"Уроки терроризма"
методическая разработка по английскому языку (9 класс) по теме

Дзотцоева Эрика Эдуардовна

Занятие по теме "Уроки терроризма" для 8-9 классов по английскому языку.

Цели:

1) формирование толерантности

2) введение понятия терроризм

3) активизация навыков чтения и говорения

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл uroki_na_konkurs.docx23.63 КБ

Предварительный просмотр:

Технологическая карта и конспект занятия «Уроки терроризма» для учащихся 9-11 классов.

Технологические этапы урока

Деятельность учителя

Задания для учащихся

Деятельность учащихся

Возможные приемы и методы

Планируемые результаты

1)Стадия вызова (Evоcation)

1)демонстрирует слайды с изображением событий в США 11.09.2001 и в Беслане 01.09.2004г. 2)из слов WAR,TERRORISM,HORROR                                    просит выбрать  одно для темы урока                                                    

1)просмотр слайдов 2)читают слова и выбирают  слово подходящие к теме урока            

1)акцентируют внимание  на слайдах                2)определяют тему урока и называют ассоциации к  слову terrorism

ассоциация;               предположения по предлагаемым словам

целепологание ;             прогнозирование                

2)Осмысление содержания (realization of meaning)

1)знакомит учащихся с новой лексикой                          2)делит учащихся на 3 группы и раздает каждой группе текст, разрезанный на   7                            частей                                                      3)контролирует и проверяет деятельность учащихся               4)делит учащихся на 5 групп и каждой группе раздает карточку с ответами экспертов мира по вопросу терроризма

1)прочитайте на карточке определения к новым словам и найдите к ним соответствия       2)прочитайте информацию и соедините ее логически в один текст                               3)выберите одного представителя из группы и  зачитайте ваши варианты       4)прочтите ответы и найдите к ним вопросы                

1)знакомятся с новой лексикой через идентификацию слов       2)работают с текстом           3)каждая группа зачитывает свой вариант текста           4)нахождение вопросов к поставленным ответам

2)мозаика -Jigsaw  reading ;                 3)установление причинно-следственных связей ;      4)поиск ответов на поставленные вопросы методом ротация - Rotation

- умение работать с новой информацией ;                          формирование способности решения задач;                 достижение учебного сотрудничества                          

3)Рефлексия(reflection)

1)делит учащихся на группы и дает задание каждой группе обозначить название корня дерева, на стволе которого написано «терроризм».                 2) просит учащихся назвать слово противоположное к слову «терроризм»       3)Зачитывает высказывание Д.Ламы о толерантности

1)придумайте название к корню дерева, на стволе которого написано «терроризм»                       2)назовите антоним к слову «терроризм»                                         3)согласны ли вы с высказыванием Д.Ламы о толерантности и почему?

1)придумывание названия к нарисованному корню дерева          2)называют антоним к слову «терроризм»  3)обсуждение высказывания Д.Ламы                          

соотношение новой информации со старой ;                  

самоопределение обучающихся ;    моделирование;                       построение речевых высказываний ;                           оценка                                

4)Домашнее задание

Объясняет домашнее задание

Эссе  или синквейнна тему «Что такое толерантность?»

Записывают домашнее задание

Написание эссе или синквейна

 

Procedures of the lesson :                                                                                                                                                              

1) Evocation.  (Greetings and warming up.)                                                                                                                                    

   The teacher demonstrates slides with the terror actions in the USA and Russia                                                                Hello! Look at these slides and try to guess the topic of our lesson (terrorism).These words (War, Terrorism, Horror ) will help you.  (students try to guess the wrong word)                                                                                                                                                  

2) Realisation of meaning (practice activities)                                                                                                    

   More than 12 years have passed since the tragic events in New York, since the time the world saw the monster called “Terrorism”. Let us read the article by Terry Schwarta , describing   September, 11.  In the article you’ll come across some new words.

 They are:  to hijack, to slam, to trap, audacious. Do you know them?                                                                                                     (the cards with the words are put on the board)                                                                                                                  

I’ll give you the cards with the descriptions of the new words. ,We ’ll read the words and identify them with their definitions. (students read).

 Thank you! Now, please, identify the words and put them on the board opposite the proper words.                                                                                                                                                        

Words and definitions:                                                                                                                                                                  to hijack –to divert or wrongfully take command of an aircraft, rob.                                                                                            to slam – to shut noisily, hit.                                                                                                                                                           to trap – to catch, take.                                                                                                                                                                      audacious – fearless, impudent                                                                                                                              

Reading practice    

 Students are devided into 3 groups .Each group is given the copy of the article by Terry  Schwarta” Terrorists Destroy World Trade Center, Planes Ram Tower, Thousands Feared Dead”.

The newspaper  article :                                                                                                                                                  

    In one of the most horrifying attacks ever against the U.S. terrorist , crashed 2 airlines into the World Trade Center that brought down the twin 110 story tower. Thousands could be dead or injured ,a high – ranking New York City policy official said. Authorities had been trying to evacuate those who work in the twin towers when the glass – and still skyscrapers came down in a thunderous roar within about 90 minutes after the crashes, which took place minute a part around 9 a.m. But many people were thought to have been trapped. About 50,000 people work at the Trade Center and 10000 visit each day. American Airlines initially said the Trade Center was hit by 2 of its planes, both hijacked, carrying a total of 156 people. But the airlines later said that was   unconfirmed. Two United airlines with a total of 110 aboard also crashed – one outside Pitsburg , the other in a location not immediately identified. Altogether, the planes had 266 people aboard. ‘This is perhaps the most audacious terrorist attack that is ever taken place in the world’, said Chris Tales, an aviation expert at  Jane s Transport in London. “It takes a logistic operation from the terror group involved that is second to none. Only a very small terror                                                                                                                                        handful is terror groups is on that list… I would name at the top of the list Osama bin Laden.”  

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                     (The article is cut into 7 passages. The students are to sequence the jigsaw version of the text in a logical way. For the  assessments of the groups’ work the teacher writes the correct sequence on the board 6,3,1,7,5,2,4 )                                                                                                                                                                          

 Teacher:  A lot of people in the world analyze the causes and origins of terrorism. You will be given cards with the answers of the world experts on the topic. You task is to ask a question that corresponds to the answer. (students  are asked to split into 5 groups. Each group is given a card with the answer.  A representative of the group reads aloud their question and the answer on the card. To check their work students are allowed to walk around the classrooms and find the cards with the correct questions which are printed on the walls.                                                                                                                                                                  

Questions:                                                                                                                                                                            -Is terrorism brutal violence?                                                                                                                                                                             -Is there a definition of terrorism?                                                                                                                                                -Is terrorism a new phenomenon?                                                                                                                                                          

3)Reflection                                                                                                                                                                                                                

          Students split into 5 groups for the post activities. On the board there is the poster with a tree. On the tree trunk   the word” terrorism” is written. The groups are asked to draw one branch of the tree root and give it a name. ( Students  usually write: illiteracy, religious fanaticism, intolerancy, lack of freedom and democracy)                                                                                                                                                                        Teacher: -In your opinion, which is the key notion that people have to develop in ourselves to eliminate the threat of terrorism? (elicit : tolerance).                                                                                                                                           -Do you agree with the quotation from Dalai Lama, who said: “In the practice of tolerance, one’s enemy is the best teacher”? Explain, why you agree with him?                                                                                                                            

4)Home task:                                                                                                                                                                                                        

   Write an essay  or a cinquan “What is tolerance?”                                                                                                                        


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Антитерроризм детям (беседы для детей) Что такое терроризм? Правила поведения при террористическом акте Антитерроризм детям (беседы для детей) Что такое терроризм? Правила поведения при террористическом акте

Общие правилаК террористическому акту невозможно подготовиться заранее, поэтому следует всегда быть настороже. Главное правило: избегайте без необходимости посещения регионов, городов, мест и ме...

Урок "Терроризм"

Презентация на тему "Терроризм"...

Конспект урока "Терроризм-угроза жизни"

Конспект урока "Терроризм-угроза жизни"...

Методическая разработка урока "Терроризм - главная угроза человечеству"

На уроке учащиеся знакомятся с понятиеми «терроризм и международный терроризм", узнают основные опасности распространения терроризма....

Урок-терроризм-угроза обществу

Урок-терроризм-угроза обществу...

Конспект урока "Терроризм-это зло против человечества"

Конспект урока для обучающихся коррекционной школы 8 вида на тему: "Терроризм- зло против человечества"...