Разработка урока английского языка по теме "Туманный Альбион"
план-конспект урока по английскому языку (7 класс) по теме

Дандыль Галина Петровна

Муниципальное бюджетное общеобразовательное учреждение

средняя общеобразовательная школа № 1 с. Арзгир Арзгирского района Ставропольского  края

Дандыль Галина Петровна – учитель английского языка

 

Конспект урока по теме “The foggy Albion”

«Туманный Альбион»  для 7 класса к учебнику О.В.Аафанасьева,И.В. Михеева «Новый курс английского языка для российских школ»–М.: Дрофа

Цель: 

1. Введение и закрепление активной лексики

2. Развитие коммуникативной способности на основе

    аутентичного   материала.  

3. Развитие умения инициировать и поддерживать                                    

   беседу, задавать вопросы и отвечать на них.

4. Развитие УУД в работе с текстом, в чтении и    аудировании.

Задачи:

1. Развивать  навыки в диалогической речи.

2. Научить  выражать свое отношение к изучаемой теме,  

    полученной информации.

3. Извлекать основную идею из информации.

4. Познакомиться с королевской семьей Елизаветы II.

 

Оснощение урока: доска, компьтер, видеомагнитофон

Формы работы:

ü фронтальная работа (ответы на вопросы);

ü индивидуальная работа (аудирование,чтение);

ü работа в парах (составление микродиалогов).

Развивающий аспект: целенаправленное развитие психических функций, связанных с речевой деятельностью, таких как внимание, логическое мышление, способность к выявлению языковых закономерностей, языковая догадка, зрительная и слуховая память.

Учебный аспект: работа, направленная на овладение всеми видами речевой деятельности: говорением, чтением и письмом.

Воспитательный аспект: повышение интереса к изучению английского языка и к  стране изучаемого языка, воспитание культуры языкового общения, уважительное отношение  друг к другу, умение внимательно слушать собеседника.

Языковой материал: слова, речевые образцы, монологические и диалогические высказывания по теме  “ Visiting Britain ”.

Этапы урока:

I. Организационный этап (слайд 1):

    Приветствие, сообщение о теме и характере работы.

    Мотивационная беседа (тема,задачи).

    Учитель:     Good morning!

                        Take your seats, please, and get ready for the lesson.

                        What date is today?

                        What can you say abоut the day?

                        If you are ready, let’s start the lesson.

                        Today we continue speaking about Great  Britain.

The aim of our lesson is (слайд 2 ):

                        - to improve our English

                        - to study new facts about Great Britain

                        - to discuss your attitude towards this problems

                        - to meet the Royal Family

II.  Речевая зарядка (слайд 3-4).

                       To begin with let’s look at the pictures of different sights.

                       What do they all have in common?

                       All this pictures are the sights of London.

                        - Give the names to the sights.

                        - Use the words under the pictures

                        - Read a)-What is the number of a picture?

                                    b)

                                    c)

                                    d)

                                    e)

                       - Now tell me this names in the right order.

                                            Yes, you are right.

                                             Very good.

                                              Excellent. 

 

Tell me, please:

- Who defeated the French in the naval battle of Trafalgar?

- Was this monument made in honour of Admiral Nelson?

- What do this four bronze lions simbolize?

- The Tower of London was  a fortress  at first, wasn t  it?

- What is the symbol of the Brilish  Mornarchy? (Buckingham

   Palace, built 1702-1705)

- The queens and kings are crowned always in Westminsler   

  Abbey, aren’t they?

- Is Bid Ben a famous museum or a famous clock in  the  world?

 

III. Учебный разговор в микро-диалоге с опорой на лексические опоры по слайду 5:

 

Учитель: Imagine.You have been on a tour to Great Britain. You have some hours for the airport. Discuss with you friend: how to spend this time in London. Choose one or two places you both would like to visit.

 

imageLANGUAGE      I think…

SUPPERT           I advice you…

                            Do you agree with me…

                            Do you know…

                            Tell me please…

IV. Региональный компонент (слайд 6).

But we live in a very interesting place too. Look and tell what sights in Arzgir would you like to show to our foreign tourists?

                  A monument to unknown soldier.

                       A monument of an eagle - a symbol of a steppe.

                       The church.

                       An acient statue.

V. Аудирование аутентичного текста с просмотром

видеофильма «The Pick  District».

Новые слова для понимания текста и для использования в речи при обсуждении прослушанного с целью развития УУД  даны на слайде 7.

- Repeat after me  the new words.

- All fogether…

- Translate some words…

-Now, let’s watch a video-film about Britain and remember, please, the main facts.

 

Обсуждение проблемы ведется с опорой на раздаточный материал.

-Take cards, please, and choose the  right word.

 

Card 1.

Choose the right word.

1. The two great cities of Manchester and Sheffield lie just_____

     kilometers  apart.

   a) 5

   b) 15

   c) 50

2. This area is known as the _________________.

   a) Peak District

   b) Lake District

   c) Hyde park

3. The Peak District is a ____________________.

    a) national gallery

    b) national park

     e) Disney Land

Find the right anwer.

 

1. What is an imported part of two local economy? 

     -baking   cakes

     -sheep farming

     -industrial development

2. Where did the entire population die during the great plague of the 17th century?

    -Chatsworth House

    -Bakewell

    -Eyam

3. What is the main problem in the text?

    -ecological problem

    -the great plague

    -famous location.

 

Региональный   компонент.(по слайду 8)

Соотнести:

Проблемы  экологии в аутентичном тексте с  проблемами нашего региона.

What ecology problems do we have in our Stavropol territory and Arzguir region?

      -Do you ever throw litter on the ground?

 -But we shouldn’t.

 

VI. Чтение  и  работа над  содержания   аутентичного  текста  о  правлении  в  Британии и  о королевской  семье.

 Предъявление нового материала: текста о королевской семье и Елизавете II.

     - Every country is proud of their famous people…

     - Remember: What are some of  them? (слайд 9)

     - Our task: - to learn new words;

                       - to read new text;

                       - to understand its information.

     - Here are some new words about the text.(слайд 10)

     - Repeat after me.

     - You received a cart of the text.

     - Read the text aloud.

 

The most important building in London is Buckingham Palace which is the official residence of Queen Elizabeth II (the second). But it is not the only one. The Queen and her family have several other castles, official residences and country houses. In the history of Britain there were many Kings and Queen. Elizabeth II is on the British throne now.

          Though nowdays the Queen reigns but does not rule, the Royal Family plays a very important role in the country.

          It is rather difficult to understand the British way of ruling the country. In Britain the Queen is the Head of State, but in fact she doesn`t rule the country as she has no power. So she does what Parliament tells her. The Queen is a symbol of the country history and its tradition. So she is very rich. She travels about the United Kingdom, meets different people and visits schools, hospitals and other special places.

         She was born on 21st April, 1926, was married to Prince Philip, the   Duke of Edinburgh, on 20th November 1947. Elizabeth II was crowned on 2nd June 1953.

         As a rule she opens the new sessions with a speech from the Throne and she must give Royal assent before a bill becomes law.   

In international affairs the Queen as Head of state has the formal power to declare war and make peace, to take over or give up territory.

      Elizabeth makes official visits abroad very year. This 2006 year she visited Russia and met  Putin V. V. The real power in the country belongs to the British Government.

 

      -Look at the  slide now. Here you can see …(слайд 11)

 -Take a new card with task.

 

Card 2

I. Answer the Questions.

                                        

1. Who is the head of state in Britain?

2. Does the Queen rule the country?

3. What does the Queen do?

4. What do you know about the Royal family?

5. What do you know about British Parliament?

 

II.  Andree or disagree.

 

1) Britain has a monarch as the of stats.

2) Russia has a president as the head of state.

3) The British will modernize their monarchy.

4) Queen Elizabeth 2 has four children.
 

                                                        That` s true.

That` s right.

I believe not.

                                                        I think so.

    I don’t think so.

III.  Give a head to the text.

IV. Complete the sentences.

 

image1) The Queen` s name is _

2) Her husband` s name is __ . Their daughter` s name is __ .

4) Their son` s name are __ , __ and __ .

5) Charles has two __ .

 

VII. Закрепление изученного(слайды 12-14 ).

1)     Заполнить  бланк – анкету о Елизавете II.

2)     С опорой на слайды ответить на вопрос:

-  Where are these famous   places situated?

Учащимся  предлагается несколько слайдов о разных странах на соотнесение названия достопримечательности с географическим местом.

VIII. Заключительный этап урока ( слайд 15):

- Подведение итогов, выполнение поставленных задач.

- Домашние задание.

- Оценивание работ учащихся на уроке.

- Well, our lesson is almost over.

- Thank you for being active at the lesson.

- Your marks for the lesson are the following…

- Please, write your homework.

- Have you got any guestions?

 - Good bye!

 

Скачать:

ВложениеРазмер
Office presentation icon Презентация "Туманный Альбион"2.59 МБ

Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 2

VISITING BRITAIN

Слайд 3

1 . 2. 3. 4. 5. Buckingham Palace ; b) Westminster Abbey ; c) Tower of London ; d ) Trafalgar square ; e) Big Ben .

Слайд 4

MAKE UP A DIALOGUE Tell me please… Do you know… Do you agree with me, that… I think… I advice you… Trafalgar square 1842 naval battle 184 feet Westminster Abbey 1512 a royal residence a parliament house a royal church Tower of London 1078 a fortress a palase a mint a prizon a museum

Слайд 5

ARZGIR

Слайд 6

Unspoilt - неиспорченный Urban - город Development - развитие Dencely populated - густонаселенный Desolate - безлюдные, покинутые Moorland - местность, поросшая вереском Feature - особенность Reservoirs - водохранилище Stately home - государственные здания Plague - чума WORD BOX

Слайд 7

Ludwig Van Beethoven (1770-1827) was a famous… a) composer ; b) artist ; c) actor. William Shakespeare was (1564-1616) a succefuc… a) writer ; b) journalist ; c) scinfist . Britney Spears is a famous American pop… a ) dancer ; b) singer ; c) scintist . Elizabeth II is an English… a ) king ; b) queen ; c) Primer Minister .

Слайд 8

THE ROYAL FAMILY

Слайд 10

THANK YOU FOR THE LESSON HOMEWORK : RETELL ABOUT FAMOUS PEOPLE OF OUR COUNTRY, OUR VILLAGE. GOOD-BYE


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Методическая разработка урока английского языка в 8 классе по УМК «Английский язык»

Books in our Life/Методическая разработка урока английского языка в 8 классе по УМК «Английский язык», авторы: О.В.Афанасьева, И.В.Михеева, издательство «Просвещение»/ Цель: Формирование ...

Разработка урока английского языка в ПО SmartNotebook:"XC и игровые приемы на уроке английского языка"

Разработка для урока английского языка по теме:"Earth Day" в ПО Smart Notebook с использованием дополнения к ПО SMART NOTEBOOK 11-  Extreme Collaboration, которое дает возможность учащимся  ...

Методическая разработка урока английского языка по теме"What is the family?" в 6 классе по УМК Биболетова с применением отдельных структур Сингапурского метода обучения, Шаймарданова Гульшат Ришатовна, учитель английского языка

Методическая разработка урока английского языка по теме"What is the family?" в 6 классе по УМК Биболетова с применением отдельных структур Сингапурского метода обучения, Шаймарданова Гульшат Ришатовна...

Разработка урока английского языка к УМК "Форвард" 6 класс автор Вербицкая М. Цикл 2, урок 1.по теме "Daily routines" учитель английского языка МБОУ "Лицей № 1 им.А.П.Гужвина г.Камызяк" Егорова В.С.

Данная разработка урока представляет собой  в соответствии  с ФГОС для проведения урока в 6 классе по теме " Распорядок дня" и грамматической теме " Настоящее простое время"...

Разработка урока английского языка 9 класса «Английский язык – язык морового общения»

Разработка урока английского языка9 класса«Английский язык – язык морового общения»Форма урока - дебаты...

Разработка урока английского языка в 9 классе "Английский язык - язык мирного общения"

Коммуникативной  целью станет спор – убеждение, переубеждение, решение противоречия, заложенного в проблеме, например, «Должны ли родители выбирать  друзей для детей-подростков?...

Методическая разработка урока английского языка в 7 классе «Английский язык XIX века и его отличия от языка XXI века»

laquo;Английский язык XIX века и его отличия от языка XXI века» представляет собой одно из занятий тематической недели «Погружение в XIX век», которая проводится в ИТШ № 777 с 1 по ...