Разработка урока по теме:BIOGRAPHY. INTERVIEWING INTERESTING PEOPLE.
план-конспект урока по английскому языку (7 класс) на тему

разработка обобщающего урока по теме: BIOGRAPHY. INTERVIEWING INTERESTING PEOPLE.    

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon urok_po_temebiography.doc50.5 КБ

Предварительный просмотр:

ТЕМА:   BIOGRAPHY. INTERVIEWING INTERESTING PEOPLE.    

Практические задачи:   1. Активизировать употребление лексики по теме «Биография» в речи уч-ся.

                                           2.  Практиковать уч-ся в аудировании.

                                           3.  Учить читать с общим охватом содержания, осуществляя поиск  инфор-

                                                мации  в тексте.

                                           4. Учить вести диалог-расспрос.

Воспитательные задачи: 1.Прививать  уважение к подвигу первого космонавта, развивать  

                                               чувство патриотизма, любовь к Родине.                                                                            

                                              2. Развивать навыки участия в групповом общении.

  1. Расширять общий кругозор уч-ся.

Развивающие задачи:   1. Развивать внимание, наблюдательность, умение слушать, речевую

                                                 инициативу.

                                           2. Развивать ценностные ориентации,  мышление, память,чувства и эмоции.

                                         План урока

  1. Орг. момент. Рапорт дежурного.
  2. Вводное слово учителя.
  3. Фонетическая зарядка.
  4. Речевая зарядка по теме «Моя биография».
  5. Работа по биографии знаменитых людей. Биография Ю.А. Гагарина.
  6. Работа над интервью:

         а)  аудирование диалога-интервью /упр. 1. стр. 173/;

         б)  контроль понимания прослушанного;

         с)  структура интервью /схема/;

         д)  восстановление частей интервью  /вопросы/;

         е)   ролевая игра «Мы берём интервью»

 VII.    Подведение итогов урока. Выставление оценок. Домашнее задание.

                                            Ход урока

I.       Орг. момент. Рапорт дежурного.

II.     Вводное слово учителя.

    T: Today we continue to speak about your family and about  the biography of famous people      and we‘ll learn how to interview the people to know more about them. But first of all let’s begin with the phonetic.

III.     Фонетическая зарядка.

      T:  Pay attention to the pronunciation  of the following sounds and words:

    [w] – was, were, was born, where, when;

    [r] – from, Orenburg;

    [ai] – pilot, fly, biography;

    [o:] – born, cosmonaut.

  1. Речевая зарядка по теме “ Семья”.

   T- P: Let’s have a talk  about  you and your families. Answer my questions, please.

               1)  What is your name?

                2)  How old are you?

                3)  Where do you live?

                4)  Where do you come from?

  1. What is your favourite sport ( season, food, subject at school)?
  2. What is your hobby?
  3. How do you usually spend your free time?
  4. Who is your favourite singer?
  5.  Is your family large or small?
  6.  Have you got brothers or sisters?
  7.  Have you got pets?
  8.   Is your house big or small?

V.            Биография знаменитых людей.

  T: Many nations have people they are proud of. There are many famous people in Russia. Today we’ll spear about the man who we are really proud of. Who is this information about? What is his name?

   Name:    ______________________                                                                    

   Born:      in the village Klushino near Smolensk.

   Nationality:   Russian

   Job:     A flier, a cosmonaut                                                                                         на доске или кодоскопе

   Favourite subjects:  Physics, Mathematics                                                        

   Hobby:    Reading books

   Greatest Achivementflew:   on April 12, 1961 –  flew into space.

     T: That’s right! His name is Yuri Gagarin. He was the first cosmonaut in the world. And 3 days ago we celebrated the Cosmonaut’s Day. Do you know anything about this person? Look at the blackboard. Here are some facts of his biography. You are to read this information and restore the biography of Yuri Gagarin.

                                               ( на доске)

                     March 9, 1934                                    -     was born .

  1. -    graduated from a vocation school in Lyubertsy.
  • finished the evening school.

         

  1.                                                  -    was a student of a technical school in Saratov.
  • was a member of aeroclub

                          1955                                                  -    studied at a flying school in Orenburg.      

  • became a pilot.

                        April 12, 1961                                     -   flew into space. Spent 108 minutes there.

                                                                                    -    became a Hero of the Soviet Union.

      (уч-ся самостоятельно читают факты из биографии Гагарина, затем отвечают на вопросы учителя)

     T:   What have you learned about Yuri Gagarin? Answer my questions:

  1. When was Yuri Gagarin born?
  2. Where was he born?
  3. When did he finish school?
  4. When and where did he become a pilot?
  5. When did he fly into space?

     

  1. Работа над интервью.

    T:  We often read in the magazines or in the newspapers different interview with popular people. Today we’ll learn how to interview the people. When interviewing the people you will ask them questions to know more about them. And now listen to the interview and say what kind of questions can the journalists ask interviewing the people.

 

  1. Уч-ся прослушивают интервью – Ex1 p 173
  2. Вопросы по прочитанному:

A) What questions did the journalist ask during the interview?

   P:  The journalist asked about the favourite sport, about the house, about the pets.

B)  What other questions can the journalists ask?

       

   The journalists ask about…    

C)  How did the journalist begin the interview?

  1. How did the  journalist finish up the interview?

  1. Учитель сообщает уч-ся, что в Великобритании и США считается невежливым спрашивать взрослого человека о его возрасте, заработке, семейном положении и религии.

  1. На  карточках  написаны ответы на вопросы  интервью  со знаменитой певицей. Уч-ся предлагается восстановить вопросы.

     T:  Look at your cards. Here is an interview with the modern Russian singer. What questions did the     journalist ask her?

-   ___________________________________?

   -   Yes, please.

   -   ___________________________________?

-   Nikita Malinin.

-   ___________________________________?

-   I like playing guitar.

-  ____________________________________?

 -  Yes, I have got a dog.

-  ____________________________________?

-   Football.

 5.    Ролевая игра «Мы берем интервью».

    T: And now let’s play a game. One of you will be the famous sportsmen. And the others will be the journalists. Your task is to interview this person to know some facts of his life.

 

Excuse me, can you answer my questions?

ОПОРЫ

Thanks a lot for the interview.

  1. Подведение итогов урока. Выставление оценок. Домашнее задание: Ex 4 p174

                                                                                                                                        Ex 2 p 70 (AB)

Here is an interview with a popular sportswoman.

What questions did the journalist ask her?

— Yes, please.

— My name is Sally. Sally Gunwell.

  • I am 35 years old.
  •  I love athletics. I love running and jumping.
  •   I love cooking.
  •   Yes, I have got 2 cats.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Разработка урока английского языка в 6 классе на тему : “What do Russian People like to eat”

Бисенова Гульфия Амангалиевна МКОУ «Нововасильевская ООШ»Урок английского языка в 6 классе“ What do Russian People like to eat.”УМК для 6 класса Enjoy English М.З. Биболетова, Н.В. Добрынина,Н.Н...

Разработка урока английского языка по теме «London Zoo. Why Do People Need Zoos?»

Презентация  урока  английского языка в 6 классе по  теме  «London Zoo. Why Do People Need Zoos?» Цель урока развивать умение говорения учащихся на уровне подготовленного монологич...

Методическая разработка урока по теме "People and Planet Earth. Environmental Protection"

Конспект урока по теме "People and Planet Earth. Environmental Protection". К УМК Английский язык: учебник для V класса школ с углубленным изучением английского языка, лицеев, гимназий, колледжей. И.Н...

Разработка урока по теме "Places of interest in London "

УМК М.З.Биболетова " Enjoy English 5-6". Урок с использованием технологии коммуникативного обучения, компьютерных технологий, метод проектов....

Методическая разработка урока "Reading Lesson. Is Your School Life Interesting?"

Методическая разработка урока "Reading Lesson. Is Your School Life Interesting?"   Цели:социокультурный аспект — знакомство с клубами и мероприятиями, которые организуются в британской ...

План-конспект урока в 8 классе по теме "Biography"

ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКА АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА В 8 КЛАССЕПО УЧЕБНИКУ «NEW MILLENNIUM ENGLISH»UNIT 4: People who stand out.                        ...

Методическая разработка урока "Job interview" (Собеседование при приеме на работу), 10-11 класс

Данный урок был проведен в 10 классе по учебнику "Opportunities Intermediate", как часть в системе уроков по теме "Занятость". План разработка может быть использована как для проведения урока, так для...