конспект урока английского языка "My home is my castle"
план-конспект урока по английскому языку (5 класс) по теме
Урок для 5 класса, УМК "Милленниум", автор Н.Н.Деревянко, изд. Титул, 2012 г. Вашему вниманию представляется конспект урока с презентацией и приложениями.
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
urok_.docx | 28.57 КБ |
my_home_is_my_castle.pptm | 2.26 МБ |
Предварительный просмотр:
Unit 3, Lesson 3, form 5
Цель: формирование и развитие навыков употребления конструкций there is/there are для описания комнат в различных типах жилья ( в частном доме, квартире, пентхаусе и т.д.), а так же в квартире своей мечты.
Задачи:
- Образовательные: 1) выявить особенности употребления конструкций there is/there are. 2) повторить лексику по теме «комнаты» 3) определить понятие home. 4)повторить транскрипцию отдельных звуков. 5) познакомиться с поговорками на английском языке
- Развивающие: 1) способствовать развитию психических процессов (логика – что такое дом); 2) способствовать развитию устной речи (составление конструкций с there is/there are, высказать свое отношение к жизни в замке); 3) способствовать развитию познавательной активности на уроке (объяснить значение поговорки, рассуждать откуда взять информацию, для чего она нужна, зачем нужно знать транскрипцию звуков и т.д.)
- Воспитательные: познакомиться с культурой страны изучаемого языка, с жизнью в замке, совершенствовать умение работать самостоятельно на уроке.
Материально-техническое обеспечение: проектор, экран, компьютер
Методическое и дидактическое сопровождение: учебник УМК Английский язык нового тысячелетия» 5 класс (4-й год обучения) 2012 г.,автор Н.Н. Деревянко , тетрадь для записей, карточки с русскими и англ.пословицами, карточки с заданиями для групп.
Teacher | Pupils |
Орг.момент | |
- Good morning, children. I’m glad to see you -Sit down, please. - How are you? - What’s the weather like today? - What’s the day today? | - Good morning, teacher. We are glad to see you too. - - - |
Целепологание | |
-Children, look at the screen, please. Read the sentences. - Which word is the same in all these sentences? -So, what we are going to talk about? - What can you tell me about your flat or your room? - I see it’s difficult for you. So, what will we do today? | - home, house -Today we are going to talk about home. - ….
|
Объяснение нового материала | |
- Now look at the screen and say, how we can call sentences like these in Russian? - How can we call them in English? - That’s right. So, what should you do there? -Well, I give you a couple of minutes to do it. Now, your time is up, let’s check this out. - How can you explain the proverb “MY HOME IS MY CASTLE”? - Tell me, my dear, what is “ home” itself? - Where can people live? - There are different places to live in different countries and nationalities. -Tell me, please, how many rooms are there in: an igloo, a flat….
-Now, look at the screen very attentively. Which expression did I use when was asking you about rooms? -Which expressions did I use in answers? -What’s the difference between these expressions? - You are right! - What rooms do you know? -Now, look at page 43, ex,2b, please. There are 4 pictures here . Choose one picture and say which rooms are there in the house. -Right! Now, look at the castle. How do you think, do people live in the castles now? -Do you think it’s cool to live in a castle? - Would you like to live there? -Why not? -Well, don’t be afraid of them, my dear. - How many rooms can be in the castle? - How can we know it? Where can we find the information about it? -You are right, my dear! Can we find it in our books? - Open your books at page 42. - So, what should we do with the text in our books? What will you do with the words in bold? - So, how many rooms are there in the castle? -What are they? -What’s the name of the castle? -Where is it? - What’ s the family’s favourite place? - So, what about your flat…how many rooms are there in your flat? -Do you like your flat? -Would you like to have more rooms? - Why did we read the text about this castle? - Well done! - Can you say, that now you know how to write it? - what should we know to make a success in it?
Оценивание | - Пословицы - PROVERBS - Match Russian and English proverbs (в некоторых классах говорят по-русски, что нужно сделать) - соотносят пословицы - отвечают что получилось. - home is a place where you are safe, where your mum and dad live… - where you can sleep… -Place, where people live -in a flat, in a room, in a house…
Смотрят на слайд - Первое выражение употребляется, если после него стоит слово “one room” , а второе – после “four rooms”. - a kitchen, a living room, a bedroom…
При оценивании капитаны сами анализируют работу в группах (кто помогал, кто предлагал идеи, кто наоборот не хотел работать и т.д.), затем выставляют оценки. |
Итог | |
-So, what did we talk about today? -What’s did you learn from our lesson? Do you like the text? Why/why not? - It this text you see the website about this castle. So, how do you think, what will be your home task? - Exactly! You should find and write down the information about the rooms using there is/there are. - Did you enjoy our lesson? | - About home, about different types of places.. - Proverbs about home ( называют те пословицы, которые запомнили) - Употребление конструкций There is/ there are - How to tell about place where you live. - Read text about Anlwick Castle in England. - I like it because it is interesting to know what rooms are there in the castle, what people live in it.
- Yes. |
- Thank you for your work. The lesson is over, goodbye! | -Thank you for the lesson. Goodbye! |
Приложение 1
Task:
Put the words. Choose the sentences you need. Read the text.
We live in a …. . It is …. and …. . There are ….. rooms in it: …, …, …, …, …, We can do a lot of things there. In the kitchen we can cook dinner and eat it together,
in the …. we can take a bath,
in the … we can read books,
in the … we can watch TV and receive guests
in the …. we can sleep.
Our favourite room is…. because it’s …..
We like our …. very much. Welcome to our …. !
Приложение 2
Предварительный просмотр:
Подписи к слайдам:
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
План-конспект урока английского языка в 5 классе по теме " East or West Home is Best."
Урок английского языка по теме "Путешествия" для учащихся 5класса, изучающих английский язык с 1класса по УМК "Way Ahead" издательства "Macmillan"...
План – конспект урока английского языка в 6 - м классе по теме"Home, Sweet Home" по УМК В.П. Кузовлев
Тип урока: урок комплексного применения знаний, умений и навыков учащихся Цели урока: Социокультурный аспект: - знакомство с разными видами домов в Великобритании. Развивающий аспект...
Презентация к уроку английского языка "Home, sweet home" 8 класс
Презентация к уроку английского языка "Home, sweet home" в 8 классе. УМК \'New Millennium English"...
Конспект урока английского языка "Home, sweet home" 8 класс
Конспект урока ангийского языка по теме "Home, sweet home". УМК "New Millennium English" 8 класс...
Разработка урока английского языка "Home sweet home" (в соответствии с требованиями ФГОС и с использованием сингапурских структур)
Урок английского языка в 6 классе "Home sweet home" (УМК "Enjoy English" Биболетовой М.З.) разработан в соответствии с требованиями ФГОС и с использованием сингапурских структур “Take off - Touch...
План - конспект урока английского языка в 3 классе "Home. Sweet Home"
Заключительный урок по теме с применением современных образовательных технологий: информационно- коммуникативной, игровой, здоровьесберегающей, проектной. Формируемые на уроке УУД: 1) коммуникативные ...
План-конспект урока английского языка "Home Sweet Home"
План-конспект урока английского языка "Home Sweet Home"...