Конспект урока английского языка, проведенного в 8 классе Unit 4: Be a Good Sport. Lesson 4: To Watch or to Participate?
план-конспект урока по английскому языку (8 класс) на тему

Unit 4: Be a Good Sport.

Lesson 4: To Watch or to Participate?

Тип урока: комбинированный.

Цели:

Образовательные:

  1. научить говорить на английском языке по теме «Be a Good Sport»;
  2. продолжать обучение чтению с различными стратегиями;

Развивающие:

  1. развить способности к функционально-адекватному восприятию грамматических структур;
  2. развить оперативную память, дедуктивное мышление, догадку;
  3. развить навыки анализа английского текста;

Воспитательные:

  1. вести эстетическое и спортивное воспитание учащихся;
  2. прививать навыки здорового образа жизни.

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon urok_angliyskogo_yazyka2.doc96 КБ

Предварительный просмотр:

Конспект урока английского языка, проведенного в 8 классе

Unit 4: Be a Good Sport.

Lesson 4: To Watch or to Participate?

Тип урока: комбинированный.

Цели:

Образовательные:

  1. научить говорить на английском языке по теме «Be a Good Sport»;
  2. продолжать обучение чтению с различными стратегиями;

Развивающие:

  1. развить способности к функционально-адекватному восприятию грамматических структур;
  2. развить оперативную память, дедуктивное мышление, догадку;
  3. развить навыки анализа английского текста;

Воспитательные:

  1. вести эстетическое и спортивное воспитание учащихся;
  2. прививать навыки здорового образа жизни.

Оборудование урока:

  1. «English – VIII» В.П. Кузовлева, М.М.Лапы, Э.Ш Перегудовой, И.П. Костиной, О.В. Дувановой, Ю.Н.Балабардиной – Student’s Book - М.: «Просвещение», 2007.;
  2. «English – VIII» Э.Ш Перегудовой, О.В. Дувановой – Reader - М.: «Просвещение», 2007.;
  3. «English – VIII» В.П. Кузовлева, М.М.Лапы, Л.Н. Григорьевой, Ю.Н. Балабардиной – Activity Book - М.: «Просвещение», 2007.;
  4.  «English – VIII» В.П. Кузовлева, М.М.Лапы – Teacher’s Book - М.: «Просвещение», 2003.
  5. Раздаточный материал: картинки и иллюстрации по теме, таблица Present Perfect Passive, таблицы английских неправильных глаголов.

Lexics:

Nouns

flu

injury

rival

(dis)advantage

Verbs

to ache

to build character

to win

to lose

to object

to be disciplined

Adjectives

patient

courageous

convincing

Phrases

First of all

Besides

Iwouldn’t say that

You can’t but agree

Not exactly

As for me

More than that

I should add

On the one hand

On the other hand

Grammar:

English verbs in Present Simple, Present Continuous, Present Perfect (Active and Passive).

План урока:

  1. Начало:
  1. Организационный момент. – 2 min.
  2. Фонетическая зарядка (Training the sounds [w], [θ]). – 4 min.
  3. Речевая зарядка. – 4 min.
  1. Проверка домашнего задания. – 7 min.
  2. Sport:To Watch or to Practice?      

       1.    Обучение диалогической речи; - 11 min.

       2.    Обучение монологической речи. – 11 min.

  1. Home Task. – 3 min.
  2. Summary. – 3 min

Ход урока:

Время

Этап

урока

Взаимодействие

Учитель

Учащиеся

2 min

4 min

4 min

  1. Начало:
  1. Организационный момент.

  1. Фонетическая зарядка (Training the sounds [w], [θ]).

  1. Речевая зарядка.

  • Good morning,children. How are you?
  • Thank you. Who is on duty?
  • Who is absent?
  • Where is he?
  • I hope he’ll get well soon! Thank you.Sit down, please.

  • Let’s practice with the sounds [w], [θ] .

We’ll read a popular English proverb:

Early to bed and early to rise makes a man healthy, wealthy and wise.

  • Let’s read it all together.

Учитель исправляет неточности в произношении (если это необходимо).

  • Let’s translate it and find the Russian equivalent.
  • Yes, you are right.
  • Your home task was to practice with the sound [ b ] by reading the tongue-twister. Let’s check your progress (achievement).

Учитель исправляет неточности в произношении (если это необходимо).

  • Agree or disagree with my sentences.
  • Sport builds character.
  • Sport makes you strong.
  • Sport takes a lot of time.
  • Sport is boring.
  • Good morning. We are fine and you?
  • I am on duty today.
  • Zinovyev is absent.
  • He is ill.

Учащиеся читают пословицу все вместе, повторяя за учителем.

  • Кто рано встает, тому Бог подает.

Учащиеся читают скороговорку «The busy bee buzzed busiky around the busy beehive».

P1 – That’s right. Sport builds character.

P2 –  That’s right. Sport makes you strong.

P3 –  That’s right.  Sport takes a lot of time.

P4 –  That’s wrong. Sport is not boring. It is interesting. и т.д.

7 min

  1. Проверка домашнего задания.

  • What was your home task?

  • Let’s check our answers. Natasha, I want to hear your answer, please.

Учитель исправляет ошибки (если это необходимо). Оценивает работу учащихся.

  • Thank you, Nataly. Good of you. Roma, what is your opinion to that problem?

  • Thank you, Roma. Well done.  
  • Our home task was to answer the questions about our attitude towards sport.

P1 – I’m against sport. The reasons are: it takes a lot of energy and time. Sport causes a lot of injuries. You have no friends, only rivals. It makes you unhappy when you lose.

P2 –  Sport is an important part of my life. So, I’m for sport. I like to take part in sports competitions. Sport teachers you about life and helps to meet people. It teaches you to win and to lose and make you strong. Sport teaches me to be disciplined.

11 min

11  min

  1. Основная часть:

       1.    Обучение диалогической речи:

       2.    Обучение монологической речи:

  • Today we will continue our topic  «Be a Good Sport». We’ll continue our discussion  «Sport: To Watch or to  Participate?» (на доске написана тема «To Watch or to  Participate?»).
  • You will learn to use new very necessary phrases to persist in your opinion. With the help of that phrases you will agree or disagree with another opinion, will object (to object – возражать, протестовать)  to someone politely.
  • On page 130, Ex.4  you can see that phrases. They are:

First of all…– Прежде всего…

Besides… – Кроме того…

Iwouldn’t say that. – Я бы так не сказал.

But you can’t but agree…- Ты не можешь не согласиться, ….

Not exactly. – Вовсе нет.

  • Let’s read them all together and then you will wright them in your vocabularies.

  • Let’s work in pairs. Imagine Bob and Phil are talking about playing sports. What conversation might take place between them? You can use the material of previous lesson giving your arguments (довод, аргумент) and objecting (to object – возражать, протестовать)to your partner.
  • Your time is up. Role – play the dialogue.

Учитель исправляет ошибки (если это необходимо). Оценивает работу учащихся.

  • Now look at Ex. 6 on p. 131. What do you think about sport? What’s better: to play sport or to watch it? What are you for? Give your reasons using the new phrases:

As for me... – Что касается меня…

 More than that... – Более того…

 I should add... – Я должен добавить…

 On the one hand... – С одной стороны…

 On the other hand... – С другой стороны…

  • Let’s read them all together and then you will wright them in your vocabularies.

  • So, what’s better: to play sport or to watch it? Think it over and then answer.

  • Your time is up. Let’s listen to your answers. Stasy, please.

Учитель исправляет ошибки (если это необходимо). Оценивает работу учащихся.

  • Thank you, Stasy. Good of you. Alex, what is your opinion to that problem?

  • Thank you, Roma. Well done.

Учащиеся переписывают тему урока в тетрадь.

Учащиеся читают разговорные выражения, повторяя за учителем, затем переписывают их в словарь.

Учащиеся заполняют пропуски, советуясь с учителем, опираясь на подсказки и используя материал предыдущего урока.

P1 – Do you like to play sport?

P2 –  No, I don't. I like to watch it.

P1 – But sport is so important!

P2 –  Why do you think so?

P1 – First of a11, it makes you strong and besides teaches you to win and to lose.

P2 –  I wouldn't say so. It causes a lot of injuries and takes a lot of time.

P1 – But it gives you good friends.

P2 –  No, in sport you have no friends, only rivals.

P1 – But you can't but agree that sport is useful and makes you healthy.

P2 –  Not exactly. There are many other things that make you healthy.

Учащиеся читают разговорные выражения, повторяя за учителем, затем переписывают их в словарь.

Учащиеся обдумывают свои ответы, советуясь с учителем, опираясь на материал предыдущего урока.

P1 –  Sport is very useful but it takes a lot of energy.On the one hand sport teaches us to win and to lose. Besides it helps us to be healthy. On the other hand sport causes a lot of injuries. More than that it makes you unhappy when you lose. That’s why I’m for watching.

P2 –  As for me I think that sport makes men out of boys. Because it makes you strong and disciplined. More than that sport helps people to become good friends. I should add that it teaches you about life. And I’m for  participating .

3 min

  1. Объяснение домашнего задания.

  • Open your  Activity Books on p. 58. Do you know that Britain is the “motherland” of some sports? Here is what “A Dictionary of Modern Britain” writes about one of them. You are supposed to answer what sport it is, why it is called sometimes “the gentlemen’s game” and

  make captions for the picture.

(Запись на доске: «H/t: Ex. 10. 1), 2), p. 58 (AB)»)

Учащиеся записывают Д/З с пояснениями  в тетради.

3 min

  1. Подведение итогов.

  • What have you learnt today? Which new lexics have you learnt to use in your speech?

 

  • Marks for the lesson:

P1 – 5

P2 – 5

P3 – 5

P4 – 5

  • We’ve learnt to use new very necessary phrases to persist in our opinion. With the help of that phrases we can agree or disagree with another opinion, can object to someone politely.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Конспект урока английского языка в 6 классе. Unit 8 Holidays and Travelling. Step 1. Irregular Verbs in the Past Simple Tense.

Конспект урока в 6 классе по УМКО.В. Афанасьевой,И.В Михеевой "Новый курс английского языка для российских школ"...

План-конспект урока английского языка в 9 классе, УМК «Enjoy English» для учащихся 9 классов под редакцией М.З. Биболетовой, Н.Н. Трубаневой, Unit 1. Families and friends: are we happy together? Section 3. Is it easy to live apart from the family?

Конспект урока:УМК «Enjoy English» для учащихся 9 классовпод редакцией М.З. Биболетовой, Н.Н. Трубаневой. Unit 1. Families and friends: are we happy together?Section 3. Is it easy to live apart f...

План-конспект урока английского языка в 9 классе, УМК «Enjoy English» для учащихся 9 классов под редакцией М.З. Биболетовой, Н.Н. Трубаневой, Unit 1. Families and friends: are we happy together? Section 3. Is it easy to live apart from the family?

План-конспект урока английского языка в 9 классе, УМК «Enjoy English» для учащихся 9 классов под редакцией М.З. Биболетовой, Н.Н. Трубаневой, Unit 1. Families and friends: are we happy together? Secti...

Конспект урок английского языка, проведенного в 8 классе Unit 4: Be a Good Sport. Lesson 2: Sport History.

Unit 4: Be a Good Sport.Lesson 2: Sport History.Тип урока: комбинированный.Цели:Образовательные:научить говорить на английском языке по теме «Be a Good Sport»;продолжать обучение чтению с различными с...

Конспект урок английского языка, проведенного в 9 классе Unit 1: Reading...? Why not? Lesson 3: Famous British Writers.

Unit 1: Reading...? Why not?Lesson 3: Famous British Writers.Тип урока: комбинированный.Цели:Образовательные:научить говорить на английском языке по теме «Famous British Writers»;продолжать обучение ч...

План-конспект урока английского языка в 8 классе "A Good Deed Equals A Man With A Star"

Важнейшей частью современной системы образования является формирование совокупности «универсальных учебных действий», способствующих развитию устного общения каждого ученика на уроке, реал...

План-конспект урока английского языка в 7б классе (по программе работы с детьми, имеющими затруднения в обучении) по теме « Healthy way is eating good food»

Задачи :  а)коммуникативная:  активизировать  лексику  по  теме «Food»в чтении вслух, вответах на элементарные вопросы, в подготовленном говорении до уровня собств...