Главные вкладки

    План - конспект открытого урока по теме "Интересное о насекомых" 5 класс Spotlight
    план-конспект урока по английскому языку (5 класс) по теме

    Катанова Елена Валерьевна

    План - конспект открытого урока по теме "Интересное о насекомых" рассчитан для УМК Spotlight 5 класс. На уроке предполагается обучение поисковому и ознакомительному чтению, развитие 4 -х видов речевой деятельности (чтение, аудирование, письмо, говорение), развитие умения работать в парах, составлять рефлексию на основе синквейна в конце урока, развитие письменной и устной речи по теме "Описание насекомого". Обозначены следующие межпредметные связи: биология (внешний вид насекомого, его значение для природы и человека), русский язык (фразеологизмы о насекомых). Методы и приемы: эврестическая беседа, речевая и фонетическая зарядки, техгология развития критического мышления (синквейн), чтение с извлечением информации. К работе прилагается презентация, паспорта насекомых и задания для пар. 

    Скачать:

    ВложениеРазмер
    Файл Spotlight 5 класс20.49 КБ
    Файл Spotlight 5 класс11.94 КБ
    Файл Spotlight 5 класс18.07 КБ
    Office presentation icon Spotlight 5 класс1.44 МБ

    Предварительный просмотр:

    План-конспект открытого урока по  теме «Интересное о насекомых»

    Класс: 5

    УМК: “Spotlight для 5 класса” Н.И.Быкова, Дж. Дули, О.Е. Подоляко, В.Эвенс.

    Обучающая цель: знакомство с новой лексикой «Насекомые»; обучение поисковому, ознакомительному чтению на основе текста “It’s an insect’s life!”;

    Развивающая: развивать 3 вида речевой деятельности (чтение, аудирование, письмо, говорение); развитие умения работать в парах; развитие письменной и  устной связной речи по теме «Описание насекомого»,

    Воспитательная: воспитание любви к животному миру, умения работать в парах, воспитывать чувство взаимопомощи.

    Оснащение: компьютер, мультимедийный проектор, паспорта насекомых, презентация, аудиозапись песни, лепестки цветков с заданиями, фигурки пчел для подсчета баллов.

    Ход урока

    1. Организационный момент ( слайд № 1)

    Приветствие:

    Teacher (T):

    Hello, children
    How are?
    I’m fine, Thank you.
    Let’s begin our lesson.

    2. Речевая зарядка. Warming up

    T: My, friends, the world around us is amazing and beautiful.

    Т:Look at the screen (слайд 2, щелчок звука). What is it ? This is a meadow. Listen to the sounds. What sounds do you hear ?

    Are they animals?

    No!!! Of course they are not animals.

    Т: What are they?

    Pupils: Insects.

    T: Today we are going to travel to an interesting world of insects. Please, try to say the theme of our lesson. ( Interesting facts about insects- учитель записывает тему на доске, учащиеся – в тетради  ).  Today we will work in pairs. You should help each other and do the task together.  You see the petals on your tables.  These are tasks.  A lot of colours ( учитель показывает цвета ). Do the tasks and put the petal into your flower. You will be given a bee for the right answer. Make the flowers for your bees. Work hard like bees.

    3. Введение новой лексики. Фонетическая зарядка ( слова с транскрипцией на доске).( слайд 3)

    mosquito - məsˈkiːtəʊ  ( слайд № 4)

    wasp - wɒsp

    butterfly - ˈbʌtəflaɪ  

    dragonfly - ˈdrægənflaɪ

    grasshopper - ˈgrɑːsˌhɒpə

    ants - ænts

    fly - flaɪ

    beetle - ˈbiːtl

    bee - biː

    ladybird - ˈleɪdɪbɜːd

    bug - bʌg

    caterpillar - ˈkætəpɪlə

    create - kri(ː)ˈeɪt - творить ( слайд № 5)

    creatures - kriːʧəz  - ?

    come out - появляться  

    keep - kiːp – сохранять

    dead leaves – сухие листья

    waste - weɪst – отходы

    important – важный

    amazing - əˈmeɪzɪŋ - удивительный

    4. Ознакомительное и поисковое чтение. ( task № 1, yellow petals. Time-  4 min ) Чтение текста учителем, затем по цепочке учениками.

     Проверка результатов. If you are ready, raise  your hands. ( слайд  № 6)

    5. Выполнение творческого задания. ( task № 2, light blue petals,  your time is 1 min)

    Who studies insects ?  Name this profession ( entomologist ) – слайд № 7.

    Become an entomologist !  Write down ground and flying insects. ( задания по рядам).

    What can ground insects do ? ( they can  run and crawl   )

    What can flying insects do ?  ( they can  run and fly )

    6. Развитие навыков письменной и устной связной речи ( составление паспорта насекомого на примере пчелы ) ( white petals-task № 3, your time is 5 min ).

    Let`s watch the short  film about bees. ( слайд № 8 )

    What can it do ? ( It can fly, run, pollinate  flowers and even make honey ).

    Is it important for nature ? Is it important for people ?

    Is honey useful ?  It makes people healthy.

    Let`s  learn the parts of  bee`s body ( называем части тела- Слайд № 9).

    What has a bee got ? It has got…

    Составление паспорта. Fill in your passports.

    Аудирование. Песня ( щелчок на слайде 9 )

    What else can bees do ? They can buzz. Add this verb into your passport/

    The word «sweet» has two meanings 1. Sweet ( delicious) ice-cream

    2. sweet ( nice ) creature

    Чтение паспортов.

    7. Физминутка

    Let’s relax
    Let’s fly like a butterfly
    Let’s jump like a grasshopper
    Let’s fly like a fly
    Let’s walk like a ladybird

    8. Загадки( task №4, pink petals. Time-1 min)- слайд № 10

    What is it ? guess ( a mosquito,a ladybird)

    9.  Подведение итогов. Составление синквейна  ( task № 5, white petals).- 5 min

    To make conclusion of our lesson let`s make sinquan. It consists of 5 lines. (слайд № 10)

    Line 1 – What ? One word (a noun) naming the subject of the verse.Insects
    Line 2 - What ? Two words (adjectives) describing the subject. What are they ?
    Line 3 - What does it  do? Three words (verbs) describing the subject's actions. What can they do ?
    Line 4 – Phrase. Four words giving the writer's opinion of the subject.
    Line 5 – Resume. One word (noun) giving another name for the subject. Bright word describing an insect.

     Проверка результатов .Слайд  № 11.

    10. Оценивание учащихся.

    I’m a bee. I work much, day and night. I have a big family. All bees work hard. There is an English saying: аs busy as a bee. Do you know its Russian equivalent? – (трудолюбивый как пчелка).And you worked as bees. Let`s count your bees.

    11. Домашнее  задание.

    Мake  the passport of you fav. Insect, learn words, write down  films and books with names of insects.

    12. Резерв

    Complete the phrases in Russian- 2 min

    Делать из ____ слона.

    Трудиться как ______.

    Как сонная _____.

          ____ носу не подточит.

    Назойливый как _______.

    Хитрый ______.

     



    Предварительный просмотр:

    Insect’s passport

    1. Name:

    2. Type (ground or flying):

    3. Colour:

    4. Lives:

    5. It has got:

    6. Can:

    1. This is a _______________________.

    2. It is ____________insect.

    3. It is _______________________.

    4. It lives in ___________________________.

    5. It has got __________________________.

    6. It can ____________________________.

     



    Предварительный просмотр:

    1.  Read the text and answer the questions.( 1, 3 ) -4 min
    1. How many insects are there in the world ?

    3.Why are insects important ?

    1.Read the text and answer the questions.( 1, 3 ) -4 min

    1.How many insects are there in the world ?

    3.Why are insects important ?

    1.Read the text and answer the questions.( 1, 3 ) -4 min

    1.How many insects are there in the world ?

    3.Why are insects important ?

    1.Read the text and answer the questions.( 1, 3 ) -4 min

    1.How many insects are there in the world ?

    3.Why are insects important ?

    1.Read the text and answer the questions.( 1, 3 ) -4 min

    1.How many insects are there in the world ?

    3.Why are insects important ?

    1.Read the text and answer the questions.(2, 4 ) -4 min

    2. Where do they live?

         4. What can bees do ?

    1.Read the text and answer the questions.(2, 4 ) -4 min

    2. Where do they live?

         4. What can bees do ?

    1.Read the text and answer the questions.(2, 4 ) -4 min

    2. Where do they live?

         4. What can bees do ?

    1.Read the text and answer the questions.(2, 4 ) -4 min

    2. Where do they live?

         4. What can bees do ?

    1.Read the text and answer the questions.(2, 4 ) -4 min

    2. Where do they live?

         4. What can bees do ?

    1.Read the text and answer the questions.(2, 4 ) -4 min

    2. Where do they live?

         4. What can bees do ?

    1. Write down flying insects.

    2.Write down flying insects.

    2.Write down flying insects.

    2.Write down flying insects.

    1. Write down flying insects.

    2.Write down ground insects.

    2. Write down ground  insects.

    2.Write down ground insects.

    2.Write down ground insects.

    2. Write down ground  insects.

    1. Write down ground insects.

    4.RIDDLE-1 min

    It has a long sharp nose.

    When it flies, it sings. ___________________

    4.RIDDLE-1 min

    It has a long sharp nose.

    When it flies, it sings. ___________________

    4.RIDDLE-1 min

    It has a long sharp nose.

    When it flies, it sings. ___________________

    4.RIDDLE-1 min

    It has a long sharp nose.

    When it flies, it sings. ___________________

    4.RIDDLE-1 min

    It has a long sharp nose.

    When it flies, it sings. ___________________

    1. RIDDLE-1 min

    It has got red wings with black spots__________________

    4.RIDDLE-1 min

    It has got red wings with black spots__________________

    4.RIDDLE-1 min

    It has got red wings with black spots__________________

    4.RIDDLE-1 min

    It has got red wings with black spots__________________

    4.RIDDLE-1 min

    It has got red wings with black spots__________________

    4.RIDDLE-1 min

    It has got red wings with black spots__________________

    3.Fill the Insect’s passport and describe the insect. -5min

    Insect’s passport

    1. Name: 

    This is a _______________________.

    2. Type (ground or flying) :

     It is a____________insect.

    3. Colour: 3. It is _________________.

    4. It lives in________________________.

    5. It has got_______________________.

    6.  It can____________________________.

    3.Fill the Insect’s passport and describe the insect. -5min

    Insect’s passport

    1.Name: 

    This is a _______________________.

    2. Type (ground or flying) :

     It is a____________insect.

    3. Colour: 3. It is _________________.

    4. It lives in________________________.

    5. It has got_______________________.

    6.  It can____________________________.

    5. SINQUAN ( Синквейн )-5 min

    1. Кто? Что? – одно существительное.

    2. Какой? Два прилагательных.

    3. Что делает? Три глагола.

    4. Фраза из четырех слов, выражающая личное отношение.

    5. Слово - резюме (вывод).

    1.Insects.

    2.___________________________________.

    3.___________________________________.

    4.____________________________________.

    5.____________________________________.

    5. SINQUAN ( Синквейн )-5 min

    1. Кто? Что? – одно существительное.

    2. Какой? Два прилагательных.

    3. Что делает? Три глагола.

    4. Фраза из четырех слов, выражающая личное отношение.

    5. Слово - резюме (вывод).

    1.Insects.

    2.___________________________________.

    3.___________________________________.

    4.____________________________________.

    5.____________________________________.

    6.Complete the phrases in Russian- 2 min

    Делать из ____ слона.

    Трудиться как ______.

    Как сонная _____.

          ____ носу не подточит.

    Назойливый как _______.

    Хитрый ______.

    6.Complete the phrases in Russian- 2 min

    Делать из ____ слона.

    Трудиться как ______.

    Как сонная _____.

          ____ носу не подточит.

    Назойливый как _______.

    Хитрый ______.

    6.Complete the phrases in Russian- 2 min

    Делать из ____ слона.

    Трудиться как ______.

    Как сонная _____.

          ____ носу не подточит.

    Назойливый как _______.

    Хитрый ______.

    6.Complete the phrases in Russian- 2 min

    Делать из ____ слона.

    Трудиться как ______.

    Как сонная _____.

          ____ носу не подточит.

    Назойливый как _______.

    Хитрый ______.


    Предварительный просмотр:

    Чтобы пользоваться предварительным просмотром презентаций создайте себе аккаунт (учетную запись) Google и войдите в него: https://accounts.google.com

    Подписи к слайдам:

    Слайд 1

    INTERESTING FACTS ABOUT INSECTS 5 class Teacher Katanova E.V.

    Слайд 2

    Katanova E.V.

    Слайд 3

    mosquito wasp butterfly dragonfly grasshopper fly ants beetle ladybird bee bug caterpillar insects Katanova E.V.

    Слайд 4

    mosquito – [ məsˈkiːtəʊ ] - комар wasp – [ wɒsp] - оса butterfly – [ ˈbʌtəflaɪ] - бабочка dragonfly – [ ˈdrægənflaɪ] - стрекоза grasshopper – [ ˈgrɑːsˌhɒpə] - кузнечик ants – [ænts] - муравей fly – [ flaɪ ]- муха beetle – [ˈbiːtl] - жук bee – [biː ] - пчела ladybird – [ˈleɪdɪbɜːd] – божья коровка bug – [bʌg ]- клоп caterpillar – [ˈkætəpɪlə] - гусеница Katanova E.V.

    Слайд 5

    create – [kri(ː)ˈeɪt] - творить creatures – [kriːʧəz] - ? come out - появляться keep – [kiːp] – сохранять dead leaves – сухие листья waste – [weɪst] – отходы important – важный amazing – [ əˈmeɪzɪŋ] – удивительный Honey - мед Katanova E.V.

    Слайд 6

    Katanova E.V. ANSWER THE QUESTIONS How many insects are there in the world? 2. Where do they live? 3. Why are insects important? 4. What can bees do? 1. About 10 million types of insects. 2. In our houses, near water, in fields, parks, gardens and forests. 3. They eat dead leaves and other waste. They are food for birds and other animals. 4. They make honey.

    Слайд 7

    Become an entomologist!

    Слайд 8

    Katanova E.V.

    Слайд 9

    legs body wings head antennae eyes WHAT HAS THE INSECT GOT? Katanova E.V.

    Слайд 10

    Name: Type (ground or flying): Colour: Lives: It has got: Can: INSECT’S PASSPORT Katanova E.V.

    Слайд 11

    RIDDLES It has a long sharp nose. When it flies, it sings. a mosquito Katanova E.V. It has got red wings with black spots. a ladybird

    Слайд 12

    Line 1 – What ? One word (a noun) naming the subject of the verse. Line 2 - What ? Two words (adjectives) describing the subject. Line 3 - What does it do? Three words (verbs) describing the subject's actions. Line 4 – Phrase. Four words giving the writer's opinion of the subject. Line 5 – Resume. One word (noun) giving another name for the subject. SINQUAN Katanova E.V.

    Слайд 13

    СИНКВЕЙН 1. Кто? Что? – одно существительное. 2. Какой? Два прилагательных. 3. Что делает? Три глагола. 4. Фраза из четырех слов, выражающая личное отношение. 5. Слово - резюме (вывод). Katanova E.V.

    Слайд 14

    SINQUAN Insects Little, useful Run, fly, climb They keep gardens clean Important Katanova E.V.


    По теме: методические разработки, презентации и конспекты

    План-конспект открытого урока "Музыка осени" в 1 классе.

    Конспект открытого урока в 1 классе "Музыка осени"....

    ПЛАН-КОНСПЕКТ открытого урока, работа над полифонией в классе фортепиано ДШИ.

    ПЛАН-КОНСПЕКТоткрытого урока педагога Тураевой Е.Н.  в классе фортепиано. Место проведения: кабинет музыкиДата проведения: 31.10.2011 г. Тема урока:    работа над п...

    План-конспект Открытый урок по теме \'\'Путешествие\'\'\' 9 класс

    Конспект открытого урока  по английскому языку. Тема урока:  "Путешествие".  ...

    План-конспект открытого урока по лыжной подготовке 7 класс

    План-конспект открытого урока по лыжной подготовке 7 класс...

    План-конспект открытого урока по математике в 5 классе. Тема урока: «Проценты»

             Открытый урок в 5 классе по теме «Проценты»  Цель : 1.Решение задач на проценты.            2....

    План-конспект открытого урока английского языка в 5 классе по учебнику Spotlight-5 Тема урока - “Going shopping”.

    План-конспект открытого урока английского языка в 5 классе по учебнику Spotlight-5 Тема урока -  “Going shopping”....

    План-конспект открытого урока "Портрет в скульптуре" 6 класс с самоанализом урока

    Цель: познакомить учащихся с разновидностями портрета в скульптуре, с выразительными возможностями скульптуры....