Спектакль на английском языке по мотивам "Чарли и шоколадная фабрика"
материал по английскому языку (5 класс) на тему

Стретенская Александра Юрьевна

Спектакль для учащихся 5-7 классов. 

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon charli_i_shokoladnaya_fabrika.doc40.5 КБ

Предварительный просмотр:

Школа при Посольстве России в Монголии

Внеурочное мероприятие по английскому языку

М И Н И-СП Е К Т А К Л Ь

«Charlie and the Chocolate

Factory»

Учитель английского языка

Стретенская А. Ю.

Уланбатор

2014г.

Цели мероприятия:

  • Образовательные:
  1. совершенствование навыков устной речи;
  2. расширение активного вокабуляра;
  3. активизация в речи лексических единиц по теме “Food”;
  4. развитие навыков аудирования;

  • Развивающие:
  1. развитие творческих способностей учащихся;        
  2. развитие у учащихся интереса к английскому языку;
  • Воспитательные
  1. воспитание чувства ответственности за свою работу, чувства уважения к одноклассникам;
  2. преодоления чувства стеснения (если такое имеется)

Связь с учебным материалом: образовательные цели, которые преследует данное мероприятие, тесным образом связаны со школьной программой 6 класса по английскому языку. Это проявляется, прежде всего, в необходимости закрепления как грамматического материала (употребление времен группы Simple), так и лексического. Кроме того данная постановка способствует развитию у ребят речевой  и социокультурной компетенции.

Оснащение внеклассного мероприятия: 1. Декорации для оформления зала

   2. Мультимедийная презентация.

                                                   3. Костюмы для героев и реквизит.


Приложение

The list of characters:

Author  

Mr.Wonka

Charlie

Grandpa George

Grandma Georgina

Grandpa Joe

Grandma Josephine

Augustus Gloop

Gloop's mother

Veruca Salt

Veruca Salt's father

Violet

Michael Teavee

Michael Teavee’s mother

Newspaperman

5 Oompa-Loompas                

2 Squirrels

             

Scene 1: Meeting the Buckets

Soundtrack.1

 Slide.I

Author: Hello, my dear boys and girls!!! We'll tell you the story about Charlie and the

Chocolate Factory!!!! Here they are!!! How do you do, Grandpa George?

Grandpa George: Fine, thanks.

Author: How do you do, Grandma Georgina?

Grandma Georgina: I'm all right, thank you.

Author: How do you do, Grandpa Joe?

Grandpa Joe: I'm OK, OK.

Author: How do you do, Grandma Josephine?

Grandma Josephine: Better than yesterday, my boy.

Author: This is a small boy whose name is Charlie.

Charlie: We are all pleased to meet you!!!

Author: The family is very, very poor. They live in an old wooden house. 

Sl.II

Charlie: How I dream of chocolate! Here it is!!! The great chocolate factory of Mr. Wonka! How

I want to visit it!

Grandpa Joe: Common, Charlie! I'll tell you about the factory. When I was younger, I worked

for Mr. Wonka. The factory was the greatest place in the whole world! But he closed it and for

many years nobody saw him. But now the factory is working.

ST.1

Charlie walks up and down the street and sees the advertisement:

Sl.III

WONKA'S FACTORY OPENS FOR 5 LUCKY CHILDREN WHO WILL FIND

GOLDEN TICKETS

Charlie: Oh, my birthday is coming and I'll get some chocolate. May be I'm lucky to find a

golden ticket!

ST.1

All the family around Charlie, he opens his bar of chocolate, but there is no golden ticket in it.

Author: But poor Charlie isn't lucky. He is so upset. Poor Charlie!!!

Scene2: Five lucky Children

Newspaperman (waving a newspaper): Hear, hear, hear!!!!! The first two tickets are found!

ST.2

Augustus Gloop and his mother appear.

Gloop's mother: My dear boy, I'm so proud of you! He eats so much chocolate you know.

Augustus Gloop: Eating is my hobby.

ST.3

Veruca Salt and her father appear.

Veruca Salt: Where is my golden ticket? I want my golden ticket!!

Veruca Salt's father: I found it for you! My sweety, my dearest!!!

Veruca Salt: I get it, I get it!!!

Newspaperman (weaving an newspaper): Hear, hear, hear!!!!! Two golden tickets found today.

Only one more left!!!

ST.4

Violet and Michael Teavee appear.

Violet: I love gum, I can't do without it, I love, love gum. Also I love making records. Chewing

gum is also a record! I'm the best in everything I do!

Michael Teavee: Keep quiet! Can't you see I'm watching TV? Leave me alone and keep quiet!

ST.1

Charlie (terribly disappointed): I'll never find it... I'll never get it...

Charlie walks and sees a golden ticket. 

Charlie: I found it! I found it!

Scene3: The factory

Sl.IV

Author: The big day comes when 5 children visit the factory, and Mr. Wonka meets them at the door.

ST.5

Mr.Wonka: Hey!!! Hooray!!! I'm glad to meet you! Welcome to the factory!!! Common, common!!! Hurry up!!! That's right!!! Let's go!!!

Sl.V

CHOCOLATE ROOM

Mr. Wonka: An important room, this! Look, everything is made of chocolate!!! Trees, river and boat, too!!! The grass  is made of sugar!!! It's beautiful! BEA-UTI-FUL!!!

ST.6

OOmpa-Loompas appear

Veruca Salt: Who is up there? They look like tiny dolls.

Sl.VI

Mr.Wonka: They are men, my dear. They are the Oompa-Loompas. My helpers. Working for chocolate. Chocolate is the best food for them. They are very happy.

Sl.VII

OOmpa-Loompas dance

 Augustus, no! Don’t drink from the river!

Augustus Gloop: I like this chocolate so much! I’ll drink it all (falling into the river). Help! Help! Help! I can’t swim!

Gloop’s mother: Save him! Save him!

Mr.Wonka: He will be Ok. You will find him down the pipe. Only four left? That’s right!!! Common, common!!! Hurry up!!!

ST.5

Sl.VIII

INVENTING ROOM

Mr.Wonka: Come in, come in! That's my favorite room. Here, for example, the gum that tastes like a dinner! OH, VIOLET! DON'T TAKE IT!!!

Author: But Violet puts the gum into the mouth and becomes big... and violet and the Oompa-Loompas take her away.

Mr.Wonka: Three more children left! Let's go!

ST.5

Sl.IX

Squirrels appear

NUT ROOM

Mr.Wonka: Look here! It's a nut room. Squirrels help us to sort nuts! Don't enter! It's dangerous!

Veruca Salt: I want a squirrel! Buy a squirrel, father! Buy! Buy! Buy!

Mr.Wonka: They are not for sale.

Veruca Salt: Then I'll get one myself!!

Veruca enters the room and the squirrels push her into the garbage pipe.

Veruca Salt's father: Where is my daughter? Answer!

Mr.Wonka: On the street, I hope, or may be not! Common, common!!! Hurry up!!! There's no time left!

Sl.X

OOmpa-Loompas dance

Michael Teavee: Do you have a TV set? Mr.Wonka: Yes, my boy. Follow me!

ST.5

Sl.XI

TELEVISION ROOM

Mr.Wonka: I invent a TV set that helps taste chocolate before buying it! We can move a bar of chocolate from one end of the room into the other!

Michael Teavee: But can it send people? ( pushes a button and disappears)

Michael Teavee's mother: Where is he? Is he all right?

Mr.Wonka: Let's hope for the best!

Mr.Wonka: Go to the Oompa-Loompas, they 'll do something for him!!! Bye,Bye!!! Hurry up!!! Let's go!

Sl.XII

ONLY CHARLIE LEFT

Charlie: But I'm the only one left!

Mr.Wonka: Really? But, my boy! You are the winner! Come on! Come on! Go into the lift! Up and out!

They enter the lift and it goes up in the air.

Sl.XIII

ST.7

Mr.Wonka: Look! There is our city. And there is the factory!

Charlie: The most wonderful place in the world!

Mr.Wonka: You really think so? Well, Charlie, now the factory is yours.

Charlie: That’s why you’ve sent out the gold tickets?

Mr.Wonka: Exactly!

Charlie: Are you sure?

Mr.Wonka: That is my choice!

Author: You know, my dear friends, Mr.Wonka has no children and wants to find a kind child to help him to run the factory and Charlie becomes his friend and the best chocolate maker in the world!!!


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Сценарий мини-спектакля на английском языке "Чарли и шоколадная фабрика"

Драматизация является одним из самых красочных и интересных, но, к сожалению, не самых популярных видов работы с детьми. Однако данный вид деятельности имеет широкие возможности для стимулирования инт...

Сценарий спектакля на английском языке "Белоснежка и семь гномов" (внеурочная деятельность).

Предложенный Вашему вниманию сценарий спектакля я придумала, написала и опробировала на городском конкурсе спектаклей на иностранных языках. Костюмы для участников мы брали в местном Драмматическом те...

Сценарий спектакля на английском языке "Спящая красавица" ( внеурочная деятельность).

Предлагаю Вашему вниманию разработку сценария спектакля на английском языке "Спящая красавица". Его можно использовать во внеурочной деятельности, творческих конкурсах....

Сценарий спектакля на английском языке "The magic gift". Сценарий спектакля "Волшебный дар"

Сценарий подходит для проведения предметных  недель на тему Хеллоуин, Рождество, День Святого Валентина.Мы поставили спектакль силами учащихся 7, 2, 3 классов. Выступили перед начальной школой на...

Методическая разработка по английскому языку на тему: Сценарий школьного спектакля на английском языке «Happy Prince».

Данная творческая работа может быть использована как сценарий заключительного мероприятия недели английского языка в средней школе или как сценарий видеофильма. При составлении сценария использован ра...