Главные вкладки

    A LESSON FOR GRADE 7 (A text-book by M. Biboletova “Enjoy English”). THEME: "USING THE PASSIVE VOICE" (Unit III. Look At Teenage Problems: School Education). Presentation " THE PASSIVE VOICE".
    методическая разработка по английскому языку (7 класс) на тему

    Тасенюк Ольга Васильевна

    Урок комплексного применения знаний и умений. Отвечает требованиям ФГОС.

     

    Цели: 

    Консолидация грамматического материала по теме “The Passive Voice”.          

               Развитие познавательных интересов обучающихся –  введение подтемы “Bullying” .

               Развитие креативных способностей обучающихся – создание синквейна. 

    Применяются:

     

    1.      Технология развития критического мышления

    2.      Технология развития оценочных действий

    3.      Приём «Синквейн»

    4.      Принцип здоровье сберегающего обучения

     

     

    Урок поддерживается презентацией.

     

     

     

     

     

    Скачать:


    Предварительный просмотр:

    Olga Tasenyuk

    Тасенюк О.В.,

    учитель английского языка ГБОУ Курчатовская школа

    Разработка урока для 7 класса по УМК М. З. Биболетовой  “Enjoy English”

    Тема: “Using The Passive Voice”.   (Unit III. Look At Teenage Problems: School Education)

    Цели: Консолидация грамматического материала по теме “The Passive Voice”.           

               Развитие познавательных интересов обучающихся –  введение подтемы “Bullying” .

               Развитие креативных способностей обучающихся – создание синквейна.

    Тип урока: урок комплексного применения знаний и умений

    Задачи:

    Образовательные

    1. Активизировать изученный лексический материал по теме “Look At Teenage Problems: School Education”
    2. Закрепить грамматические навыки употребления  “Passive Voice”, “Prepositional Passive”
    3. Выполнять тесты по теме
    4. Расширить словарный запас в ходе работы над подтемой  “Bullying ”  
    5. Совершенствовать навык устной речевой деятельности обучающихся
    6. Воспитывать коммуникативную иноязычную культуру

    Развивающие

    1. Развивать умение выполнять проверочные письменные работы
    2. Развивать навыки коллективной, индивидуальной и интерактивной работы
    3. Развивать у обучающихся стабильный интерес к изучению английского языка
    4. Развивать творческие способности учащихся
    5. Учить самостоятельно решать проблемы на основе изученного материала
    6. Формировать умение делать выводы и обобщения по основным проблемам темы

    7.   Развивать языковую догадку, аналитические способности учащихся формирование универсальных учебных действий на основе использования инновационных видов деятельности (приём «Синквейн»)

                     

                      Воспитательные

    1. Воспитывать у обучающихся интерес к изучению иностранного языка
    2. Расширять кругозор обучающихся
    3. Воспитывать коммуникативную иноязычную культуру
    4. Повышать общий культурный уровень
    5. Способствовать развитию культуры взаимоотношений в процессе обучения; способствовать правильному пониманию понятия “Bullying”

    Метапредметные результаты:

    Регулятивные УУД

    Развитие умения самостоятельно определять цели своего обучения, ставить и формулировать для себя новые задачи в учёбе и познавательной деятельности, развивать мотивы и интересы своей познавательной деятельности; развитие умения соотносить свои действия с планируемыми результатами, осуществлять контроль своей деятельности в процессе достижения результата, определять способы  действий в рамках предложенных условий и требований, корректировать свои действия в соответствии с изменяющейся ситуацией; умение оценивать правильность выполнения учебной задачи.

    Познавательные и общеучебные УУД

    Формирование умения определять понятия, создавать обобщения, устанавливать аналогии, самостоятельно выбирать основания и критерии для классификации, делать выводы.

    Предметные УУД

    Формирование и развитие экологического мышления, умение применять его в познавательной, коммуникативной и социальной практике.

    Коммуникативные УУД 

    Развитие умений осознанно использовать речевые средства в соответствии с задачей коммуникации для выражения своих чувств, мыслей и потребностей; планирования и регуляции своей деятельности;  владение устной речью, монологической контекстной речью; умение организовывать  учебное сотрудничество и совместную деятельность с учителем и сверстниками;   находить общее решение и разрешать конфликты на основе согласования позиций и учёта интересов;  формулировать, аргументировать и отстаивать своё мнение.

    Технологии обучения: развития критического мышления; развития оценочных действий; контекстного обучения. Принцип здоровье сберегающего обучения

    Методы обучения: частично-поисковый, проблемный,  обучение элементам анализа.

    Формы организации познавательной деятельности обучающихся: коллективная, индивидуальная; интерактивная

     

    Средства обучения:                 

    Оборудование:

                Компьютер

    Дидактический материал:

    1. Раздаточный материал (Hand out 1, 2. 3)
    2. Презентация – слайд-шоу (Microsoft Office PowerPoint) -  прикреплена к заданию на дом

     

    Применяются:

    1. Технология развития критического мышления
    2. Технология развития оценочных действий
    3. Приём «Синквейн»
    4. Принцип здоровье сберегающего обучения

    Формы обучения:  коллективная, индивидуальная, интерактивная

     

    O.V.Tasenyuk,

    English language teacher  of Kurchatov school

    A lesson for grade 7 (A text-book by M. Biboletova “Enjoy English”)

    Theme: “Using The Passive Voice”.   (Unit III. Look At Teenage Problems: School Education)

    Development of the Lesson

    Lead-in

    WARMING-UP

    I. Organizing the group

    1. Greeting
    2. Immersion

    3. Short information about the aims and the objectives

    -Today we are going to revise and to consolidate our knowledge on the grammar theme “The Passive Voice”. I want you to do some tests on this theme. I am going to remind you  the topic “Bullying” and to introduce you with the technique Cinquain.

    -So, let’s begin. First of all, let’s check up your Homework.

    MAIN BODY

    II.  Checking up Homework  (Phrasal verbs, ex-s)

    III. We’ve done a lot of ex-s on the theme “Passive voice”. I’d like to add a few words in order to give you some more information. (ppt).

    This ppt will be loaded in eljour.

    IV. Well, now, to consolidate your knowledge and to see how well this grammar theme  has been learnt by you I expect you to do some tests. (Hand out 1, 2, 3).

    Now exchange the works with your neighbour. Correct the mistakes if any, please.  Hand over the tests.

    V. RELAXING PAUSE

    I don’t want your eyes to be tired or overstrained so I suggest you to have a relaxing break and do a few exercises for eyes.

    (Students do exercises for eyes)

    -That’s enough. Thank you.

    VI. We’ve already touched upon the topic which is closely connected with school life and teenage problems  -  “Bullying”. What is it? What is its definition? It means to annoy people deliberately, to tease and suppress them; to make people suffer, to make them unhappy. I think it’s a time to introduce you with the technique Cinquain. 

    So, what is “Cinquain”?

    It is not the way to validate knowledge. It has some other task, more universal: to determine the associations at a certain stage of the lesson.

    It consists of 5 lines:

                                         1 – one word - a noun - topic title (название темы)

                                         2 – two adjectives - description of the topic (описание темы)

                                         3 – three verbs - characteristic of the topic through actions (характеристика темы через действия)

                                         4 -  four words – a phrase expressesing the author's attitude to the subject of the topic  (фраза, выражающая отношение автора синквейна к теме)

                                         5 – one word – a noun – a synonym to the topic  (синоним к теме).

    VII. Let’s create a Cinquain on the topic “Bullying”.

    FOLLOW UP

    VIII. Summing up

    We’ve done a lot of work today. You’ve done everything I want you to do: worked on the theme “The Passive Vice”, did the tests. Now you know what Cinquain is.etc. I believe you’ve worked well. I’m really pleased. Your marks are good and excellent.

    IX. Reflection

    -So, our lesson is nearly over. Did you like our today lesson? Was it interesting? What new have you learned?

    X. Home Task

     

    XI. Ending of the lesson

    -That’s all for today. Thank you for your work. Next time we’ll continue to work on the topic “Teenage problems”. See you later. Be careful, watch yourselves.



    Предварительный просмотр:

    The Passive Voice

    Name: ………………………/……………………….

    1. Change the Active forms into the Passive. Omit the doer of the action where possible

    E.g.:

     My sister wrote a nice children’s book.

     

    A nice children’s book was written by her.

    1. Someone brought potatoes Russia from South America.

    …………………………………………………………………………………..
    2. Christopher Columbus discovered America in 1492.

    …………………………………………………………………………………..
    3. People built a huge castle in the 16th century.

    …………………………………………………………………………………..
    4. People speak English all over the world.

    …………………………………………………………………………………..
    5. Somebody published this dictionary in Russia.

    …………………………………………………………………………………..

    2. Complete the sentences using the correct passive form of the verbs in brackets.

    1. I am sure I (to ask) at the lesson tomorrow.

    ………………………………………………………………………….
    2. The new park (to lay) down soon.

    ………………………………………………………………………….
    3. The picture (to paint) last century.

    ………………………………………………………………………….
    4. The new dictionary (to sell) everywhere now.

    ………………………………………………………………………….
    5. The dinner (to cook) at 2 o’clock yesterday.

    ………………………………………………………………………….

    3. Translate into English.

    1. мне показали …………………………………..

    2. нам одолжили …………………………………
    3. им заплатили…………………………………...
    4. ему сказали……………………………………..

    Name: ………………………/……………………….

    1. Change the Active forms into the Passive. Omit the doer of the action where possible.

                 E.g.: A gang of workmen built the house in 1840.

                          The house was built in 1840.

    1. The secretary will mail these letters tomorrow.

    ……………………………………………………………………………………….

    2. Someone has washed those dishes.

    ……………………………………………………………………………………….

    3. The factory produced 5,000 cars every day.

    ………………………………………………………………………………………

    4. People drink a great deal of tea in England.

    ………………………………………………………………………………………

    5. Craftsmen make many beautiful objects of paper in Japan.

    ………………………………………………………………………………………

    2. Complete the sentences using the correct passive form of the verbs in brackets.

    1. The new film much (to speak) about.

    ………………………………………………………………………………………

    2. We (to teach) to read and speak English.

    ………………………………………………………………………………………
    3. A new school (to build) in our street last year.

    ………………………………………………………………………………………
    4. I (to meet) at the airport by Mike.

    ………………………………………………………………………………………
    5. He (to listen) to with great interest.

    ………………………………………………………………………………………

    3. Translate into English.

    1. вас спросили …………………………………..
    2. ей ответили…………………………………….
    3. им отослали……………………………………
    4. ей дали…………………………………………

    Name: ………………………/……………………….

    1. Change the Active forms into the Passive. Omit the doer of the action where possible.

                 E.g.: A gang of workmen built the house in 1840.

                          The house was built in 1840.

    1. A postman brings them a lot of periodicals.

    ……………………………………………………………………………………………..
    2. You must return these books within two weeks.

    ……………………………………………………………………………………………..

    3. The police arrested him for speeding.

    ……………………………………………………………………………………………..

    4. You should plant these flowers in a sunny place.

    ……………………………………………………………………………………………..

    5. Someone had locked the door.

    ………………………………………………………………………………………………

    2. Complete the sentences using the correct passive form of the verbs in brackets.

    1. Ice hockey (to play) in Canada.

    ……………………………………………………………………………………………..

    2. The washing-machine (to use) every day.  

    ……………………………………………………………………………………………..

    3. The monuments (to ruin) in 1943.

    ……………………………………………………………………………………………..

    4. The coats (to leave) in the wardrobe.

    ……………………………………………………………………………………………..

    5. The stadium (to open) next month.

    ……………………………………………………………………………………………..

    3. Translate into English.

    1. вас спросили …………………………………..
    2. им отослали……………………………………
    3. ей дали…………………………………………
    4. тебя пригласили………………………………..

    For students of Olga Tasenyuk only


    Предварительный просмотр:

    Чтобы пользоваться предварительным просмотром презентаций создайте себе аккаунт (учетную запись) Google и войдите в него: https://accounts.google.com

    Подписи к слайдам:

    Слайд 1

    English Grammar The Passive Voice O.Tasenyuk, ELT 2015

    Слайд 2

    Form verb “to be” + past participle (= V 3 ) NB : we don’t change the past participle; we change the verb “to be” in the tense we need (Present, Past, Future).

    Слайд 3

    We Use The Passive Without Mentioning the Doer/Agent: We don’t know the doer of the action: The letter was written. The action is MORE important than the doer: My car has been stolen. The doer is obvious: The criminal will be arrested.

    Слайд 4

    We Use The Passive: We don’t want to take responsibility for the action, or the event is unpleasant: Hundreds of people were killed. In newspapers, in news headlines, in formal notices: N ew bill has been put forward .

    Слайд 5

    We Use The Passive When With the Doer/Agent: We want to emphasize the doer: The hospital was visited by the President. We want to make statements more polite/formal: My new hat was ruined . ( He ruined my new hat.)

    Слайд 6

    Prepositions When we mention the doer, we use BY : The elections were won BY V. Putin . When we want to mention what the agent used in order to carry out an action, we use WITN : That picture was drawn WITH a blue crayon.

    Слайд 7

    Reporting What People Say or Think in General We use : It is said/ believed/ claimed/ thought that … : It is claimed that economy will be/get stronger over the next few years.

    Слайд 8

    The Passive Is Used in Tenses Present simple : More cars are sold now . Present continuous : More cars are being sold next month. Past simple: More cars were sold in 2005 than in 2008. Past continuous : More cars were being sold this time last year.

    Слайд 9

    Future simple : More cars will be sold next year, I hope. Present perfect : More cars have already been sold. Past perfect : More cars had been sold before he managed to sell his one.

    Слайд 10

    Going to : More cars are going to be sold by this salon . Modal verbs – present : More cars can be sold by this salon. Modal verbs – past : More cars may have been sold under some other conditions.

    Слайд 11

    The Passive Is Not Used in: Future continuous Future perfect continuous Present perfect continuous Past perfect continuous

    Слайд 12

    The End Thank You


    По теме: методические разработки, презентации и конспекты

    The Passive voice

    Сводная таблица- памятка  для демонстрации на уроке при изучении страдательного залога в 8-9 класах. При необходимости по мере изучения  Вы можете добалять речевые образцы по своему усмотрен...

    English Grammar (The Passive Voice)

    Данный материал является учебной презентацией. Давно замечено, что учащиеся лучше воспринимают информацию, если они не только слышат, но и "видят" её. Страдательный залог - не простая тема для на...

    “Look at Teenage Problems: School Education”

    Краткая аннотация к уроку.Класс: 7 класс, общеобразовательная школа. УМК: “Enjoy English 7”«Английский язык с удовольствием 7 класс» М.З.Биболетова, О.А.Денисенко, Н.Н.Трубанева.Издательство Титул ОАО...

    Grammar Lab: the Passive Voice (for the 8th form)

    Grammar Lab: the Passive Voice (for the 8th form)...

    Write another sentence with the same meaning using the Passive Voice

    упражнения на страдательный залог. 3 варианта....