

Деятельность  учителя

Деятельность  учащихся

Время

  1.  Начало  урока

-   Орг. Момент

- Фонетическая и  лексическая  разминка

-  Целеполагание

(сообщение  темы,  задач)

Проверяет  готовность  к  уроку,  приветствует  учащихся,  создает  эмоциональный  настрой.

- Good afternoon! I’m glad to see you. Sit down please.

- We  begin  our  lesson  with  listening  and  reading  poem.

( слайд  1)

Let’s go to safari park

To see the animals when dark.

The bear’s big, the hedgehog’s small

The brave lion lies along!

The elephant is strong  and grey

The panda sleeps the hole day

Only hungry crocodile

Watches me and waits and smiles.        

-  Read   the  poem  again.

- What  is  the  topic  of  our  lesson?

(слайд 2)

Озвучивает  тему  урока,  предлагает  посмотреть  на  тексты  и  определить,  чем  будут  заниматься  на  уроке.

 

Приветствуют,  садятся.

Воспринимают  информацию  с  опорой  на  текст,  переводят,   повторяют построчно, читают в парах,  читают вслух.        

Выдвигают  свои  предположения  по  теме  и  задачам  урока.

30 сек.

5 мин.

2 мин.

  1. Основная  часть.

- знакомство  с  новыми  словами

- Введение  в  тему.

-  Работа  с  текстами.  Поиск  информации  в  интернете.

- Сообщения  учащихся  о  проделанной  работе.

 

Предлагает  прочитать  новые  слова  и  выражения,  затем  просит  составить  с  ними  свои  предложения.

- Read  the  following  word  combination and  use  them  in  own  sentences. (слайд 3)

to  savе (спасать)       endangered  animals

to  fight (бороться)    against  cruelty  to  animals

to  join (присоединяться)      a  society

world (мир)      the  animal’s  world

the  kind ( разновидность)      the  kinds  of  insects

- Use  the  following  word  combination   in  own  sentences.

- How  can  we  help animals?

Формулирует  задание,  организует  работу  в  группах.

- Now  read  these  texts,  do  the  tasks.  

(приложение 1)

Помогает  учащимся  во  время  их  самостоятельной  работы.

Предлагает  озвучить  полученную из  текста  и  интернета  информацию.

- Tell  3-5  sentences  about  National  Parks,   Greenpeace,  the  panda  and  show  pictures.

Читают  слова,  составляют  предложения.  Работают  в  парах,  проводят  взаимоконтроль.

Ответы    учащихся.

Самостоятельная  работа  учащихся.

Рассказы  учащихся,  вывод  на  экран  найденной  информации.

(приложение 2)

3 мин

3 мин

15 мин.

7-10  мин.

  1. Подведение  итогов

-рефлексия  деятельности  на  уроке,  выставление  оценок..

- запись  домашнего  задания.

Подводит  итоги,  спрашивает  чему  научились,  что  получилось  хорошо,  в  чем  испытывали  затруднения.  (слайд 4)

-What  animals  are  there  in  National  Parks  in  Canada?

-What  animals  are  there  in  National  Parks  in  Australia?

- What  is  Greenpeace?

-What  does  it  do?

-What  is  WWF?

- How  can  we  help  our  planet?

Предлагает  записать  домашнее  задание  и  объясняет  его.

Let’s  write  down  your  homework:  pg.  102,  ex. 1,3.

Thank  you  for  your  work..  Тhe  lesson  is  over.  see  you  later.

Систематизируют  полученную  информацию,  отвечают  на  вопросы.  Высказывают  свое  мнение  о  том,  что  происходило  на  уроке,  оценивают  результаты  достижений  на  уроке.

Запись     дом. задания.

Goodbye.

5 мин.

1-2 мин.

        

Информационные  ресурсы:

  1. УМК  М.З.Биболетова,  Н.В.Добрынина, Н.Н.  Трубанова.  Английский  язык  для  5-6  классов общеобразовательных  учреждений. – Обнинск: Титул, 2008.)
  2. С.Г. Тер-Минасова,   Л.М.Узунова,  Е.И.Сухина  английский  язык  для  общеобразовательных  учреждений. 3 класс.- М.:Академкнига/Учебник, 2012
  3. Сайты  организаций: www.banff.com    и   www.banff.com/wildlife, www.banff.com  and  www.banff.com/wildlife,   www.greenpeace.org/international,   www.gren-peace.org/russia)
  4. http://images.yandex.ru/yandsearch?text=%D0%BA%D0%B0%D1%80%D1
  5. http://images.yandex.ru/yandsearch?source=wiz&text=%D0%BA%D0%B0
  6. ttp://images.yandex.ru/yandsearch?text=%D0%BA%D0%B0%D1%80%D1%82
  7. http://images.yandex.ru/yandsearch?icolor=gray&p=2&text=%D0%BA%D0%B0%D1%80%D1%82%D0%B8%D0%BD%D0
  8. http://images.yandex.ru/yandsearch?icolor=color&text=%D0%BA%D0%B0%D1%80%D1%82%D0%B8%D0%BD%D0%BA



Предварительный просмотр:

Приложение №1.

National  Parks  in  Canada  and  Australia.

There  are  a  lot  of  national  parks  on  the  planet  Earth,  but  in  Canada  and  Australia  they  are  really  nice.  There  are  no  cars,  houses,  dirty  air  or  dirty  water  there.  Let’s  go  to  Kakadu  in  Australia.  It  is  a  big  national  park.  The  water  is  clean  and  the  air  is  healthy  there.  You  can  see  fantastic  fish,  angry  crocodiles,  funny  kangaroos,  and  koala  bears.

Do  you  want  to  see  grizzly  and  black  bears?  Go  to  Banff  in  Canada!  Banff  is  a  lovely  national  park,  too.  There  are  lot  of  big  and  small  animals,  tall  trees  and  nice   flowers  there.  You   can  swim  in  clean  blue  water.  It  is  really  exciting!

(see  www.banff.com  and  www.banff.com/wildlife.   There  are  some  nice  pictures  there.)  

  •  Tell  about  Banff  in  Canada

There  are  a  lot  of  national  parks  on  the  planet  Earth,  but  in  Canada  and  Australia  they  are  really  nice.  There  are  no  cars,  houses,  dirty  air  or  dirty  water  there.  Let’s  go  to  Kakadu  in  Australia.  It  is  a  big  national  park.  The  water  is  clean  and  the  air  is  healthy  there.  You  can  see  fantastic  fish,  angry  crocodiles,  funny  kangaroos,  and  koala  bears.

Do  you  want  to  see  grizzly  and  black  bears?  Go  to  Banff  in  Canada!  Banff  is  a  lovely  national  park,  too.  There  are  lot  of  big  and  small  animals,  tall  trees  and  nice   flowers  there.  You   can  swim  in  clean  blue  water.  It  is  really  exciting!

(see  www.banff.com  and  www.banff.com/wildlife.   There  are  some  nice  pictures  there.)  

  • Tell  about  Banff  in  Canada

Greenpeace.

Our  planet  says  “SOS”.  Why?  Well,  we  have  got  a  lot  of  problems  here.   These  are   problem  with  the  air,  water,  forests,  animals,  birds  and  fish.  The  air  is  not  clean  and  healthy,  and  the  water  is  dirty,  too.

On  our  planet  there  is  a  special  organization  -  Greenpeace.  It  cleans  the  air  and  the  water.  It  helps  all  the  animals  who  live  in  the  forest  and  in  the  water:  bears,  foxes,  monkeys,  crocodiles,  fish.  It  gives   food  to  animals  and  birds.  It  doctor   for  trees  and  flowers.  Greenpeace  is  looking  for  friends  in  Canada,  America,  Great  Britain,  Australia  and  Russia,  too.

(read  more  about  it  and  look  at  the  pictures  at:  www.greenpeace.org/international,   www.gren-peace.org/russia)

  •  Tell  about  Greenpeace.

        

Greenpeace.

Our  planet  says  “SOS”.  Why?  Well,  we  have  got  a  lot  of  problems  here.   These  are   problem  with  the  air,  water,  forests,  animals,  birds  and  fish.  The  air  is  not  clean  and  healthy,  and  the  water  is  dirty,  too.

On  our  planet  there  is  a  special  organization  -  Greenpeace.  It  cleans  the  air  and  the  water.  It  helps  all  the  animals  who  live  in  the  forest  and  in  the  water:  bears,  foxes,  monkeys,  crocodiles,  fish.  It  gives   food  to  animals  and  birds.  It  doctor   for  trees  and  flowers.  Greenpeace  is  looking  for  friends  in  Canada,  America,  Great  Britain,  Australia  and  Russia,  too.

(read  more  about  it  and  look  at  the  pictures  at:  www.greenpeace.org/international,   www.gren-peace.org/russia)

  •  Tell  about  Greenpeace.        

The  WWF  and  the  Panda.

Masha:   What  is  the  WWF?

Lea:   It  is  the  World Wildlife  Fund.  It  helps  the  planet.

M:  And  who  is  this  picture?

L:  This  is   a  panda,  a  lovely  animal  with  a  short  tail. It  is   the  symbol  of  the  WWF.  The  panda   lives  in bamboo  forests.  It  eats  bamboo  and  fish.  The  panda  usually  eats  a  lot.

M: Really?  Is  it  kind?

L: Oh,yes!  The  panda  is  funny  and  nice.  But  it  is  very  lazy.  It  likes  to  sleep  in  a  special  green  bed  near  trees.  People  made  problems  for  the  panda.  So  the  WWF  wants  to  help  it.

M:  Can  I  help  the  panda, too?

L:  Well,  you  can  help  the  planet.  Clean  your  home  town,  a  forest  or  river  near  your  home.  Don’t  throw  rubbish.  Give  food  to  birds  in  winter.  It’s  great  to  help!

(see  www.worldlife.org,  www.wwf.ru)

  • Tell  about  the  panda.


Предварительный просмотр:

Приложение №2

Ответы  учащихся  1-й  группы.

Black Bear

- can weigh from 250-300 pounds

- can reach up to 500 pounds

- can climb trees and swim great lengths

- have territories

- Summer food includes roots, berries, vegetables, nuts, flesh, snakes, fish, insects

- are large and muscular

- hibernates in the Winter months

 Просмотр  видео  онлайн:   Black Bear Crossing the Road

Grizzly Bear

- males can weigh 500-600 pounds, females 400-500 pounds

- some may reach as much as 750-900 pounds

- are stocky, rugged, strong

- have a distinct hump at the shoulders, a massive head

- are various shades of brown, goldish color

- likes very mountainous country as well as above the treeline

- in the Summer are wilder than Black bears

- more suspicious

- travel during both day and night

- enjoy similar food as Black bears

- hibernates from December to February or March

Ответы  учащихся  2-й  группы.

(Показывают  фотографии – деятельность  организации)

Polar Oceans

The Arctic and the Antarctic, two of the greatest wilderness areas on Earth with ecosystems vital to the functioning of our planet, are under assault from the impacts of rapidly accelerating climate change, industrialization, and the unchecked consumption of our planet's resources.

The poles are indicators of the planet's health and provide early warning that we are compromising the Earth´s ability to sustain life as we know it.  It is already too late to avoid profound negative changes at the poles, but we can limit the damage by establishing boundaries that stop the commercial fishing fleets and the oil and gas industries from plundering and polluting these already damaged ecosystems.

 zoom

 Polar bear. (фотография  на  экране)

No closed doors

The future of the Poles is a topic too important to let a few people decide behind closed doors. Yet, this is exactly what is happening. On March 29th, 2010, five ministers from the five Arctic coastal states met in Canada, excluding key stakeholders like the Inuit Circumpolar Council, environmental NGOs and many countries with a clear interest in what is decided for the region.

By talking to only a few countries, interested in divvying up the natural resources under the Arctic Ocean, Canada is creating a petroleum club and showing how little it cares for this fragile region.

Kumi Naidoo, International Executive Director of Greenpeace, sent open letters to all five ministers involved in this meeting.

Ответы  обучающихся  третьей  группы

(Материалы  взяты  с российской  страницы  WWF)

Что такое WWF?

Всемирный фонд дикой природы (WWF) – одна из крупнейших независимых международных природоохранных организаций, объединяющая около 5 миллионов постоянных сторонников и работающая более чем в 100 странах.

 

Достояние России

(Рассказ  ведется  на  фоне  просмотра  фильма онлайн «Амурский  тигр  в  третьем  тысячелетии»)

Амурский тигр (Panthera tigris altaica) – самый крупный тигр в мире. И единственный из тигров, освоивший жизнь в снегах. Такого достояния нет ни у одной страны мира. Без преувеличения, это один из самых совершенных хищников среди всех прочих. В отличие от того же льва, который образует прайды (семьи) и живет за счет коллективных охот, тигр – ярко выраженный одиночка, и поэтому в охоте ему требуется высочайшее мастерство.

Тигр венчает вершину пищевой пирамиды уникальной экологической системы с названием Уссурийская тайга. Поэтому состояние тигриной популяции - это индикатор состояния всей дальневосточной природы.

Проект по сохранению амурского тигра стал одним из первых серьезных шагов WWF в России. Данные учета 2004/2005 года показали, что совместными усилиями государственных и общественных экологических организаций достигнута стабилизация численности тигра на уровне более 450 особей.


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

Let’s go to safari park To see the animals when dark. The bear’s big, the hedgehog’s small The brave lion lies along! The elephant is strong and grey The panda sleeps the hole day Only hungry crocodile Watches me and waits and smiles. Safari park

Слайд 2

Savе the animal’s world Цель: пополнение лексического запаса по теме «Поможем дикой природе»

Слайд 3

to savе (спасать) endangered animals to fight ( бороться ) against cruelty to animals to join ( присоединяться ) a society world ( мир ) - the animal’s world the kind ( разновидность ) - the kinds of insects

Слайд 4

-What animals are there in National Parks in Canada? -What animals are there in National Parks in Australia? - What is Greenpeace? -What does it do? -What is WWF? - How can we help our planet?

Слайд 5

Thank for your work. Let’s write down your homework: pg . 102, ex. 1,3.


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

Black Bear and Grizzly Bear

Слайд 2

Polar bear

Слайд 3

Всемирный фонд дикой природы WWF


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Travelling to English-speaking countries. Урок в 7 классе по программе М.З. Биболетовой

Урок является уроком закрепления лексико-грамматического материала и одновременно служит для тренировки грамматического материала по теме: Пассивный залог, урок сопровождается учебной презентацией по ...

План-конспект урока английского языка в 9 классе, УМК «Enjoy English» для учащихся 9 классов под редакцией М.З. Биболетовой, Н.Н. Трубаневой, Unit 1. Families and friends: are we happy together? Section 3. Is it easy to live apart from the family?

Конспект урока:УМК «Enjoy English» для учащихся 9 классовпод редакцией М.З. Биболетовой, Н.Н. Трубаневой. Unit 1. Families and friends: are we happy together?Section 3. Is it easy to live apart f...

План-конспект урока английского языка в 9 классе, УМК «Enjoy English» для учащихся 9 классов под редакцией М.З. Биболетовой, Н.Н. Трубаневой, Unit 1. Families and friends: are we happy together? Section 3. Is it easy to live apart from the family?

План-конспект урока английского языка в 9 классе, УМК «Enjoy English» для учащихся 9 классов под редакцией М.З. Биболетовой, Н.Н. Трубаневой, Unit 1. Families and friends: are we happy together? Secti...

Самостоятельная работа для учащихся второго класса (негимназических классов)Учебник "Enjoy English-2" Биболетова М.З.

В данной работе содержится материал, направленный на:1) разницу употребления форм has got/ have got2) глагол to be (am, is, are)3) лексику по пройденным урокам: прилагательные, животные, цвета.4) повт...

Урок английского языка «Хорошие манеры» в 6 классе по программе М.З. Биболетова 5-6 класс «Enjoy English».

Содержит конспект урока, приложения и презентацию к уроку "Хорошие манеры"...

Рабочая программа по английскому языку для 5 класса к учебнику М.З. Биболетовой Enjoy English - 5 класс (ФГОС, 2013)

Рабочая программа, пояснительная записка, тематическое планирование (ФГОС).Аналогично и для рабочей программы по индивидуальному обучению....

Конспект урока английского языка во 2-м классе (по УМК М. З. Биболетовой «Enjoy English 2 класс») по теме: «Я и моя семья».

Тема урока: «Я и моя семья».Цель урока: активизировать коммуникативные навыки учащихся по теме «Я и моя семья».Задачи:1. образовательные:- тренировать учащихся в лексике по теме «Я и моя семья»;- прак...