Итоговый урок-презентация проектов по английскому языку в 6 классе по теме «Как улучшить свой английский».
план-конспект урока по английскому языку (6 класс) на тему

Рыбина Светлана Петровна

Урок английского языка в 6 классе. Урок построен по методу проектов. В течение нескольких учебных недель учащиеся готовят презентации по теме "Великобритания". Презентации учащихся рассматриваются на уроках. Данный урок это урок-обобщение. На уроке работают две группы (турфирмы). 

Скачать:


Предварительный просмотр:

Итоговый  урок-презентация проектов по  английскому  языку в 6 классе по теме: «Как улучшить свой английский».

Провела: Рыбина С.П.

Lesson :“ Project  Presentation”

Subject: “How can you improve your English”.

Цель урока: формировать у учащихся мотивацию к изучению иностранного языка;  воспитывать уважительное отношение к стране изучаемого языка

Задачи:

Обучающая: совершенствовать речевую культуру учащихся, речевую наблюдательность, расширять лексический запас учащихся, учить вести монологическую речь по теме через проектную деятельность.

Развивающая: развивать умение работать в группе,  развитие навыков языковой догадки, аудирования, устной речи, способствовать развитию коммуникативных и творческих способностей учащихся. 

Воспитательная: воспитание дружеского отношения друг к другу, коллективизма, расширять их кругозор.

Оборудование: рекламные проспекты для поездки в Англию, подготовленные учащимися,  мини-проекты учащихся «Реклама турагенства», стенд «Это ты сможешь увидеть своими глазами», проектор, ноутбук,  экран, карточки с разноуровневыми заданиями для выполнения дома.

Тип урока: комбинированный ( с элементами ролевой игры).

Вид урока: Урок-презентация проектов.

Методы: - традиционные (словесные и наглядные), -  поисковые: проблемные вопросы, ролевая игра, дискуссия.

Предварительная подготовка: 

  • Первая группа учащихся находит и обрабатывает тексты о достопримечательностях, готовится к их пересказу.
  • Вторая группа учащихся заранее готовит небольшие справки о 5-6 достопримечательностях Лондона и готовит проект, презентацию по достопримечательностям Лондона.

                                               Ход урока

1. Организационный момент. Целеполагание.

Т: – Glad to meet you, dear boys and girls! We are very happy to see you at our presentation lesson.

Приветствие.   Начало урока.  Введение в тему урока.

Let’s begin our lesson. Today we’ll talk about English. We’ll sing a song,  repeat some  words. So, let’s start. - Ребята, ранее мы с вами запустили проект «Проспект для путешествия в Англию» и  сегодня мы подводим итог нашей  работы. Я предлагаю Вам решить следующие задачи:

  1. Познакомиться с интересной информацией об Англии
  2. Оценить работу ваших одноклассников
  3. Создать рекламный мини-проспект об Англии

T: The topic of our lesson is- “How can you improve your English”. 

The problem we will explore today is “How can you improve your English”. Solving this question we have chosen thе idea:

Travelling to the English-speaking countries and studying there is the way to learn English. This project worked out: Ulyana and Danil. They will present us the  project of the tourist agency.   We are divided into 2 groups:   the agents of the tourist agency “Voyage” (the leader- В, his task is to appreciate his classmates) and the students of the Times of year (the leader- C, her task is to appreciate her classmates).  They have appreciation cards.     

2. Фонетическая разминка.

Teacher:  Read the rhyme!
Six little kittens
Live in the city
And the city is so pretty.

Teacher: Answer my questions:

  • What is this rhyme about?
    – What city is it?
    – What do you know about London?
     

P1: London is the most beautiful city in Europe.
P2: There are a lot of museums, art galleries, theatres, cinemas and parks.
P3:  London is a mixture of old and new buildings.

Совершенствование навыков диалогической речи по теме Лондон.

Ребята, а вы знаете в какой стране находиться город Лондон?

 Речевая разминка:

Teacher: What is the UK?
P1: The UK is a short way of saying the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland.
Teacher: How  many parts does the UK consists of and what are they called?
P2: The UK consists of 4 parts: England, Scotland, Wales and Northern Ireland.
Teacher: Where does London stands?
P3: London stands on the river Thames.

Teacher: You are right. London has a lot of places of interest. Look at the blackboard. What can you see on it? Let’s pronounce the places of interest carefully.

(Повторение всех изученных достопримечательностей. Дети произносят названия сначала хором за учителем, а затем индивидуально).

 Отработка произношения новых лексических единиц.

Now we’ll review London’s places of interest.

Buckingham Palace  
Big Ben
Houses of Parliament
Tower of London  
Tower bridge  
Madame Tussaud's    
London National gallery

 Letʹ̓s begin. The authors of the first project come here, please.

3. Представление проектной деятельности учащихся. Презентация проектов. Project presentation:

T:  - As far as I know,   you have  prepared  projects on this topic. Please, agents, you are welcome!  Perform the project, please.

-Проект рекламы турагентства «Вояж»

Идёт презентация слайдовой презентации по теме: «Travel company “Voyage»

А) Выходят 3 агента бюро путешествий «Вояж»

The first agent:

A1-We worked out the advertisment project of the tourist agency “Voyage”. We would like to prove that exactly the travelling to the English-speaking countries and studying there are very important.

Dear friends! The matter is that the problem of foreign languages is very important today. Today English is the language of the world. English is the major international language in such areas  as science, technology, business and mass media. It is a language of computer software, literature, education, modern music and international tourism.

The second agent:

A2-Talking with the English-speaking people will help a lot when you study English. Today travel agents offer all kinds of holidays to all kinds of people. We agree with the view that international tourism is a good thing. First, it is wonderful to discover new places. Second, it teaches people about history. Third, it teaches them to be understanding.

The 3d agent:

A3-Besides, tourism is the basis of the biggest business in the world. As for me, I  like travelling, because I like to explore new places. More then that it is interesting to meet new people and talk to them. To sum up, I would like to travel to English in such beautiful cities as London and Edinburgh. You will live in English families and speak English at breakfast and dinner, at the lessons in international groups, during the tours and in the cinemas and disco. Two fantastic weeks with a serious aim – learning English! Choose our tourist agency! We are waiting for you! It is what you need!

 Агенты раздают остальным учащимся и гостям проспекты своего агентства.

4. Ролевая игра.

Агенты фирмы представляют девочек, побывавших в Лондоне. Девочки должны поделиться впечатлениями от поездки и учебы в Англии.

T: Meet these two girls. They have just come back from London. They lived and studied there. You are welcome!

Выходят две девочки. (выступление сопровождается слайдами)

G1-My name is Helen. I am very glad to meet you. I have just come back from London. I lived there in an English family and studied in the international group with many other students from other foreign countries. I would like to tell you about this city. London is the capital of the English-speaking world. It is one of the most famous cities in the world. London is the centre of fashion, music and art.  You will see Westminster Abbey, Big Ben, British Parliament, Buckingham Palace and Trafalgar Square. You will take a walk through the Hyde Park and visit the West End.

G2 - My name is Alice. Only in London you will learn to speak famous Londoner dialect. For this trip you will pay 1.800 dollars with the tickets by plane. You will spend in London wonderful days. It will be great time! You will remember these days forever. I am very glad to meet you too. I can tell you about education in Great Britain. I studied in London. I went to a junior school. This school lasts 4 years till pupils are eleven. It was very interesting. Now I will do my best to answer your questions.

5.- Проверка восприятия текста учащимися.

После выступления девочек учащимися предлагается задать вопросы по прослушанному материалу.

G1-Now, I will do my best to answer your questions.

  1. What is the flying time?

The flying time is four hours.

  1. What other cities in English besides London can I visit?

You may visit many other cities in Britain such as Cardiff, Brighton and Oxford.

  1. What season is the best time to travel?

Spring and summer are the best time to travel.

  1. I think it is very expensive to travel by plane.

The people say, “Where is a will, there is a way”.

  1. At what age do children go to school in Britain?

Pre-school education in English begins at the age of 3 or 4. Around half of the children at the age attend nursery schools.

  1. What subjects are taught in English schools?

English, Mathematics, History, Geography and Music.

  1. And what about food? What did you eat in London?

I ate bacon and eggs, chips and different hamburgers, drank juices.

  1. Do you find it difficult to understand British English?  I understand  everything.

6. Физкультминутка.

7. Выполнение проекта. (Работа в группах). Let’s do a project on the topic “Sightseeings of London”. Защита проектов.  Лидеры групп оценивают проекты и заполняют рейтинговую таблицу

Словарная работа – Проспект –

Учащиеся выступают с защитой проекта:

  1. We’d like to present a project on the topic:
  2. is one of the wonders of the modern world.
  3. It was done by our group.  We’ve chousen this topic because it is very actual.
  4.  Our project  is about Sightseeings of London .
  5. We’d  like to introduce .

Объявление результатов  оценки проекта лидерами групп

8.Now, let's play a game.

G: Dear friends! Lets do  BRITAIN QUIZ.

1.What is the capital of Great Britain?

  1. Edinburgh;
  2. Boston;
  3. London.

2. What colour are the buses in London?

  1. red;
  2. blue;
  3. black.

3. Britain's national drink is…

  1. Tea;
  2. Coca-Cola;
  3. Coffee.

4.The kilt is…

  1. a pair of trousers;
  2. a shirt.
  3. a skirt;

 5.What is the official name of this country?

  1. Britain
  2. The United Kingdom of Great Britain
  3. England

 6.What is the most popular free time activity?

  1. Watching TV
  2. Gardening
  3. Reading

7.Which is the oldest university ?

  1. Cambridge
  2. Oxford
  3. London

8.Speaker’s Corner is in…

  1. Hyde Park
  2. Green Park
  3. Regent’s Park

   9.When is Halloween celebrated?

  1. December 25th
  2. February 14th
  3. October 31th

    10.The seat of the British government is…

  1. the Houses of Parliament.
  2. Buckingham Palace.
  3. Piccadilly Circus.

9. Подведение итогов. Рефлексия.

The teacher:  

  1. Сегодня на уроке вы узнали много интересного про Англию.
  2. Кому захотелось узнать по больше узнать об Англии?
  3. Где вы можете получить дополнительную информацию?
  4. What new facts have you learnt from these projects?

P1- I’ve learnt that …

P2.-  The project is great. It has a lot of photos.

  • I would like you to discuss our projects over 5 levels. Whom can you give 5? Look at the blackboard. These words can help you.

At the blackboard:

As for me

To my mind

I think

I agree

I disagree

Возможные варианты ответов учащихся:

  1. I think that the project can give 5. The tourist agency “Voyage” has a very interesting design.
  2. To my mind «….” is an interesting project.
  3. It was very funny. I give them 5.
  4. As for me I like the project of agency “Voyage” best of all.
  5. I agree with the view that the third project was the most interesting.
  6. But I disagree with you. I think the first project was the best, I give them 5.
  7. In my opinion, this project is very useful for our English lessons.
  8. From my point of view, this information is very valuable and interesting.
  9. We consider this project rather good.

T: -t: Thank you so much. Your projects are nice to my mind.

  1. Homework

Level one: Найдите зашифрованные слова

Level two: Соотнесите русскую пословицу с английской

Level three: Творческое задание: составьте синквейн по  теме «Путешествие в Лондон»

The teacher: I think it was great! We have spoken about many interesting things today. I hope that you have enjoyed our lesson. Thank you very much.


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Как улучшить свой английский

Рекомендации по изучению английского языка...

Методическая разработка программы элективных курсов по английскому языку для учащихся 9-ых классов "Улучши свой английский".

ПОЯСНИТЕЛЬНАЯ ЗАПИСКА. Данная программа адресована учащимся 9 класса, которые интересуются лингвистикой изучаемого языка. Она особенно будет интересна тем, кто планирует углубить свои знан...

10 советов как улучшить свой английский

What is the best way to improve your English?...

Презентация к уроку немецкогоя языка в 3 классе на тему "Сабина празднует свой день рождения".

Здесь представлена презентация к уроку в 3 классе по учебнику И.Л.Бим на тему "Сабина празднует свой день рождения".Аннотация. Работа представлена:Планом – конспектом урока немецкого языка для уч...

Внеурочное занятие по ИЗО в 1 классе по теме : "Все имеет свое строение"

Занятие включает в себя элементы анализа о сравнения учащимися различных изображений, работу по схемам: как получить из прямоугольника различные геометрические фигуры. творческую работу в виде апплика...

Внеклассное мероприятие "Улучши свой английский" 6 класс

Командное мероприятие по английскому языку в рамках недели иностранных языков в школе...

Мастер - класс "Shake your english" ("Прокачай свой английский").

Ни  для кого не секрет, что изучение иностранных языков  является одной из важнейших сфер в современном мире. Знание их, даже на базовом уровне, открывает большие возможности. Особенно важно...