Разработка урока английского языка "Travelling… What for?"
план-конспект урока по английскому языку (8 класс) на тему

Масютина Лариса Матвеевна

Цель урока: Совершенствование речевых навыков, автоматизация лексического материала, создание прочных речевых связей в однотипных речевых ситуациях. Данная разработка может быть использована на средней ступени обучения при изучении темы "Путешествия".

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon plan_-konspekt_uroka_travelling_8_a_klass.doc95.5 КБ

Предварительный просмотр:

План-конспект урока по теме

                               Travelling… What for?

Цель урока:

Совершенствование речевых навыков, автоматизация лексического материала, создание прочных речевых связей в однотипных речевых ситуациях.

Лексические единицы: to broaden, to communicate, advantage, disadvantage, ancient, ruins, picturesque, mind, scope. Revision: to discover, to try, to improve, to relax, to meet, to get to know.

Грамматический материал: Конструкция “ I would…(to express wishes, wants or preferences, imagine future situation or actions) – Я бы хотел (а)…..

Задачи урока.

  1. Образовательный аспект:
  • Автоматизация уже изученных лексических единиц, создание прочных речевых связей в однотипных речевых ситуациях;
  • Включение ЛЕ в речь;
  • Автоматизация грамматического материала;
  • Обучение чтению с полным пониманием прочитанного;
  • Обучение говорению: монологическая речь с опорой.
  1. Развивающий аспект:
  • Развитие чувства языка на основе контекста и наглядности;
  • Развитие языковой догадки;
  • Развитие навыков говорения, аудирования и чтения.
  • Развитие навыков монологической речи.

3.Воспитательный аспект:

  • Воспитание интереса к изучению темы.
  • Воспитание культуры самостоятельной работы;
  • Воспитание самостоятельности и личной ответственности.

                                             

 План урока:

  1. Организационный момент. – 1 мин.
  2. Целеполагание и мотивация. – 1 мин.
  3. Фонетическая зарядка. – 2 мин.  
  4. Речевая зарядка. – 2 мин.
  5. Аудирование текста с опорой на презентацию  по теме. – 5 мин.
  6. Проверка домашнего задания -4 мин.
  7. Работа с текстом:  чтение с извлечением специфической информации -5 мин.
  8. Автоматизация ЛЕ в разных речевых ситуациях, развитие навыков  устной речи  – 6 мин.
  9. Физкультминутка – 1 мин.  
  10. Работа в группах.– 4 мин.
  11. Развитие навыка говорения – монолог по опоре. – 5 мин.
  12.  Объяснение домашнего задания  -1 мин.
  13. Подведение итогов урока. – 1 мин.

Ход урока.

  1. Организационный момент.
  • Good morning, boys and girls! Sit down please!
  • We begin our lesson! What’s the date today?
  • Who is absent today? Why?
  • Thank you for the information!
  1. Целеполагание и мотивация.
  • We continue our topic “Travelling…Why not?
  • We’ll read texts, do some exercises and speak about traveling.
  • Is it exciting/interesting? Are you ready?
  • Good! Let’s start the work!
  1. Фонетическая зарядка.
  • Let’s revise some verbs on the topic:
  •  to relax, to meet, to discover, to communicate, to broaden, to try, to improve, to learn, to get to know.
  • Let’s do some phonetic drills. Listen to the proverbs and repeat them. Pay attention to the pronunciation.

Men make houses, women make homes.

East or West home is best.

There is no place like home.

  • Fine!
  1. Речевая зарядка – повторение грамматического материала.

-Although there is no place like home,

 every year a lot of people from different countries all over the world travel abroad for their holidays.

 And what about you?

  -Do you like to travel?

-Have you ever been to…?

-Would you like to visit foreign countries?

-What country would like to visit?

  1. Аудирование текста с опорой на презентацию по теме.
  • What are the reasons for traveling abroad?
  • Now I want you to look at these photos, listen to the text .Be ready to talk why people like to travel.
  • Please, listen very attentive!
  1. Контроль домашнего задания:

  Can you think of any reasons  for travelling?

7.Работа с текстом:  чтение с извлечением специфической информации.

   Of course, there are different points of view on the problem of travelling. Would you like to know Kate’s opinion about travelling? Then read the text, complete the sentences according to the text and fill in the scheme.

 Read Kate’s opinion about travelling, complete the sentences according to the text and fill in the table below.

-Prove the statement, that travelling broadens your mind and scope.

-Of course, different people have different opinions about travelling

8. Развитие навыков устной речи.

- Can you prove the statement that traveling broadens your mind and scope?        

  1. Физкультминутка.

10.Работа в парах: развитие навыка  устной речи.

-Have you ever thought that some people don’t like to travel? They prefer to stay at home. They say that traveling has many disadvantages.

I want you to work in groups to find out all pros and cons of traveling.

Express your opinion about traveling, using the plan.

11.Подведение итогов урока.

  • Good.Your hometask is  to devide all thise expressions in 2 columns and prepare your speech for or against traveling.

Look a CONTROL CARD.

I took part in…

Very good

Good

Not good

Bad

Listening to the text

Answering questions

Discussing the problems

Doing tasks

Working in groups

Speaking

My score is _____

  • What are your marks?  
  • The lesson is over.
  • Thanks for your work.

I. Do you know these verbs well? Use them when you speak.

1. to relax,

2. to meet,

3. to discover,

4. to communicate,

5. to broaden,

6. to try,

7. to improve,

8. to learn,

9. to get to know.

II. Start your speaking with these phrases:

I think that… because…                                     I suppose that…

Well, it seems to me that…                                 As for me, I’d like to say that I…

In my view, …                                                      In my opinion….

There is no doubt, that…                                     I believe that…

To my mind….                                                     I’d like to add, that…

Look a CONTROL CARD.

I took part in…

Very good

Good

Not good

Bad

Listening to the text

Answering questions

Discussing the problems

DoinDoing tasks

Working in groups

Speaking

My score is _____

I. Travelling: pros and cons. Use the expressions from the box to

Discover new places, miss your friends, help to become more educated person, improve knowledge of foreign language, wait at airports, depend on the weather, have to think about accommodation and food, broaden your scope, many places are polluted, teach people about art and culture, the beauty of many places has disappeared, help to relax, the beaches are always overcrowded, the most fantastic place is home, meet interesting people, see world wonders

name advantages and disadvantages of travelling abroad.

                                    +

As for me, I’d like to say that travelling abroad has some advantages.

First, if you travel abroad, you can…

Second, you have an opportunity to…

Third, you can…

Besides …

That’s why I am for travelling abroad.

I. Travelling: pros and cons. Use the expressions from the box to 

Discover new places, miss your friends, help to become more educated person, improve knowledge of foreign language, wait at airports, depend on the weather, have to think about accommodation and food, broaden your scope, many places are polluted, teach people about art and culture, the beauty of many places has disappeared, help to relax, the beaches are always overcrowded, the most fantastic place is home, meet interesting people, see world wonders

name advantages and disadvantages of travelling abroad.

                          -

As for me, I think that travelling abroad has some disadvantages.

First, if you travel abroad, you …

Second, you have to…

Third, you can see that …

More than that…

That’s why I am against travelling abroad, I prefer rest at home.

I. Travelling: pros and cons. Use the expressions from the box to complete the table below.

Discover new places, miss your friends, help to become more educated person, improve knowledge of foreign language, wait at airports, depend on the weather, have to think about accommodation and food, broaden your scope, many places are polluted, teach people about art and culture, the beauty of many places has disappeared, help to relax, the beaches are always overcrowded, the most fantastic place is home, meet interesting people, see world wonders

                       +

                            -

II.Name advantages and disadvantages of travelling abroad.

            +

As for me, I’d like to say that travelling

abroad has some advantages.

First, if you travel abroad, you can…

Second, you have an opportunity to…

Third, you can…

Besides …

    That’s why I am for travelling abroad.                          -

                                                        As for me, I think that travelling  abroad has some disadvantages.

                                                    First, if you travel abroad, you …

                                                    Second, you have to…

                                                    Third, you can see that …

                                                     More than that

                                                               That’s why I am against travelling  abroad, I prefer rest at home.

I. Travelling: pros and cons. Use the expressions from the box to

Discover new places, miss your friends, help to become more educated person, improve knowledge of foreign language, wait at airports, depend on the weather, have to think about accommodation and food, broaden your scope, many places are polluted, teach people about art and culture, the beauty of many places has disappeared, help to relax, the beaches are always overcrowded, the most fantastic place is home, meet interesting people, see world wonders

name advantages and disadvantages of travelling abroad.

                                    +   -

As for me, I would’t say that travelling abroad has so

 many  disadvantages.

Of course, on the one hand, you can…

More than that…

 But on the other hand you …

Besides you can….  

Travelling is always….

     That’s why I am for travelling abroad.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Разработка урока английского языка в 8 классе "Do you feel like travelling"с использованием интерактивной доски

Представленный урок относится к серии занятий  по теме «Do you like travelling?», предусмотренных УМК «English» для 8 класса авт. Кузовлев В.П., Лапа Н.М. и др. (Lesson6, Unit3). Урок носит комму...

Методическая разработка урока английского языка "The World of Travelling"

Данный урок посвящается повторению и закреплению изученных знаний по теме «Путешествие» с использованием информационно-коммуникационных технологий:  закрепление грамматических структур «to ...

Методическая разработка урока английского языка по теме"What is the family?" в 6 классе по УМК Биболетова с применением отдельных структур Сингапурского метода обучения, Шаймарданова Гульшат Ришатовна, учитель английского языка

Методическая разработка урока английского языка по теме"What is the family?" в 6 классе по УМК Биболетова с применением отдельных структур Сингапурского метода обучения, Шаймарданова Гульшат Ришатовна...

Методическая разработка урока английского языка в 6 классе по теме "What are you like?" (технологическая карта урока)

Данная технологическая карта составлена в соответствии с тебованиями ФГОС второго поколения...

Разработка урока английского языка Тема: «What do you do to help your family?»

Цели:Предметные:Говорение:  - рассказать о своих домашних обязанностях, об обязанностях других членов семьи.Чтение:  - читать диалоги, вставляя глаголы в Past Simple.Аудирование: - слушать и...

Методическая разработка урока английского языка в 5 м классе. Тема урока: Travelling and transport: choosing the mean of travelling (Путешествия и транспорт: выбор вида путешествия)

Тема урока: Путешествия и транспорт5-й класс, углублённый уровень. Место урока: повторение лексики по теме «Путешествия и транспорт» Учебник: Верещагина И.Н., Афанасьева О.В. Английс...

Разработка урока английского языка по теме "Travelling"

Урок разработан в соответствии с ФГОС с использованием сайта Я-класс...