Презентация открытого урока:"Природа и проблемы экологии."
презентация к уроку (английский язык) по теме

Расторгуев Валерий Леонидович

1. Совершенствование  лексических навыков  по теме «Природа и проблемы экологии».

2. Развитие навыков устной речи, говорения по теме «Природа и проблемы экологии».

3. Активизация грамматических навыков , употреблении условных предложении  2 и 3 типов.

Скачать:


Предварительный просмотр:

Презентация открытого урока на тему:

 «Природа и проблемы экологии.»

 для 8 класса.

               Учителя МКОУ-В(с)ОШ №1 г.Армавира

Расторгуева Валерия Леонидовича

2014 год

Цели:        

Образовательная:

1)Совершенствование  лексических навыков  по теме «Природа и проблемы экологии».

2) Развитие навыков говорения по теме «Природа и проблемы экологии».

3)Активизация грамматических навыков , употреблении условных предложении  2 и 3 типов.

Развивающая:

1)Развивать механизм языковой догадки

2)Обучать делать выводы и обобщения  по основным проблемам  темы

Воспитательная:

1)Воспитывать у учащихся интерес к изучению английского языка

2)Прививать чувство любви и бережного отношения к окружающей среде

УМК: «Enjoy English» 8 класс, под редакцией М.З. Биболетовой, Н.Н. .Tрубаневой

Оснащение урока:  доска, компьютер с проектором, презентация в  Power Point, раздаточный материал, грамматические и лексические таблицы, тематические картинки, видео(песня)

План урока

I .Вступительная часть

1.Приветствие

2.Оргмомент

3.Фонетическая зарядка

4.Сообщение задач урока

II .Основная часть

1. Совершенствование  лексических навыков  по теме «Природа и проблемы экологии».

2. Развитие навыков устной речи, говорения по теме «Природа и проблемы экологии».

3. Активизация грамматических навыков , употреблении условных предложении  2 и 3 типов.

III. Заключительная часть

1.Домашнее задание

2.Подведение итогов

3.Объявление оценок

Ход урока

I. Вступительная часть

1.Приветствие

T: Good morning, boys

P: Good morning.

T: I am glad to see you.

P: We are glad to see you too.

T: Thank you, sit down.

2. Оргмомент

T: Who is on duty today?

P1: I am on duty today.

T: What’s the date?

P1: Today is the 14-th of December.

T: What day of the week is it today?

P: Today is Tuesday.

T: All a present today?- Yes.

3.Фонетическая зарядка

Let’s pronounce the following words. Try to find out what environmental problem we’ll discuss today. Repeat after me, please. ( слайд 2)

[r] – bury, rubbish, throw away, recycle, recyclable, protect

[p] – paper, pet food, pollution, packaging

[k] – can, container, countryside, cut

[s] – stuff, useful, waste, instead

Thank you. Good of you.

Please answer my questions. What is Environment?( слайд 3)

P1 – Environment is everything around us.

P2 – The water we drink.

P3 – The soil we walk on.

P4 – The air we breathe.

P5 – Nature with its variety.

P6 – Animals.

Very good. Now, I’d like to know, what words do you associate with the word «Environment»

Possible answers: Water, sky, river, forest, birds, animals, nature, and people

4.Сообщение задач урока

During our lesson we are studying about the environment and the most important problems of our planet and discuss all possible ways of solving these problems .Let’s start. And I’d like to add, I’ll give you sheets, where you’ll put marks by yourself.  At the end of the lesson we’ll sum up them.

II. Основная часть

1. Совершенствование  лексических навыков  по теме «Природа и проблемы экологии».( слайд 4)

Let us to do some tasks and Give synonyms to these words .I will give you cards and 1 minute. Be attentive, try to guess

        Litter                                         trash

        to say “no” to smth.                  refuse

        to make smth. less                    reduce

        much water falling down         flood

        throw litter                               pollute

        poisonous                                 toxic                  

Now I want to check your answers. You can see the right variant on the screen. O.k. well done. How clever of you. The next task for  you.

You are to find the odd word out. Oleg, please read the first column. ( слайд 5)

        damage, endangered, destroy, create, ruin  

        safe, nuclear, pleasant, calm, animal

        destruction, population, environment, pollution  

         reduce, reread, recycling  

2. Развитие навыков устной речи, говорения по теме «Природа и проблемы экологии».

Look at the blackboard, please. There is a quotation by a famous English writer G. Galsworthy – P1 - “If you don`t think about your future, you will not have it”.

 T: What does it mean? How do you understand it in connection with our topic?

P1 – In order to live long we should think about our future, not make mistakes in present.

P2 – We should not damage our planet.

P3 – We should understand our personal responsibility.

P4- And the most we should recycle our litter

 –You are quite right. I think that all of us are responsible pupils and you’ll do your best to save our planet from pollution.  

3. Активизация грамматических навыков , употреблении условных предложении  2 и 3 типов.

Boys and girls, let’s remember what is it Conditional II and III. One of you will come to the blackboard and write its formula.

If…Past Simple, would+ V 1

II  тип- маловероятное событие

If…had+ V3, would+have+V3

III-тип- нереальное событие

And now come to my desk and take these sheets, please. Your task will be to line up according to the alphabetical order. At first look at each other sheets. That’s right, now I will divide you into 4 little groups. Look at the walls. There are several opinion, let’s imagine what would happen if… At first you are to write your opinion and only then to exchange with other group. ( 2 сек.)

Situations:-If people thought about the Earth before they throw smth away…( there would be much cleaner on our planet now)

-If people took as much rubbish as they could to local recycling centers…(they would recycle it)

-If people avoid buy packaged goods…(there would be less litter in the streets)

-If people didn’t drop litter…(it would be cleaner in towns and in the country)

T: well, it’s time to exchange. The tallest pupil of your group will read  these opinions.

How clever of you. I liked your answers.

Well, we remembered Conditional II, and now I advise you to do the next task in cards. Open the brackets using Conditional III.

T: At the end of our lesson I‘d like you to listen to one song, which is about ecology and it’s problems. But when you will listen to it, you task will be to fill in the gaps. Then your task will be to check it by yourself ( on the screen).

It’s the next, main question. We talked a lot about ecological problems, the ways of solutions. That’s why answer my question: « What can we do to save the Earth?»

P1- We must put our litter into the bins

P2-We must not cut down and break trees and pick up flowers

P3- People must not throw their litter into the rivers

P4-We must feed birds in winter

P5-Factories must stop polluting the air

III.Заключительная часть

1.Домашнее задание

T: It’s time to finish our lesson. Your homework will be to be ready for the test work.

2.Подведение итогов

T:I am satisfied with your work today. You did your best. Did you like our lesson?

Would you like to change anything?

What did you like most of all?

What have you learned at our lesson?

3.Объявление оценок

T: Give me your diaries, I’ll give you marks.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

План-конспект урока по теме "Проблемы экологии"

     Данный урок связан с экологической тематикой, которая приобретает все большее значение в наши дни и имеет неоценимый воспитательный аспект. Чем раньше школьники познакомятся...

Природа и проблемы экологии.

Конспект урока "Природа и проблемы экологии"...

Разработка урока по английскому язык по теме «Природа и проблемы экологии»

Урок изучения и первичного закрепления новых знаний по теме природа и проблемы экологии...

Разработка урока по теме "Проблемы экологии"

Совершенствование навыков чтения, диалогической речи; расширение лексики по теме «Экология»; развитие кругозора, внимания и воображения; воспитание бережного отношения к природе....

«Природа и проблемы экологии»

ull;8 класс•УМК «ENJOY ENGLISH-5» М.З. Биболетова, Н.Н.Трубанева...

Презентация к открытому уроку литературы "Нравственные проблемы рассказа Виктора Астафьева “Конь с розовой гривой”

Презентация к открытому уроку литературы "Нравственные проблемы рассказа Виктора Астафьева “Конь с розовой гривой&rdquo...