Разработка урока "What will happen to me?"
методическая разработка по английскому языку (6 класс) на тему

Сендир-оол Алдынай Валерьевна

Цель урока: Активизация лексико-грамматического материала в ситуациях реального общения

Задачи:

  1. Развивать умения и навыки говорения при помощи ИКТ.
  2. Создать ситуации для употребления Future Simple.
  3. Развивать логическое мышление, память, внимание, умение анализировать информацию и делать выводы.
  4. Создать ситуации общения, влияющие на эмоции и чувства учащихся.
  5. Воспитывать взаимопомощь, ответственность, сотрудничество при выполнении общей задачи.

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon razrabotka_uroka_what_will_happen_to_me.doc39 КБ

Предварительный просмотр:

Муниципальное бюджетное общеобразовательное учреждение

средняя общеобразователная школа с.Хайыраканский

Разработка урока на тему: “What will happen to me?” по учебнику К.И.Кауфман, М.Ю. Кауфман, Happy English. ru,  для 6 класса.

Разработала: учитель англ. языка

Сендир-оол Алдынай Валерьевна


Хайыракан – 2013г.

What will happen to me?”
Цель урока: Активизация лексико-грамматического материала в ситуациях реального общения с помощью ИКТ.

Задачи:

  1. Развивать умения и навыки говорения при помощи ИКТ.
  2. Создать ситуации для употребления Future Simple.
  3. Развивать логическое мышление, память, внимание, умение анализировать информацию и делать выводы.
  4. Создать ситуации общения, влияющие на эмоции и чувства учащихся.
  5. Воспитывать взаимопомощь, ответственность, сотрудничество при выполнении общей задачи.

Оборудование: проектор, экран, ноутбук, мяч, компьютерная презентация, кл. доска.

Грамматический материал: the Future Simple Tense (вопросительная, отрицательная и утвердительная формы).

Учебник: К.И.Кауфман, М.Ю. Кауфман, Happy English. ru,  для 6 класса.

Ход урока

1. Оргмомент.
T. Good morning, children! Who is on duty today? Who is away today? Who is late today?

What date is it today? What day of the week is it today? What is the weather like? How are you? Are you fine? OK, let’s begin our lesson.

II. Warming up.

T. Let’s do phonetic exercises:

fat, mat, cat, Pat. Pat has a cat and a rat.

Mary and Clare have a hare and a pear.

[w] will, what,  when, where, why,

Why do you cry Willy? Why do you cry? Why Willy, why Willy, why?

[ r] read, write, red, wrong, road.

She sells sea shells on the seashore.

T. I know, you’ll have six lessons today, won’t you? I try to predict your working day. Please, agree with me or say that it is true.

P1, you’ll have mathematics today, won’t you?

P2, you’ll write a test, won’t you?

P3, you’ll come home at 2 o’clock p.m., won’t you?

P4, you won’t watch TV in the evening, will you?

Ш. Объявление цели урока:

T. We always want to know what will happen in the future, don’t we? At the lesson we’ll talk about your future, the future of other people and even of fairy-tale characters.

T. Let’s sing a song “In ten years”

IV. Актуализация прежних знаний.

And now I want you to predict your future. Your homework was to make your own prediction. There are your predictions in the slide, but they are hidden. And you don’t know where your own prediction is. Please, choose some button, press it and read.

T. After reading you should express your opinion, using these phrases:
How interesting!
So nice!
It's great!
Cool!
How funny!
Very good!
T.: Look at the blackboard and repeat them all together.
 V. Творческие проекты учащихся.
T. Well, you know what will happen to you in ten or twenty years. Would you like to know what will happen to the famous fairy-tale characters - Malvina and Cinderella? Now Dasha and Polina will predict the future for them.
 VI. Grammar material
Т.: Какое глагольное время использовали вы в своих предсказаниях? Давайте вспомним образование Future Simple.
Отправляемся с вами в графство Future город Simple. Назовите вспомогательной глагол, который работает в этом городе.
Вспомните пароли города

  1. TOMORROW- ЗАВТРА
  2. NEXT YEAR – ^ В СЛЕДУЮЩЕМ ГОДУ
  3. IN TWO DAYS- ЧЕРЕЗ ДВА ДНЯ
  4. IN THE FUTURE- В БУДУЩЕМ
  5. IN A DAY- ЧЕРЕЗ ДЕНЬ
    Какой порядок слов в утвердительном предложении? Как сокращается will?
    В отрицательном?
    Общий вопрос? А как отвечать на общий вопрос?
    Какой порядок слов в специальном вопросе? В вопросе к подлежащему?
    VII. Физкультминутка.
    T. We are a little tired. Let’s play ball. Stand up, come here and make a circle. We’ll play ball and ask questions to each other. And you must answer these questions.
    P1: What will you do next week?
    P2: I’ll go to Petrovsk next week.
    VIII. Отработка грамматического материала.
    T. Thank you. Sit down and let’s go on.
    I’m sure you can easily fill in the gaps, can’t you? Please, try. Well done. Don’t forget about the short form of Future Simple.
    I think it is not very difficult to translate the sentences from Russian into English, isn’t it? Let’s do it.
    Now your task is to make negative sentences
    .
    Try to ask a general question and answer it. Give short answer, please, work in pairs.

    And now try to ask special questions to the underlined words one by one.

     X. Упражнения для глаз.

    T: I think your eyes are got tired. Let’s give them a rest. Close them, and now open them widely. Look up, left, down, right. Again, please.

    X. Работа в Интернете. (Гиперссылка на сайт в слайде №14)

    T: Now we’ll enter the Internet and do some tasks there.

    This is an animated poem “What will I be when I grow up?”

    Listen to the boy and repeat after him.

    I’ll check your understanding this poem. I’ll give you the sheets of paper with the task: “Complete the story with the correct words”. Please, put them down and give me your work.

    Подведение итогов урока. Домашнее задание.

    T. I think our lesson was great. I am very pleased with your work. Your marks are … Write down your homework, please. Do ex.. 2, 3 on pp.20 in your Workbook 1. Thank you. See you on Monday.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

урок "What happens in your native town?"

урок к теме "Окружающая среда"...

Is the End of the World Going to Happen?

Конспект урока на тему "Наступит ли конец света". Грамматика - to be going to. Возможно использование Conditional...

Методическая разработка. Урок - сказка "What happened to an Angle once...."

Методическая разработка урока - сказки "What happened to an Angle once...."....

Положение о школьном конкурсе сочинений « It’s Christmas! Wonders happen…» («Чудеса случаются в Рождество»)

Настоящее положение определяет порядок и сроки проведения конкурса сочинений «It’s Christmas! Wonders happen…»  («Чудеса случаются в Рождество») среди учащихся МБНОУ «ГКЛ».Инициатором и орг...

Разработка урока по теме" What happened to Jane?" к УМК К.И.Кауфман для 9 класса

Разработка урока предназначена для учителей английского языка, работающих в 9 классах по УМК К.И.Кауфман....

What will happen to me

Разработка урока английского языка в 6 классе...