Комплексное задание для 5 класса по английскому языку (второй язык)
методическая разработка (английский язык, 5 класс) по теме

Журавлева Анна Сергеевна

Комплексное задание для 5 класса по английскому языку (второй язык)

Скачать:


Предварительный просмотр:

  1. Домашнее задание на весенние каникулы для 5 класса по английскому языку.

Упражнения необходимо выполнить письменно в тонкой тетради и сдать на первом уроке после каникул. Предложения необходимо переписывать полностью.

  1. Учебник Spotlight, конец учебника стр. 7,8  ( приложения, тексты: «Animals» , «Fame» прочитать и перевести)

1. Раскройте скобки, употребляя глаголы в Present Continuous или в Present Simple.

I. What you (to do) here now? We (to listen) to tape-recordings. 2. You (to want) to see my father? Yes, I ... 3. Michael (to know) German rather well. He (to want) to know English, too, but he (to have) little time for it now. 4. What magazine you (to read)? It (to be) a French magazine. There (to be) good articles on sports here. You (to be) interested in sports? Yes, I .... But I (not to know) French. 5. We (to have) an English lesson now. 6. Lena usually (to prepare) her homework at the institute? No, she ... . As a rule, she (to work) at home. And what she (to write) now? Oh, she (to write) an article for our wall newspaper. 7. Who that man (to be) who (to stand) in the doorway? You (not to recognize) him? It (to be) John, my cousin. 8. I (to have) no time now, I (to have) dinner. 9. Your family (to leave) St. Petersburg in summer? Yes, we always (to go) to the sea-side. We all (to like) the sea. Mother (to stay) with us to the end of August, but father (to return) much earlier. 10. Where Tom and Nick (to be) now? They (to have) a smoke in the garden.

2. Раскройте скобки, употребляя глаголы в Present Continuous или в Present Simple.

One Sunday Agnes and her mother went to the zoo. Agnes was very excited. She was interested in everything she saw. "Mother, look," she said. "There (to be) a monkey in this cage. It (to eat) an apple. Now it (to give) a bite to another monkey. I (to think) monkeys (to like) apples very much." "Yes, dear," said her mother. "Now I (to want) to go and see the lions and tigers. Where they (to live), mother?" "In that big house over there. Come along." Agnes enjoyed herself very much in the lion house. "Mother," she said, "the tiger (to want) a drink: it (to go) to the dish of water there in the corner. And the lion (to look) right at me. You (to think) it (to want) to eat me up? When the lions and tigers (to have) their dinner, mother?" "The keepers (to bring) them great pieces of meat every day at four o'clock. And they (to make) a big noise before their dinner time, so everybody (to know) they (to be) hungry."


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Комплексные задания для мониторинга метапредметных УУД по бурятскому языку как второму для 7 класса

  Контрольная работа, основанная на учебном тексте,  в виде комплексных заданий,  разработана с целью мониторинга метапредметных УУД по бурятскому языку  для  учащихся ...

Методическая разработка "Правила чтения в английском языке" (ВТОРОЙ Язык) с интерактивными упражнениями-играми на сервере LearningApps.

Методическая разработка "Правила чтения в английском языке" с интерактивными упражнениями-играми на сервере LearningApps.Правило внизу страницы.Интерактивные упражнения-игры на сервере Lear...

Комплексные задания для мониторинга метапредметных УУД по бурятскому языку для обучающихся 8 классов

Комплексные задания для мониторинга метапредметных УУД по бурятскому языку  для обучающихся 8 классов...

Комплексные задания для мониторинга метапредметных УУД по бурятскому языку для обучающихся 8 классов

Комплексные задания для мониторинга метапредметных УУД по бурятскому языку  для обучающихся 8 классов...

Рубежный контроль 5 класс английский как второй язык

Рубежный контроль 5 класс английский как второй язык...

Входной контроль 7 класс английский как второй язык

Входной контроль 7 класс английский как второй язык...