Урок в 8-м классе по теме «ЗОЖ»
план-конспект урока по английскому языку (8 класс) по теме

Цели урока:

Образовательные:

– введение и первичное закрепление нового лексического материала по теме “Здоровье”;
– повторение и закрепление грамматических структур – общие и специальные вопросы в разных временах; словообразование;
– формирование умений и навыков устной речи, аудирования, чтения по теме

Воспитательные:

– воспитание потребности в практическом владении иностранным языком;
– воспитание интереса к своему здоровью, пропаганда здорового образа жизни.

Развивающие:

– развивать способности к зрительной дифференциации, непроизвольному запоминанию, догадке о значении слов.

Оборудование:

- учебники
–раздаточный материал

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл urok_v_8.docx19.91 КБ
Файл Приложение16.75 КБ

Предварительный просмотр:

Урок  в 8-м классе по теме «ЗОЖ»

Цели урока:

Образовательные:

– введение и первичное закрепление нового лексического материала по теме “Здоровье”;
– повторение и закрепление грамматических структур – общие и специальные вопросы в разных временах; словообразование;
– формирование умений и навыков устной речи, аудирования, чтения по теме

Воспитательные:

– воспитание потребности в практическом владении иностранным языком;
– воспитание интереса к своему здоровью, пропаганда здорового образа жизни.

Развивающие:

– развивать способности к зрительной дифференциации, непроизвольному запоминанию, догадке о значении слов.

Оборудование:

- учебники
–раздаточный материал

                                                                    Ход урока

  1. Орг. момент

-Good morning, children. ( Беседа с дежурным).

Let’s  start  our lesson.

 Today we will talk about one of the most discussed topics nowadays – our health.

II. Фон  зарядка.

th -  healthy, wealth, nothing, think, thanks…

        the, without, with, than, that…

  • Our health depends on food we eat. What do we  eat or  drink? Look at the blackboard and  call the food on the pictures.  ( carrot, garlic, onion…)

III  Речевая разминка:

Please, answer the following questions:

  1. What  do you like to eat?
  2. Do you like  to drink  tea?
  3. Do  you go in for sport?
  4. What sports do you go in for?
  5. Is it important to care about your health?
  6. How many hours a day do you sleep?
  7. Do you eat a lot of sweets?

IV. Повторение  пройденного материала

  • 1).  There  are  some proverbs  about  health.  I’d  like  you  write down them  in your  copy-books. ( Запись  пословиц  уч-ся  под диктовку  учителя)

  1. Good   health  is above  wealth.   2  Wealth   is nothing  without  health.   3. An  apple  a day  keeps  the doctor  away.

  •  Now  let’s  check  of  spelling these  proverbs.

2) * Let’s  check   your  homework. ( p 136  Ex1)

Very good, thank you. Now I suggest you to practice reading. I’ll give you the text called “How to take care of health?” Your task will be to read, find the main idea and answer the questions then.

    *Чтение:

Text (Приложение 1):

How to take care of health?

Nobody wants to be ill. Everybody wants to have a strong and healthy body to live an interesting life. There are some rules, we must keep to stay fit. The exercises and proper food are the most important of them. The exercises help us to keep our body healthy, because they make our muscles strong. They also help our body to work properly. Walks in the fresh air are also good for us. It is especially important during a school year, because students have to spend a lot of time inside, doing their homework and studying. A lot of parents want their children to go in for sports. Proper food is the second rule we should keep. It is better to eat less, but more often, try to keep a diet and not to eat plenty of sweet and fat food, not to eat late. Good sleep is also very important for those who want to develop a healthy body. If you are sleepy, you cannot concentrate and do things right, you get angry easily. It is not hard to keep all these rules, if to get used to it. They will help you to be healthy and fine all the time. You won’t need medical care and will never be ill.

What is the main idea of the text?  You may use one of the proverbs that we read in the beginning of our lesson to define it. And now let’s check your understanding of the text. Here are some questions for you to answer

  • What are the 3 main rules for a healthy person?
  • What do the exercises do to our body?
  • Do you feel healthy?
  • Do you keep all these rules?

V  Новый  материал

  1. Первичное закрепление ЛЕ-  раб по карточкам  ( составление предложений)- грамматика

                 You  can  see  different cards on your  desks. Make up the English sentences  using these  word- combinations.

  1. Закрепление ЛЕ- устная  речь  + чтение ( чит полученные предложения)
  2. Формирование  навыков диалогической   речи ( отв на вопрос)

-  What  should  you do to be healthy?  ( предл –опора на доске)

*I  should  eat/  drink…. because…

VI. Обобщение и систематизация изученного лексического материала

  • Сам  раб ( тест   “ Healthy lifestyle)  -5 мин.- формат  ЕГЭ ( подготовка к ЕГЭ)-(см приложение)
  • Проверка работ уч-ся  

-  Now   let’s  check  your  tests.   Change  your papers  each other  and  correct  mistakes. -Take   another pen, please.  

-Take  your paper  back and  let’s  check  your answers  together.( по цепочке)

…compare  your answers  with  right  answers.(для  слабых уч-ся  выдаются готовые ответы на лист)

Подсчитывание баллов. Выставление оценок.

VII    Подведение итогов урока.

  • What  about  have  we  spoken  today  at the lesson?
  • What  proverbs  have  you  remembered?
  • Thank  you for the lesson!
  •  The  lesson  is  over! Good bye! You are free!



Предварительный просмотр:

Test              Sport. Healthy  lifestyle.

Variant 1

A1.  Match the sports  and  the places corresponding to them.

( Установите соответствие между видом спорта и местом).

  1. ice hockey                         a.  pool
  2. tennis                                 b. stadium
  3. swimming                          c. mountains
  4. skiing                                   d.  court

A2. Mark the right translation of the verb  запрещать (Oтметьте правильный перевод глагола запрещать)

  1. to tell                                3) to  limit
  2. to ban                                4)  to give  up

A3. Choose the right ending  of the sentence.( Выберите правильное окончание предложения)

         Vitamin B1…

  1. helps  to prevent colds.
  2. makes  our bones strong.
  3. is  responsible  for  the nervous system.
  4. is  necessary  for skin  and  body

B1. Group the  words into two columns.( Разделите слова на две группы).

      badly, carefully,  lonely, lively, usually, friendly, lately, lovely

Adjectives______________________________________

Adverbs_______________________________________

С1. Make the sentence using the following words.(Составьте предложение, используя следующие слова).

make/ and/ healthy/ vitamins/ optimistic/ people/ strong

________________________________________________

КЕУS:                                                        Variant 1

A1                 1-b    2-d   3-a    4-c   

A2.               2-  to ban

A3                 3

B1         Adjectives:  lonely, lively, friendly, lovely

                Adverbs:  badly, carefully,  usually, lately

C1  Vitamins  make  people strong, healthy and optimistic.

Test              Sport. Healthy  lifestyle.

Variant 2

A1.  Match the sports  and  the places corresponding to them.

( Установите соответствие между видом спорта и местом).

  1. skating                              a. pool

       2)tennis                                  b. stadium

       3) swimming                          c. gym

       4) athletics                              d. court.

A2. Mark the right translation of the verb прекращать делать, отказываться (Oтметьте правильный перевод глагола прекращать делать, отказываться )

  1.   to  limit                              3) to ban                                
  2.   to  limit                              4)  to give  up

A3. Choose the right ending  of the sentence.( Выберите правильное окончание предложения)

         Vitamin   C …

1) helps  to prevent colds.

       2)makes  our bones strong.

                    3)    is  responsible  for  the nervous system.

                    4)is  necessary  for skin  and  body

B1. Group the  words into two columns.( Разделите слова на две группы).

      quickly, energetically,  lonely, lively, usually, friendly, lately, lovely

Adjectives______________________________________

Adverbs_______________________________________

С1. Make the sentence using the following words.(Составьте предложение, используя следующие слова).

and/ stay/ need/ to/ people/healthy/vitamins/ strong

________________________________________________

Variant 2

A1                 1-b    2-d   3-a    4-c   

       A2.               4-  to  give  up

A3                 1

B1         Adjectives:  lonely, lively, friendly, lovely

                Adverbs:  energetically  , quickly  ,  usually, lately

C1  People  need vitamins  to stay  healthy and  strong.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Открытый урок по алгебре в 7 классе «А» тема: «Уравнения с одной переменной». Открытый урок по алгебре в 7 классе «А» тема: «Уравнения с одной переменной».

Открытый урок по алгебре в 7 классе «А»тема: «Уравнения с одной переменной».презентация по данной теме...

Мастер - класс по теме: "Прведение урока в восьмом классе по теме: "Агрегатные состояния вещества" в дистанционной форме. а

Аннотация.Данный урок разработан с целью:1 Научить учащихся самостоятельной работе на уроке с мультимедийными материалами;2 уметь работать анализировать теоретический материал; 3  само...

Тема. Отдел Покрытосеменные. Класс Двудольные. Тема урока. Семейство Крестоцветные. 6 класс

Урок в 6 классе по теме: растения семейства Крестоцветные. На уроке используются материалы ФЦИОР.  Форма работы - групповая, самостоятельная  с  использованием ноутбуков. Подготовлен сп...

методическая разработка урока биологии в 6 классе по теме "Движения живых организмов" и презентация к ней. Методическая разработка урока биологии в 6 классе по теме "Дыхание растений, бактерий и грибов" и презентация к ней.

Методическая разработка урока с поэтапным проведением с приложениямиПрезентация к уроку биологии в  6 классе по теме "Почему организмы совершают движения? ".Методическая разработка урока с поэтап...