Экологические проблемы
план-конспект урока по английскому языку на тему

Мгоян Гюльнара Худоевна

Открытый урок на тему «Экологические проблемы. 

Условные предложения 2 и 3 типов» для 8 класса.

Учитель английского языка  - Мгоян Гюльнара Худоевна

Дата проведения: 07.11.2013 г.

Тема урока: Биография Джонатана Свифта

Разработка урока в 8 классе средней школы

Тип мероприятия: открытый урок

n/n

Название современных образовательных технологий, применяемых в УВП

Этапы урока, на которых технология применяется

1.

Применение ИКТ для показа презентации, созданной учителем в PowerPoint

На протяжении всего урока

2.

Технология интеграции в обучении

На VI,X,XI  этапах, во время знакомства со словарным словом, синтаксического разбора предложения

3.

Элементы здоровьесберегающей технологии

На V и XII этапах, во время физминутки

Цели: Образовательная:

1) Совершенствование лексических навыков по теме «Природа и проблемы экологии».

2) Развитие навыков говорения по теме «Природа и проблемы экологии».

3) Активизация грамматических навыков, употреблении условных предложении  2 и 3 типов.

Развивающая:

1) Развивать механизм языковой догадки

2) Обучать делать выводы и обобщения  по основным проблемам  темы

Воспитательная:

1) Воспитывать у учащихся интерес к изучению английского языка

2) Прививать чувство любви и бережного отношения к окружающей среде

УМК: «Enjoy English» 8 класс, под редакцией М.З. Биболетовой, Н.Н. Tрубаневой

Оснащения урока:  доска, компьютер с проектором, презентация в  Power Point, разделочный материал, видео (песня)

План урока

I .Начало урока

1.Приветствие

2.Оргмомент

3.Фонетическая зарядка

4.Сообщение задач урока

II .Центральная часть

1. Совершенствование  лексических навыков  по теме «Природа и проблемы экологии».

2. Развитие навыков устной речи, говорения по теме «Природа и проблемы экологии».

3. Активизация грамматических навыков , употреблении условных предложении  2 и 3 типов.

 III. Завершающая часть

1.Домашнее задание

2.Подведение итогов

3.Выставление оценок

Ход урока

I Начало урока

1.Приветствие

T: Good morning, boys and girls

P: Good morning.

T: I am glad to see you.

P: We are glad to see you too.

T: Thank you, sit down.

2. Оргмомент

T: Who is on duty today?

P1: I am on duty today.

T: What’s the date?

P1: Today is the 14-th of December.

T: What day of the week is it today?

P: Today is Tuesday.

T: All a present today?- Yes.

3.Фонетическая зарядка

Let’s pronounce the following words. Try to find out what environmental problem we’ll discuss today. Repeat after me, please. (слайд 2)

Thank you. Good of you.

4.Сообщение задач урока

During our lesson we are studying about the environment and the most important problems of our planet and discuss all possible ways of solving these problems .Let’s start. And I’d like to add, I’ll give you sheets, where you’ll put marks by yourself.  At the end of the lesson we’ll sum up them.

II. Центральная часть

1. Совершенствование  лексических навыков  по теме «Природа и проблемы экологии».( слайд 4)

Let us to do some tasks and Give synonyms to these words .I will give you cards and 1 minute. Be attentive, try to guess

  • Litter                                         trash
  • to say “no” to smth.                  refuse
  • to make smth. less                    reduce
  • much water falling down         flood
  • throw litter                               pollute
  • poisonous                                 toxic                  

2. Развитие навыков устной речи, говорения по теме «Природа и проблемы экологии».

Situations:-If people thought about the Earth before they throw smth away…( there would be much cleaner on our planet now)

-If people took as much rubbish as they could to local recycling centers…(they would recycle it)

-If people avoid buy packaged goods…(there would be less litter in the streets)

-If people didn’t drop litter…(it would be cleaner in towns and in the country)

T: well, it’s time to exchange. The tallest pupil of your  group will read  these opinions.

How clever of you. I liked your answers.

Well, we remembered Conditional II, and now I advise you to do the next task in cards. Open the brackets using Conditional III.

III. Завершающая часть

1.Домашнее задание

T: It’s time to finish our lesson. Your homework will be to be ready for the test work.

2.Подведение итогов

T: I am satisfied with your work today. You did your best. Did you like our lesson?

Would you like to change anything?

What did you like most of all?

What have you learned at our lesson?

3.Выставление оценок

T: Give me your diaries, I’ll give you marks.

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon otkrytyy_urok_8_klass.doc46 КБ

Предварительный просмотр:

Открытый урок на тему «Экологические проблемы.

Условные предложения 2 и 3 типов» для 8 класса.

Цели:        

Образовательная:

1) Совершенствование лексических навыков по теме «Природа и проблемы экологии».

2) Развитие навыков говорения по теме «Природа и проблемы экологии».

3) Активизация грамматических навыков, употреблении условных предложении  2 и 3 типов.

Развивающая:

1) Развивать механизм языковой догадки

2) Обучать делать выводы и обобщения  по основным проблемам  темы

Воспитательная:

1) Воспитывать у учащихся интерес к изучению английского языка

2) Прививать чувство любви и бережного отношения к окружающей среде

УМК: «Enjoy English» 8 класс, под редакцией М.З. Биболетовой, Н.Н. Tрубаневой

Оснащения урока:  доска, компьютер с проектором, презентация в  Power Point, разделочный материал, видео (песня)

План урока

I .Начало урока

1.Приветствие

2.Оргмомент

3.Фонетическая зарядка

4.Сообщение задач урока

II .Центральная часть

1. Совершенствование  лексических навыков  по теме «Природа и проблемы экологии».

2. Развитие навыков устной речи, говорения по теме «Природа и проблемы экологии».

3. Активизация грамматических навыков , употреблении условных предложении  2 и 3 типов.

 III. Завершающая часть

1.Домашнее задание

2.Подведение итогов

3.Выставление оценок

Ход урока

I Начало урока

1.Приветствие

T: Good morning, boys and girls

P: Good morning.

T: I am glad to see you.

P: We are glad to see you too.

T: Thank you, sit down.

2. Оргмомент

T: Who is on duty today?

P1: I am on duty today.

T: What’s the date?

P1: Today is the 14-th of December.

T: What day of the week is it today?

P: Today is Tuesday.

T: All a present today?- Yes.

3.Фонетическая зарядка

Let’s pronounce the following words. Try to find out what environmental problem we’ll discuss today. Repeat after me, please. ( слайд 2)

[r] – bury, rubbish, throw away, recycle, recyclable, protect

[p] – paper, pet food, pollution, packaging

[k] – can, container, countryside, cut

[s] – stuff, useful, waste, instead

Thank you. Good of you.

Please answer my questions. What is Environment?( слайд 3)

P1 – Environment is everything around us.

P2 – The water we drink.

P3 – The soil we walk on.

P4 – The air we breathe.

P5 – Nature with its variety.

P6 – Animals.

Very good. Now, I’d like to know, what words do you associate with the word «Environment»

Possible answers: Water, sky, river, forest, birds, animals, nature, and people

4.Сообщение задач урока

During our lesson we are studying about the environment and the most important problems of our planet and discuss all possible ways of solving these problems .Let’s start. And I’d like to add, I’ll give you sheets, where you’ll put marks by yourself.  At the end of the lesson we’ll sum up them.

II. Центральная часть

1. Совершенствование  лексических навыков  по теме «Природа и проблемы экологии».( слайд 4)

Let us to do some tasks and Give synonyms to these words .I will give you cards and 1 minute. Be attentive, try to guess

  • Litter                                         trash
  • to say “no” to smth.                  refuse
  • to make smth. less                    reduce
  • much water falling down         flood
  • throw litter                               pollute
  • poisonous                                 toxic                  

Now I want to check your answers. You can see the right variant on the screen. O.k. well done. How clever of you. The next task for  you.

You are to find the odd word out. Iluza, please read the first column. ( слайд 5)

  • damage, endangered, destroy, create, ruin  
  • safe, nuclear, pleasant, calm, animal
  • destruction, population, environment, pollution  
  •  reduce, reread, recycling  

2. Развитие навыков устной речи, говорения по теме «Природа и проблемы экологии».

Look at the blackboard, please. There is a quotation by a famous English writer G. Galsworthy – P1 - “If you don`t think about your future, you will not have it”.

 T: What does it mean? How do you understand it in connection with our topic?

P1 – In order to live long we should think about our future, not make mistakes in present.

P2 – We should not damage our planet.

P3 – We should understand our personal responsibility.

P4- And the most we should recycle our litter

 –You are quite right. I think that all of us are responsible pupils and you’ll do your best to save our planet from pollution.  

3. Активизация грамматических навыков , употреблении условных предложении  2 и 3 типов.

Boys and girls, let’s remember what is it Conditional II and III. One of you will come to the blackboard and write its formula.

If…Past Simple, would+ V 1

II  тип- маловероятное событие

If…had+ V3, would+have+V3

III-тип- нереальное событие

And now  come to my

Desk and take these sheets, please. Your task will be to line up according to the alphabetical order. At first look at each others sheets. That’s right, now I will divide you into 4 little groups. Look at the walls. There are several opinion, let’s imagine what would happen if… At first you are to write your opinion and only then to exchange with other group. ( 2 сек.)

Situations:-If people thought about the Earth before they throw smth away…( there would be much cleaner on our planet now)

-If people took as much rubbish as they could to local recycling centers…(they would recycle it)

-If people avoid buy packaged goods…(there would be less litter in the streets)

-If people didn’t drop litter…(it would be cleaner in towns and in the country)

T: well, it’s time to exchange. The tallest pupil of your  group will read  these opinions.

How clever of you. I liked your answers.

Well, we remembered Conditional II, and now I advise you to do the next task in cards. Open the brackets using Conditional III.

T: At the end of our lesson I‘d like you to listen to one song, which is about ecology and it’s problems. But when you will listen to it, you task will be to fill in the gaps. Then your task will be to check it by yourself ( on the screen).

It’s the next, main question. We talked a lot about ecological problems, the ways of solutions. That’s why answer my question, What can we do to save the Earth?

P1- We must put our litter into the bins

P2-We must not cut down and break trees and pick up flowers

P3- People must not throw their litter into the rivers

P4-We must feed birds in winter

P5-Factories must stop polluting the air

III. Завершающая часть

1.Домашнее задание

T: It’s time to finish our lesson. Your homework will be to be ready for the test work.

2.Подведение итогов

T:I am satisfied with your work today. You did your best. Did you like our lesson?

Would you like to change anything?

What did you like most of all?

What have you learned at our lesson?

3.Выставление оценок

T: Give me your diaries, I’ll give you marks.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Методическая разработка урока по географии 8 классе "Экологические проблемы и экологические ситуации в России""

Тема урока «Экологическая ситуация в России» по географии в 8 классе изучается в разделе «Рациональное использование природных ресурсов и охрана природы»....

Программа экологического воспитания "Экологические проблемы нашего района"

Цель программы: Развивать бережное отношение к природе родного края...

Воспитание экологической компетентности и развитие УУД учащихся в урочной и внеурочной деятельности в результате работы над творческим интегрированным проектом "Современные экологические проблемы Санкт-Петербурга" в системе требований ФГОС.

Презентация творческого интегрированного проекта "Современные экологические проблемы Санкт-Петербурга", выполненного учащимися восьмых классов школ № 356 и 376, и представленного на международный конк...

Экологические проблемы Крыма- наши общие проблемы.

Листая страницы устного журнала, попытаемся выяснить рейтинг самых актуальных экологических проблем, стоящих сегодня перед обществом: некачественная вода, загрязнение воздуха, деградация земельных рес...

Сценарий занятия «Отходы жизнедеятельности как мировая экологическая проблема» (в рамках Всесоюзного экологического урока «Сделаем вместе»)

Занятие доказывает, что проблема отходов общемировая. В каждом регионе России также существует проблема их утилизации. В процессе практической деятельности учащиеся находят варианты  утилизации и...

«Экологическая проблема — глобальная проблема человечества»

методическая разработка урока географии 10 класс...