We are different - we are alike План-конспект урока в 9 классе
план-конспект урока по английскому языку (9 класс) по теме

Галяева Людмила Григорьевна

План-конспект открытого урока в 9 классе по теме Расширение  лексического запаса учащихся с помощью прилагательных и их использование для описания внешности и характера человека

 

Цели и задачи урока: расширение лексического запаса учащихся с помощью прилагательных, контроль практических навыков учащихся в говорении, чтении, аудировании по теме: We are different – we are alike.

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon plan_otkr._uroka_we_are_different_-_we_are_alike.doc38.5 КБ

Предварительный просмотр:

План-конспект открытого урока в 9 классе по теме

«Расширение  лексического запаса учащихся с помощью прилагательных и их использование для описания внешности и характера человека»

We are Different – We are Alike (заключительный урок по теме)

Цели и задачи урока: расширение лексического запаса учащихся с помощью прилагательных, контроль практических навыков учащихся в говорении, чтении, аудировании по теме: We are different – we are alike.

  1. Тема урока:

The topic of our lesson is “We are different – we are alike”. Let’s find out what makes people different.

  1. Речевая зарядка:

 - Ответы  учащихся: - Some people are kind and well-mannered, others are spiteful and ill-mannered, they can be different in their beliefs and opinions, etc….

- And what kind of person are you? Think of a few adjectives that describe you best. (слайд № 2)

  • If you want your speech to be more expressive, colourful and emotional, you should use as many adjectives as possible. 

3. Проверка дом. задания: I asked you to make up a list of adjectives using every letter of the Eng. alphabet.

(Проверяются списки – 2- 3 человека. 2 уровень- чтение, перевод. Для 3 уровня - списки « +» и «-» качеств)

  • And now we’ll do some exercises that will not only help you to describe things and people better but also add to your active vocabulary……

  • (слайд № 3) Let’s play associations – dissociations! Give 3 adj. you associate with this word and at least one you don’t. For example: ice-cream: cold, delicious, white / hot.

(Use: apple, car, flower, cucumber, a scary story, a birthday party, a pessimist, an optimist, an egoist; the Chinese , a Negro, a Slavic person).

  • We can often compare different things or people to smth. or smb. else.
  •  For example: (слайд № 4)

As quick as a flash, as fit as a fiddle, as hungry as a hunter, as deaf as a post, as silent as a grave, as blind as a bat, as sweet as honey, as busy as a bee, as proud as a peacock, as white as a sheet, as cool as a cucumber, as strong as an ox, as stubborn as a mule, as pretty as a picture.  (2 уровень - перевести, 3 уровень - придумать ситуацию, в которой можно употребить эти сравнения).

2 уровень - Сompare yourself to anything!

3 уровень - You may invent new comparisons! (with ugly,long, dirty, lazy, clever, rich, weak…)

Do ex. 18 p. 48 in your Activity books.***

  • Most adjectives can have a certain degree of its quality: comparative or superlative. Let’s find out who is taller, Nastya or Natasha? Who is more cheerful, Maxim or Ilya? (Happier, fatter, noisier, athletic…)
  • Now let’s find out who is the most beautiful, the most intelligent, the most sociable, the best friend … in our Eng.group and make up our so called Guinness Book of Records. Don’t forget to use opinion-phrases!
  •  (3 ур. Give anybody in this classroom a compliment!)

3. Now, let’s do some listening comprehension.

You will hear a talk of two people at the party at Kate’s place. In fact, they practically don’t know anybody here. They look at people and gossip about them.

2 уровень – listen and find out what Kate’s new boyfriend looks like.

3 уровень – Listen and describe Kate’s girlfriends as well.

Make some notes if you need.

(Kate’s new boyfriend Adam is short, dark, handsome, and has a moustache. Jane and Mary are students, J. has short hair, M. has long dark hair. Wendy is a model, with long fair hair. She is a serious-looking person, wearing jeans and a white T-shirt.)

4. Чтение с выбором заданной информации (на листочках). – Now let’s practice some reading for gist and for specific information. Look through the texts and find out who is who in these stories. (3 уровень – read the key sentences from each story)

5. Устная речь: описание внешности и характера человека.

-  What can you say about these people?      

 (слайды с людьми № 6 - 10) 

6. Let’s have fun! (“Beauty Advice”)    

                            (Слайд № 11)

Раздать карточки с заданием каждому. Текст – на слайде. Подставить свои прилагательные и прочитать текст. Посмотрим, что получилось.

7. Подведение итогов урока, выставление оценок.

____________________________________________________________


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

План-конспект 83 урока, 9 класс,УМК Биболетовой М.З.

4 четверть9 классUnit 4. Make your choice, make your lifeSection 1. it’s time to think about your future career.Урок № 83(1)Тема «Модальные глаголы»Цели: развитие навыков устной речи и навыков а...

План-конспект открытого урока. 2 Класс. Тема: "учимся играя."

План-конспект открытого урока. Тема: Учимся играя. Класс: 2 «А» УМК М.З.Биболетова «EnjoyEnglish-1» Lesson39...

План – конспект открытого урока 7 класс. Тема: «Освоение техники выполнения броска в кольцо с 2 шагов в прыжке».

План – конспект урока 7класс.Тема: «Освоение техники выполнения броска в кольцо с 2 шагов в прыжке.»Цель: «Усвоение учащимися броска в кольцо с 2 шагов в движении при игре в баскетбол» Зада...

План-конспект открытого урока по классу блок-флейта

План-конспект открытого урока поклассу духовых инструментов с учащаяся 1 класса . Тема урока "Подготовительные упражнения к различным видам техники". Цель урока " Обучение на начальном этапе  игр...

План-конспект открытого урока в классе специального фортепиано

Открытый урок на тему: «Различные виды работ на уроке специального фортепиано»...

План - конспект открытого урока 8 класс история «Отечественная война 1812 года»

Цели урока:на основе материала исторических источников, литературы усвоить ход Отечественной войны, героическую оборону российского населения, выяснить, в чем заключался ее народный характер;воспитани...

План конспект открытого урока 7б класс по(ФГОС)

Технологическая карта урока  7б класс по ФГОС....