Конспект урока на тему: "Environment and People"
план-конспект урока по английскому языку на тему

Шелухина Дарья Михайловна

Класс                                                 : 4

Общая тема                                     : Environment and People

Тема урока                                      : Grammar (Articles)

Тип урока                                         : урок закрепление изученного материала.

Цель                                                  : знакомство с экологическими организациями, их действиями, экологическим воспитанием, действиями граждан по охране природы.

Задачи урока                                      :учебный аспект - совершенствовать грамматические навыки употребления в речи страдательного залога в настоящем времени (Simple Present Passive);

догадываться о значении незнакомых слов по контексту;

развитие речевого умения (монологическая форма речи);

формировать умения и навыки учащихся вести беседу, высказывая свое мнение по теме.

воспитательный аспект - прививать школьникам любовь и уважительное отношение к природе, ответственности к экологическим проблемам, формирование потребности в участии сохранения природы.

развивающий аспект - развитие способности к   сравнению, умозаключению;

развитие способности восприятия и применения грамматических структур, формулировать выводы и высказывать своё мнение на изучаемом языке.

Методы                                              : словесный, наглядно-иллюстративный, частично-поисковый, фронтальная беседа.

 

Формы работы                                 : индивидуальная работа, работа в группах.

борудование                                   : фотографии, ИКТ, раздаточный материал, аудиозапись, картинки-схемы.

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл lessonplan.docx217.96 КБ

Предварительный просмотр:

Конспект урока

Класс                                        : 4

Общая тема                                   : Environment and People

Тема урока                                : Grammar (Articles)

Тип урока                                : урок закрепление изученного материала.

Цель        : знакомство с экологическими организациями, их действиями, экологическим воспитанием, действиями граждан по охране природы.

Задачи урока        :учебный аспект - совершенствовать грамматические навыки употребления в речи страдательного залога в настоящем времени (Simple Present Passive);

догадываться о значении незнакомых слов по контексту;

развитие речевого умения (монологическая форма речи);

формировать умения и навыки учащихся вести беседу, высказывая свое мнение по теме.

воспитательный аспект - прививать школьникам любовь и уважительное отношение к природе, ответственности к экологическим проблемам, формирование потребности в участии сохранения природы.

развивающий аспект - развитие способности к   сравнению, умозаключению;

развитие способности восприятия и применения грамматических структур, формулировать выводы и высказывать своё мнение на изучаемом языке.

Методы        : словесный, наглядно-иллюстративный, частично-поисковый, фронтальная беседа.

Формы работы                        : индивидуальная работа, работа в группах.

Оборудование        : фотографии, ИКТ, раздаточный материал, аудиозапись, картинки-схемы.

План урока:

Стадия/ продолжительность

Содержание / Навыки

Учитель / Студент действия

Обоснование

Stage 1

Presentation

(10 minutes)

Skills

  • Speaking
  • Listening

Content

Teacher’s explanation on the part of speech – Articles.

Questions:

1.   Can you tell me

      what am I

      holding in my

      right hand?

2.   Can you tell me

      what is on the

      table?

Eg:       -an apple

             -a book

  Articles:

  • A
  • An
  • The

  1. Teacher greets the

      class.

  2. Teacher brings

      a few realia into the

      class and shows them

      to the students.

  3. Teacher elicits the

      students’ opinions by

      asking them to

      describe the realia.

  4. Teacher then

      discusses the activity

      with the students and

      brings them to the

      topic of the day

      which is

      “Articles.”

  6. Teacher then explains

      to the students and

      teaches them about

      the part of speech –

      “Articles.”

Rationale

 1. To give the student  

     warm-up session

     before the lesson.

2. Enable students to

    generate creative and

    critical thinking skills.

3. To encourage    

    communication

    between the teacher and

    students.

   activity:  

    -Explanation of

     ‘Articles’ on

      mahjong paper.

     (Appendix 1)

Stage 2

Practice

(10 minutes)

Skills

  • Reading
  • Thinking

Content

Fill in the blanks below with a, an, or the :

1. I went shopping and

    bought                  

    umbrella,                

    suitcase and

                      leather

    purse.

2. Irene says she has

    given                  

    story book back to

    your younger sister.

  1. Teacher gives each

 student a piece of

 “Fill in the blanks” worksheet based on the part of speech- articles that have been discussed earlier.

  2. Individually, students

      are given seven

      minutes to complete

      the worksheet given.

  3. Teacher then

      discusses the

      answers with the

      students.

Rationale

1. Allow students to think

    critically in answering

    the fill in the blanks

    exercises.

2. To enhance students’

    understanding of the

    articles learnt

    earlier in the lesson.

activity:

    - Fill in the blanks  

      worksheet

      (Appendix 2)

Stage 3 Production

(15 minutes)

Skills

     - Writing

     - Reading

  1. Students are divided

      into three groups with

      equal number of

      members and

      teacher explains that

they are going to play a grammar game

  2. Students are asked to

      sit together in their

      own groups.

3. Teacher pastes 3 sets    of grammar question on article on the whiteboard.

  1. Teacher then explains the rules of the game where each group will be given 10 questions.
  2. Students must answer 1 question each person in their group by writing down the correct answer on the whiteboard.
  3. Students may discuss their answers with their friends before writing their answer on the whiteboard.
  4. Teacher discusses the answers with all students and for each correct answer given, students will be rewarded 2 marks.
  5. The group with the

     most marks wins the

    game and is rewarded

    by the teacher.

 9.Finally, teacher

    concludes the lesson

    and asks students to

    find any five pictures

    from any magazines

    and write down two

    sentences describing

    the pictures using the

    correct articles as for

    their homework.

 Rationale

1. To prompt students’

     thinking skills.

2. Enjoy learning English

     through fun activity.

3.  Allow students to think

     critically in using the

     correct conjunctions to

     combine the sentences.

 4. Encourage students to

     think imaginatively

     and  produce

     creatively.

 3. Allow student to share

     their  ideas to the

     whole class.

4. Students learn to

    cooperate in groups.

5. Encourage cooperative

    and collaborative

    learning.

 activity:

   

      - Questions read aloud

          to students

         (Appendix 3)

      - Marker pen

Follow-up activity                        : Students are asked to find any five picture from any

  magazine and write down two sentences describing the  

  picture.

Appendix 1

Explanation on the part of speech – Articles.

Conjunctions are used to join words, phrases, or sentences.

1. We use ‘a’ before words beginning with a consonant sound or a vowel which sound like a

    consonant.

    Example:

  •  a cage                                        
  •  a university
  •  a pen

 2. We use ‘an’ before a noun which starts with a vowel letter or sound. ‘a’, ‘e’, ‘i’, ‘o’, ‘u’ are

     vowel letters.

    Example:

  •  an axe
  •  an eel
  •  an owl

3. We use ‘an’ before a noun which has a silent ‘h’.

Example:

  • an hour
  • an honest man

We use ‘the’ for countable and uncountable nouns.

1. We use ‘the’ for a specific person, object, or place.

    Example:

                         Abby will meet me at ‘the’ cinema.

2. We use ‘the’ when we speak of only one such thing.

    Example:

                       ‘The’ sun is hot today.

3. We DO NOT use ‘the’ before the names of roads, streets, states, countries or towns.

    Example:

                       Malaysia is a peaceful country.

Appendix 2

Fill in the blanks below with ‘a’, ‘an’ or ‘the’ where necessary

1. I went shopping and bought                  umbrella,                  suitcase and                  leather

    purse.

2. Sri says he has given                  story book back to your younger sister.

3. We always play basketball in                  morning during                  school holidays.

4.                   optician tests eyesight and sells spectacles.

5. Seelan wanted to be                   army officer.

6. Hamdan and his family lives in                    eastern part of Pahang.

7. Gomathy is ________ richest women in Kinrara 3.

8. Wan is _______ honest boy who never tells lie.

9.  Ezekir went to ________ dentist for his tooth checkup.

Appendix 3

Fill in the blanks with ‘a’, ‘an’ or ‘the’ where necessary.

  1. Monsoon Cup is held once _____ year.
  2. _____ ducks are swimming in the lake.
  3. I have toothache, so I went to _____ dentist.
  4. I saw ______ old man eating burger.
  5. Mr. Yap is at _______ petrol station.
  6. Khirul is _____ businessman who sells cows and chickens.
  7. I spent my holidays in ______ Sabah last year.
  8. We looked everywhere for _____ toilet but we didn’t find any.
  9. Hidayah went fishing with _______ long fishing rod.
  10. Arni met her mother ______ hour before lunch.  

C:\Users\HP-COMPAQ V3000\Desktop\eel.jpg

C:\Users\HP-COMPAQ V3000\Desktop\dog-cage-training.jpg

C:\Users\HP-COMPAQ V3000\Desktop\barred-owl.jpg

C:\Users\HP-COMPAQ V3000\Desktop\apple1.jpg


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Конспект урока «What Do Young People Worry About?»

Конспектурока«What Do Young People Worry About?», 10 класс...

Конспект урока по теме "What kind of people are we?"

План-конспект урока по английскому языку в 5 классе на тему "What kind of people are we?" к учебнику М.З.Биболетова Enjoy English...

План-конспект урока по английскому языку "Why people dream?" (8 класс)

План-конспект урока по английскому языку "Why people dream?" (8 класс). УМК New Millennium English 8....

урок по теме Environment

презентация по теме Environment...

Материалы открытого урока по теме «Environment protection»

План-конспект занятия, проводимого со студентами 1 курса (СПО) специальности "Ветеринария".  (регламент  - 1,5 ч.)...

Конспект открытого урока по теме environment

Конспект открытого урока.Тема:«What threatens our planet?»...

План - конспект урока английского языка по теме "People\'s abilities" в 6 классе по учебнику для учащихся общеобразовательных организаций "Forward" под редакцией М.В. Вербицкой на этапе введения в тему и усвоения новых знаний.

Цель урока: ввести новую лексику по теме "People's abilities", сформировать представление об «особых людях» – инвалидах, создать мотивацию детей на здоровый образ жизни...