Конспект урока для 10 класса по теме Global Warming
план-конспект урока по английскому языку (10 класс) на тему

Макарова Евгения Анатольевна

Коспект урока с презентацией по теме Global Warming Можно использовать для любого УМК к теме Экология

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon global_warming_lesson_plan.doc84.5 КБ
Office presentation icon global_warming.ppt404 КБ

Предварительный просмотр:

Form: 10

Topic: Global warming

Aims: by the end of the lesson students will be able

  1. to speak about:
  1. reasons and consequences of the global warming:
  2. things that must be done to improve the condition of the environment and reduce global warming:
  3. the animals that are affected by global warming.
  1. to use new vocabulary speaking about global warming.

Materials:

  1. Presentation
  2. Video  http://www.youtube.com/watch?v=oJAbATJCugs
  3. Handouts
  4. Textbook “Starlight 10”, p.124

The procedure:

  1. Greeting
  2. Warm up

Presentation (slide 1)

  1. In Nature there are  neither   rewards nor punishment – there are consequences

Let’s comment the saying.

How do you understand it?

Presentation (slide 2)

  1. Revising the vocabulary

At our last lesson we began to speak about environment problems. Let’s revise them

Today I want to draw your attention to one of these problems.

  1. Listening

Now, we’ll watch a video.

  1. Pre-listening
  • What type of video will you watch?

a) the news                b) a documentary                c) an extract from a film

  • Which process will be described in the video?
  1. Listening I

Watch the video and decide if your predictions were right or not.

http://www.youtube.com/watch?v=oJAbATJCugs

  1. Listening II (handouts)
  1. Enumerate the elements which have released greenhouse gases since the Industrial Revolution.    Presentation (slide 3)

  1. Note down the consequences of global warming mentioned in the video: Presentation (slide 4)

  1. Tick the right boxes.       Presentation (slide 5)

To keep the Earth cooler, consumers should:                 

  • recycle their waste
  • save energy
  • use fluorescent light bulbs
  • save water
  • drive fewer miles
  1. After-listening

                 Let’s speak about global warming (checking the task)

  1. Factories, power plants, cars, burning fossil fuels
  2. rising sea levels;

 floods;

weather patterns could change;

 hurricanes more frequent;

 severe droughts;

some species would face extinction;

ice melting.

      III.  To keep the Earth cooler, consumers should:                 

recycle their waste

  • save energy
  • use fluorescent light bulbs
  • save water
  • drive fewer miles

IV.  Reading

We have learnt that one of the consequences of the global warming is the extinction of some species

  1. Pre-reading

Open the books at page 124

Look at the picture and the title of the article.

What do you think the article is about? (prediction)

  1. Reading
  • Ex.2, p.124 (Starlight 10)

Read the article and decide if the statements are TRUE (1), False (2) or NOT STATED (3)

ANSWERS:

  1. 1
  2. 3
  3. 2
  4. 1
  5. 3
  6. 2

  • Vocabulary*

Ex.3, p.124 (Starlight 10)          

             ANSWERS:

precisely: exactly

uncertain: unclear

increased: gone up

repercussions: consequences

species: types

reduction: lessening

food intake: amount of food

decreased: became less

summer fast: period when food is absent

sustain: maintain

receding: shrinking

alarming rates: disturbing speeds

cataclysmic: disastrous

maternity dens: places where a wild animal gives birth

collapse: fall down

emission: discharge

conditions: states

  1. After-reading
  • Answer my questions:
  1. What are the reasons that can cause the extinction of polar bears?
  2. What effect has warmer weather on female bears and their maternity dens?

And do you know other animals that are affected by global warming?

V.  Homework: Research another animal that is affected by global warming. Prepare a short presentation to share your                                             findings with the class. You can visit this website: http://www.greenpeace.org.

VI.  The results of the lesson

Let’s draw the line of our lesson today.

What have learnt at the lesson today?


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

План – конспект урока 6 класс (мальчики) Тема: Устройство токарного станка для точения древесины. Долото

Фильм ,с сопровождающим рассказом  учителя об устройстве старинных токарных станков.Токарные станки различных конструкций с ножным и ручным приводомЛюди научились применять очень давно (1 к...

План – конспект урока 6 класс (мальчики). Тема: Свойства черных и цветных металлов. Проволока. Сгибание заготовок из проволоки.

Приступая к  изготовлению какого – либо изделия, необходимо правильно выбрать наиболее подходящий для него материал. А правильный выбор можно сделать, зная свойства металла или сплава....

Конспект урока 6 класса по теме "Глагол"

Конспект урока для учащихся 6 классов, изучение темы "Глагол как часть речи"...

План-конспект урока, 6 класс "Историческая тема в живописи. Былины"

План -конспект к открытому уроку по изобразительному искусству в 6 классе...

Конспект урока истории. Класс - 5. Тема урока «Военные походы фараонов»

Предмет      история           Класс    5Тема урока    «Военные походы фараонов»Цель урока: ...

Конспект урока истории. Класс - 5. Тема урока «Боги Древнего Египта»

Урок  история Класс 5 классТема урока «Боги Древнего Египта»Тип урока: овладение новыми знаниями (ОНЗ) с применением проблемной технологии.Образовательные:-...